Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Meséljen már nekem valaki a motor-, váltótartó bakokról.

Van ezeknek ajánlott csereperiódusa? (akár tapasztalati úton-módon)

Ha baja van az mindenképpen látszik vagy lehet hogy elgyengül úgy az anyag, hogy már nem tart kellőképpen, de nem látszik semmise kívülről.

Keményebbre cserélés komforton kívül mit ronthat? Érdemes-e? Hol, mennyiért? Vagy a sima gyári, utángyártott is sokkal keményebb lesz mint 10 éves? Azoknak mennyi az áruk? Mennyiért cserélnek ilyeneket, bonyolult művelet? Stb...

Link to comment
Megosztás:

Az autó tizenéves korára már biztos ki van gyengülve, de esélyes a szakadás is.

Az utángyártott típusok alapból keményebbek kicsit. Még jobban lehet keményíteni,

ha kinyomod az üregeket szélvédőragasztóval :(

Ez milyen hibát tud okozni? Lehet emiatt, hogy az autó karosszériája bizonyos fordulatszámon rezonál? ~2700 fordulatnál rezeg a kasztni, mint állat, alatta és felette csendesebb.

Link to comment
Megosztás:

Ez milyen hibát tud okozni? Lehet emiatt, hogy az autó karosszériája bizonyos fordulatszámon rezonál? ~2700 fordulatnál rezeg a kasztni, mint állat, alatta és felette csendesebb.

bármi megeshet :(

ha kézzel elkezded löködni a motort, és sikerül nagyokat mozdítani rajta, az már biztos

jele a bak halálának.

Link to comment
Megosztás:

Ez milyen hibát tud okozni? Lehet emiatt, hogy az autó karosszériája bizonyos fordulatszámon rezonál? ~2700 fordulatnál rezeg a kasztni, mint állat, alatta és felette csendesebb.

Azért nézd át a kipufogót és a felette lévő hővédő lemezeket. Szépen tudnak szólni. :(

Én most erősebb mozgásoknál fellépő váltópontatlanság miatt gyanakszom.

Link to comment
Megosztás:

Valaki meg tudná nekem mondani azt hogy a gyári kipufogórendszer hányas? Kerestem már a Javítási kézikönyvben is de nem találtam. Talán 50es lehet? Az új kipufogómnak a vége 50es azt tudom, csak azt nem hogy a gyári helyére hogy lehet majd berakni. Kell hozzá majd valami tágító/szűkítő vagy ilyesmi... vagy egy az egyben rámegy majd...

Előre is kösz. :(

Link to comment
Megosztás:

Valaki meg tudná nekem mondani azt hogy a gyári kipufogórendszer hányas? Kerestem már a Javítási kézikönyvben is de nem találtam. Talán 50es lehet? Az új kipufogómnak a vége 50es azt tudom, csak azt nem hogy a gyári helyére hogy lehet majd berakni. Kell hozzá majd valami tágító/szűkítő vagy ilyesmi... vagy egy az egyben rámegy majd...

Előre is kösz. :(

Elvileg 50-es...... de 45-nél nem kisebb! :P

Link to comment
Megosztás:

Ez milyen hibát tud okozni? Lehet emiatt, hogy az autó karosszériája bizonyos fordulatszámon rezonál? ~2700 fordulatnál rezeg a kasztni, mint állat, alatta és felette csendesebb.

Nekem nagyon hasonló jelenség volt. A hátsó motortartó eléggé odavan és már kétszer törte el a kipufogónak/leömlőnek azt a részét ahol hozzá van applikálva a kasztnihoz és akkor zörgött. LenderLaci mindig leb@sz, hogy azonnal cseréltessem ki mert egyszer le fog tépni mindent :(

Link to comment
Megosztás:

Valaki meg tudná nekem mondani azt hogy a gyári kipufogórendszer hányas? Kerestem már a Javítási kézikönyvben is de nem találtam. Talán 50es lehet? Az új kipufogómnak a vége 50es azt tudom, csak azt nem hogy a gyári helyére hogy lehet majd berakni. Kell hozzá majd valami tágító/szűkítő vagy ilyesmi... vagy egy az egyben rámegy majd...

Előre is kösz. :(

45 az. De fogsz egy tolómérőt és az lesz a biztos.

Link to comment
Megosztás:

bármi megeshet :(

ha kézzel elkezded löködni a motort, és sikerül nagyokat mozdítani rajta, az már biztos

jele a bak halálának.

Nekem valószínűleg a hátsó gyenge,szakadást ugyan nem látni rajta,de csúsztatott kuplungnál végigrezonál a kipuff rendszerem(idegesítő) és a váltókar is jócskán bólogat.(tehát jobban mozog a motor,mint kellene)A jobb oldalit nemrég,még szervósításkor cseréltem,az már szakadt volt.Először a hővédő lemezekre gyanakodtam,de azok rendesen fel vannak fogatva,csedben vannak.

Link to comment
Megosztás:

Nekem valószínűleg a hátsó gyenge,szakadást ugyan nem látni rajta,de csúsztatott kuplungnál végigrezonál a kipuff rendszerem(idegesítő) és a váltókar is jócskán bólogat.(tehát jobban mozog a motor,mint kellene)A jobb oldalit nemrég,még szervósításkor cseréltem,az már szakadt volt.Először a hővédő lemezekre gyanakodtam,de azok rendesen fel vannak fogatva,csedben vannak.

a szervósítás nagyon sok melo volt??

kell egy olyan kormánymű, szervószivattyú , utána meg futómű állítás, és még???

ja igen alapbol keresztbordás a szij, utána meg hoszbordás, szoval ha jol sejtem a generátoron is kell cserélni az ékszíjat, meg a főtnegelyen is, és ezeken kivül? mert nekem sincs szervó, de a szalonba meg már hozzászokok a sok szervós géphez

:P :(

Link to comment
Megosztás:

Először a hővédő lemezekre gyanakodtam,de azok rendesen fel vannak fogatva,csedben vannak.

Ettől még nem 100 hogy nem az a baj. Nekem volt már hogy egy bizonyos tartományban muzsikált. Alánéztem, ütögettem egyáltalán nem tűnt annak, de végül csak ki lett szedve és elmúlt. (ez a középdob feletti lemez volt)

Link to comment
Megosztás:

Ettől még nem 100 hogy nem az a baj. Nekem volt már hogy egy bizonyos tartományban muzsikált. Alánéztem, ütögettem egyáltalán nem tűnt annak, de végül csak ki lett szedve és elmúlt. (ez a középdob feletti lemez volt)

De 100! :(

A karosszériás spanomnak lefoglalatam egy délutánját a dologgal.(tök jó aknája van)Levettük a hővédőket,és mentem 1 kört.Nem az volt a gond.Aztán visszaraktuk a hővédőket. :P Kivettük a katalizátort,hátha az.Nem az,de nem raktuk vissza. :cry: Az egészben az a vicc,hogy a hátsó bak taljesen jónak tűnik.

Lehet,hogy egy rezonátorcső megoldaná a gondot....

Link to comment
Megosztás:

a szervósítás nagyon sok melo volt??

kell egy olyan kormánymű, szervószivattyú , utána meg futómű állítás, és még???

ja igen alapbol keresztbordás a szij, utána meg hoszbordás, szoval ha jol sejtem a generátoron is kell cserélni az ékszíjat, meg a főtnegelyen is, és ezeken kivül? mert nekem sincs szervó, de a szalonba meg már hozzászokok a sok szervós géphez

:cry: :P

A szervósítás topikban részletesen leírtam. :(

Link to comment
Megosztás:

Hi. Mostanában szinte csak városban rövid távokon használom a gépet, munkába ki és vissza, ki is jött a 10 L-es fogyi.

Kérdés: le lehet-e valahogy "pudingosítani", hogy ne harapjon olyan jól a motor és cserébe kevesebbet hörpöljön a benzinből?

Meg lennék most a 80 paci nélkül is, nagypapásan kigurulni a munkabába. de ha kell könnyen vissza lehessen adni, kis szereléssel.

Más: hallottatok-e már olyan motor melegítőről, amit a hűtőrendszerbe kell kötni, elektromosan fűti a vizet, és így bemelegíti a motort? indulás előtt 20 perccel kell bedugni a konnektorba. Használt-e esetleg valaki ilyet?

Link to comment
Megosztás:

Na szevasztok,

motor rángatás és köhécselés, sokadik folytatás :(

Ma kivettük a kb 1000km-es GM gyertyákat. Kormosak voltak, de érdekes módon szinte mind csak az egyik oldalukon. Egyik oldalon sokkal világosabb, néha majdnem fehér volt a gyertya...

Arra már korábban rájöttem, hogy a kopogásérzékelőm néha bejelez... ( hibakódot kiolvastam manuálisan ).

Eddig azt hittem, csak kontaktos, de kezdem azt hinni, hogy rossz, és nagyban köze van a dolgokhoz...

Mit gondoltok, jól hiszem ?

Mivel szar, belebabrál a vezérlésbe, és vagy túldúsít, vagy kevés naftát ad be a hengerbe, ezért lehet fehér a gyertya egyik fele, és ezért rángathat, nem ?

Ha azt írjátok, hogy "meglehet :P", akkor kiugrom az ablakon, de előtte 5L benzint szétlocsolok az autóban, meggyújtom, és rítustáncot járok körülötte, mint a vad indiánok : )

Köszi a hozzászólásokat,

üdv

valamit elfelejtettem : hogyan lehetne egyáltalán meggyőződni arról, hogy tényleg rossz ? Le lehet csak úgy húzni ? Lehet valahogy tesztelni ? Újba 16.000 Ft lenne ez a kütyü, nem szívesen adok ki ennyit úgy, hogy lehte nem is ez aludas... Bontottról lebeszéltek..

köszi, üdv

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.