Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Annyi volt a tünet, hogy lassan melegedett fel, és a hőfokmutató nem ment soha 92 fok főlé. Most stabilan tartja 95-96-on. A Gabi féle kütyü pedig 92-öt mutat.

Akkor jó pontosra van kalibrálva a vízhő :(

Ugyanis pont az az üzemi hőmérséklete, a 92 fok :P

Elküldve

ha a gumicsőbe beleszerkesztitek a termosztátot, akkor a régit miért kell visszatenni kiherélve??

szerintem azt ki lehet baszni ugy ahogy van, és a háza maradhat üresen nem??

egyébként én is ilyesmi cserében gondolkozok, de csak igy simán beletennia gumicsőbe??

nem fogja kivágni a csövet a pereme??

esetleg esztergáltatni neki egy összetekerhető kis házat, amire rá lehet bilincselni a kettévágott gumicsövet??

Elküldve

beszéltem esztergással, néztem a mocit, és ugy gondolom, megoldható ez a külön házas termosztát dolog

két kis egymásba jol illeszkedő fémház kell, amibe a termosztát elfér, és a gumicsőbe be tudjuk csatlakozatni

milyen autok termosztátjai jöhetnek még szóba??

annyi elég ha azt nézem katalogus szerint, hogy 92 foknál nyisson??

Elküldve
8 szelepesnél 30000 km, 16 szelepesnél 60000km a csere intervallum. (saccperkábé + szervíz könyv)

Tudom, hogy nem erről volt szó, de ha már szóba került... Az én szervízkönyvemben is ez az intervallum szerepel, de sosem értettem, hogy mivel indokolható meg műszakilag a különbség. Miért javasolják a 8 szelepesnél a rövidebb intervallumot és fordítva? Halkan megjegyzem: az X14NZ Astra Classic szervízfüzetében már 60 ezerre emelték ezt az intervallumot... (Feltételezem, hogy az íróasztal mögül...)

Elküldve
beszéltem esztergással, néztem a mocit, és ugy gondolom, megoldható ez a külön házas termosztát dolog

két kis egymásba jol illeszkedő fémház kell, amibe a termosztát elfér, és a gumicsőbe be tudjuk csatlakozatni

milyen autok termosztátjai jöhetnek még szóba??

annyi elég ha azt nézem katalogus szerint, hogy 92 foknál nyisson??

Sztem azért kell a régit kiherélve visszatenni, mert azon van a töm. gyűrű. Persze ha sziloval tömíted a háznál, akkor kihagyhatod a régi termosztátot.

Ez az összetekerős megoldás még akár jó is lehet. Az átmérő is mérvadó lehet még, nem csak a nyitási hőmérséklet.

Elküldve

ha sikerül egyeztetni, akkor még egyenlőre marad a régi termosztát ott ahol van, mivel tökre nyitott állapotban van:S

az átmérő valószínűleg mérvadó, mert kell neki hely hogy folyhasson a víz ...

de végülis más nem marad, akkor marad a gyári opel termosztát, és annyi

ha ki lesz szedve a termosztát, akkor nem sziloval fogom körbenyomni, hanem van egy ilyen pirosas paszta, amit a szervizbe is használunk, az meg még jopár év mulva lesz csak

évente alig megy bele 7 ezer km

Elküldve
ha sikerül egyeztetni, akkor még egyenlőre marad a régi termosztát ott ahol van, mivel tökre nyitott állapotban van:S

az átmérő valószínűleg mérvadó, mert kell neki hely hogy folyhasson a víz ...

de végülis más nem marad, akkor marad a gyári opel termosztát, és annyi

ha ki lesz szedve a termosztát, akkor nem sziloval fogom körbenyomni, hanem van egy ilyen pirosas paszta, amit a szervizbe is használunk, az meg még jopár év mulva lesz csak

évente alig megy bele 7 ezer km

Nem csak piros létezik belőle. Amúgy arra gondoltam én is, mert az is szilikon alapú.

Elküldve
Akkor jó pontosra van kalibrálva a vízhő :(

Ugyanis pont az az üzemi hőmérséklete, a 92 fok :P

Jajaja.

A régi termosztátom pedig úgy nézett ki, hogy egy kicsit állandóan nyitva volt. Teljesen soha nem zárt be és ettől nem tudott normálisan felmelegedni.

Elküldve

Korábban írtam, hogy bizonyos fordulatoknál enyhén terhelve berángat a motor. Na meg volt egy-két reggelem amikor rángatózva indult azaz kihagyott vmelyik henger.

Na akkor cseréltem gyertyákat és minden problema megszűnt. (ez volt kb 3hete)

Erre ma reggel 4 nap állás után indítom a kocsit és megint csak 2 v 3 hengerrel indult és vagy fél-1 perc kellett neki mire szépen ment. A 3ezres fordulat körüli rángatás nem jött vissza, csak ez a hosszú állás utáni indítás problema.

Gyertyacserekor megvizsgáltam a kábelt (drót akku minusz másik vége gykábel mellett elhúz) akkor nem tapasztaltam, hogy bárhova is áthúzna.

egyik tippem a leragadó befecskendező lenne, de az indítás utáni enyhe benzinszag inkább a gyujtás kihagyásra utal. Viszont akkor miért hosszabb állás után csinálja?

Remélem nem gy kábel mert az egy vagyon :(

Elküldve
....Remélem nem gy kábel mert az egy vagyon :P....

Mindenki gondolom, a gyárit fogja ajánlani, de csendben hozzátettném, hogy másfél éve vásárolt BERU kábelek egyike szépen áthúzott, most a legolcsóbb van a kocsiban. Nem tudom meddig megy ezzel de megy :(

Elküldve
Remélem nem gy kábel mert az egy vagyon :(

Lehet az is. De lehet injektor is, sőt, lehet csak az a baj, hogy elmegy a benyanyomás a körből

a hosszú állás után (visszacsapószelep, illetve csepegő injketorszelep).

Elküldve
De akkor fél-1 perc alatt sem áll be a nyomás? Mert kell neki idő mire feléled...

De, pár mp alatt be kéne állnia. benyaszűrőd mikor volt cserélve?

Akkó lehet mégis kábel lesz az.

Elküldve
Ennek van vmi háza még? Vagy az egyik végére ráhúzod a csövet, de a másikra hogy? :(

Az egész cucc a gumicső belsejébe megy bele és a csövön kivülről 2 db bilincs segítségével rögzíted. :P

Elküldve

Hát fiúk, szomorúság van.

Szerelő szétszedte a mocit, elvitték a hengerfejet szakműhelybe, le lett nyomáspróbázva, tökéletesen működött.

Ekkor továbbmentek a szétszerelésben, és kiderült, hogy az egyik dugattyúmból a 2 gyűrű közötti részből letört egy db...

Szerelő azt mondta, fúrni nem kell, de 4 dugó + gyűrűsor + hengerfejtömítés olaj olajszűrő stb stb...

A dugók Szakál-Metál van 45ért német gyűrűsorral, de van Kolbenschmidt 18e/db...

Az a baj, nincs ennyi pénzem :(

Szóval ez van.

Szomorúság van, ismét mondom

Elküldve

A szakálmetálról mostanság elég rosszakat hallani, hozzánemértés terén.

Egyébként új dugóknál kell gépmunka is, nemtom ki mondta hogy nem.

Első túlméretre kell csinálni, ilyen dugókat is kell belerakni (meg gyűrűket

és csapágyakat is, főtengelyen is kell gépmunka).

A kolbensmidt dugókat választanám a helyedben.

Elküldve

Másik megoldás a motorcsere... ha tudnál megbízható keveset futott X16XEL-t, 2000-ig szerelték G Astrába is :(

100 körül szokott menni egy ilyen motor, arról még kiárulhatnál cuccokat (pl hengerfejből nem kell ugye kettő :P ).

Elküldve
Az egész cucc a gumicső belsejébe megy bele és a csövön kivülről 2 db bilincs segítségével rögzíted. :(

Akkor a gi. csőben van neki vmi nút amibe az a perem befekszik, vagy csak a simán a bilinccsel rögzíted? Nem vágja szét a csövet az a perem? Látom elég tompa, de akkor is.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.