wzsolt_1.6_16V Elküldve December19, 2007 Megoszt Elküldve December19, 2007 jellegzetes szag??? mire gondolsz? Nekem anno 2001 körül a meta üzemanyag adaléktól olyan jellegzetes szaga volt.... Hasonló mint magának az anyagnak a flakonban csak előteljesebben. Lehet azóta szagmentesebb a formula :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Balfék Elküldve December19, 2007 Megoszt Elküldve December19, 2007 Mellesleg a protec egy üzemanyagrendszer tisztító adalék. Kitakarítja a tankot (kicsapódott víz, kosz) csöveket, innyektorokat, az égésteret és a katalizátort is. Köcce ! :( ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December19, 2007 Megoszt Elküldve December19, 2007 neked büdös volt vagy mi?? nekem is van szaga, de nem büdös... Link to comment Megosztás: More sharing options...
C16SE Elküldve December19, 2007 Megoszt Elküldve December19, 2007 neked büdös volt vagy mi?? nekem is van szaga, de nem büdös... Én is használok Metabondot, de én még nem vettem észre, hogy valamilyen szaga lenne a kipufogónak. Emellett érezhető a hatása. Amióta használom, még nem kellett megbontanom a motort, ezért bővebben nem tudok nyilatkozni az anyagról. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szauter74 Elküldve December19, 2007 Megoszt Elküldve December19, 2007 Alapjárati pucolva, AGR lezárva (most). Hidegen traktorhang, meg leállás. De ha jár 2-3 percet, utánna jól megy minden. Arra tudok gondolni, nem zár rendesen valamelyik szelep hidegen. Szeleptisztításra is jó a protec? Spurit használok folyamatosan. Az is kérdésem, hogy pontosan mit jelent a beégett szelep? Maga a szelep ég meg? Elszineződik, eldeformálódik? Vagy csak a koksz ég rá? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December19, 2007 Megoszt Elküldve December19, 2007 szerintem beégés az maga a szelep ég meg de ha emiatt nem zárna akkor sem hidegen, sem melegen nem zár. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December19, 2007 Megoszt Elküldve December19, 2007 Alapjárati pucolva, AGR lezárva (most). Hidegen traktorhang, meg leállás. De ha jár 2-3 percet, utánna jól megy minden. Arra tudok gondolni, nem zár rendesen valamelyik szelep hidegen. Szeleptisztításra is jó a protec? Spurit használok folyamatosan. Az is kérdésem, hogy pontosan mit jelent a beégett szelep? Maga a szelep ég meg? Elszineződik, eldeformálódik? Vagy csak a koksz ég rá? Hőm jeladó jó? Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December19, 2007 Megoszt Elküldve December19, 2007 hát én metabondot használok, nekem az injektor szép makulátlan, fénylik mint salamon kukija. Salamonnak töke volt, és kitette az ablakba! Ez nem az amire Te gondoltál! ;) Az nem fénylett, gondolom én.... :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December19, 2007 Megoszt Elküldve December19, 2007 Salamonnak töke volt, és kitette az ablakba! Ez nem az amire Te gondoltál! ;) Az nem fénylett, gondolom én.... :( én olyat tudok, hogy fénylik mint a salamon töke vagy pucuja, csak a moderálás elkerülése végett irtam kukit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December19, 2007 Megoszt Elküldve December19, 2007 Az is kérdésem, hogy pontosan mit jelent a beégett szelep? Maga a szelep ég meg? Elszineződik, eldeformálódik? Vagy csak a koksz ég rá? A ráégett lerakódások miatt nem záródik a szelep ilyenkor, de azt könnyen meg lehet nézni egy kompresszióméréssel :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve December19, 2007 Megoszt Elküldve December19, 2007 Gábor, ha már felvetődött ez a téma, érdekelnek a tapasztalataid. A Metabond Megalene és a PRO-TEC üzemanyagrendszer tisztítója között milyen különbségek vannak? Ez a két termék pontosan ugyanabba a termékcsaládba tartozik? (Nem feltétlenül a minőségbeli különbség érdekel...) Nekem mindig az volt a meggyőződésem, hogy valami nagyon hasonló adalék lehet Shell V-Powerben is. Mi erről a véleményed? Link to comment Megosztás: More sharing options...
C16SE Elküldve December20, 2007 Megoszt Elküldve December20, 2007 Gábor, ha már felvetődött ez a téma, érdekelnek a tapasztalataid. A Metabond Megalene és a PRO-TEC üzemanyagrendszer tisztítója között milyen különbségek vannak? Ez a két termék pontosan ugyanabba a termékcsaládba tartozik? (Nem feltétlenül a minőségbeli különbség érdekel...) Nekem mindig az volt a meggyőződésem, hogy valami nagyon hasonló adalék lehet Shell V-Powerben is. Mi erről a véleményed? A Metabond adalék biztosan nincs a Shell V-Powerben. A PRO-TEC tisztítítót még nem ismerem. Itt a fórumon olvastam róla először. A Metabond Megalene a benzines motorokhoz való. (Van dieselhez is) Elméletileg Metabond-tartalma következtében a benzinnel érintkező fémfelületeken felületnemesítést hajt végre. E hatásnak köszönhetően az egymáson elmozduló fémfelületek precíz illesztését és az üzemanyag rendszer különböző járatainak felületi simaságát érjük el. A súrlódásnak sokkal jobban ellenálló felületek és a nagymértékben javított égés által a motorok teljesítménye - üzemanyag-megtakarítás mellett is - jelentősen növelhető. A Megalene ezen kívül - összetétele révén - tisztítja az egész üzemanyag-rendszert, meggátolja a szennyeződések lerakódását. Használata környezetbarátabb motorüzemet tesz lehetővé: a tökéletesebb égés jótékony hatással van a károsanyag-kibocsátásra és a megfelelő energiát kevesebb üzemanyagból nyeri ki a motor. Emellett javítja a hidegindítási tulajdonságokat és télen megakadályozza az üzemanyag-vezetékek befagyását. A Megalene lecsökkenti a vele kezelt benzinmotor karbantartási igényét. Folyamatos használata mellett az ólmozott üzemanyagot igénylő motorok esetén nem kell külön ólompótló adalékot alkalmazni. Megfelelő felhasználás mellett a gépekben garantáltan semmilyen előnytelen elváltozás nem történhet. Használatával járó előnyök: • Javítja az égést, növeli a teljesítményt • 3-10% üzemanyag-megtakarítást eredményez • Javítja a gazdaságosságot, csökkenti a karbantartási igényt • Optimális elgázosodási funkciót kapunk, csökkenti a kipufogó emissziókat • Javítja a hidegindítást • Keni a hengerfejet • Megtisztítja az összes üzemanyag vezetéket • Megakadályozza a szénlerakódást • Oldja a ragadó szelepeket • Megakadályozza a falslevegő hígítást • Csökkenti az olajiszap-képződést • Megakadályozza a motor „utánfutását” • Megállítja a rozsdát és s korróziót, növeli a gépek élettartamát, csökkenti a kopást • Semlegesíti a savakat • Megőrzi az emissziókontroll hatását Személyes tapasztalatok: Könnyedebben jár a motor, könnyebb hidegindítás, 1 l üzemanyagfogyasztás csökkenés 100 km-ként. Mellé a metabond olaj+adalék, és a fogyasztásom kb. 6 l/100 km a mostani hideg időben is. www.metabond.hu Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December20, 2007 Megoszt Elküldve December20, 2007 Egy valamit tudok!A spuri 80%-ka kerozin,azért nem adok majdnem 2000Ft-ot! Link to comment Megosztás: More sharing options...
szauter74 Elküldve December20, 2007 Megoszt Elküldve December20, 2007 Személyes tapasztalatok: Könnyedebben jár a motor, könnyebb hidegindítás, 1 l üzemanyagfogyasztás csökkenés 100 km-ként. Mellé a metabond olaj+adalék, és a fogyasztásom kb. 6 l/100 km a mostani hideg időben is. Kérdőre vonnám az üzemanyag fogyasztás csökkenést. Elméletben biztos megállja a helyét, de gyakorlatban nem tapasztaltam. Opelommal használtam egy évig, 10ezer kilométeren át. Volt Wartburg 1,3-asom, azzal 60ezer kilométeren keresztül. Egyik sem fogyasztott kevesebbet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
C16SE Elküldve December20, 2007 Megoszt Elküldve December20, 2007 Kérdőre vonnám az üzemanyag fogyasztás csökkenést. Elméletben biztos megállja a helyét, de gyakorlatban nem tapasztaltam. Opelommal használtam egy évig, 10ezer kilométeren át. Volt Wartburg 1,3-asom, azzal 60ezer kilométeren keresztül. Egyik sem fogyasztott kevesebbet. Nem kötelező elhinni. Nyugodt soför vagyok, mert kevés az üzemanyagra költhető pénzem. A használat során 50-50%-ban oszlik meg az országúti és a városi használat. Országúton 100-110 km/h körül autózom, városban viszont nem tartom be az 50 km/h-t (Ezt ne mondjátok el senkinek!). Ilyen körülmények között 1 tank (50 l) benzinnel 800 km-t tudok menni. A Metabond előtt ez csak nyáron sikerült. Az adatok a műszerfal és a kútoszlop alapján lettek számolva. Mégegyszer írom, hogy nem csak a Megalene van az autóban, hanem Metabond Speed 10w40 és Metabond Gold olajadalék. Ezek együttes hatása a fent említett értékek. Az Autóban 246.000 km van. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December20, 2007 Megoszt Elküldve December20, 2007 Gábor, ha már felvetődött ez a téma, érdekelnek a tapasztalataid. A Metabond Megalene és a PRO-TEC üzemanyagrendszer tisztítója között milyen különbségek vannak? Ez a két termék pontosan ugyanabba a termékcsaládba tartozik? (Nem feltétlenül a minőségbeli különbség érdekel...) Nekem mindig az volt a meggyőződésem, hogy valami nagyon hasonló adalék lehet Shell V-Powerben is. Mi erről a véleményed? A protec adalék egy erőteljes tisztító formula, ami mindenféle szennyeződést képes rövid idő alatt és maradéktalanul leoldani az üzemanyagrendszerben. Elég időközönként alkalmazni, és utána benyaszűrőt cserélni mindenképpen, mert sok koszt képes kihozni a tankból is. Ezzel szemben a megalene egy "általános karbantartó" szerepet tölt be, legfontosabb tulajdonsága a már említett fémfelület nemesítés, mely főleg az injektorok és az AC pumpa élettartamát sokszorozhatja meg. És mivel alapból megakadályozza a szennyeződések lerakódását, ezzel sem lesz gond a későbbiekben. Tehát ha valaki folyamatosan használja a megalene adalékot a benzinbe, akkor elkerülhető a proteces kezelés, és az idő előtti injektorzárási probléma, AC pumpa hiba. Mindkét adalék hasonlít abban, hogy javítja a benzin tulajdonságait (kerozin alapú hordozóanyagnak köszönhetően). A V-powerben más adalékokat használnak, pontosan én sem tudom mik azok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December20, 2007 Megoszt Elküldve December20, 2007 Kérdőre vonnám az üzemanyag fogyasztás csökkenést. Elméletben biztos megállja a helyét, de gyakorlatban nem tapasztaltam. Opelommal használtam egy évig, 10ezer kilométeren át. Volt Wartburg 1,3-asom, azzal 60ezer kilométeren keresztül. Egyik sem fogyasztott kevesebbet. Tény hogy a fogyasztás legjobban a jobblábtól és a forgalmi körülményektől függ. De az is tény, hogy az említett adalékok használata tényleg lehetőséget ad a spórolásra. Ha valaki nem sietős, és nem autózik sokat városban, akkor észrevehető fogyasztás- csökkenést lehet elérni. Én is pont ezeket az adalékokat használom az omegánál, bár én nem figyelek oda a fogyasztásra. Viszont én is észrevettem már azon ritka alkalmakkor, amikor valamiért nyugis tempót autózok, és városon kívülre is kerülök, hogy kevesebb benyával is meg tudom tenni az utamat, mint amikor megvettem az omit, és még nem használtam ezeket az adalékokat. Tehát csak lehetőséget ad a kisebb fogyasztásra, de ez leginkább embertől és forgalomtól függ. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December20, 2007 Megoszt Elküldve December20, 2007 én olyat tudok, hogy fénylik mint a salamon töke vagy pucuja, csak a moderálás elkerülése végett irtam kukit. Kár volt! Használd nyugodtan a Salamon töke kifejezést, ugyanis Salamon király a töklámpását tette ki az ablakba amivel titkos jelzést adott. Ezért "fénylik mint a Salamon töke". :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December20, 2007 Megoszt Elküldve December20, 2007 Kár volt! Használd nyugodtan a Salamon töke kifejezést, ugyanis Salamon király a töklámpását tette ki az ablakba amivel titkos jelzést adott. Ezért "fénylik mint a Salamon töke". :( jol van tanítóbácsi :) de azt hittema töke kifejezést is ki#### majd :( egyébként a történetet nem ismertem tényleg ;) ne legyek én se off, attol függetlenül, hogy szar a termosztátom, ha csak egy kicsit is e tud melegedni a moci, (nem megyek oylan gyorsan hogy a menetszél annyira hütsön) akkor a fogyasztsom nekem se megy fel annyira, mint gondolnám, a rövid távok alapján, és a hideg motor indításommal sincs bajon, kicsit lehet többet teker, de nem ugy mint aki meg aakr állni, szépen pörgősen, mint nyáron. gabi szerinted: megvettük az autot 5 évesen, azota egy év telt el, és metabond benne van az üzemanygaban is meg a többi olaj adalék. érdemes lenne egy protec es kezelést elvégezni rajta?? benzinszűrő már esedékes lenne a cserére, és ha érdemes,akkor még az előtt kell akkor. hol lehet beszerezni mennyi az ára? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December20, 2007 Megoszt Elküldve December20, 2007 szauter, te hol szoktál, vagy milyen benzint tankolsz?? egy évvel ezelőtt kb ugyan iylen problémárol beszéltél, hogy az off car odon is ez vol a bibi de azt eladtad, meg az opelon is az a bajod, és akkor javitattad, most meg ujra?? és simán ráfogtad a metabondra, hogy attol lehet...valami lerakódás a szelepeken. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December20, 2007 Megoszt Elküldve December20, 2007 ártani nem ártasz vele, ha megcsinálod :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
szauter74 Elküldve December20, 2007 Megoszt Elküldve December20, 2007 szauter, te hol szoktál, vagy milyen benzint tankolsz?? Shell '95-ös. egy évvel ezelőtt kb ugyan iylen problémárol beszéltél, hogy az off car odon is ez vol a bibi de azt eladtad, meg az opelon is az a bajod, és akkor javitattad, most meg ujra?? és simán ráfogtad a metabondra, hogy attol lehet...valami lerakódás a szelepeken. Igen a probléma visszatérő. Korábbi autóimnál is jelentkezett. Ennél sem először. A motor furcsa viselkedése előző autónál, ennél is a metabond használatával egyidőben kezdődött. Opel16V is felhívta a figyelmemet, hogy véleltlen egybeesés. Van egy olyan tényező is, hogy 1,5 km-re van a munkahelyem. Naponta 2-4 szer teszem meg a távot. Motor be sem tud melegedni, ráadásul lépésben lehet csak haladni. Ez lesz a titok nyitja? (Ne javasolja senki se a robogót, mert a csomagtartóban jelentős mennyiségű alkatrészt és iratot szállítok) Tavaly (kb. 1,5 éve) hőfokjeladó cserével kezdtem, majd a szerelő a hengerfej lebontásával, gépmunkával, szelep takarítással javította meg. De korábban nem csak hidegen csinálta, melegen sem volt egyenletes a járása. Korábban, mikor kezdődött az egyenetlen járás, hosszabb kihúzatással, kijáratással többnyire megszüntethető volt a probléma. Kivéve tavaly. Most anmnál is durvábban, átmenet nélkül jött elő egyik hétről a másikra. Mindig leáll, és nehezen indítható újra. Csak hidegen csinálja. Spurit is használok elég régóta. De nem tudom kijáratni. Szerelő lezárta az AGR-t, kipucolt felül mindent. Reméltem, valakinek jelentkezett azonos probléma. A hozzászólásaitokból nekem is a szeleplerakódás vált gyanússá. Emlékeztem mások beégett szelep problémájára. Próbálom behatárolni a problémát. A spuri is szeleptisztító, régóta használom, így nem egyértelmű a hibajelenség. Volt egy olyan észrevételem is, hogy új akksit kellett vennem ősszel, akkor 1 tankolásig egyenletesebben járt a motor. Jobb volt. Mértem az akksi töltését, reggel is 12,48 V volt. Mégis leállt. Sorry, hosszúra sikeredett. Szóval most másmilyen a hibajelenség, mint korábban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szauter74 Elküldve December20, 2007 Megoszt Elküldve December20, 2007 De hogy ne legyek teljesen off, azelepet is kiganézza a protec? Valaki tudja hol lehet Pilisvörösvár, BP III. ker. körzetében beszerezni? Gyengélkedő, beteges motor kérése. Ja, van benne 96ezer km. Link to comment Megosztás: More sharing options...
silverdome Elküldve December20, 2007 Megoszt Elküldve December20, 2007 Sziasztok! Aki ismeri az F astra két turbo diesel motorját, az X17DTL-t (német motor) és a TC4ee1 (Isuzu motor) az segítsen egy picit. A két motor önindítója egyforma, vagy teljesen különböző? AZt tudom,h ogy a néemten egy Bosch önindító van, típus szám ais megvan, az Isuzu dieselen pedig egy Hitachi önindító van, de a kérdésem az, hogy ezek teljesen másak, felfogatás, fogaskerék csatlakozás, stb, vagy csak más a gyártó A kérdés azért érdekes mert egy Isuzu dieselre kellene egy önindító, és a polcon meg porosodik itthon egy hibátlan Bosch, ami csak motor csere miatt maradt meg. Szóval nem tudnám - e felhasználni. válaszokat, segítséget előre is köszi. üdv! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December20, 2007 Megoszt Elküldve December20, 2007 Én úgy tudom, nem egyforma az önindító. A hideg motor leállását biztos nem az adalék okozza. Folytószelep takarítás, hőjeladó csere (víz+levegő). Szerintem :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts