mélykék76 Elküldve December28, 2007 Megoszt Elküldve December28, 2007 kaptam egy segítségkérő mailt : Sziasztok Egy problémával kapcsolatban szeretném kérni a segítségeteket. '92-es F astrám van, és az a probléma vele, hogy a műszerfalon kivillan a motorellenörző lámpa, de csak akkor, ha autópályán megyek vele, mikor a fordulat tartósan 3000 fölött van, kb 120 km/óránál, de nem világít folyamatosan, csak kb egy percig, aztán elalszik, majd pár perc mulva újra kivillan pár másodpercre, aztán megint elalszik. És így tovább. Szervízbe hiába viszem, mert nem produkálja folyamatosan a hibát, így gondolom nem nagyon tudnak mit kezdeni vele. Ha van tippetek, hogy hogyan lehetne kideríteni a hiba okát annak nagyon örülnék. Előre is köszi. BÚÉK Sanyi Akkor csinálta ezt a kocsi amikor a lszonda lassú volt. Méréssel ez gyorsan kideríthető. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve December28, 2007 Megoszt Elküldve December28, 2007 1 perc alatt eltárolja, ki kell villogni, aztán lehet többet mondani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
uaw750 Elküldve December28, 2007 Megoszt Elküldve December28, 2007 Sziasztok Igen, C14 NZ motor van benne. Mit jelent az, hogy ki kell villogni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve December28, 2007 Megoszt Elküldve December28, 2007 Sziasztok Igen, C14 NZ motor van benne. Mit jelent az, hogy ki kell villogni? A biztosítéktáblán van egy diagnosztikai csatlakozó, annak két megfelelő lábát kell összekötni, és a műszerfalon a check engine lámpa villogásából meg lehet határozni milyen hiba van eltárolva. Pontos menethez keress vissza, vagy ebben vagy az elektromos topikban. (kétféle csatlakozó van mindkettő ki lett már tárgyalva többször is) Link to comment Megosztás: More sharing options...
uaw750 Elküldve December28, 2007 Megoszt Elküldve December28, 2007 A biztosítéktáblán van egy diagnosztikai csatlakozó, annak két megfelelő lábát kell összekötni, és a műszerfalon a check engine lámpa villogásából meg lehet határozni milyen hiba van eltárolva. Pontos menethez keress vissza, vagy ebben vagy az elektromos topikban. (kétféle csatlakozó van mindkettő ki lett már tárgyalva többször is) Köszi. Megpróbálom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve December28, 2007 Megoszt Elküldve December28, 2007 kaptam egy segítségkérő mailt : Sziasztok Egy problémával kapcsolatban szeretném kérni a segítségeteket. '92-es F astrám van, és az a probléma vele, hogy a műszerfalon kivillan a motorellenörző lámpa, de csak akkor, ha autópályán megyek vele, mikor a fordulat tartósan 3000 fölött van, kb 120 km/óránál, de nem világít folyamatosan, csak kb egy percig, aztán elalszik, majd pár perc mulva újra kivillan pár másodpercre, aztán megint elalszik. És így tovább. Szervízbe hiába viszem, mert nem produkálja folyamatosan a hibát, így gondolom nem nagyon tudnak mit kezdeni vele. Ha van tippetek, hogy hogyan lehetne kideríteni a hiba okát annak nagyon örülnék. Előre is köszi. BÚÉK Sanyi Lambda szonda! Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December28, 2007 Megoszt Elküldve December28, 2007 Köszi. Megpróbálom. Erről van szó. Itt láthatod, mit kell összezárni. Lekapcsolt gyújtásnál összezárod a lábakat, ráadod a gyújtást (nem indítod be az autót!), és figyeled a sárga lámpát. Elsőnek 3-szor 12-t fog villogni, aztán - ha eltárolta - a hibakódot, ami alapján táblázatból ki tudod keresni, mi a probléma. Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve December28, 2007 Megoszt Elküldve December28, 2007 egészen pontosan 1+2-őt villog a gyors egymás utáni villogások adnak egy számjegyet minden hibakód 2 számjegyű, a kettő között van egy kis szünet Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December28, 2007 Megoszt Elküldve December28, 2007 Köszi. Megpróbálom. A '94-es évjáratú 60 lovas Astrámmal ugyanígy jártam "annó" 180000 km után. Autópálya, 120 -világít-, 115, nem világít. Irány a szervíz, nem látták a hbát, mert közben egy hétvége eltelt és csak 10 újra indításig tárolta a hibát. Utána újra ki kellett mennem az autópályára és Biatorbágy és Budaőrs között köröztem fél órát, hogy a hiba megint előjöjjön, de amikor előjött, utána már hamar ismétlődött. Rohantam vele a szervízbe, és lambda szonda hiba volt. Érdekes módon a csere után a kocsi baromira megtáltosodott, addig (óra szerint) 175-öt ment, azután meg 195-öt! :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laci4 Elküldve December28, 2007 Megoszt Elküldve December28, 2007 Akkor csinálta ezt a kocsi amikor a lszonda lassú volt. Méréssel ez gyorsan kideríthető. Csatlakozok.. hosszabb monotonabb menetben csinálta.. többnyire nagyobb sebességnél.. de aztán már lassúnál is.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bob Elküldve December28, 2007 Megoszt Elküldve December28, 2007 Minden 4. szervízperiódus alkalmával, márha valaki 15000 km-enként cserél olajat, miegymást vagy 60000 km-enként,. A karbantartási terv szerint ez van előírva. (Így csináldd 284. oldal.) Bár a szervizkönyve 120ezret ír :lol: azért tavasszal én is cserélem. Most 57e van benne. Nem is értem, hogy lehet, hogy ugyanarra a motorra egyszer csak azt mondják, hogy 120e a csereperiódus. :huh: mikor azelőtt ugye 60 volt és szerintem nem változott semmit a motor. Vagy igen? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve December29, 2007 Megoszt Elküldve December29, 2007 Bár a szervizkönyve 120ezret ír :lol: azért tavasszal én is cserélem. Most 57e van benne. Nem is értem, hogy lehet, hogy ugyanarra a motorra egyszer csak azt mondják, hogy 120e a csereperiódus. :huh: mikor azelőtt ugye 60 volt és szerintem nem változott semmit a motor. Vagy igen? Feltételezésem szerint a szervízkönyved nemcsak azt írja, hogy 120 ezer km után kell cserélni, hanem ott van az a megjegyzés is, hogy "csak kilométerfüggő". Laikus véleményem szerint nem szabad alapul venni ezt a kitételt, hiszen nemcsak a szíj kopását, hanem az öregedését (repedezését) is figyelembe kell venni. Ha csak áll az autó, vagy keveset futott, akkor is csereéretté lehet nyilvánítani a szíjat néhány év után. A fáma szerint hajdanában Rüsselsheimben 60 és 150 ezer km közötti intervallumokat határoztak meg. Aztán az első negatív tapasztalatok után - különösen a 8 szelepes 1,4-eseknél és a 16 szelepeseknél történt sok szíjszakadást követően, ahol összeértek az alkatrészek -, a gyártó módosított az intervallumokon, majd a Classic típusoknál talán valamikor az ezredforduló környékén újra módosítások történtek. (Hogy ez nem egyedi eset volt, lásd: http://www.opel-magazin.hu/index.php?optio...amp;Itemid=149) Egyszóval a sok módosítás miatt a hivatalos szervízintervallumokat figyelembe véve valóban teljes a káosz (az én 2001-es X14NZ-mre is 120 ezer km-es csereintervallumot mondtak a budapesti márkaszervízek), de szinte mindenki a 60 ezer km / 4 éves intervallumot javasolja, ez az adat áll számos szerelési kézikönyvben, illetve egyes márkaszervízek is ezt az intervallumot követik, függetlenül a szervízfüzetben szereplő adattól. Egy másik, motortípustól függő népszerű vita, hogy a vezérműszíjjal együtt kell-e cserélni a görgőt és a vízpumpát, vagy elegendő csak a második szíjcserénél együtt cserélni ezeket az alkatrészeket. Ezt azonban meghagyom a valódi hozzáértőknek... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December29, 2007 Megoszt Elküldve December29, 2007 fu csak néztem én is. elég nagy változások voltak akkor. de ezeknél mit vesznek figyelembe?? a szíj anyagát, vagy a moci teljesítményét? mindenesetre fura hogy felére vették az élettartamot, meg a dieseleknél mire az a nagy életartam, a benzinesekével szemben? és ha a 4 évet hamarabb eléri a szíj, akkor azt kell figyelembevenni, és csere? Link to comment Megosztás: More sharing options...
dingó Elküldve December29, 2007 Megoszt Elküldve December29, 2007 Sziasztok,én lelkes amatőr volnék!94 f astrám van.kiolvastam a hibakódot ami a 35.alapjárati vezérlőszelep.kérném a segítségeteket mit tegyek?szervíz?vagy orvosolhatom én is a problémát?előre is köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December29, 2007 Megoszt Elküldve December29, 2007 dingó nem tudom, hogy ha kijelzi a hibakod, akkor mi a hézag, de lehet egy takarítás segítene rajta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dingó Elküldve December29, 2007 Megoszt Elküldve December29, 2007 mondtam hogy amatör vagyok.hol helyezkedik el az alapjárati vezérlőszelep?az ugyan az mint az alapjárati motor?felnyitom a motorháztetőt,az injektor melyik oldalán van?köszi előre is Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December29, 2007 Megoszt Elküldve December29, 2007 mondtam hogy amatör vagyok.hol helyezkedik el az alapjárati vezérlőszelep?az ugyan az mint az alapjárati motor?felnyitom a motorháztetőt,az injektor melyik oldalán van?köszi előre is Hi! Igen, ugyan arról van szó. C14NZ motoron pl. helyileg a folytószelepházon találod: kövesd a vastag fekete csövet a légszűrőtől, rámegy egy fekete fedélre, az az alatti fém rész a folytószelepház. Elöl, a motor felőli oldalán látsz rajta egy fekete hengeres dolgot, amibe kábelek mennek, és két csavar rögzíti (ha jól emléxem 20-as torx fejűek) az az alapjárati motor. Az autóval szemben állva a jobb oldalán is van egy fekete dolog kábelekkel, az a folytószeleppoti, azt ne bántsd! Az alapjárati motorról lehúzod a csatit, kiszereled, és benzinben ecsettel, esetleg féktisztítóval lemosod tisztára, de ne feszegesd semerre a rugós részét! Aztán kipucolod a házát is, amibe belemegy (pl. benzines ronggyal), és összerakod. Ha ezután is produkálja a hibát, akkor valószínűleg csere. Mikor lehúzod a csatit a motorról, nézd meg, nincs-e zöldes színű oxidréteg valamelyik lábán, mert az is okozhat probémát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dingó Elküldve December29, 2007 Megoszt Elküldve December29, 2007 köszi,megyek neki is látok.legalább tudom mihez nyúljak és mihez ne.elvinném szervízbe,de tisztában vagyok vele egyből kiszúrják,hogy balek vagyok és lehúznak.mégegyszer köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December29, 2007 Megoszt Elküldve December29, 2007 ha feszegeti valamerre akkor se lesz baj, csak ne vigye tulzásba. lesz egy pár mp kis traktorhanggal, de aztán szépen beállítja magát. nekem legalábbis igy volt :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December29, 2007 Megoszt Elküldve December29, 2007 ha feszegeti valamerre akkor se lesz baj, csak ne vigye tulzásba. lesz egy pár mp kis traktorhanggal, de aztán szépen beállítja magát. nekem legalábbis igy volt :huh: Nekem meg nem akart gázadás nélkül elindulni először, de aztán szépen beállt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dingó Elküldve December29, 2007 Megoszt Elküldve December29, 2007 köszi Fpepe!tuti lett az alapjárat és a lámpa sem gyullad ki.volt azon a kúpos részen egy kis lerakódás lemostam,és vissza állt az alapjárat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December29, 2007 Megoszt Elküldve December29, 2007 köszi Fpepe!tuti lett az alapjárat és a lámpa sem gyullad ki.volt azon a kúpos részen egy kis lerakódás lemostam,és vissza állt az alapjárat. Örülök, hogy jó lett. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December30, 2007 Megoszt Elküldve December30, 2007 én is... :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
C16SE Elküldve December31, 2007 Megoszt Elküldve December31, 2007 Sziasztok! Tegnap a következőt tapasztaltam: autópályán kb 10 percig nyomultam padlógázon, mikor azt vettem észre, hogya vízhőfokjelző mutatóm a kékben fekszik. Elkönyveltem, hogy elhalálozott a termosztátom. A munkából hazafelé, indulás előtt letakartam a hűtőt, nehogy mínuszfokos motorral menjek haza. Menet közben az volt a furcsa, hogy nyitott termosztát mellett egész jó fűtésem van. Megálltam a legközelebbi benzinkúton, hogy bekukkantsak a motorházba. Akkor megmozgattam a hőgomba vezetékét, és láss csodát a mutató felugrott 90 fokra. hálát adtam az égnek, hogy csak ennyi volt a hiba. Azért írtam le mindezeket, hogy mások okuljanak belőle és ne essenek egyből kétségbe. Remélem segítettem és Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek! :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December31, 2007 Megoszt Elküldve December31, 2007 Sziasztok! Tegnap a következőt tapasztaltam: autópályán kb 10 percig nyomultam padlógázon, mikor azt vettem észre, hogya vízhőfokjelző mutatóm a kékben fekszik. Elkönyveltem, hogy elhalálozott a termosztátom. A munkából hazafelé, indulás előtt letakartam a hűtőt, nehogy mínuszfokos motorral menjek haza. Menet közben az volt a furcsa, hogy nyitott termosztát mellett egész jó fűtésem van. Megálltam a legközelebbi benzinkúton, hogy bekukkantsak a motorházba. Akkor megmozgattam a hőgomba vezetékét, és láss csodát a mutató felugrott 90 fokra. hálát adtam az égnek, hogy csak ennyi volt a hiba. Azért írtam le mindezeket, hogy mások okuljanak belőle és ne essenek egyből kétségbe. Remélem segítettem és Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek! :huh: BUÉKot neked is! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts