Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

korábban írtam, hogy épp benzines 1.6 os F Astra vásárlás előtt állok, és némi segítséget kérnék , hogy vagy a 16 szelepes 1.6 os mellett döntsek

Most volna egy egész korrekt ajánlat, egy 99 decemberi F Astrára, vezetett szervízkönyves, garázsban tartott, kevés km-el, tényléeg rendbe van, úgy néz ki, viszont olyan motorkódja van, amiről még soha nem hallottam,

K16SZ-vel kezdődik, kinek van infója erről? ez egy 75 LE-s motor, vagyis autó, mi ez a K16SZ-tapasztalat, megbízhatóság, stb

ma kellene döntenem, aki tud, válaszoljon,

válaszokat, előre is köszi !!! :-) :-) :-)

üdv mindenkinek

Link to comment
Megosztás:

az elírás lehet.

K nem volt.

létezett X16SZ, kemény 52 kW-tal, vagyis kb. 70 pacival.

Szerintem az X16SZR lesz, ami valóban 55 kW-os. Sajnos nincs tapasztalatom ezzel a motorral, sőt nem is nagyon hallottam másoktól pozitív vagy negatív véleményeket. Általánosságban viszont megerősíteném azt, amit az előttem szólók írtak, hogy a 8 szelepesek többnyire megbízhatóbbak és a fenntartásuk is olcsóbb. Ha a motorerő nem számít Neked (19 kW a különbség, ha jól számolom), akkor én a 8 szelepesre bíztatnálak. Mindazonáltal ez csak okoskodás, a két autót állapotát kell alaposan szemügyre venni.

Link to comment
Megosztás:

de abba, csak ha töményen járatod róla a motort, akkor egy drasztikus tisztító hatást érsz el, ilyenkor

minden távozik, aminek nem kéne ott lennie :(

Ez nem is hangzik olyan rosszul... de ugye ez házilag nem kivitelezhető :P

Bár remélem az én motorom nem szorul ilyen drasztikus kúrára...egyenlőre.

De ezek szerint minél kevesebb benzinbe öntöm annál jobb a hatás? Akkor lehet nem is fél tankba hanem csak 1/4tankba öntöm majd.

Hétvégén úgy is 400km autópályázás lesz az ideális egy tisztítókúrának nem? :cry:

Apropó mennyire sürgős egy kúra után a benzinszűrő csere? Ha 1-2 héttel később cserélem az még ugye nem gond?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem az X16SZR lesz, ami valóban 55 kW-os. Sajnos nincs tapasztalatom ezzel a motorral, sőt nem is nagyon hallottam másoktól pozitív vagy negatív véleményeket. Általánosságban viszont megerősíteném azt, amit az előttem szólók írtak, hogy a 8 szelepesek többnyire megbízhatóbbak és a fenntartásuk is olcsóbb. Ha a motorerő nem számít Neked (19 kW a különbség, ha jól számolom), akkor én a 8 szelepesre bíztatnálak. Mindazonáltal ez csak okoskodás, a két autót állapotát kell alaposan szemügyre venni.

SZia!

köszi a választ!

Én is elírásra gondoltam és az X-et K-nak olvashatta a gazdája, mert "hasonló" a két karakter, az az igazság, hogy már sajnos egy dolgot nem tudtam róla, azt , hogy még a kormánya sem szervós, és ha már egy 96-99 es évjáratba gondolkodok, akkor legalább egy két ilyen felszereltség legyen benne, pláne, hogy bnőmé-lesz az autó. A 100 LE-is jó lenne, de a megbízhatóság, meg az olcsóbb szerelhetőség nekem fontosabb szempont ebben az esetben.

Ja ha valaki tud valami megbízható, vagy ismert előélet autót ajánlani, akkor azt nyugodtan lehet küldeni, mert még keresgélek, 4 ajtós szedán, vagy 5 ajtós érdekelne, 1.6 benzines, 75LE-s vagy a 101 LE-s és ne legyen teljesen fapados.

Link to comment
Megosztás:

Tényleg, szeretném megkérdezni, hogy már sok mindekitől hallottam, hogy a 16 szelepes Ecotec motorok egyik bűne, hogy szeretik az olajat...fogyasztani

Mennyi az elfogadott mennyiség, adott esetben bizonyos távon, pl 1000 -500 km-en?

Ki az aki tudja, hogy melyik része az ami az olajfogyasztást okozza? Maga a motorblokk, vagy valahol a vezérlésben tűnik el, mondjuk szelepszár szimeringek, vagy mi a valós oka?

Link to comment
Megosztás:

A gyártó szerint a max 1000km-ként 7 deci lehet, de az már nagyon sok, szélsőséges

körülmények miatt. Egyébként egy jól karbantartott, nem sok km-es darab beéri pár decivel

olajcserénként. :( A konstrukciójából adódik, a hengerfal és dugattyú kapcsolat kiképzése

miatt. Idővel viszont a szelepszárszimmeringek is veszteséget tudnak okozni.

120-180e km szokott az a határ lenni, amíg normális szinten marad ezeknél az olajfogyi.

Link to comment
Megosztás:

A gyártó szerint a max 1000km-ként 7 deci lehet, de az már nagyon sok, szélsőséges

körülmények miatt. Egyébként egy jól karbantartott, nem sok km-es darab beéri pár decivel

olajcserénként. :( A konstrukciójából adódik, a hengerfal és dugattyú kapcsolat kiképzése

miatt. Idővel viszont a szelepszárszimmeringek is veszteséget tudnak okozni.

120-180e km szokott az a határ lenni, amíg normális szinten marad ezeknél az olajfogyi.

15.000 Km az olajcsere periódusa mindkét motor típusnak? Az az igazság, hogy em akarok úgy járni , hogy 15.000 km en 15 liter olajat kell utántölteni :-))) és a végén az olajcsere meg csak szűrő cseréből fog állni :-)))

Link to comment
Megosztás:

15.000 Km az olajcsere periódusa mindkét motor típusnak? Az az igazság, hogy em akarok úgy járni , hogy 15.000 km en 15 liter olajat kell utántölteni :-))) és a végén az olajcsere meg csak szűrő cseréből fog állni :-)))

Inkább 10 ezer.Érdemes normális minőségűt belerakni, mert a nem megfelelő olajból többet is megehet.

Link to comment
Megosztás:

10ezrenként csere.

Ha ennyi idő alatt normál használat mellett 2L-nél többet megeszik, akkor

vagy az olaj szar amit beleraksz, vagy a motor szorul generálra :(

Szia!

Szerinted az én 8 szelepesemnél milyen olajfogyasztásnál kell elgondolkoznom a generáljavítás esedékességén? Jelenleg ha cserénél max.ra töltöm 10000 alatt még nem fogy le minimumra. Mivel azonban én a cserénél csak félútig töltöm, ezért a 10000-es periódus alatt legfeljebb egyszer töltök rá Metabondot megintcsak félig. A motorban 205000 van jelenleg.

Link to comment
Megosztás:

'silverdome' -nak!

Szia!

nem tudom még keresed-e a kocsit (F Astra).. De azért írok hátha még vkit érdekel a tapasztalatom. nekem 2000-es évjáratú X16 SZR F Classic amily Astrám van. (dupla légzsák színrefújt lökösek+tükrök, ködlámpa, elektromos tükörfűtés, sztervó, fszmérő, centrál, riasztó, hátsó fejtámlák rulez :( 120e-rel vettem, rögtön utána csináltunk váltó,motor, szűrő, vezérműszíjcserét. Azóta különösebb gondom nem volt bele. Annyi, hogy egy gyári bontott klímát rakattam bele és a tömítéseket ki kellett cserélni. Javaslom, hogy inkább az extrákkal felszereltet vedd meg, ne utólag kelljen belepakolni mert az macerás és sokba kerül :( Bár klímás nincs túl sok

Classic Familyből de azért volt jó néhány belőlük ezeket a lökhárítók és a tükrök alsó részének színrefújásából ismered meg. Ugye gyárilag 75 lovas és 8 szelepes emiatt nem igazán szervízigényes, lekopogom. Bp-Zalaegerszeg között használom 130-140 km/h-os sebességeket is használva fogyasztása átlag 5,5 L. Ezt a Futó Gabi féle BC-ből tudom ő követte el az autóba utólag ;)

Ilyenkor az átlagsebesség kb. 90 km/h, tudod sok kisebb városba/faluba is bemegyek. 160 km/h- t könnyedén viszi ekkor a pillanatnyi fogyi 5,4 l. Végsebességet nem mentem még , de óra szerint 180 km/h volt már, ami a BC szerint 174 km/h, ha jó a kalibrációm. Nekem nem a nagy tempó a szokásom csak néha húzatom meg egy kicsit, hogy ne lustuljon el. Városi fogyasztása 6,5-7,5 L, télen féllel több, bár én 2000-2400 között váltok, ha sportos akarok lenni akkor minimum 3000, max 3500. Klímát használva kb fél literrel több a fogyasztás.

Lengéscsillapítók kicsit ki vannak /pesti utak, sínek ugye../ ezért javaslom a kevesebb kilóméterest.. nekem most kell cserélni.

Ja és 14 collos kerekeket rakattam fel .., az Ecotecen ilyenek vannak gyárilag, igy sokkal stabilabb a futása.

ECOTEC 1.6-tal is mentem vásrlás előtt, ugye az 100 lovas de a magasabb fogyasztás + szelepszétverési veszély miatt (200-300e egy komplett új vezérlés) nem azt választottam és nem akartam gyorsulgatni állandóan. Az tuti, hogy lendületesebben lehet azzal közlekedni, ha a fogyi is számít vegyed az 1.6-os 8 szelepest,

ha vmi kérdésed volna még szól! hátha tudok nyilatkozni :)

üüdv.

Link to comment
Megosztás:

Ezt kicsit kifejtenéd? Milyen szelepszétverésre gondolsz? Kicsit sok az a 200-300e a vezérléscuccokra sztem :(

Hali

Szerintem arra gondol hogy az 1.6 16V-knél elöfordult a vez szijjszakdás elég sürün, még a x16xel bevezetésekor 94-96 környékén.

Ezek ha jól tom hibás feszitö görgöcsapágyakbol adodtak amik beálltak idö elött és amiket kijavitottak már és ezek a feszitök már nem kaphatók a piacon.

Valami ilyesmi sz, tem

És a 200-300 eft pedig a szervizben történö javitási és alkatrész kölcség

Link to comment
Megosztás:

nemrégiben írtam az alapjáratgondokról. fejlemény az ügyben: ma cseréltem ki a műszeregységet fordsz. mérősre, és a sebességjeladót nem tudtam bekötni, mert cserélni kellett a középső km óra részét és a régi adó csatlakozója nem passzol az új egységével, sebaj levittem kipróbálni működik-e egyáltalán. Minden ok volt. mentem vele egy kört, hogy úgy mutat-e minden ahogy kell, és csodák csodája MEGSZŰNT a motorpörgetés. nem akarom elkiabálni, de sztem helyrejött a kiciske. :(

Erre kérnék magyarázatot! Lehet h az ECU-val nincs rendben valami? Mit kezd a kocsi a sebességjellel?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem arra gondol hogy az 1.6 16V-knél elöfordult a vez szijjszakdás elég sürün, még a x16xel bevezetésekor 94-96 környékén.

Ezek ha jól tom hibás feszitö görgöcsapágyakbol adodtak amik beálltak idö elött és amiket kijavitottak már és ezek a feszitök már nem kaphatók a piacon.

Az utóbbi 6-7 évben csak egy szakadásról hallottam ilyen motornál :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valószinűleg termosztátos az autóm. 1.4-es 8 szelepes. Még hosszú távon sem melegszik fel, 90 fok alatt marad. Milyet érdemes venni? Van ebből valami jó, esetleg olyan amit kerüljek? Van a közelben Csergő, de biztos ott is többféle van.

Egyébként kb. mennyi pénz egy ilyen?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valószinűleg termosztátos az autóm. 1.4-es 8 szelepes. Még hosszú távon sem melegszik fel, 90 fok alatt marad. Milyet érdemes venni? Van ebből valami jó, esetleg olyan amit kerüljek? Van a közelben Csergő, de biztos ott is többféle van.

Egyébként kb. mennyi pénz egy ilyen?

Köszi

Ha van Csergő, akkor semmi gond. Legjobb a gyári, ennek nem tudom az árát, de a Gates is jó, az ~2500Ft tömítéssel együtt. Mivel ezen a motoron le kell bontani a vezérlést is a cseréhez, azt sem ártana felújítani, persze kérdés, hogy mikor volt cserélve a vezérműszíj és a tartozékai. Elvileg 60e km-t kell bírniuk, de ha már 40e felett járnak, kicserélheted azokat is egy füst alatt. Ha még nincs meg a 40e km se ebben a vezérléskészletben, sztem elég a vezérműszíjat cserélni, azt nem illik már visszatenni, ha egyszer leveszik. Ebből is gyárit vagy Gates-t (~6500Ft) célszerű venni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.