josh_ Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Sziasztok! Új vagyok és igazából nem is opelem van, hanem egy daewoo lanos 1.5 8v e-tech-em. Szeretnék leömlőt cserélni, mert kb ez hiányzik csak a boldogságomhoz :( A motor c14se és c16se-hez teljesen hasonlít, és azon filóztam, hogy egy vectra 2000 4-2-1 leömlő elég szimpatikus lenne (talpcserével természetesen). Megtudtam fórumtársunktól, hogy a 16V-k leömlője lekerekített sarkú téglalap, a 8v-ken meg ugye körhöz hasonlít. Balga fejemmel nem mértem le a hengerfej kipuff járatait a bővítés után csak összeraktam (a szaki 3-4mm-ről beszélt). Ezzel kapcsolatba lenne az a kérdésem, hogy a 16V kiömlőjáratainak mi a mérete (magasság/szélesség)? Vagy tudtok esetleg ajánlani a 8v-hez valami bevált sportleömlőt (gyártatni nem szeretnék 50-60ért)? üdv josh Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Nem csak a talpa lesz rossz, hanem a leömlőcsövek szélességi elhelyezkedése és az egész leömlő magassága is. annyi meló van vele, hogy ne lepődj meg, ha nem vállalják a kipuffosok :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
josh_ Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Nem csak a talpa lesz rossz, hanem a leömlőcsövek szélességi elhelyezkedése és az egész leömlő magassága is. annyi meló van vele, hogy ne lepődj meg, ha nem vállalják a kipuffosok ;) A szélességi problémát megoldom (lánggal), a magassági probléma érdekesebb (de az is megoldaható lenne). Magasabb a 16v motor??? :( Nincs valakinek ilyesmi leömlője pesten (természetesen nem kiszedve)? Megkukkantanám hogy hogy áll egy 16v mocin. Sajnos nekem nincs ismerősöm akinek ilyene lenne. Végül csak csináltatnom kell egy egész leömlőt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 A 2000-es moci magasabb, mint az 1.4-1.6-ok ;) Én is ilyen leömlőből alakíttattam át az 1.6-ra, két napot dolgozott vele a kipuffos :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
josh_ Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 A 2000-es moci magasabb, mint az 1.4-1.6-ok ;) Én is ilyen leömlőből alakíttattam át az 1.6-ra, két napot dolgozott vele a kipuffos :( Akkor lehet inkább ívszeletekből rakom össze, ha ekkora meló. Magam hülyeségére... Köszi a kimerítő választ. üdv josh Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Akkor lehet inkább ívszeletekből rakom össze, ha ekkora meló. Magam hülyeségére... Hajlított csőből jobb lenne. (ha jól van hajlítva :( ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
josh_ Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Hajlított csőből jobb lenne. (ha jól van hajlítva :( ) Nyílván jobb ha hajlítva van, de annyi és olyan kunkorokat kéne hajlítani, hogy egy palack nem lenne rá elég ;) Gyártatni meg nincs igazából pénzem 50e körül. üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Nyílván jobb ha hajlítva van, de annyi és olyan kunkorokat kéne hajlítani, hogy egy palack nem lenne rá elég :( Gyártatni meg nincs igazából pénzem 50e körül. Vedd meg a csövet és hajlíttasd le hogy kb. jó legyen (az nem lehet drága), aztán igazítasz rajta meg összehegeszted. De rosszat minek akarsz csinálni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
josh_ Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Vedd meg a csövet és hajlíttasd le hogy kb. jó legyen (az nem lehet drága), aztán igazítasz rajta meg összehegeszted. De rosszat minek akarsz csinálni? Félreértés ne essék nem akarok rosszat csinálni, de vannak helyek ahol a sport leömlőket cikkekből rakják össze, és minden cikk után belülről lecsiszolják a sallangot. Az olcsó kipufogósok meg nagyon éles kész íveket hegesztenek be. Ez a hajlíttasd le a csövet egész jó ötlet, majd utána érdeklődöm mennyi is lenne egy ilyen móka. köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Sziasztok! Most jöttem zöldkártyáról, olyan műhely volt ahol meg is mérték az értékeket, sajnos. A jó magyar szokasásoknak köszönhetően azért bekerült a kis kártyára a 0.03 as CO, 110-es CH és a 1.00-s lambda. :( Megmutatta a hapi mért értékeket is: CO 4% CH 650 Lambda 1.3, de volt 1.5< is. Eléggé elszomorodtam, eddig azt hittem egy jó gép tulajdonosa vagyok. Jövő 7en visszaviszem, belekukkantanak egy kicsit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Sziasztok! Most jöttem zöldkártyáról, olyan műhely volt ahol meg is mérték az értékeket, sajnos. A jó magyar szokasásoknak köszönhetően azért bekerült a kis kártyára a 0.03 as CO, 110-es CH és a 1.00-s lambda. :( Megmutatta a hapi mért értékeket is: CO 4% CH 650 Lambda 1.3, de volt 1.5< is. Eléggé elszomorodtam, eddig azt hittem egy jó gép tulajdonosa vagyok. Jövő 7en visszaviszem, belekukkantanak egy kicsit. Lambda-szonda gyanús. Link to comment Megosztás: More sharing options...
josh_ Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Lambda-szonda gyanús. Nekem is hasonló volt lambda hibánál. Úgy érzékelte, hogy szegény a keverék aztán rádúsított, akkor pár másodperc után észhez tért. Elszegényítette megint nagyon. A fogyasztásom meg 12+ lett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Na elkészült az autó!!!Nemsokára megyek érte!!!!!! :( ;) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Félreértés ne essék nem akarok rosszat csinálni, de vannak helyek ahol a sport leömlőket cikkekből rakják össze, és minden cikk után belülről lecsiszolják a sallangot. Az olcsó kipufogósok meg nagyon éles kész íveket hegesztenek be. Tudom, én is láttam/hallottam már, de igazából nem értem. Lehet jó is, de ahhoz nagyon oda kell figyelni és elég sok munka. Sokkal több, mint meghajlítani egy csövet. Igaz azt is el lehet szúrni rendesen. Sok sikert a projekthez. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve December9, 2007 Megoszt Elküldve December9, 2007 Szeretném lecserélni a hűtőfolyadékot a motorban, de a javítási kézikönyv csak ennyit ír hogy oldjam meg a legalsó csőnek a rögzítését. Hol található az a cső? Ha szemben állok a kocsival akkor bal vagy jobb oldalt? Nekem alul csak fém csövek vannak. Legalábbis ahogy most néztem. Azokat megoldani nem tudom... :( Szerk.: Eselteg királyvízben. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve December9, 2007 Megoszt Elküldve December9, 2007 Szeretném lecserélni a hűtőfolyadékot a motorban, de a javítási kézikönyv csak ennyit ír hogy oldjam meg a legalsó csőnek a rögzítését. Hol található az a cső? Ha szemben állok a kocsival akkor bal vagy jobb oldalt? Nekem alul csak fém csövek vannak. Legalábbis ahogy most néztem. Azokat megoldani nem tudom... :( Szerk.: Eselteg királyvízben. ;) Neked fém csövek mennek a hűtőre ? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve December9, 2007 Megoszt Elküldve December9, 2007 Neked fém csövek mennek a hűtőre ? :( Nem de a hűtő alatt fém csövek futnak. Azt írja a kézikönyv hogy a legalsó csövet. Hát az fém. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve December9, 2007 Megoszt Elküldve December9, 2007 Nem de a hűtő alatt fém csövek futnak. Azt írja a kézikönyv hogy a legalsó csövet. Hát az fém. Én úgy gondolnám, hogy a legalsót, ami a hűtőre megy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve December9, 2007 Megoszt Elküldve December9, 2007 Én úgy gondolnám, hogy a legalsót, ami a hűtőre megy. Hát, akkor az kb középen van... Mert két vastag cső van rajta a hűtőn kb középen, meg egy vékony a tetején, gondolom az a légtelenítő. Akkor a két vastagabb közül az egyiket? Tudom most hülyének nézel, de ha középen oldom meg mennyi víz fog kifolyni? :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Balfék Elküldve December9, 2007 Megoszt Elküldve December9, 2007 Szeretném lecserélni a hűtőfolyadékot a motorban, de a javítási kézikönyv csak ennyit ír hogy oldjam meg a legalsó csőnek a rögzítését. Hol található az a cső? Ha szemben állok a kocsival akkor bal vagy jobb oldalt? Nekem alul csak fém csövek vannak. Legalábbis ahogy most néztem. Azokat megoldani nem tudom... :( Szerk.: Eselteg királyvízben. ;) A hűtőn van 2 csatlakozás. A felsőn kapja a motortól a meleg vizet, az alsó csatlakozót kell meglazítanod, de a kiegyenlítő tartály kupakját érdemes levenni, hogy gyorsabban le tudjon folyni a víz. kb 5 liter víz megy bele -72fokos fagyállóból fele fagyálló(2,5l)+fele víz (2,5l) összekevered és feltöltöd. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve December9, 2007 Megoszt Elküldve December9, 2007 A hűtőn van 2 csatlakozás. A felsőn kapja a motortól a meleg vizet, az alsó csatlakozót kell meglazítanod, de a kiegyenlítő tartály kupakját érdemes levenni, hogy gyorsabban le tudjon folyni a víz. kb 5 liter víz megy bele -72fokos fagyállóból fele fagyálló(2,5l)+fele víz (2,5l) összekevered és feltöltöd. Ok, hát akkor az az ami ha szemben állok a kocsival nekem jobboldat van a hűtő közepén. Köszi. :( Szerk.: ha esetleg lejtőre állok a verdával, akkor van esély rá hogy több fog kifolyni? Mert akkor kiálok vele a garázsból. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve December9, 2007 Megoszt Elküldve December9, 2007 Közben megcsináltam. Nemtudom hogy mennyi folyt ki belőle végülis, mert ahogy levettem a csövet elkezdett ömleni a víz, akkor még a lavorba is ment, de amikor már csak csurgott akkor a merevítőn elfolyt hátra és a kocsi alatt csöpögött le. Szal kb a fele nem ment bele a lavorba. Most ott figyel a kocsi alatt. :( A lavorban a víz jó zöld színű ( gondolom a fagyálló színe ) és volt benne kosz is bőséggel. Miután kicsordogálta magát visszaraktam a csövet, elkezdtem utánnatölteni a -35ös teszkós hűtőfolyadékot. Az 5literes kanna 3/4ed-e ment bele. Utánna egy kicsit beindítottam a motort, hagytam kicsit pötyögni alapjáraton, hogy hátha kihoz még pár bubit a rendszerből, de nem nagyon csökkent a vízszint a tartályban. Szal szerintem nem maradt levegős. Majd ha megyek vele azért megnézem a szintet és ha kell pótolom a hiányt. Kösz a segítséget. ;) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December9, 2007 Megoszt Elküldve December9, 2007 Közben megcsináltam. Nemtudom hogy mennyi folyt ki belőle végülis, mert ahogy levettem a csövet elkezdett ömleni a víz, akkor még a lavorba is ment, de amikor már csak csurgott akkor a merevítőn elfolyt hátra és a kocsi alatt csöpögött le. Szal kb a fele nem ment bele a lavorba. Most ott figyel a kocsi alatt. :( A lavorban a víz jó zöld színű ( gondolom a fagyálló színe ) és volt benne kosz is bőséggel. Miután kicsordogálta magát visszaraktam a csövet, elkezdtem utánnatölteni a -35ös teszkós hűtőfolyadékot. Az 5literes kanna 3/4ed-e ment bele. Utánna egy kicsit beindítottam a motort, hagytam kicsit pötyögni alapjáraton, hogy hátha kihoz még pár bubit a rendszerből, de nem nagyon csökkent a vízszint a tartályban. Szal szerintem nem maradt levegős. Majd ha megyek vele azért megnézem a szintet és ha kell pótolom a hiányt. Kösz a segítséget. ;) :) Majd ha egyszer annyira felmelegszik, hogy a termosztát kinyit, akkor még sztem fog csökkenni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve December9, 2007 Megoszt Elküldve December9, 2007 Majd ha egyszer annyira felmelegszik, hogy a termosztát kinyit, akkor még sztem fog csökkenni. Akkor érdemes lenne vele még most kerülni egyet mi? Sztem akkor megyek valamerre, viszem magammal a hűtőfolyadékot, azt töltök utánna neki. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
C16SE Elküldve December9, 2007 Megoszt Elküldve December9, 2007 Akkor érdemes lenne vele még most kerülni egyet mi? Sztem akkor megyek valamerre, viszem magammal a hűtőfolyadékot, azt töltök utánna neki. :( Csá! Én most egy kölcsönautóval úgy jártam, hogy indulás előtti ellenőrzéskor töltenem kellett bele egy kis vizet (üres volt a tágtartály). Menet közben a rendszer nem légtelenedett le maradéktalanul. Alapjárat fölött egy kicsivel csobogott a víz a fűtőradiátorban. Úgy segítettem neki, hogy a szívósoron felül, a vezérlés felöli oldalon kitekertem a vízhőfok jeladó gombát. Mikor buborékmentesen jött a víz, akkor a gombát visszatettem és láss csodát nem csobogott tovább a radiátor. Elméletileg ezt nem kell végigjátszani, de érdemes hallgatózni. Csőkutya! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts