Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nekem a Lanos 8v-n pl : 10fok alapjáraton, és 44fok teljes terhelésen gyárilag. Ezen állítottam még kicsit feljebb, mert a kipufogóba gyújtott, most 54-en van, az alapjárat közelinél nem változtattam csak 1600rpm felett ott 17ről indul felfelé, igaz nyálat is adtam neki.

Ez valami pörgetős verziós motor, mint a hondák? Azoknál szoktak ilyen előgyújtás értékek lenni.

Opeléknél még nem láttam ilyen magas előgyújtás értéket.

Link to comment
Megosztás:

Ez valami pörgetős verziós motor, mint a hondák? Azoknál szoktak ilyen előgyújtás értékek lenni.

Opeléknél még nem láttam ilyen magas előgyújtás értéket.

Nem annyira pörgetős. Opel e-tech motor elméletileg 14se és 16se közötti verzió 1498ccm 8v 86LE, 130Nm, delco compival dac zzmu 7149 eprommal (27c256), hengerenkénti inj, DIS, knock szenzor, 76,5x81,5 dugó x lökethossz, 9,7 sűrítés, d16 váltó.

Ezzel a beállítással az autó knock "nélkül" üzemel. Régen 3000alatt halott volt az autó, onnan meg hamar lepörgött. Most már 2000körül sem rángat, hanem autózható.

Egyébként semmi extra nincs az autón, csak fel van bővítve a hengerfej járat, síkolva a hengerfej, becsiszolva a szelepek, kipuff rendszer, meg egy sport légszűrő.

Egyébként Clio 16V-knél is chip után 52-54fokos előgyújtást lőnek be, kb ennyit bír knock nélkül.

üdv josh

Link to comment
Megosztás:

Nem annyira pörgetős. Opel e-tech motor elméletileg 14se és 16se közötti verzió 1498ccm 8v 86LE, 130Nm, delco compival dac zzmu 7149 eprommal (27c256), hengerenkénti inj, DIS, knock szenzor, 76,5x81,5 dugó x lökethossz, 9,7 sűrítés, d16 váltó.

Ezzel a beállítással az autó knock "nélkül" üzemel. Régen 3000alatt halott volt az autó, onnan meg hamar lepörgött. Most már 2000körül sem rángat, hanem autózható.

Egyébként semmi extra nincs az autón, csak fel van bővítve a hengerfej járat, síkolva a hengerfej, becsiszolva a szelepek, kipuff rendszer, meg egy sport légszűrő.

Egyébként Clio 16V-knél is chip után 52-54fokos előgyújtást lőnek be, kb ennyit bír knock nélkül.

üdv josh

én is láttam már oylan davo motort külsőre ugy néz ki mitn egy sima 1.4 es Se moci.

de ezek az abrakadabrák gyári cuccok, vagy te tuningolgattad át??

az hogy nekem kinai nem kifejezés :(

Link to comment
Megosztás:

Az lenne a kérdésem a cartársakhoz, hogy mitől lehet az, hogy reggel hidegen néha 3 hengerrel indul el az autóm? Nem tart sokáig, mire kiérek a kapuig, már jó, de azért idegesít a dolog. A gyújtásrendszerben cserélve lett a trafó, gyertyakábelek, gyertyák. De ezek cseréje előtt is előfordult ez a hiba. Egyetlen dologhoz nem nyúltam még, az pedig a gyújtáselosztó. Az okozhat ilyet?

Link to comment
Megosztás:

én is láttam már oylan davo motort külsőre ugy néz ki mitn egy sima 1.4 es Se moci.

de ezek az abrakadabrák gyári cuccok, vagy te tuningolgattad át??

az hogy nekem kinai nem kifejezés :(

Mivel a daewoo 40% GM részesedéssel gyártotta a dolgokat a nexiáktól kezdve, ezért a nagymérvű hasonlóság.

A motor annyi különbséggel, hogy van 1349, 1498 és 1594ccm is (utolsóban nem vagyok teljesen biztos,de hasonló).

A felépítése szinte teljesen ugyanaz. Vezérműtengely, hidrotőkék, hengerfej tömítés, gyertyakábelek...

A váltó kicsit módosított F16, a d jelzőt azért kapta, mert nem bowdenes, hanem hidraulikus.

Tehát ezeket nem én tuningoltam át. Csak a kipuff, a sport betétszűrő és a hengerfej járatok felmaratása +chip volt az én garázdaságom. ;)

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Említettem már régebben is, hogy tartósan 120-130 fölött kidobja a lambda feszültség nem változik hibakódot. Városban és 100 alatt soha nem jött még elő.

Kell vele foglalkozni? Hogyan lehet ellenőrizni a szonda működését? Fölöslegesen nem akarok kidobni huszonezer forintot egy újra.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Említettem már régebben is, hogy tartósan 120-130 fölött kidobja a lambda feszültség nem változik hibakódot. Városban és 100 alatt soha nem jött még elő.

Kell vele foglalkozni? Hogyan lehet ellenőrizni a szonda működését? Fölöslegesen nem akarok kidobni huszonezer forintot egy újra.

Oszcilloszkóppal, vagy nézd meg az oldalamon (lanos.uw.hu) van egy kapcsolás, azzal meg lehet figyelni a működést.

Link to comment
Megosztás:

Mivel a daewoo 40% GM részesedéssel gyártotta a dolgokat a nexiáktól kezdve, ezért a nagymérvű hasonlóság.

A motor annyi különbséggel, hogy van 1349, 1498 és 1594ccm is (utolsóban nem vagyok teljesen biztos,de hasonló).

A felépítése szinte teljesen ugyanaz. Vezérműtengely, hidrotőkék, hengerfej tömítés, gyertyakábelek...

A váltó kicsit módosított F16, a d jelzőt azért kapta, mert nem bowdenes, hanem hidraulikus.

Tehát ezeket nem én tuningoltam át. Csak a kipuff, a sport betétszűrő és a hengerfej járatok felmaratása +chip volt az én garázdaságom. :(

az se rossz, sportlégszűrő betét mennyibefáj??

hátás észrevétel?

chipről is irhtsz hogy mennyiért mi változott.

Link to comment
Megosztás:

thx. Ezt leeht párhuzamosan rákötni a szondára? És mikor mutat helyes értéket, egyáltalán hogyan kell a lambda szondának működni, változtatnia a feszültségét? Csak annyit tudok, h a helyes keverék állításhoz méri az O2 koncentrációt.

200mV és 800mV között oszcillál folyamatosan, ha müködik. Ha a feszültség alacsony, akkor túl dús a keverék, ha sok akkor szegény a keverék.

Ezt a kütyüt párhuzamosan kell kötni a lambdaszondával (kis impedancia eltolása van a dolognak, de nem vészes). Intenzív gyorsításkor (3/4 gáz) a ledsornak el kell mennie dúsabb irányba. Ha oszcillálás közbe 1-2másodpercre megáll valamelyik végpontba akkor megérett a cserére a szonda.

A fütetlen szonda élettartalma hivatalosan 50e km, a fütötté 80-160e km általánosságban.

Link to comment
Megosztás:

az se rossz, sportlégszűrő betét mennyibefáj??

hátás észrevétel?

chipről is irhtsz hogy mennyiért mi változott.

A sportlégszüröt klubtársamtól vettem 4500-ért 2napot volt használva, de ö direktre váltott és félt hogy a nyakán marad (12.800ért vette).

A kaposújlaki reptér kifutóján gyorsulva a gyári és a sport szürö között +10km/h volt.

A chipet már nem is tudom mennyi anyagi és eszmei ráfordítással csináltam.

Kb 1évig olvastam mindent (könyv és internet) a motormenedzsmentekröl, vettem egy epromégetöt, gyártottam interfészt az autó és a számítógép közé, diagnosztikai progikat vadásztam, átalakítót készítettem az epromnak. Kb 2 hónapba telt, mire rájöttem mi hol van az epromba és miért annyi amennyi. Aztán vezetés közbe figyeltem hogy a jellegmezö kis gödröcskéje vagy hegyecskéje mit csinál valóságba. Egyik hétvégén beültem az autóba a garázsba aztán pár órai szenvedés útján a lambdaszonda figyelövel végignéztem csomó fordulatszám tartományba és gázpedálállásba, hogy hol szegény, hol dús a keverék és mikor. Legyártottam a fordulatszám és terheléshez egy táblázatot. Aztán irány a számítógép és kielemeztem miért vagy úgy ahogy. 4-5órába telt mire megjavítottam a jellegmezöket (az elögyújtást mindenhol felnyomtam, a befecskendezést csak 1600-3000 tartományba). És dinamikus lett az autó. Telejesítménybe túl sokat biztos nem hozott, de nem is azt hajhászom.

Nekem ez böven megfelel így, de egy bc-t még szeretnék csinálni bele.

Link to comment
Megosztás:

200mV és 800mV között oszcillál folyamatosan, ha müködik. Ha a feszültség alacsony, akkor túl dús a keverék, ha sok akkor szegény a keverék.

Ezt a kütyüt párhuzamosan kell kötni a lambdaszondával (kis impedancia eltolása van a dolognak, de nem vészes). Intenzív gyorsításkor (3/4 gáz) a ledsornak el kell mennie dúsabb irányba. Ha oszcillálás közbe 1-2másodpercre megáll valamelyik végpontba akkor megérett a cserére a szonda.

A fütetlen szonda élettartalma hivatalosan 50e km, a fütötté 80-160e km általánosságban.

Fontos a szonda jelmeredeksége is, amit csak szkóppal lehet megnézni. A multec és simtec vezérlők elég érzékenyek

erre a paraméterre, általában ezért jelzik rossznak a szondát, mielőtt megmurdál.

Link to comment
Megosztás:

Fontos a szonda jelmeredeksége is, amit csak szkóppal lehet megnézni. A multec és simtec vezérlők elég érzékenyek

erre a paraméterre, általában ezért jelzik rossznak a szondát, mielőtt megmurdál.

Igen ez a hátránya ennek a megoldásnak, hogy a gyorsaságot nem tudod érzékelni. Nekem mint írtam Delco van, így azt se veszi zokon, ha lehúzom a lambdaszondát.

Link to comment
Megosztás:

Az lenne a kérdésem a cartársakhoz, hogy mitől lehet az, hogy reggel hidegen néha 3 hengerrel indul el az autóm? Nem tart sokáig, mire kiérek a kapuig, már jó, de azért idegesít a dolog. A gyújtásrendszerben cserélve lett a trafó, gyertyakábelek, gyertyák. De ezek cseréje előtt is előfordult ez a hiba. Egyetlen dologhoz nem nyúltam még, az pedig a gyújtáselosztó. Az okozhat ilyet?

Nekem is csinálta nem is olyan régen, hogy néha ... főleg hoszabb leállás után indításkor egy henger kihagyott de nekem még folyamatos gyorsításkor 3e fordulat körül rántott egyett. Itt a gyertya vagy gyertyakábel tippet kaptam. Nos cseréltem is gyertyát és megszünni látszott a probléma 1 hónapig, de aztán kezdte megint. Nem akartam 50eFt-ot egy gyertyakábel garnitúrára kiadni ezért még egy utolsó kisíérletként egy protec kezelést adtam neki... és láss csodát azóta (2hónap) semmi indításis és rángatási gondom nincs. kopp...kopp.

De nálad nem kizárt a gyujtáselosztó sem főleg (de nekem olyan nincs :( )

Link to comment
Megosztás:

megveszed a cuccot elolvasod, és többnyire bele kell önteni egy teli tankba ;)

de rá van irva

Szóval ez vmi belső tisztító, amit a tankba kell önteni. Ha +veszek vmit akkor axt általában el xoktam olvasni hogyan is hasznájjam, de úgy mennyjek béé a bótba (tudatlanúúúl) h ext kééreeemm. És ha zavarba hoznak és vissza ?nek, hogy mire?? :(

rendszeresen használok spuri-t, gondolom az is jó

Link to comment
Megosztás:

Szóval ez vmi belső tisztító, amit a tankba kell önteni. Ha +veszek vmit akkor axt általában el xoktam olvasni hogyan is hasznájjam, de úgy mennyjek béé a bótba (tudatlanúúúl) h ext kééreeemm. És ha zavarba hoznak és vissza ?nek, hogy mire?? :(

rendszeresen használok spuri-t, gondolom az is jó

Spurit én is használtam rendszeresen igaz utóbbi időben el-elhagytam párszor. Lehet ettöl koszolódott el az égéstér a városi forgalomban ebben a hidegben.

Mellesleg a protec egy üzemanyagrendszer tisztító adalék. Kitakarítja a tankot (kicsapódott víz, kosz) csöveket, innyektorokat, az égésteret és a katalizátort is.

Ha a doboz leírás alapján használod akkor elvileg egy spec készülékkel ami a 3bar nyomást tudja kell direktbe adagolni a motornak. Ekkor állítólag brutál módon takarít, de én a fél vagy 1/4tank benzinhez öntős verziót választottam. Én kb 12l benzinhez öntöttem hozzá majd utána 110km-en át autópályáztam vele.

http://www.pro-tec.hu/rendszer.htm

Link to comment
Megosztás:

hát én metabondot használok, nekem az injektor szép makulátlan, fénylik mint salamon kukija.

Használtam én is metát jópár évvel ezelőtt (nem opelbe). Jellegzetes szagot ad a kipufogógázoknak :(

Ha nem hagyom el a spurit lehet nekem sem lettek volna ilyen gondjaim, de most már lehet inkább 10ekm-enként egy protec és végleg elhagyom a spurit.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.