Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sokat látott kollegák!

Ma kíváncsiskodtam kicsit a motorházban. Holnap akarok új gyertyákat venni, gyári GM made in germany... Ezekből van több féle is? melyiket kell venni? hőérték mit jelent? többpólusút érdemes választani, van olyan GM?

Most 3 db Denso és egy Champion van benne, alapjáraton puffogó hangja van a kipufogónak :( , milyen érdekes, ugye? de ez úgy puffog mintha kihagyna egy henger néha, gyorsításkor meg megtorpan egy pillanatra, de az ritkán jön elő, remélem az új gyertya megoldja,de biztos ami biztos üza szűrőt is veszek.

levettem a szelepház fedelét, csináltam pár képet nézzetek már rá ott mi a helyzet légyszi! Mikor levettem a kartergáz csövét a képen látható trutyi és pár csepp víz volt benne, ez normális? ugye nem hengerfejes? a hűtővíz nem olajos.

a vezérműtengely kopását hogyan leeht megállapítani? ez hogy néz ki? a hidrotőkék már eléggé hangoskodnak, kicsit dízeles a hangja.

kösz az eddigi segítséget!

Az a puffogó hang nálam is megvan, leginkább hidegen alapjáraton. Szerelő srác szerint valamelyik szelep nem zár rendesen. Nekem is Denso gyertyák vannak benne, csak nekem mind a 4 az :P

GM-ből 12 14 807 jelű való a tiédbe, de ez csak a sima egypólusú, és ebből kerüld a Made in China-sat. A kétpólusúnak nem tudom a számát. Vehetsz bele NGK-t is, BPR6E való bele, Denso-ból a W20EPR-U, ha jól tudom.

Hidrotőkéket kicserélheted, kb. 2500Ft darabja. Aztán valami normális olajat önts bele, NE Opel olajat! A vezérműtengely kopását műszerrel lehet mérni, profibb szerelőműhelyben meg tudják csinálni.

Link to comment
Megosztás:

A vízpumpát nem a gyári fagyálló keni?

Ezzel mi a kérdésed lényege? Minden fagyálló keni bizonyos mértékig, de természetesen a gyári a legjobb. Viszont ha a hűtővízben olajoldó hatású szer van, az sztem elmossa a vízpumpáról a fagyállóból odakerült kenőanyagot, erre utaltam volna csak.

Link to comment
Megosztás:

Ma kíváncsiskodtam kicsit a motorházban. Holnap akarok új gyertyákat venni, gyári GM made in germany... Ezekből van több féle is? melyiket kell venni? hőérték mit jelent?

Ahogy FPepe is óva intett már, a gyáriból kerüld a kínai gyártásút. Ha nincs más gyári, akkor javaslom még a Bosch WR 7 DC gyertyáját, C16 NZ-be (emlékeim szerint Neked ez a motorod van) ez való.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Gyertya fajtákrol esetleg van v.hol katalogus féleség a neten?

Nekem is lassan cserélni kell.

Nekem sajnos csak egy régi táblázatom van. Most utánanéztem a Csergő adatbázisában, már a GM gyári cikkszámok is megváltoztak egyes gyertyáknál, más márkáké úgyszintén. A táblázatom tehát biztosan elavult, nem teszem fel.

Link to comment
Megosztás:

Az a puffogó hang nálam is megvan, leginkább hidegen alapjáraton. Szerelő srác szerint valamelyik szelep nem zár rendesen.

nálam is csak alapjáraton, de hidegen melegen egyaránt.

Olvastam hogy meg kell alaposan forgatni a motort és akkor leég róla, tényleg működik? feleslegesen nem akarom kínozni szegényt, először gyertya csere hátha az segít.

opel szalonban drágább szokott lenni a gyertya, mint autósboltban? persze ugyanaz a gyári GM.

A hidrotőke néha elhalkul, ált csak egy adott fordulaton hallani, de van, h reggel hidegben elő se jön. Valvoline olaj van benne az a 100 000 feletti km-es.

Link to comment
Megosztás:

nálam is csak alapjáraton, de hidegen melegen egyaránt.

Olvastam hogy meg kell alaposan forgatni a motort és akkor leég róla, tényleg működik? feleslegesen nem akarom kínozni szegényt, először gyertya csere hátha az segít.

opel szalonban drágább szokott lenni a gyertya, mint autósboltban? persze ugyanaz a gyári GM.

A hidrotőke néha elhalkul, ált csak egy adott fordulaton hallani, de van, h reggel hidegben elő se jön. Valvoline olaj van benne az a 100 000 feletti km-es.

Ilyet én is hallottam, de és is úgy vagyok vele, hogy nem pörgetem feleslegesen, inkább keresek valami szeleptisztító benzinadalékot.

Gondolom az a Valvoline Maxlife olaj, gondolom 10W40-es.

Hidrotőkék nekem hidegen koncerteznek csak, pár perc után elhallgatnak.

Autósboltokban nem sűrűn lehet kapni GM gyertyát, legalábbis felénk nem. Arra figyelj, ne Made in China legyen, mert arról hallottam rosszakat.

Link to comment
Megosztás:

Kérdésem lenne:

A katalizátor mögött közvetlenül a középdobnak kellene lennie? Mert nekem ott nincs semmi... A katalizátornak elölről 3csavaros, hátulról két csavaros csonkja van ugye?

Ebből következik a másik kérdésem, hogy olyan cső létezik-e gyárilag amin nincs középdob, vagy mindenképpen át kell majd faragni az új csövet hogy megint középdob nélküli legyen a verdám? :(

Jah és egy másik kérdés... Ha a középdobot kicserélem egy gázgyorsítósra, akkor azt műszaki előtt majd mindíg le kell vennem és a gyári dobot rakni a helyére vagy azzal is átmenne? :P

Link to comment
Megosztás:

Közben rájöttem hogy hülyeséget kérdeztem...

Ez a katalizátor:

519575.gif

Ez az én verdámon még rajta van...

Ez pedig a középdobbal együtt, a hátsó dob közötti cső:

524008.gif

Tehát akkor nem létezik köépdob nélküli és ha ki akarom cserélni a középdobot, vagy esetleg ki akarom venni akkor gányolhatom szét a gyári csövet... :(

Link to comment
Megosztás:

Közben rájöttem hogy hülyeséget kérdeztem...

Ez a katalizátor:

http://www.unixtrade.hu/shop/tlkepek/big/cikk/51/519575.gif

Ez az én verdámon még rajta van...

Ez pedig a középdobbal együtt, a hátsó dob közötti cső:

http://www.unixtrade.hu/shop/tlkepek/big/cikk/52/524008.gif

Tehát akkor nem létezik köépdob nélküli és ha ki akarom cserélni a középdobot, vagy esetleg ki akarom venni akkor gányolhatom szét a gyári csövet... :(

Kipufogó szervízben kivágják, és behegesztik az új dobot, nekem is így csinálták.

Link to comment
Megosztás:

Igen, mert ez a hercehurca 10% teljesítménynövekedés felett kötelező. Sztem amit Tápió cartárs írt, hogy alakítsd SE-re az NZ motorodat, az a legjárhatóbb út, mert akkor megmarad a motorszámod, nem kell semmit papírozni, és az már 82LE. De ha ez kevés, Ő tud mondani neked tuning tippeket, az övé most 100LE körül van, és nagyon megy :(

110. :P De drága.

Link to comment
Megosztás:

110. :( De drága.

Ez nagyon érdekelne !!!!!!!!!!!!!!!!!

Tisztelt Tápiószecső kartárs :P a kövi hétvégén zaklatnálak úgy 10-20 kérdéssel...

Persze nagyon megköszönném a válaszaidat. Most elutazom, és péntektől leszek csak ithon.

Keresni foglak ha nem gond....

...egyébként holnap reggel, és csütörtök este járok Tápiószecső felé...

Link to comment
Megosztás:

puffogó hang nekem is van és én hajtottam már meg elég rendesena vasat, 1,2,3 tiltásig, és mindig megvan benne az a puffogás, 6 éves és rá lenne rakódva valami?:S

egy ilyen adalék engem is érdekelne, ami oldja a lerakódást, mert eléggé zavar néha, de szerintem szétszedés nélkül nemigazán lehet ezeket megpucolni:S

nekünk a szerelő mondjuk nem említett ilyet, valami olyat mondodt, hogy abenzint ugy használja vagy valami, szerintem hülyeség...

középdob nélküli rendszer is van, csak az lehet drágább, mintha vennél egy sima eccerű középdobos csövet..

Link to comment
Megosztás:

Tehát akkor nem létezik köépdob nélküli és ha ki akarom cserélni a középdobot, vagy esetleg ki akarom venni akkor gányolhatom szét a gyári csövet... :(

A középdobbal jár az a cső is ami megy a hátsó dobhoz... :P Jobb kipuff-os műhelyben van csőhajlító és tudnak odavalót csinálni...de én nem venném ki a középdobot és a katalizátort.

Link to comment
Megosztás:

tápi 110ló??

az nem puha majdnem kétszerese az enyémnek :D

ez az SE -sítés mennyibe került neked??

82loval is megelégednék hirtelen nekiindulásnak :(

Nekem is annyiról indult. :P

Amit a motorra költöttem abból egy közepes állapotú gsi-t lehetne venni. Minden másra költésből mégegy gsi, Az autó eredeti árából a harmadik. És amit még szívem szerint megcsináltatnék abból lehetne még (legalább) kettőt venni. Úgyhogy sok sikert. :cry: Én örülnék ha máshonnan is jönne tapasztalat, de igazából senkinek nem ajánlom. Leginkább anyagi megfontolásból.

SE-sítés tényleg rengetegszer volt már téma, minden részletével kitárgyalva, úgyhogy -> Keresés.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.