opel16v Elküldve November14, 2007 Megoszt Elküldve November14, 2007 Annyi volt a tünet, hogy lassan melegedett fel, és a hőfokmutató nem ment soha 92 fok főlé. Most stabilan tartja 95-96-on. A Gabi féle kütyü pedig 92-öt mutat. Akkor jó pontosra van kalibrálva a vízhő :( Ugyanis pont az az üzemi hőmérséklete, a 92 fok :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November14, 2007 Megoszt Elküldve November14, 2007 ha a gumicsőbe beleszerkesztitek a termosztátot, akkor a régit miért kell visszatenni kiherélve?? szerintem azt ki lehet baszni ugy ahogy van, és a háza maradhat üresen nem?? egyébként én is ilyesmi cserében gondolkozok, de csak igy simán beletennia gumicsőbe?? nem fogja kivágni a csövet a pereme?? esetleg esztergáltatni neki egy összetekerhető kis házat, amire rá lehet bilincselni a kettévágott gumicsövet?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November14, 2007 Megoszt Elküldve November14, 2007 beszéltem esztergással, néztem a mocit, és ugy gondolom, megoldható ez a külön házas termosztát dolog két kis egymásba jol illeszkedő fémház kell, amibe a termosztát elfér, és a gumicsőbe be tudjuk csatlakozatni milyen autok termosztátjai jöhetnek még szóba?? annyi elég ha azt nézem katalogus szerint, hogy 92 foknál nyisson?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve November14, 2007 Megoszt Elküldve November14, 2007 8 szelepesnél 30000 km, 16 szelepesnél 60000km a csere intervallum. (saccperkábé + szervíz könyv) Tudom, hogy nem erről volt szó, de ha már szóba került... Az én szervízkönyvemben is ez az intervallum szerepel, de sosem értettem, hogy mivel indokolható meg műszakilag a különbség. Miért javasolják a 8 szelepesnél a rövidebb intervallumot és fordítva? Halkan megjegyzem: az X14NZ Astra Classic szervízfüzetében már 60 ezerre emelték ezt az intervallumot... (Feltételezem, hogy az íróasztal mögül...) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve November14, 2007 Megoszt Elküldve November14, 2007 beszéltem esztergással, néztem a mocit, és ugy gondolom, megoldható ez a külön házas termosztát dolog két kis egymásba jol illeszkedő fémház kell, amibe a termosztát elfér, és a gumicsőbe be tudjuk csatlakozatni milyen autok termosztátjai jöhetnek még szóba?? annyi elég ha azt nézem katalogus szerint, hogy 92 foknál nyisson?? Sztem azért kell a régit kiherélve visszatenni, mert azon van a töm. gyűrű. Persze ha sziloval tömíted a háznál, akkor kihagyhatod a régi termosztátot. Ez az összetekerős megoldás még akár jó is lehet. Az átmérő is mérvadó lehet még, nem csak a nyitási hőmérséklet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November14, 2007 Megoszt Elküldve November14, 2007 ha sikerül egyeztetni, akkor még egyenlőre marad a régi termosztát ott ahol van, mivel tökre nyitott állapotban van:S az átmérő valószínűleg mérvadó, mert kell neki hely hogy folyhasson a víz ... de végülis más nem marad, akkor marad a gyári opel termosztát, és annyi ha ki lesz szedve a termosztát, akkor nem sziloval fogom körbenyomni, hanem van egy ilyen pirosas paszta, amit a szervizbe is használunk, az meg még jopár év mulva lesz csak évente alig megy bele 7 ezer km Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve November14, 2007 Megoszt Elküldve November14, 2007 ha sikerül egyeztetni, akkor még egyenlőre marad a régi termosztát ott ahol van, mivel tökre nyitott állapotban van:S az átmérő valószínűleg mérvadó, mert kell neki hely hogy folyhasson a víz ... de végülis más nem marad, akkor marad a gyári opel termosztát, és annyi ha ki lesz szedve a termosztát, akkor nem sziloval fogom körbenyomni, hanem van egy ilyen pirosas paszta, amit a szervizbe is használunk, az meg még jopár év mulva lesz csak évente alig megy bele 7 ezer km Nem csak piros létezik belőle. Amúgy arra gondoltam én is, mert az is szilikon alapú. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November14, 2007 Megoszt Elküldve November14, 2007 hát olyasmi az is jah, nekünk pirosas van,én azt ismerem :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November14, 2007 Megoszt Elküldve November14, 2007 hát olyasmi az is jah, nekünk pirosas van,én azt ismerem :( Mi ennek a hivatalos neve? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve November14, 2007 Megoszt Elküldve November14, 2007 Akkor jó pontosra van kalibrálva a vízhő :( Ugyanis pont az az üzemi hőmérséklete, a 92 fok :P Jajaja. A régi termosztátom pedig úgy nézett ki, hogy egy kicsit állandóan nyitva volt. Teljesen soha nem zárt be és ettől nem tudott normálisan felmelegedni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve November14, 2007 Megoszt Elküldve November14, 2007 Lehet olyan termosztátot kapni ami "csőbe" való kivitel pl: Renault 19 ha jól emlékszem. :( Ehhez hasonló: http://www.fridcar.hu/imagesource.php?ID=4493.89 Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve November15, 2007 Megoszt Elküldve November15, 2007 Mi ennek a hivatalos neve? Nekem itthon "Reinzosil" nevű van, fekete színű. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve November15, 2007 Megoszt Elküldve November15, 2007 Lehet olyan termosztátot kapni ami "csőbe" való kivitel pl: Renault 19 ha jól emlékszem. :P Ehhez hasonló: http://www.fridcar.hu/imagesource.php?ID=4493.89 Ennek van vmi háza még? Vagy az egyik végére ráhúzod a csövet, de a másikra hogy? :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve November15, 2007 Megoszt Elküldve November15, 2007 Korábban írtam, hogy bizonyos fordulatoknál enyhén terhelve berángat a motor. Na meg volt egy-két reggelem amikor rángatózva indult azaz kihagyott vmelyik henger. Na akkor cseréltem gyertyákat és minden problema megszűnt. (ez volt kb 3hete) Erre ma reggel 4 nap állás után indítom a kocsit és megint csak 2 v 3 hengerrel indult és vagy fél-1 perc kellett neki mire szépen ment. A 3ezres fordulat körüli rángatás nem jött vissza, csak ez a hosszú állás utáni indítás problema. Gyertyacserekor megvizsgáltam a kábelt (drót akku minusz másik vége gykábel mellett elhúz) akkor nem tapasztaltam, hogy bárhova is áthúzna. egyik tippem a leragadó befecskendező lenne, de az indítás utáni enyhe benzinszag inkább a gyujtás kihagyásra utal. Viszont akkor miért hosszabb állás után csinálja? Remélem nem gy kábel mert az egy vagyon :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve November15, 2007 Megoszt Elküldve November15, 2007 ....Remélem nem gy kábel mert az egy vagyon :P.... Mindenki gondolom, a gyárit fogja ajánlani, de csendben hozzátettném, hogy másfél éve vásárolt BERU kábelek egyike szépen áthúzott, most a legolcsóbb van a kocsiban. Nem tudom meddig megy ezzel de megy :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November15, 2007 Megoszt Elküldve November15, 2007 Remélem nem gy kábel mert az egy vagyon :( Lehet az is. De lehet injektor is, sőt, lehet csak az a baj, hogy elmegy a benyanyomás a körből a hosszú állás után (visszacsapószelep, illetve csepegő injketorszelep). Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve November15, 2007 Megoszt Elküldve November15, 2007 lehet csak az a baj, hogy elmegy a benyanyomás a körből a hosszú állás után De akkor fél-1 perc alatt sem áll be a nyomás? Mert kell neki idő mire feléled... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November15, 2007 Megoszt Elküldve November15, 2007 De akkor fél-1 perc alatt sem áll be a nyomás? Mert kell neki idő mire feléled... De, pár mp alatt be kéne állnia. benyaszűrőd mikor volt cserélve? Akkó lehet mégis kábel lesz az. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve November15, 2007 Megoszt Elküldve November15, 2007 De, pár mp alatt be kéne állnia. benyaszűrőd mikor volt cserélve? Akkó lehet mégis kábel lesz az. Benyaszűrő tavaly nyáron azaz kb 20-25ekm-el ezelőtt lett cserélve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve November15, 2007 Megoszt Elküldve November15, 2007 Ennek van vmi háza még? Vagy az egyik végére ráhúzod a csövet, de a másikra hogy? :( Az egész cucc a gumicső belsejébe megy bele és a csövön kivülről 2 db bilincs segítségével rögzíted. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve November15, 2007 Megoszt Elküldve November15, 2007 Hát fiúk, szomorúság van. Szerelő szétszedte a mocit, elvitték a hengerfejet szakműhelybe, le lett nyomáspróbázva, tökéletesen működött. Ekkor továbbmentek a szétszerelésben, és kiderült, hogy az egyik dugattyúmból a 2 gyűrű közötti részből letört egy db... Szerelő azt mondta, fúrni nem kell, de 4 dugó + gyűrűsor + hengerfejtömítés olaj olajszűrő stb stb... A dugók Szakál-Metál van 45ért német gyűrűsorral, de van Kolbenschmidt 18e/db... Az a baj, nincs ennyi pénzem :( Szóval ez van. Szomorúság van, ismét mondom Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November15, 2007 Megoszt Elküldve November15, 2007 A szakálmetálról mostanság elég rosszakat hallani, hozzánemértés terén. Egyébként új dugóknál kell gépmunka is, nemtom ki mondta hogy nem. Első túlméretre kell csinálni, ilyen dugókat is kell belerakni (meg gyűrűket és csapágyakat is, főtengelyen is kell gépmunka). A kolbensmidt dugókat választanám a helyedben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November15, 2007 Megoszt Elküldve November15, 2007 Másik megoldás a motorcsere... ha tudnál megbízható keveset futott X16XEL-t, 2000-ig szerelték G Astrába is :( 100 körül szokott menni egy ilyen motor, arról még kiárulhatnál cuccokat (pl hengerfejből nem kell ugye kettő :P ). Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve November15, 2007 Megoszt Elküldve November15, 2007 Az egész cucc a gumicső belsejébe megy bele és a csövön kivülről 2 db bilincs segítségével rögzíted. :( Akkor a gi. csőben van neki vmi nút amibe az a perem befekszik, vagy csak a simán a bilinccsel rögzíted? Nem vágja szét a csövet az a perem? Látom elég tompa, de akkor is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November15, 2007 Megoszt Elküldve November15, 2007 szerintem az nem vágja ki, csak vigyázni kella bilinccsel ki ne vágjad :( de ilyet lehetne nekünkvalót is keriteni?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts