Novy Elküldve December21, 2007 Elküldve December21, 2007 elolvastam, a jelek azok oké, de a feszítőnél kicist belekeveedtem. a vizpumpával kell fesziteni, ugyebár, azt előbb koppra kell huzni 2őt forgatni a motoron, aztán meg meglazitani a vizpumpán lévő jelek szerint? az a szerszám feltétlenül kell a művelethez??? ha csak a termosztátot akarom kciserélni, akkor is le kell szedni a főtengelyen lévő szíjtárcsát?? vagy az csak szíjcserénél kell?? én szerintem nem kell, csak mikor fentre a vez tengre rakom vissza feszesnek kell lennie....vagyis nem szabad hogy egy fogat is ugrjon, lent.
FPepe Elküldve December21, 2007 Elküldve December21, 2007 Sziasztok! Multkor is itt kaptem segítséget és bejött,köszönöm. most is problémám volna. Volt olyan hogy 2.ba kipörgötta kerék a havon és utánna puff leállt motor(nem lefulldt) Aztán üresbe fölpörgetem 3000ig gázról lelépek vissza megy 1000ig ott meginte leáll: ha finoman engedem visssza alapjáratig akkor nem. Volt még vagy 2 leállás menetközbe akkor a feleségem vezetett:) de az is valmi hasonló volt akkor váltásnál állt le végül is akkor is visszaesik a fordulat. ha valaki tud segíteni köszönöm. Sztem így elsőre az alapjárati motort és a házát kéne kipucolni. elolvastam, a jelek azok oké, de a feszítőnél kicist belekeveedtem. a vizpumpával kell fesziteni, ugyebár, azt előbb koppra kell huzni 2őt forgatni a motoron, aztán meg meglazitani a vizpumpán lévő jelek szerint? az a szerszám feltétlenül kell a művelethez??? ha csak a termosztátot akarom kciserélni, akkor is le kell szedni a főtengelyen lévő szíjtárcsát?? vagy az csak szíjcserénél kell?? én szerintem nem kell, csak mikor fentre a vez tengre rakom vissza feszesnek kell lennie....vagyis nem szabad hogy egy fogat is ugrjon, lent. A szíjtárcsa levétele nélkül nem tudod levenni az alsó burkolatot, így nem láthatod, hogy a helyén van-e alul a pozíció. Sztem inkább vedd le.
Novy Elküldve December21, 2007 Elküldve December21, 2007 az is jo, ha addig nem forgott el a jelről, akkor tuti el fog:) bár az nem gáz, vissza lehet forgatni. de az a szerszám kell hozzá? az a baj még a szij burkolatához sincs itthon szerszámom....
hening Elküldve December22, 2007 Elküldve December22, 2007 elolvastam, a jelek azok oké, de a feszítőnél kicist belekeveedtem. a vizpumpával kell fesziteni, ugyebár, azt előbb koppra kell huzni 2őt forgatni a motoron, aztán meg meglazitani a vizpumpán lévő jelek szerint? az a szerszám feltétlenül kell a művelethez??? ha csak a termosztátot akarom kciserélni, akkor is le kell szedni a főtengelyen lévő szíjtárcsát?? vagy az csak szíjcserénél kell?? én szerintem nem kell, csak mikor fentre a vez tengre rakom vissza feszesnek kell lennie....vagyis nem szabad hogy egy fogat is ugrjon, lent. Nem a vízpumpán levő jelet kell figyelembe venni (nem is rémlik, hogy lenne), hanem a szíjfeszítőn levőt. A szíjtárcsát le kell venni, mert máskülömben nem látod a főtengelyen levő jelet, ahogy FPepe mondta. Valamint le kell szedni a vezérműtengely kerekét is, de nincs semmi gond, azt csak 1 féleképp lehet visszarakni, mert 1 kis csap pozicionálja.Persze ahhoz hogy leszedd a kereket le kell szedni a szelepdeklit, hogy meg tudd fogni a vez. tengelyt. :(
Novy Elküldve December22, 2007 Elküldve December22, 2007 Nem a vízpumpán levő jelet kell figyelembe venni (nem is rémlik, hogy lenne), hanem a szíjfeszítőn levőt. A szíjtárcsát le kell venni, mert máskülömben nem látod a főtengelyen levő jelet, ahogy FPepe mondta. Valamint le kell szedni a vezérműtengely kerekét is, de nincs semmi gond, azt csak 1 féleképp lehet visszarakni, mert 1 kis csap pozicionálja.Persze ahhoz hogy leszedd a kereket le kell szedni a szelepdeklit, hogy meg tudd fogni a vez. tengelyt. :( nem vezárlést szeretnék cserélni, hanem termosztátot. de minek kell leszedni a vez tengely kerekét?? meg a deklit? ha leszedem a szijat, akkor az nem mozdul el vagy mégis? a könyvből meg ugy olvastam, hogy a vízpumpával kell fesziteni. és azon vannak jelek. de lényegtelen, igy hogy alig látszik valami a könyvből, meg szerszámom sics meg mind, meg hogy nem is láttam még egyedül nem fogok neki. ja és a hidegről nem is szolva.
opel16v Elküldve December22, 2007 Elküldve December22, 2007 Persze ahhoz hogy leszedd a kereket le kell szedni a szelepdeklit, hogy meg tudd fogni a vez. tengelyt. :( Nem kell ;) Meg lehet támasztani a kereket a lyukakon át csavarhúzóval :)
hening Elküldve December22, 2007 Elküldve December22, 2007 Nem kell :( Meg lehet támasztani a kereket a lyukakon át csavarhúzóval ;) Én is úgy csinálom, neki a biztosabb megoldást ajánlottam. Nehogy eltörje a szíjfedelet. :) Ha már olvassa a "könyvet". :(
hening Elküldve December22, 2007 Elküldve December22, 2007 nem vezárlést szeretnék cserélni, hanem termosztátot. de minek kell leszedni a vez tengely kerekét?? meg a deklit? ha leszedem a szijat, akkor az nem mozdul el vagy mégis? a könyvből meg ugy olvastam, hogy a vízpumpával kell fesziteni. és azon vannak jelek. de lényegtelen, igy hogy alig látszik valami a könyvből, meg szerszámom sics meg mind, meg hogy nem is láttam még egyedül nem fogok neki. ja és a hidegről nem is szolva. Nekem eddig csak úgy jött le, ha leszedtem a kereket. Igen a pumpával állítod be a feszítő alaphelyzetét, amin rajta vannak a jelek.
Novy Elküldve December22, 2007 Elküldve December22, 2007 csak ugy jön le a szíj? nem elég, ha a feszítőt lelazítom?? egyet nem értek most, az elmondásokbol. le kell szedni a vez tengely kerekét, de hogy veszem le, ha betámasztom a lyukain keresztül?? meg ha nem támasztom be elfordul a vez tengely?
hening Elküldve December22, 2007 Elküldve December22, 2007 csak ugy jön le a szíj? nem elég, ha a feszítőt lelazítom?? egyet nem értek most, az elmondásokbol. le kell szedni a vez tengely kerekét, de hogy veszem le, ha betámasztom a lyukain keresztül?? meg ha nem támasztom be elfordul a vez tengely? Nem, a szíj úgy jön le ahogy mondod, én a termosztátházról beszélek, ahoz kell leszedni a szíj borítást. A kerék lyukain keresztül dugsz egy csavarhúzót, és a végét feltámasztod a szíjfedél tartócsavarok fejére. A biztosabb megoldás, ha leveszed a szelepdeklit és megfogod a vez. tengelyt (van rajta kiképzett hatszög villáskulcshoz). Ezután kitekered a kerékrögzítő csavart (nagy meghúzási nyomaték, meg asszem bele is van ragasztva). Ezután le tudod venni a kereket, lehet, hogy 1 kicsit meg kell ütögetni, csak kézzel. De ha nincs torx kulcsod bele se kezdj, gondolom csillag-, villás-, dugókulcs van.
Novy Elküldve December22, 2007 Elküldve December22, 2007 Nem, a szíj úgy jön le ahogy mondod, én a termosztátházról beszélek, ahoz kell leszedni a szíj borítást. A kerék lyukain keresztül dugsz egy csavarhúzót, és a végét feltámasztod a szíjfedél tartócsavarok fejére. A biztosabb megoldás, ha leveszed a szelepdeklit és megfogod a vez. tengelyt (van rajta kiképzett hatszög villáskulcshoz). Ezután kitekered a kerékrögzítő csavart (nagy meghúzási nyomaték, meg asszem bele is van ragasztva). Ezután le tudod venni a kereket, lehet, hogy 1 kicsit meg kell ütögetni, csak kézzel. De ha nincs torx kulcsod bele se kezdj, gondolom csillag-, villás-, dugókulcs van. jajolvan igy most már világos, azt hittem a a szij miatt kell csak :( igen igen emiatt tettem le egyenlőre teljesen a sajátkezű gyári helyről való kivételéről a termosztátnak, mert nincs torx kulcsom. ezt a vezérmű szíjcserét pedig igyis ugyis megtanulom, csak igy a könyvből nézve kicsit nehézkes. látva a kocsin élőben, biztos könyebb lenn. köszi az elméleti órákat ;)
hening Elküldve December22, 2007 Elküldve December22, 2007 jajolvan igy most már világos, azt hittem a a szij miatt kell csak :( igen igen emiatt tettem le egyenlőre teljesen a sajátkezű gyári helyről való kivételéről a termosztátnak, mert nincs torx kulcsom. ezt a vezérmű szíjcserét pedig igyis ugyis megtanulom, csak igy a könyvből nézve kicsit nehézkes. látva a kocsin élőben, biztos könyebb lenn. köszi az elméleti órákat ;) Az első szíjcserémhez én is a könyvvel álltam neki, mondjuk az 1,6-os dizil kadett volt, az nehezebb mint a miénk. Sztem szólj inkább valakinek aki csinálta már, nehogy galiba legyen belőle. Én segítenék, ha nem laknál olyan qrva messze. :)
Novy Elküldve December22, 2007 Elküldve December22, 2007 Az első szíjcserémhez én is a könyvvel álltam neki, mondjuk az 1,6-os dizil kadett volt, az nehezebb mint a miénk. Sztem szólj inkább valakinek aki csinálta már, nehogy galiba legyen belőle. Én segítenék, ha nem laknál olyan qrva messze. :( én is ugy terveztem az elsőt, hogy valakivel együtt, aki már csinált oylat, a biztoság kedvvért, bár a 8 szelepes twingon tök ugyan ez a modi, csak ott nem a pumpával feszitesz, hanem a feszítő görgővel, és ott is ilyen lemezkék vannak, amiket egymáshoz kel huzni, szoval meg tudnám valószínűleg oldani, csak azért csak nem lenne jo ha valamit mégis elkurnék,bár az meg kijönne ha átforgatnám a motort kézzel.
hening Elküldve December22, 2007 Elküldve December22, 2007 én is ugy terveztem az elsőt, hogy valakivel együtt, aki már csinált oylat, a biztoság kedvvért, bár a 8 szelepes twingon tök ugyan ez a modi, csak ott nem a pumpával feszitesz, hanem a feszítő görgővel, és ott is ilyen lemezkék vannak, amiket egymáshoz kel huzni, szoval meg tudnám valószínűleg oldani, csak azért csak nem lenne jo ha valamit mégis elkurnék,bár az meg kijönne ha átforgatnám a motort kézzel. Ja ja, akkor kibukna.
Novy Elküldve December22, 2007 Elküldve December22, 2007 irtad hogy cseréltél már termosztátot. eddig mennyit, meg mennyi időközönként??
hening Elküldve December22, 2007 Elküldve December22, 2007 irtad hogy cseréltél már termosztátot. eddig mennyit, meg mennyi időközönként?? Legutóbb az 1,6-os bengás kadettemen, amit idén nyáron adtam el. Nem volt különösebb baja, csak ha már szét volt borítva a motor akkor gondoltam kicserélem azt is, az összes szimmeringgel, tömítéssel együtt. A dizilen meg nem azért kellett leszedni a vezérlést. Úgy emlékszem azon is cseréltem, mikor kinyomta a hf. tömítést (nem a termosztát hibájából).
szauter74 Elküldve December22, 2007 Elküldve December22, 2007 PRO-TEC benzines betöltve. Mentem vele egyből 100 km-t, 3-3500 fordulaton. Eredményt meglátjuk. Hőfokjeladókhoz nem nyúltam.
opelastras Elküldve December22, 2007 Elküldve December22, 2007 PRO-TEC benzines betöltve. Mentem vele egyből 100 km-t, 3-3500 fordulaton. Eredményt meglátjuk. Hőfokjeladókhoz nem nyúltam. Erről van szó, ugye? http://www.pro-tec.hu/flc.htm#termek Igaz az, amit itt írnak, hogy az OPEL hivatalosan ajánlja ezt a terméket? Hogyan töltötted be és mennyit?
szauter74 Elküldve December24, 2007 Elküldve December24, 2007 Erről van szó, ugye? http://www.pro-tec.hu/flc.htm#termek Igaz az, amit itt írnak, hogy az OPEL hivatalosan ajánlja ezt a terméket? Hogyan töltötted be és mennyit? Majdnem fél tankhoz töltöttem 1 flakont. Nem tudom Opel ajánlja, vagy sem. Viszont tegnap reggel már nem jelentkezett a leállás. Még mindig az adalékossal járok, meglátom mi lesz utána.
powerup Elküldve December25, 2007 Elküldve December25, 2007 Nyolcszelepesbe milyen hidrotőkét érdemes venni?
J0hnny Elküldve December25, 2007 Elküldve December25, 2007 Nyolcszelepesbe milyen hidrotőkét érdemes venni? Lehetőleg gyárit és újat!
Alex75 Elküldve December25, 2007 Elküldve December25, 2007 http://www.spuri-adalek.hu/start.htm Erről tudtok valamit? Esetleg tapasztalat?
J0hnny Elküldve December25, 2007 Elküldve December25, 2007 http://www.spuri-adalek.hu/start.htm Erről tudtok valamit? Esetleg tapasztalat? Sokan használják,de az utóbbi időben elég szépen felment az ára. 80%-ka kerozin amúgy.
Loretta Elküldve December25, 2007 Elküldve December25, 2007 Gyerekek! Kinek van tippje, hogy hogyan lehet feltúrbózni egy 1.6-os 8 szelepes 55kW-os 75 LE-s autót? Amióta megvan, olyan mintha disel-es autót vezetnék és néha amikor nem kéne olyan kis lomha! Chiptunning gondolom nem adna neki sokat...
Recommended Posts