Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

olvastam valami olyasmit hogy ha a kartelgáz visszavezetéseket kikötik jobban megy a motor ebben van valami igazság??

nincs. csak nem koszolja össze a folytószelepet olajsárral.

én már régóta meta olajat használok a váltóba a versenyautónál, nekem bevált az is :P

előtte a GM volt sokáig, az is jó volt :( amikor a sperr került bele tavalyelőtt, akkor

váltottam a metára, mert annak szerintem jobb lehet a hőtűrése.

Link to comment
Megosztás:

mai szerelési tapasztalatok:

reggel lehúztam a csövet a f.szelepházról ami a tartályszellőzés felől jött az előzőekben kitárgyalt szelepen keresztül. a pörgés fékezéskor megszűnt, kösz a tippet :(

viszont váltáskor néha ugyanúgy felpörög mint eddig. lezártam az összes csonkot ami kijön a f.szelepházból, semmi eredmény.

levettem az AGR szelepet. Na ott volt "meglepi"! Hengeres részén ami kinyúlik lefele olajos korom állt rajta, fél centi vastagon mintha dér lenne, csak épp fekete. Viszont tovább nem tudtam szétszedni, nem találtam rajta csavart. Rázva valami zörög benne, mintha tele lenne apró törmelékkel, de csurig. A tetején levő cső pedig el van záródva, talán sár van benne, úgy néz ki.

hogy tuti legyen, ez a dolog a vezmű fedél és a f.szelepház között van, gomba alakú, alul két kb 6-os csavarral rögzítve a szívósorba. Az alján két lyuk az egyik majdnem téglalap alakú, a másik kör, és kilóg a csatlakozás síkjából, ugye ez az AGR.

Ezzel kell valamit kezdeni? okozhat ez a fent leírtakhoz hasonló gondot?

Link to comment
Megosztás:

mai szerelési tapasztalatok:

reggel lehúztam a csövet a f.szelepházról ami a tartályszellőzés felől jött az előzőekben kitárgyalt szelepen keresztül. a pörgés fékezéskor megszűnt, kösz a tippet :(

viszont váltáskor néha ugyanúgy felpörög mint eddig. lezártam az összes csonkot ami kijön a f.szelepházból, semmi eredmény.

levettem az AGR szelepet. Na ott volt "meglepi"! Hengeres részén ami kinyúlik lefele olajos korom állt rajta, fél centi vastagon mintha dér lenne, csak épp fekete. Viszont tovább nem tudtam szétszedni, nem találtam rajta csavart. Rázva valami zörög benne, mintha tele lenne apró törmelékkel, de csurig. A tetején levő cső pedig el van záródva, talán sár van benne, úgy néz ki.

Az a lényeg, hogy a vákumrendszer, szívósor, folytószelepház mind zárt rendszert alkosson, sehol ne kaphasson falsot.

Legrosszabb esetben az egész szívósort, és az összes vákumcsövet végig kell fújkodni féktisztító sprével, miközben

jár a motor. Ha valahol fújkodva felpörögne a motor, ott falsot szív.

AGR-t be kell áztatni birgéciolba vagy féktisztítóba, aztán azzal még át kell mosni.

Amúgy azt a tengelyt be tudod nyomni, ami az egyik lyukban van.

Ha nagyon szorul, az már a szelep végét jelenti.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.