Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Ha van Csergő, akkor semmi gond. Legjobb a gyári, ennek nem tudom az árát, de a Gates is jó, az ~2500Ft tömítéssel együtt. Mivel ezen a motoron le kell bontani a vezérlést is a cseréhez, azt sem ártana felújítani, persze kérdés, hogy mikor volt cserélve a vezérműszíj és a tartozékai. Elvileg 60e km-t kell bírniuk, de ha már 40e felett járnak, kicserélheted azokat is egy füst alatt. Ha még nincs meg a 40e km se ebben a vezérléskészletben, sztem elég a vezérműszíjat cserélni, azt nem illik már visszatenni, ha egyszer leveszik. Ebből is gyárit vagy Gates-t (~6500Ft) célszerű venni.

Akkor Gates-t fogok venni. A gyári 6 évet bírt.

Egyébként 57e van a gépben, de csak tavasszal akartam szétborítani a vezérlést. Az gáz ha most csak a termosztátot cserélem? A komplett

az plussz 20-30 rugó. :( Karácsony előtt?

Link to comment
Megosztás:

Eddig jól mutatott, csak az utóbbi időben nem megy fel? Mert akkor valszeg termosztát.

Tavaly még jó volt. :( Nyáron 97 foknál kapcsolt a ventillátor, ahogy kell. Úgy 1 hónapja vettem észre,hogy a műszer szerint nem éri el a 90-et.

Link to comment
Megosztás:

Tavaly még jó volt. :( Nyáron 97 foknál kapcsolt a ventillátor, ahogy kell. Úgy 1 hónapja vettem észre,hogy a műszer szerint nem éri el a 90-et.

Érdekes, az én astrámnak is ez a betegsége! Mi a gombát cseréltük ki, azóta felmegy a 90-ig de kb. 300 km után ment mégfeljebb.. Mielőtt lett volna a csere, teljesen halott volt..

Link to comment
Megosztás:

Meg lehet próbálni a gombát cserélni (az egyvezetékest), végül is az sokkal kisebb meló. De sztem inkább termosztát gond lesz, az szokott a hideg időben előjönni.

Arra gondoltam, hogy ha nondjuk 50-60 fokos motornál megfogom a hűtőbe menő csövet és az meleg, vagy esetleg maga a hűtő is meleg, akkor biztos a termosztát a rossz mert átenged. Vagy nem? ;)

Egyébként köszönöm a gyors hozzászólásokat, segítségeket. :(

Link to comment
Megosztás:

ugyan nem Gabi vagyok, de... Havernak.. irogatott is PetiGsi néven, beállt egyszer a vezérlés, igy kellett egy hengerfej rendberakás.(hidrotőkék, szivó szelepek csere,hengerfej sikolás-picit le is kaptak belőle :) - szelepfészkek becsiszolása..szelepszár szimering csere)

Össze lett rakva a gép.. elötte is mindig hozzám lett mérve.. elötte pl 2/a mentem mögötte toltuk.. 200ig egymás mögött. aztán ő "elfogyott" én meg szépen kikerültem, és elementem mellette ;)

HF után már közel nem volt ilyen egyszerü!! sőőt!!

Gyorsulás.. gurulóból csináltuk, mert nem szokott gyorsulgatni, igy nem megy neki.. többnyire igy is kapott 1-1.5 autót.. HF után, szinte fej-fej melletti eredmények voltak..

Szóval számít.. a kompresszió is nagyobb lett sztem, mert sikolás, plusz elvileg kicsit le is kaptak a HF-ből...

Persze ez csak szvsz :(

Link to comment
Megosztás:

ugyan nem Gabi vagyok, de... Havernak.. irogatott is PetiGsi néven, beállt egyszer a vezérlés, igy kellett egy hengerfej rendberakás.(hidrotőkék, szivó szelepek csere,hengerfej sikolás-picit le is kaptak belőle :) - szelepfészkek becsiszolása..szelepszár szimering csere)

Össze lett rakva a gép.. elötte is mindig hozzám lett mérve.. elötte pl 2/a mentem mögötte toltuk.. 200ig egymás mögött. aztán ő "elfogyott" én meg szépen kikerültem, és elementem mellette ;)

HF után már közel nem volt ilyen egyszerü!! sőőt!!

Gyorsulás.. gurulóból csináltuk, mert nem szokott gyorsulgatni, igy nem megy neki.. többnyire igy is kapott 1-1.5 autót.. HF után, szinte fej-fej melletti eredmények voltak..

Szóval számít.. a kompresszió is nagyobb lett sztem, mert sikolás, plusz elvileg kicsit le is kaptak a HF-ből...

Persze ez csak szvsz :(

Ez jó hír, köszi Laci!

Link to comment
Megosztás:

Igen. Termosztátos volt a gép. Ma kicseréltem és jó lett. A régi nem volt folyamatosan nyitva csak hamar nyitott (fazék, forró víz, hőmérő..), valószínűleg ezért volt az, hogy hamar bemelegedett (85fokig) a motor.

Csergőéknél volt Wahler 2200ft-ért, meg gyári 2900ft-ért aminek a dobozát kibontva pontosan ugyanaz a Wahler volt benne. :(

Link to comment
Megosztás:

Igen. Termosztátos volt a gép. Ma kicseréltem és jó lett. A régi nem volt folyamatosan nyitva csak hamar nyitott (fazék, forró víz, hőmérő..), valószínűleg ezért volt az, hogy hamar bemelegedett (85fokig) a motor.

Csergőéknél volt Wahler 2200ft-ért, meg gyári 2900ft-ért aminek a dobozát kibontva pontosan ugyanaz a Wahler volt benne. :(

Nekem is tegnap lett megcsinálva ugyanezzel a hibával, és szintén Wahler lett beletéve. Majd kiderül meddig húzza...

Link to comment
Megosztás:

Az nem rossz ;)

Csőváz!

Nem tudom,hogy mi számít rossznak olajfogyasztás szempontjából. Tudom minden autó más, mindenki vezetési stílusa más, de szerintem a gyár által megadott 0,7-0,8 l/1000km olajfogyi rengeteg. Állítólag némelyik új verda kézikönyvébe ez az érték van normálisnak megjelölve. Személyes tapasztalat (már 6 éve), hogy a saját C16SE motorm nem produkál a nívópálcán mérhető fogyasztást 15.000 km-en. Igaz 70%-ban családi autóként van hajtva (4 gyerkőccel), de a fennmaradó 30%-ban nem sajnálom a gépet. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy 245.000 km van benne. 153.000 km-el vettem az autót és az előéletéről semmit sem tudok. A jelentősebb javítások, amióta enyém a verda: hengerfejtömítés, termosztát, vezérlés, lengéscsillapító csere, fékfelújítás, olaj, valamint szűrők cseréje. Tehát a korából és a használatból adódó karbantartások és alkatrész cserék.

:(

Link to comment
Megosztás:

szerintem a gyár által megadott 0,7-0,8 l/1000km olajfogyi rengeteg.

Leginkább a 16V motoroknál, ott is az 1.6 16V szereti a hasát olajilag.Így van tervezve.Nekem anno 1L/10000km volt a normám vele, de a fogyija benyából pedig főleg a 2. Metabond olajcsere után inkább 7L közeli volt.Nekem is családi volt a verda, de ettől függetlenül bizony nem sajnáltam.

Amúgy némely Z16SE motorok igenigen olajigényesek, szintén tervezési szempontok miatt.....

javítva........

Link to comment
Megosztás:

Leginkább a 16V motoroknál, ott is az 1.6 16V szereti a hasát olajilag.Így van tervezve.Nekem anno 1L/1000km volt a normám vele, de a fogyija benyából pedig főleg a 2. Metabond olajcsere után inkább 7L közeli volt.Nekem is családi volt a verda, de ettől függetlenül bizony nem sajnáltam.

Amúgy némely Z16SE motorok igenigen olajigényesek, szintén tervezési szempontok miatt.....

Az én verdámba október végén lett olaj cserélve. Akkor Metabomd olajat, Gold adalékot kapott. Mindezek mellé október elejétől kapja a Megalene üzemanyag adalékot, így a jelenlegi időjárási körülmények között is valahol 6-7 l/100 km körül van a fogyim kímélő használat esetén (kb 100 km/h tempónál, országút-város vegyesen).

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.