opel16v Elküldve November3, 2007 Megoszt Elküldve November3, 2007 A kopogásérzékelő nem szokott sűrűn elromlani. De neki semmi köze az üzemanyag szabályzásához, csakis az előgyújtást befolyásolja. :P Ha becsörög a motorod, inkább menj máshova tankolni :( Vagy próbálj ki egyszer 98-as vagy 100-as benyát, amelyiket éppen találod. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve November3, 2007 Megoszt Elküldve November3, 2007 A kopogásérzékelő nem szokott sűrűn elromlani. De neki semmi köze az üzemanyag szabályzásához, csakis az előgyújtást befolyásolja. :P Ha becsörög a motorod, inkább menj máshova tankolni :( Vagy próbálj ki egyszer 98-as vagy 100-as benyát, amelyiket éppen találod. a motor nem csörög be, csak rángatózik. a szervízlámpa sokszor kigyullad, kivillogtattam, kopogásérzékelő... De akkor azt mondod, ez rángatást nem okozhat ? Nem szabályozza a bejutó benzin/levegőmennyiséget ? üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November3, 2007 Megoszt Elküldve November3, 2007 az előgyújtást szabályozza, vagyis holtpont előtt mennyivel adja a gyertya a szikrát. motorrángatás nem attol lehet nekem viszot továbbra is fenn áll a problémám ha bemelegedik a moci, tehát nem az emelt fordulatszámon megy akkor annyira alacsony a fordulatszám, hogy picit remeg az egész kasztni, eztermészetes vagy mi baja lehet akkor? Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve November3, 2007 Megoszt Elküldve November3, 2007 Kérdés: le lehet-e valahogy "pudingosítani", hogy ne harapjon olyan jól a motor és cserébe kevesebbet hörpöljön a benzinből? Meg lennék most a 80 paci nélkül is, nagypapásan kigurulni a munkabába. de ha kell könnyen vissza lehessen adni, kis szereléssel. semmi ötlet? vagy ez teljsen elmeháborodott gondolat? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve November3, 2007 Megoszt Elküldve November3, 2007 semmi ötlet? vagy ez teljsen elmeháborodott gondolat? A motor teljesítményét nagyon sok változó megfelelő hangolása adja olyanra amilyen. Ha ebből megváltoztatsz 1-2-t kitudja milyen hatások lesznek. Ha például a benzinnyomsászabályzót kisebb nyomásra állítod be, akkor ugye kevesebb benzint kap, de nagyobb lesz a hőterhelése a motornak. Sokkal jobban "kopnak" az alkatrészek. Az sem biztos hogy sikerülne csak 5-10-20 lóerőt elvenned, lehet hogy teljesen autózhatatlan lenne, és lehet hogy alig nyernél vele üzemanyagot. Megfelelően csak a motorvezérlő átírásával lehetne változtatni, az meg drága. Szerintem ha sokat használod így, akkor érdemes lehet elgondolkozni egy másik (kicsi, igénytelen, olcsó) autó vételén a mostani mellé vagy a mostani cseréjén. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November3, 2007 Megoszt Elküldve November3, 2007 ...Szerintem ha sokat használod így, akkor érdemes lehet elgondolkozni egy másik (kicsi, igénytelen, olcsó) autó vételén a mostani mellé vagy a mostani cseréjén. Szerintem is, ilyen használatra gazdaságosabb egy kis köbcentis diesel, pl. 1.5d Corsa. Egy kérdés a cartársakhoz: tud valaki mondani egy hatékony üzemanyagadalékot, ami a szelepekre rakódott szennyeződéseket segítene eltávolítani? Alapjáraton, főleg hidegen hallani a kipufogóból némi buffogó hangot, szerelő srác szerint valamelyik szelep nem zár rendesen. De szétszedni nincs kedvem emiatt a motort, ha nem muszáj... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November3, 2007 Megoszt Elküldve November3, 2007 és a felmelegedett mocimnál alacsonyra visszaeső fordulatszám amitől kicist remeg a kocsi?? valaki? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve November3, 2007 Megoszt Elküldve November3, 2007 Egy kérdés a cartársakhoz: tud valaki mondani egy hatékony üzemanyagadalékot, ami a szelepekre rakódott szennyeződéseket segítene eltávolítani? Alapjáraton, főleg hidegen hallani a kipufogóból némi buffogó hangot, szerelő srác szerint valamelyik szelep nem zár rendesen. De szétszedni nincs kedvem emiatt a motort, ha nem muszáj... Esetleg egy kiadós hajtás? :( Amúgy kutakon vannak valve cleaner cuccok. Bár én ezekben nem nagyon hiszek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve November3, 2007 Megoszt Elküldve November3, 2007 és a felmelegedett mocimnál alacsonyra visszaeső fordulatszám amitől kicist remeg a kocsi?? valaki? Jó lenne tudni mennyi az annyi, de ha tiszta a fojtószelepház és környéke akkor szerintem rendben van. Én is éreztem úgy régebben, hogy ha egy 100-as fordulat lenne még, akkor sokkal szebben járna. És nyilván azért csak meleg motornál csinálja, mert hidegre jobban dúsít. Bár ezen a vonalon elindulhatsz, hátha csak valamelyik érzékelőd (mondjuk vízhőmérsékletmérő) nincs a toppon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pjoc Elküldve November3, 2007 Megoszt Elküldve November3, 2007 és a felmelegedett mocimnál alacsonyra visszaeső fordulatszám amitől kicist remeg a kocsi?? valaki? Tudtommal az Astránl Tech műszerrel állítható az alapjárat, úgyis ott vagy az Opel szervízben, állítsd fentebb az alapjáratot hogy ne remegjen az autó... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve November3, 2007 Megoszt Elküldve November3, 2007 Valaki nem tud valami táblázatról mely a különböző típusokba szerelt injektorok adatait tartalmazza? Elsősorban C14SE, X14XE, C16SE, X16XE, C20NE érdekelne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve November3, 2007 Megoszt Elküldve November3, 2007 Valaki nem tud valami táblázatról mely a különböző típusokba szerelt injektorok adatait tartalmazza? Elsősorban C14SE, X14XE, C16SE, X16XE, C20NE érdekelne. Na táblázatom már van. Pl: Injektor Viszont a beazonosítás nem megy. Ránéztem a sajátjaimra és a következő szám volt rajtuk: A 6144 1Z092023. Vagy valami hasonló. :( Namármost C20XE-k NE-kre LET-ekre sokfelé lehet látni (akár itt is) a következő formátumú azonosítást: 0-280-150-744 (Ami alapján Bosch injektorokról van szó.) Hol leledzik ez a fajta azonosító? Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve November3, 2007 Megoszt Elküldve November3, 2007 szevasztok, az autómban gyakorlatilag 2 db benzinszűrő van ? X16XEL egy ugye a jobb hátsó keréknél, 1 meg a ... ? valahol a motortérben ? annak van csereperiódusa ? az nem okozhatja a dadogását az autónak ? köszi és üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November3, 2007 Megoszt Elküldve November3, 2007 szevasztok, az autómban gyakorlatilag 2 db benzinszűrő van ? X16XEL egy ugye a jobb hátsó keréknél, 1 meg a ... ? valahol a motortérben ? annak van csereperiódusa ? az nem okozhatja a dadogását az autónak ? köszi és üdv Szerintem nincs a motortérben a bengásnak,a dízelnek van a tűzfalon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November3, 2007 Megoszt Elküldve November3, 2007 nincs, csak a tank előtt a küszöbnél van egy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve November3, 2007 Megoszt Elküldve November3, 2007 nincs, csak a tank előtt a küszöbnél van egy. milyen kár... akkor egy újabb ötletet vetettem el magamban, hogy miért rángat az autó :( de akkor is rájövök : ) köszi a tippeket, segítségeket, üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November3, 2007 Megoszt Elküldve November3, 2007 Ma végeztem kisebb karbantartási műveleteket az autón, és pusztán kíváncsiságból kitekertem az egyik gyertyát a motorból. A behajló elektróda fehér színű, a porcelán teljesen tiszta, mintha új lenne (~15000km van a gyertyában, Denso). Emlékeim szerint őzbarnának kéne lennie, a fehér elektróda túl szegény keverékre utal. Ez egybevágna azzal, hogy hidegen haljamos rángatni a kocsi. Benzinszűrő ki lett cserélve csütörtökön. Lehet, hogy az injektort kéne tisztíttatni? Szerelő srác mondta, hogy arra a kútra, ahol én is tankolni szoktam sokan panaszkodtak már (Castrol) a benzin minősége miatt, legközelebb megpróbálok máshol tankolni, hátha valóban a benzin okozza a problémákat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November4, 2007 Megoszt Elküldve November4, 2007 Tudtommal az Astránl Tech műszerrel állítható az alapjárat, úgyis ott vagy az Opel szervízben, állítsd fentebb az alapjáratot hogy ne remegjen az autó... sajnos rönő szervizbe vagyok:S ott is vannak gépek, megkérsezem a héten hátha megoldható azokkal is kösszi erről nem tudtam egyébként Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November4, 2007 Megoszt Elküldve November4, 2007 tápi akkor valszin nekem sincs baj, csak az a 100as fordulatszámtöblet hiányzik nekem is kb nekem is annyival kéne magasabban mennie Link to comment Megosztás: More sharing options...
DP@i Elküldve November6, 2007 Megoszt Elküldve November6, 2007 Ma végeztem kisebb karbantartási műveleteket az autón, és pusztán kíváncsiságból kitekertem az egyik gyertyát a motorból. A behajló elektróda fehér színű, a porcelán teljesen tiszta, mintha új lenne (~15000km van a gyertyában, Denso). Emlékeim szerint őzbarnának kéne lennie, a fehér elektróda túl szegény keverékre utal. Ez egybevágna azzal, hogy hidegen haljamos rángatni a kocsi. Benzinszűrő ki lett cserélve csütörtökön. Lehet, hogy az injektort kéne tisztíttatni? Szerelő srác mondta, hogy arra a kútra, ahol én is tankolni szoktam sokan panaszkodtak már (Castrol) a benzin minősége miatt, legközelebb megpróbálok máshol tankolni, hátha valóban a benzin okozza a problémákat. Minimálfogyasztást így érsz el? :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November6, 2007 Megoszt Elküldve November6, 2007 Minimálfogyasztást így érsz el? :( Öööö... ez nem szándékos dolog :P Egyébként a kis fogyasztás nem hiszem, hogy ezen múlik, sőt rosszabb benyából (pl. vizes) többet is eszik, mint jobb minőségűből. A mennyiség itt is megvan (sőt, mostanában többet eszik, mint általában), csak egy része víz, ezért szegény a keverék... Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve November6, 2007 Megoszt Elküldve November6, 2007 Sziasztok Márkatársak! Kérdésem a következő lenne, adott a masina (X14NZ, 78000 km) És van benne egy Bc, a Bc-n a bemelegedés után folyamatossan 78-82 fokos vizet ír, a mutató 90 környékén áll. Nem kevés ez egy kicsit? Ja és amikor kinyit a termosztát akkor nektek is olyan sokat zuhan a hőfok hirtelen (mutató szerint 96-ról 86 környékére)? Nem tul sok ez egy kicsit ilyen hirtelen ennyire visszahűlni? Üdv: BB Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November6, 2007 Megoszt Elküldve November6, 2007 szerintem nem de nekem meg fel se megy:S pénz nincs igy marad a takargatás, szerelés helyett :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve November6, 2007 Megoszt Elküldve November6, 2007 Sziasztok Márkatársak! Kérdésem a következő lenne, adott a masina (X14NZ, 78000 km) És van benne egy Bc, a Bc-n a bemelegedés után folyamatossan 78-82 fokos vizet ír, a mutató 90 környékén áll. Nem kevés ez egy kicsit? Ja és amikor kinyit a termosztát akkor nektek is olyan sokat zuhan a hőfok hirtelen (mutató szerint 96-ról 86 környékére)? Nem tul sok ez egy kicsit ilyen hirtelen ennyire visszahűlni? Üdv: BB Nem hül vissza sokat. Nekem is ilyen, egyszerűen, mikor kinyit a tertmosztát, akkor a hűtőben levő hidegebb folyadék lehűti a motorban levőt. A bc-hez nem tudok hozzászólni, nekem nincs (hál istennek) :( . Azt majd a többi cartárs leírja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve November6, 2007 Megoszt Elküldve November6, 2007 szerintem nem de nekem meg fel se megy:S pénz nincs igy marad a takargatás, szerelés helyett :P Nem olyan drága az. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts