Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Ami a képeken látszik az normális. Főleg ebben a hideg időben. Mivel a motorolaj a motorral együtt melegszik, a levegő kívül pedig hideg, így a pára lecsapódik. A vízfogyás lehet a tágulási tartály sapkájának a hibájából (nem tartja a nyomást és lassan szivárog a víz), vagy a fagyálló megette a hengerfejtömítést. Általában a víztér felöl a tűzgyűrű felé megy tönkre és elégeti a vizet. A hétvégén két ilyen autót csináltam. Lehet még, hogy a hűtő szivárog, de mivel az forró, így el is párolog a víz.

Szia én is ugy láttam hogy az olajjal semmi gond mivel maga az olaj elég tiszta.

És azt hogy a tűzgyűrű felé megy e a víz azt csak szétszedéssel lehet meglesni?

Nekem is C16SE motorom van 240e km-el, és meg vagyok elégedve.

100 lova már kicsit megcsappant de azért még nem egy kiöregedett ménes :(

Link to comment
Megosztás:

Szereltem X16XEL-t is, ami szerintem túl bonyolult, amihez nem jár plusz teljesítmény.

Jó kis találmány az is pedig, ha rendesen karban van tartva :cry:

Amúgy ha el akarsz kezdeni pacit emelni, akkor csakis a 16v jöhet szóba, a SE mocin nem olyan sokat lehet hegyezni. :(

Szal azért nem kell leírni azt a teljesítmény dolgot :P

Link to comment
Megosztás:

Szia én is ugy láttam hogy az olajjal semmi gond mivel maga az olaj elég tiszta.

És azt hogy a tűzgyűrű felé megy e a víz azt csak szétszedéssel lehet meglesni?

Ha sehol máshol nincs nyoma annak, hogy folyik a víz, akkor nagy a valószínűsége, hogy hengerfejes a gép. Mivel ez a probléma csak szétszereléssel orvosolható, ezért egyértelmű, hogy csak akkor látszik, ha leveszed a hengerfejet. Még egy nyom, ha a kipufogó fehéren gőzöl.

Link to comment
Megosztás:

Az órája szerin 200 km/h.

Egy kerékfordulatból mérő eszköz soha nem lesz pontos.

X16XEL 100 LE-6200 1/min, 148 Nm-3500 1/min

C16SE 100 LE-5800 1/min, 135 Nm-3400 1/min

Az 10%. Nem mindegy hogy ~63 lovad van 3500-nál vagy ~71. És ez érvényes lehet a teljes fordulatszámtartományban.

Én annyira örülnék, ha nem csúcsadatokat adnának meg a gyártók hanem nyomatékgörbéket. :(

Link to comment
Megosztás:

X16XEL 100 LE-6200 1/min, 148 Nm-3500 1/min

C16SE 100 LE-5800 1/min, 135 Nm-3400 1/min

Szerintem nem olyan nagy külömbség.

Hogyne lenne :cry:

Meg ha megnézed a nyomatékgörbéjét, akkor látod igazán :(

Én még annó, 2002-ben (vagy 2003, nem is tom) az opeles nemzetközi talin

gyorsultam egy 16SE ellen (akkor még teljesen gyári volt az autóm), és simán

rávertem 200m-en egy-másfél autónyitt :D És az sok ám... :P

Link to comment
Megosztás:

Hali! Az alapjáratgondom még mindig nem szűnt meg. összef tömítés kicserélve, sz.ház csillog villog a tisztaságtól, új alapjárati moci, poti. lekötötttem a tankszellőzés csövét is. ugyanúgy megvan, hogy felpörög a motor, magas fordulaton jár míg a kocsi mozgásban van. 7 végén tanítottam vezetni bnőmet, majd egy órát gurult 1-2-ben a gép. kuplung kinyomásakor felpörög és nem áll vissza míg gurul a kocsi. fékezés közben ingadozik a fordsz. mikor megeállok, még pörög, nyomom a féket, nem engedem föl, 5-6mp után szabályozza le és akkor a fékpedál is beesik pár centit.

már az agyamra megyezzel a hülyeséggel. :(

Link to comment
Megosztás:

Hali! Az alapjáratgondom még mindig nem szűnt meg. összef tömítés kicserélve, sz.ház csillog villog a tisztaságtól, új alapjárati moci, poti. lekötötttem a tankszellőzés csövét is. ugyanúgy megvan, hogy felpörög a motor, magas fordulaton jár míg a kocsi mozgásban van. 7 végén tanítottam vezetni bnőmet, majd egy órát gurult 1-2-ben a gép. kuplung kinyomásakor felpörög és nem áll vissza míg gurul a kocsi. fékezés közben ingadozik a fordsz. mikor megeállok, még pörög, nyomom a féket, nem engedem föl, 5-6mp után szabályozza le és akkor a fékpedál is beesik pár centit.

már az agyamra megyezzel a hülyeséggel. :(

Csak akkor esik be a fékpedál? Nem lehet, hogy valahol a fékrásegítés környékén van a hiba? Fékdob ereszt, vagy az a lapos vákuumszelep hibás, ami előtte van.

Link to comment
Megosztás:

Csak akkor esik be a fékpedál? Nem lehet, hogy valahol a fékrásegítés környékén van a hiba? Fékdob ereszt, vagy az a lapos vákuumszelep hibás, ami előtte van.

Megnéztem, indítás után is beesik, elvileg van fékrásegítő. a vastag kemény vákuumcsövet ha oldalról megfeszítem a dobnál sziszeg.

vaaki hasonló problémával találkozott már?

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem, indítás után is beesik, elvileg van fékrásegítő. a vastag kemény vákuumcsövet ha oldalról megfeszítem a dobnál sziszeg.

vaaki hasonló problémával találkozott már?

Akkor lehet azt ki kéne cserélni, mert repedt. Valaki írt nemrég ilyet, hogy azt a kemény csövet cserélte, de nemtom már, ki volt az.

Az meg, hogy amíg az autó gurul, magasabb fordulaton tartja a motort a compi (~1500) nem hiba, állítólag direkt van.

Viszont megállás után rögtön vissza kéne esnie. Ha cseréled azt a csövet, a szeleppel (Vac Control) együtt cseréld sztem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.