Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

ha a gumicsőbe beleszerkesztitek a termosztátot, akkor a régit miért kell visszatenni kiherélve??

szerintem azt ki lehet baszni ugy ahogy van, és a háza maradhat üresen nem??

egyébként én is ilyesmi cserében gondolkozok, de csak igy simán beletennia gumicsőbe??

nem fogja kivágni a csövet a pereme??

esetleg esztergáltatni neki egy összetekerhető kis házat, amire rá lehet bilincselni a kettévágott gumicsövet??

Link to comment
Megosztás:

beszéltem esztergással, néztem a mocit, és ugy gondolom, megoldható ez a külön házas termosztát dolog

két kis egymásba jol illeszkedő fémház kell, amibe a termosztát elfér, és a gumicsőbe be tudjuk csatlakozatni

milyen autok termosztátjai jöhetnek még szóba??

annyi elég ha azt nézem katalogus szerint, hogy 92 foknál nyisson??

Link to comment
Megosztás:

8 szelepesnél 30000 km, 16 szelepesnél 60000km a csere intervallum. (saccperkábé + szervíz könyv)

Tudom, hogy nem erről volt szó, de ha már szóba került... Az én szervízkönyvemben is ez az intervallum szerepel, de sosem értettem, hogy mivel indokolható meg műszakilag a különbség. Miért javasolják a 8 szelepesnél a rövidebb intervallumot és fordítva? Halkan megjegyzem: az X14NZ Astra Classic szervízfüzetében már 60 ezerre emelték ezt az intervallumot... (Feltételezem, hogy az íróasztal mögül...)

Link to comment
Megosztás:

beszéltem esztergással, néztem a mocit, és ugy gondolom, megoldható ez a külön házas termosztát dolog

két kis egymásba jol illeszkedő fémház kell, amibe a termosztát elfér, és a gumicsőbe be tudjuk csatlakozatni

milyen autok termosztátjai jöhetnek még szóba??

annyi elég ha azt nézem katalogus szerint, hogy 92 foknál nyisson??

Sztem azért kell a régit kiherélve visszatenni, mert azon van a töm. gyűrű. Persze ha sziloval tömíted a háznál, akkor kihagyhatod a régi termosztátot.

Ez az összetekerős megoldás még akár jó is lehet. Az átmérő is mérvadó lehet még, nem csak a nyitási hőmérséklet.

Link to comment
Megosztás:

ha sikerül egyeztetni, akkor még egyenlőre marad a régi termosztát ott ahol van, mivel tökre nyitott állapotban van:S

az átmérő valószínűleg mérvadó, mert kell neki hely hogy folyhasson a víz ...

de végülis más nem marad, akkor marad a gyári opel termosztát, és annyi

ha ki lesz szedve a termosztát, akkor nem sziloval fogom körbenyomni, hanem van egy ilyen pirosas paszta, amit a szervizbe is használunk, az meg még jopár év mulva lesz csak

évente alig megy bele 7 ezer km

Link to comment
Megosztás:

ha sikerül egyeztetni, akkor még egyenlőre marad a régi termosztát ott ahol van, mivel tökre nyitott állapotban van:S

az átmérő valószínűleg mérvadó, mert kell neki hely hogy folyhasson a víz ...

de végülis más nem marad, akkor marad a gyári opel termosztát, és annyi

ha ki lesz szedve a termosztát, akkor nem sziloval fogom körbenyomni, hanem van egy ilyen pirosas paszta, amit a szervizbe is használunk, az meg még jopár év mulva lesz csak

évente alig megy bele 7 ezer km

Nem csak piros létezik belőle. Amúgy arra gondoltam én is, mert az is szilikon alapú.

Link to comment
Megosztás:

Korábban írtam, hogy bizonyos fordulatoknál enyhén terhelve berángat a motor. Na meg volt egy-két reggelem amikor rángatózva indult azaz kihagyott vmelyik henger.

Na akkor cseréltem gyertyákat és minden problema megszűnt. (ez volt kb 3hete)

Erre ma reggel 4 nap állás után indítom a kocsit és megint csak 2 v 3 hengerrel indult és vagy fél-1 perc kellett neki mire szépen ment. A 3ezres fordulat körüli rángatás nem jött vissza, csak ez a hosszú állás utáni indítás problema.

Gyertyacserekor megvizsgáltam a kábelt (drót akku minusz másik vége gykábel mellett elhúz) akkor nem tapasztaltam, hogy bárhova is áthúzna.

egyik tippem a leragadó befecskendező lenne, de az indítás utáni enyhe benzinszag inkább a gyujtás kihagyásra utal. Viszont akkor miért hosszabb állás után csinálja?

Remélem nem gy kábel mert az egy vagyon :(

Link to comment
Megosztás:

Hát fiúk, szomorúság van.

Szerelő szétszedte a mocit, elvitték a hengerfejet szakműhelybe, le lett nyomáspróbázva, tökéletesen működött.

Ekkor továbbmentek a szétszerelésben, és kiderült, hogy az egyik dugattyúmból a 2 gyűrű közötti részből letört egy db...

Szerelő azt mondta, fúrni nem kell, de 4 dugó + gyűrűsor + hengerfejtömítés olaj olajszűrő stb stb...

A dugók Szakál-Metál van 45ért német gyűrűsorral, de van Kolbenschmidt 18e/db...

Az a baj, nincs ennyi pénzem :(

Szóval ez van.

Szomorúság van, ismét mondom

Link to comment
Megosztás:

A szakálmetálról mostanság elég rosszakat hallani, hozzánemértés terén.

Egyébként új dugóknál kell gépmunka is, nemtom ki mondta hogy nem.

Első túlméretre kell csinálni, ilyen dugókat is kell belerakni (meg gyűrűket

és csapágyakat is, főtengelyen is kell gépmunka).

A kolbensmidt dugókat választanám a helyedben.

Link to comment
Megosztás:

Az egész cucc a gumicső belsejébe megy bele és a csövön kivülről 2 db bilincs segítségével rögzíted. :(

Akkor a gi. csőben van neki vmi nút amibe az a perem befekszik, vagy csak a simán a bilinccsel rögzíted? Nem vágja szét a csövet az a perem? Látom elég tompa, de akkor is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.