Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

kaptam egy segítségkérő mailt :

Sziasztok

Egy problémával kapcsolatban szeretném kérni a segítségeteket. '92-es F astrám van, és az a probléma vele, hogy a műszerfalon kivillan a motorellenörző lámpa, de csak akkor, ha autópályán megyek vele, mikor a fordulat tartósan 3000 fölött van, kb 120 km/óránál, de nem világít folyamatosan, csak kb egy percig, aztán elalszik, majd pár perc mulva újra kivillan pár másodpercre, aztán megint elalszik. És így tovább. Szervízbe hiába viszem, mert nem produkálja folyamatosan a hibát, így gondolom nem nagyon tudnak mit kezdeni vele. Ha van tippetek, hogy hogyan lehetne kideríteni a hiba okát annak nagyon örülnék.

Előre is köszi. BÚÉK

Sanyi

Akkor csinálta ezt a kocsi amikor a lszonda lassú volt.

Méréssel ez gyorsan kideríthető.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Igen, C14 NZ motor van benne. Mit jelent az, hogy ki kell villogni?

A biztosítéktáblán van egy diagnosztikai csatlakozó, annak két megfelelő lábát kell összekötni, és a műszerfalon a check engine lámpa villogásából meg lehet határozni milyen hiba van eltárolva.

Pontos menethez keress vissza, vagy ebben vagy az elektromos topikban. (kétféle csatlakozó van mindkettő ki lett már tárgyalva többször is)

Link to comment
Megosztás:

A biztosítéktáblán van egy diagnosztikai csatlakozó, annak két megfelelő lábát kell összekötni, és a műszerfalon a check engine lámpa villogásából meg lehet határozni milyen hiba van eltárolva.

Pontos menethez keress vissza, vagy ebben vagy az elektromos topikban. (kétféle csatlakozó van mindkettő ki lett már tárgyalva többször is)

Köszi. Megpróbálom.

Link to comment
Megosztás:

kaptam egy segítségkérő mailt :

Sziasztok

Egy problémával kapcsolatban szeretném kérni a segítségeteket. '92-es F astrám van, és az a probléma vele, hogy a műszerfalon kivillan a motorellenörző lámpa, de csak akkor, ha autópályán megyek vele, mikor a fordulat tartósan 3000 fölött van, kb 120 km/óránál, de nem világít folyamatosan, csak kb egy percig, aztán elalszik, majd pár perc mulva újra kivillan pár másodpercre, aztán megint elalszik. És így tovább. Szervízbe hiába viszem, mert nem produkálja folyamatosan a hibát, így gondolom nem nagyon tudnak mit kezdeni vele. Ha van tippetek, hogy hogyan lehetne kideríteni a hiba okát annak nagyon örülnék.

Előre is köszi. BÚÉK

Sanyi

Lambda szonda!

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Megpróbálom.

Erről van szó. Itt láthatod, mit kell összezárni. Lekapcsolt gyújtásnál összezárod a lábakat, ráadod a gyújtást (nem indítod be az autót!), és figyeled a sárga lámpát. Elsőnek 3-szor 12-t fog villogni, aztán - ha eltárolta - a hibakódot, ami alapján táblázatból ki tudod keresni, mi a probléma.

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Megpróbálom.

A '94-es évjáratú 60 lovas Astrámmal ugyanígy jártam "annó" 180000 km után. Autópálya, 120 -világít-, 115, nem világít. Irány a szervíz, nem látták a hbát, mert közben egy hétvége eltelt és csak 10 újra indításig tárolta a hibát. Utána újra ki kellett mennem az autópályára és Biatorbágy és Budaőrs között köröztem fél órát, hogy a hiba megint előjöjjön, de amikor előjött, utána már hamar ismétlődött. Rohantam vele a szervízbe, és lambda szonda hiba volt. Érdekes módon a csere után a kocsi baromira megtáltosodott, addig (óra szerint) 175-öt ment, azután meg 195-öt! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Minden 4. szervízperiódus alkalmával, márha valaki 15000 km-enként cserél olajat, miegymást vagy 60000 km-enként,. A karbantartási terv szerint ez van előírva. (Így csináldd 284. oldal.)

Bár a szervizkönyve 120ezret ír :lol: azért tavasszal én is cserélem. Most 57e van benne.

Nem is értem, hogy lehet, hogy ugyanarra a motorra egyszer csak azt mondják, hogy 120e a csereperiódus. :huh: mikor azelőtt ugye 60 volt és szerintem nem változott semmit a motor. Vagy igen?

Link to comment
Megosztás:

Bár a szervizkönyve 120ezret ír :lol: azért tavasszal én is cserélem. Most 57e van benne.

Nem is értem, hogy lehet, hogy ugyanarra a motorra egyszer csak azt mondják, hogy 120e a csereperiódus. :huh: mikor azelőtt ugye 60 volt és szerintem nem változott semmit a motor. Vagy igen?

Feltételezésem szerint a szervízkönyved nemcsak azt írja, hogy 120 ezer km után kell cserélni, hanem ott van az a megjegyzés is, hogy "csak kilométerfüggő". Laikus véleményem szerint nem szabad alapul venni ezt a kitételt, hiszen nemcsak a szíj kopását, hanem az öregedését (repedezését) is figyelembe kell venni. Ha csak áll az autó, vagy keveset futott, akkor is csereéretté lehet nyilvánítani a szíjat néhány év után.

A fáma szerint hajdanában Rüsselsheimben 60 és 150 ezer km közötti intervallumokat határoztak meg. Aztán az első negatív tapasztalatok után - különösen a 8 szelepes 1,4-eseknél és a 16 szelepeseknél történt sok szíjszakadást követően, ahol összeértek az alkatrészek -, a gyártó módosított az intervallumokon, majd a Classic típusoknál talán valamikor az ezredforduló környékén újra módosítások történtek. (Hogy ez nem egyedi eset volt, lásd:

http://www.opel-magazin.hu/index.php?optio...amp;Itemid=149)

Egyszóval a sok módosítás miatt a hivatalos szervízintervallumokat figyelembe véve valóban teljes a káosz (az én 2001-es X14NZ-mre is 120 ezer km-es csereintervallumot mondtak a budapesti márkaszervízek), de szinte mindenki a 60 ezer km / 4 éves intervallumot javasolja, ez az adat áll számos szerelési kézikönyvben, illetve egyes márkaszervízek is ezt az intervallumot követik, függetlenül a szervízfüzetben szereplő adattól.

Egy másik, motortípustól függő népszerű vita, hogy a vezérműszíjjal együtt kell-e cserélni a görgőt és a vízpumpát, vagy elegendő csak a második szíjcserénél együtt cserélni ezeket az alkatrészeket. Ezt azonban meghagyom a valódi hozzáértőknek...

Link to comment
Megosztás:

fu csak néztem én is.

elég nagy változások voltak akkor.

de ezeknél mit vesznek figyelembe??

a szíj anyagát, vagy a moci teljesítményét?

mindenesetre fura hogy felére vették az élettartamot, meg a dieseleknél mire az a nagy életartam, a benzinesekével szemben?

és ha a 4 évet hamarabb eléri a szíj, akkor azt kell figyelembevenni, és csere?

Link to comment
Megosztás:

mondtam hogy amatör vagyok.hol helyezkedik el az alapjárati vezérlőszelep?az ugyan az mint az alapjárati motor?felnyitom a motorháztetőt,az injektor melyik oldalán van?köszi előre is

Hi!

Igen, ugyan arról van szó. C14NZ motoron pl. helyileg a folytószelepházon találod: kövesd a vastag fekete csövet a légszűrőtől, rámegy egy fekete fedélre, az az alatti fém rész a folytószelepház. Elöl, a motor felőli oldalán látsz rajta egy fekete hengeres dolgot, amibe kábelek mennek, és két csavar rögzíti (ha jól emléxem 20-as torx fejűek) az az alapjárati motor. Az autóval szemben állva a jobb oldalán is van egy fekete dolog kábelekkel, az a folytószeleppoti, azt ne bántsd! Az alapjárati motorról lehúzod a csatit, kiszereled, és benzinben ecsettel, esetleg féktisztítóval lemosod tisztára, de ne feszegesd semerre a rugós részét!

Aztán kipucolod a házát is, amibe belemegy (pl. benzines ronggyal), és összerakod. Ha ezután is produkálja a hibát, akkor valószínűleg csere. Mikor lehúzod a csatit a motorról, nézd meg, nincs-e zöldes színű oxidréteg valamelyik lábán, mert az is okozhat probémát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap a következőt tapasztaltam: autópályán kb 10 percig nyomultam padlógázon, mikor azt vettem észre, hogya vízhőfokjelző mutatóm a kékben fekszik. Elkönyveltem, hogy elhalálozott a termosztátom. A munkából hazafelé, indulás előtt letakartam a hűtőt, nehogy mínuszfokos motorral menjek haza. Menet közben az volt a furcsa, hogy nyitott termosztát mellett egész jó fűtésem van. Megálltam a legközelebbi benzinkúton, hogy bekukkantsak a motorházba. Akkor megmozgattam a hőgomba vezetékét, és láss csodát a mutató felugrott 90 fokra. hálát adtam az égnek, hogy csak ennyi volt a hiba.

Azért írtam le mindezeket, hogy mások okuljanak belőle és ne essenek egyből kétségbe.

Remélem segítettem és Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap a következőt tapasztaltam: autópályán kb 10 percig nyomultam padlógázon, mikor azt vettem észre, hogya vízhőfokjelző mutatóm a kékben fekszik. Elkönyveltem, hogy elhalálozott a termosztátom. A munkából hazafelé, indulás előtt letakartam a hűtőt, nehogy mínuszfokos motorral menjek haza. Menet közben az volt a furcsa, hogy nyitott termosztát mellett egész jó fűtésem van. Megálltam a legközelebbi benzinkúton, hogy bekukkantsak a motorházba. Akkor megmozgattam a hőgomba vezetékét, és láss csodát a mutató felugrott 90 fokra. hálát adtam az égnek, hogy csak ennyi volt a hiba.

Azért írtam le mindezeket, hogy mások okuljanak belőle és ne essenek egyből kétségbe.

Remélem segítettem és Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek! :huh:

BUÉKot neked is! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.