silverdome Elküldve November28, 2007 Megoszt Elküldve November28, 2007 Sziasztok! korábban írtam, hogy épp benzines 1.6 os F Astra vásárlás előtt állok, és némi segítséget kérnék , hogy vagy a 16 szelepes 1.6 os mellett döntsek Most volna egy egész korrekt ajánlat, egy 99 decemberi F Astrára, vezetett szervízkönyves, garázsban tartott, kevés km-el, tényléeg rendbe van, úgy néz ki, viszont olyan motorkódja van, amiről még soha nem hallottam, K16SZ-vel kezdődik, kinek van infója erről? ez egy 75 LE-s motor, vagyis autó, mi ez a K16SZ-tapasztalat, megbízhatóság, stb ma kellene döntenem, aki tud, válaszoljon, válaszokat, előre is köszi !!! :-) :-) :-) üdv mindenkinek Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve November28, 2007 Megoszt Elküldve November28, 2007 az elírás lehet. K nem volt. létezett X16SZ, kemény 52 kW-tal, vagyis kb. 70 pacival. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve November28, 2007 Megoszt Elküldve November28, 2007 az elírás lehet. K nem volt. létezett X16SZ, kemény 52 kW-tal, vagyis kb. 70 pacival. Szerintem az X16SZR lesz, ami valóban 55 kW-os. Sajnos nincs tapasztalatom ezzel a motorral, sőt nem is nagyon hallottam másoktól pozitív vagy negatív véleményeket. Általánosságban viszont megerősíteném azt, amit az előttem szólók írtak, hogy a 8 szelepesek többnyire megbízhatóbbak és a fenntartásuk is olcsóbb. Ha a motorerő nem számít Neked (19 kW a különbség, ha jól számolom), akkor én a 8 szelepesre bíztatnálak. Mindazonáltal ez csak okoskodás, a két autót állapotát kell alaposan szemügyre venni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve November28, 2007 Megoszt Elküldve November28, 2007 de abba, csak ha töményen járatod róla a motort, akkor egy drasztikus tisztító hatást érsz el, ilyenkor minden távozik, aminek nem kéne ott lennie :( Ez nem is hangzik olyan rosszul... de ugye ez házilag nem kivitelezhető :P Bár remélem az én motorom nem szorul ilyen drasztikus kúrára...egyenlőre. De ezek szerint minél kevesebb benzinbe öntöm annál jobb a hatás? Akkor lehet nem is fél tankba hanem csak 1/4tankba öntöm majd. Hétvégén úgy is 400km autópályázás lesz az ideális egy tisztítókúrának nem? :cry: Apropó mennyire sürgős egy kúra után a benzinszűrő csere? Ha 1-2 héttel később cserélem az még ugye nem gond? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve November28, 2007 Megoszt Elküldve November28, 2007 Erről mi a véleményetek? erről Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November28, 2007 Megoszt Elküldve November28, 2007 Arra jó a féktisztító is teljesen :( Nem gond a csere elcsúszása annyira, mert még egy tank benyát érdemes kijárni utána, hogy kihozza a tankból a leoldott szutykot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
silverdome Elküldve November28, 2007 Megoszt Elküldve November28, 2007 Szerintem az X16SZR lesz, ami valóban 55 kW-os. Sajnos nincs tapasztalatom ezzel a motorral, sőt nem is nagyon hallottam másoktól pozitív vagy negatív véleményeket. Általánosságban viszont megerősíteném azt, amit az előttem szólók írtak, hogy a 8 szelepesek többnyire megbízhatóbbak és a fenntartásuk is olcsóbb. Ha a motorerő nem számít Neked (19 kW a különbség, ha jól számolom), akkor én a 8 szelepesre bíztatnálak. Mindazonáltal ez csak okoskodás, a két autót állapotát kell alaposan szemügyre venni. SZia! köszi a választ! Én is elírásra gondoltam és az X-et K-nak olvashatta a gazdája, mert "hasonló" a két karakter, az az igazság, hogy már sajnos egy dolgot nem tudtam róla, azt , hogy még a kormánya sem szervós, és ha már egy 96-99 es évjáratba gondolkodok, akkor legalább egy két ilyen felszereltség legyen benne, pláne, hogy bnőmé-lesz az autó. A 100 LE-is jó lenne, de a megbízhatóság, meg az olcsóbb szerelhetőség nekem fontosabb szempont ebben az esetben. Ja ha valaki tud valami megbízható, vagy ismert előélet autót ajánlani, akkor azt nyugodtan lehet küldeni, mert még keresgélek, 4 ajtós szedán, vagy 5 ajtós érdekelne, 1.6 benzines, 75LE-s vagy a 101 LE-s és ne legyen teljesen fapados. Link to comment Megosztás: More sharing options...
silverdome Elküldve November28, 2007 Megoszt Elküldve November28, 2007 Tényleg, szeretném megkérdezni, hogy már sok mindekitől hallottam, hogy a 16 szelepes Ecotec motorok egyik bűne, hogy szeretik az olajat...fogyasztani Mennyi az elfogadott mennyiség, adott esetben bizonyos távon, pl 1000 -500 km-en? Ki az aki tudja, hogy melyik része az ami az olajfogyasztást okozza? Maga a motorblokk, vagy valahol a vezérlésben tűnik el, mondjuk szelepszár szimeringek, vagy mi a valós oka? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November28, 2007 Megoszt Elküldve November28, 2007 A gyártó szerint a max 1000km-ként 7 deci lehet, de az már nagyon sok, szélsőséges körülmények miatt. Egyébként egy jól karbantartott, nem sok km-es darab beéri pár decivel olajcserénként. :( A konstrukciójából adódik, a hengerfal és dugattyú kapcsolat kiképzése miatt. Idővel viszont a szelepszárszimmeringek is veszteséget tudnak okozni. 120-180e km szokott az a határ lenni, amíg normális szinten marad ezeknél az olajfogyi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
silverdome Elküldve November28, 2007 Megoszt Elküldve November28, 2007 A gyártó szerint a max 1000km-ként 7 deci lehet, de az már nagyon sok, szélsőséges körülmények miatt. Egyébként egy jól karbantartott, nem sok km-es darab beéri pár decivel olajcserénként. :( A konstrukciójából adódik, a hengerfal és dugattyú kapcsolat kiképzése miatt. Idővel viszont a szelepszárszimmeringek is veszteséget tudnak okozni. 120-180e km szokott az a határ lenni, amíg normális szinten marad ezeknél az olajfogyi. 15.000 Km az olajcsere periódusa mindkét motor típusnak? Az az igazság, hogy em akarok úgy járni , hogy 15.000 km en 15 liter olajat kell utántölteni :-))) és a végén az olajcsere meg csak szűrő cseréből fog állni :-))) Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve November28, 2007 Megoszt Elküldve November28, 2007 15.000 Km az olajcsere periódusa mindkét motor típusnak? Az az igazság, hogy em akarok úgy járni , hogy 15.000 km en 15 liter olajat kell utántölteni :-))) és a végén az olajcsere meg csak szűrő cseréből fog állni :-))) Inkább 10 ezer.Érdemes normális minőségűt belerakni, mert a nem megfelelő olajból többet is megehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November28, 2007 Megoszt Elküldve November28, 2007 10ezrenként csere. Ha ennyi idő alatt normál használat mellett 2L-nél többet megeszik, akkor vagy az olaj szar amit beleraksz, vagy a motor szorul generálra :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve November28, 2007 Megoszt Elküldve November28, 2007 10ezrenként csere. Ha ennyi idő alatt normál használat mellett 2L-nél többet megeszik, akkor vagy az olaj szar amit beleraksz, vagy a motor szorul generálra :( Szia! Szerinted az én 8 szelepesemnél milyen olajfogyasztásnál kell elgondolkoznom a generáljavítás esedékességén? Jelenleg ha cserénél max.ra töltöm 10000 alatt még nem fogy le minimumra. Mivel azonban én a cserénél csak félútig töltöm, ezért a 10000-es periódus alatt legfeljebb egyszer töltök rá Metabondot megintcsak félig. A motorban 205000 van jelenleg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November28, 2007 Megoszt Elküldve November28, 2007 Az nem rossz :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
lalika Elküldve November29, 2007 Megoszt Elküldve November29, 2007 'silverdome' -nak! Szia! nem tudom még keresed-e a kocsit (F Astra).. De azért írok hátha még vkit érdekel a tapasztalatom. nekem 2000-es évjáratú X16 SZR F Classic amily Astrám van. (dupla légzsák színrefújt lökösek+tükrök, ködlámpa, elektromos tükörfűtés, sztervó, fszmérő, centrál, riasztó, hátsó fejtámlák rulez :( 120e-rel vettem, rögtön utána csináltunk váltó,motor, szűrő, vezérműszíjcserét. Azóta különösebb gondom nem volt bele. Annyi, hogy egy gyári bontott klímát rakattam bele és a tömítéseket ki kellett cserélni. Javaslom, hogy inkább az extrákkal felszereltet vedd meg, ne utólag kelljen belepakolni mert az macerás és sokba kerül :( Bár klímás nincs túl sok Classic Familyből de azért volt jó néhány belőlük ezeket a lökhárítók és a tükrök alsó részének színrefújásából ismered meg. Ugye gyárilag 75 lovas és 8 szelepes emiatt nem igazán szervízigényes, lekopogom. Bp-Zalaegerszeg között használom 130-140 km/h-os sebességeket is használva fogyasztása átlag 5,5 L. Ezt a Futó Gabi féle BC-ből tudom ő követte el az autóba utólag ;) Ilyenkor az átlagsebesség kb. 90 km/h, tudod sok kisebb városba/faluba is bemegyek. 160 km/h- t könnyedén viszi ekkor a pillanatnyi fogyi 5,4 l. Végsebességet nem mentem még , de óra szerint 180 km/h volt már, ami a BC szerint 174 km/h, ha jó a kalibrációm. Nekem nem a nagy tempó a szokásom csak néha húzatom meg egy kicsit, hogy ne lustuljon el. Városi fogyasztása 6,5-7,5 L, télen féllel több, bár én 2000-2400 között váltok, ha sportos akarok lenni akkor minimum 3000, max 3500. Klímát használva kb fél literrel több a fogyasztás. Lengéscsillapítók kicsit ki vannak /pesti utak, sínek ugye../ ezért javaslom a kevesebb kilóméterest.. nekem most kell cserélni. Ja és 14 collos kerekeket rakattam fel .., az Ecotecen ilyenek vannak gyárilag, igy sokkal stabilabb a futása. ECOTEC 1.6-tal is mentem vásrlás előtt, ugye az 100 lovas de a magasabb fogyasztás + szelepszétverési veszély miatt (200-300e egy komplett új vezérlés) nem azt választottam és nem akartam gyorsulgatni állandóan. Az tuti, hogy lendületesebben lehet azzal közlekedni, ha a fogyi is számít vegyed az 1.6-os 8 szelepest, ha vmi kérdésed volna még szól! hátha tudok nyilatkozni :) üüdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November29, 2007 Megoszt Elküldve November29, 2007 ...szelepszétverési veszély miatt (200-300e egy komplett új vezérlés)... Ezt kicsit kifejtenéd? Milyen szelepszétverésre gondolsz? Kicsit sok az a 200-300e a vezérléscuccokra sztem :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
1.6 16v Elküldve November29, 2007 Megoszt Elküldve November29, 2007 Ezt kicsit kifejtenéd? Milyen szelepszétverésre gondolsz? Kicsit sok az a 200-300e a vezérléscuccokra sztem :( Hali Szerintem arra gondol hogy az 1.6 16V-knél elöfordult a vez szijjszakdás elég sürün, még a x16xel bevezetésekor 94-96 környékén. Ezek ha jól tom hibás feszitö görgöcsapágyakbol adodtak amik beálltak idö elött és amiket kijavitottak már és ezek a feszitök már nem kaphatók a piacon. Valami ilyesmi sz, tem És a 200-300 eft pedig a szervizben történö javitási és alkatrész kölcség Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve November29, 2007 Megoszt Elküldve November29, 2007 nemrégiben írtam az alapjáratgondokról. fejlemény az ügyben: ma cseréltem ki a műszeregységet fordsz. mérősre, és a sebességjeladót nem tudtam bekötni, mert cserélni kellett a középső km óra részét és a régi adó csatlakozója nem passzol az új egységével, sebaj levittem kipróbálni működik-e egyáltalán. Minden ok volt. mentem vele egy kört, hogy úgy mutat-e minden ahogy kell, és csodák csodája MEGSZŰNT a motorpörgetés. nem akarom elkiabálni, de sztem helyrejött a kiciske. :( Erre kérnék magyarázatot! Lehet h az ECU-val nincs rendben valami? Mit kezd a kocsi a sebességjellel? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November29, 2007 Megoszt Elküldve November29, 2007 Szerintem arra gondol hogy az 1.6 16V-knél elöfordult a vez szijjszakdás elég sürün, még a x16xel bevezetésekor 94-96 környékén. Ezek ha jól tom hibás feszitö görgöcsapágyakbol adodtak amik beálltak idö elött és amiket kijavitottak már és ezek a feszitök már nem kaphatók a piacon. Az utóbbi 6-7 évben csak egy szakadásról hallottam ilyen motornál :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November29, 2007 Megoszt Elküldve November29, 2007 Erre kérnék magyarázatot! Lehet h az ECU-val nincs rendben valami? Mit kezd a kocsi a sebességjellel? Az kell neki, különben vészprogram... lehet hogy most ettől megjavult az említett hibajelenség, de jön majd két másik :( Szal tessék csak bekötni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
1.6 16v Elküldve November29, 2007 Megoszt Elküldve November29, 2007 Az utóbbi 6-7 évben csak egy szakadásról hallottam ilyen motornál :( Hali Ez jó hir. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bob Elküldve November29, 2007 Megoszt Elküldve November29, 2007 Sziasztok! Valószinűleg termosztátos az autóm. 1.4-es 8 szelepes. Még hosszú távon sem melegszik fel, 90 fok alatt marad. Milyet érdemes venni? Van ebből valami jó, esetleg olyan amit kerüljek? Van a közelben Csergő, de biztos ott is többféle van. Egyébként kb. mennyi pénz egy ilyen? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November29, 2007 Megoszt Elküldve November29, 2007 Sziasztok! Valószinűleg termosztátos az autóm. 1.4-es 8 szelepes. Még hosszú távon sem melegszik fel, 90 fok alatt marad. Milyet érdemes venni? Van ebből valami jó, esetleg olyan amit kerüljek? Van a közelben Csergő, de biztos ott is többféle van. Egyébként kb. mennyi pénz egy ilyen? Köszi Ha van Csergő, akkor semmi gond. Legjobb a gyári, ennek nem tudom az árát, de a Gates is jó, az ~2500Ft tömítéssel együtt. Mivel ezen a motoron le kell bontani a vezérlést is a cseréhez, azt sem ártana felújítani, persze kérdés, hogy mikor volt cserélve a vezérműszíj és a tartozékai. Elvileg 60e km-t kell bírniuk, de ha már 40e felett járnak, kicserélheted azokat is egy füst alatt. Ha még nincs meg a 40e km se ebben a vezérléskészletben, sztem elég a vezérműszíjat cserélni, azt nem illik már visszatenni, ha egyszer leveszik. Ebből is gyárit vagy Gates-t (~6500Ft) célszerű venni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve November29, 2007 Megoszt Elküldve November29, 2007 nem melegszik fel vagy csak a mutató nem megy fel 90 fölé? :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
bob Elküldve November29, 2007 Megoszt Elküldve November29, 2007 nem melegszik fel vagy csak a mutató nem megy fel 90 fölé? ;) A mutató. :( Akkor, hogy derítsem ki, hogy rossz-e a termosztát? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts