Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

a szelp feltti rész ugy ragyog mint a tükör, ezt eccer mutattam is neked képen

alatta nem tudom mi a hézag

azt hogy lehetne megpucolni? szivosorral együtt vegyem le szedjek ki belőle mindent???mert én ugy néztem ma, hogy egybe van a szivosorrala szelepház is

Központi injektorod van ugye?

Link to comment
Megosztás:

igen központis

gabi de csak felette szép tiszta nem jutott eszembe ma se elforditani alatta mi a helyzet

Bakker be akartam linkelni neked, azt amikor én csináltam, de az oldal karbantartás alatt van. A lényeg, hogy le kell szedni az injektor részt(2+2 csavar tartja, üza csövet nem kell leszedni), majd le lehet szedni a folytószelep házat. Nekem is kaparni kellett a kúpot is, meg a fészket is.

Link to comment
Megosztás:

azzal nekem sincs baj hogy meleget ne fujna

csak az a bibi hogy elvileg olyan 80 fok az üzemi hőmérséklet

másik, meg a 60 fokos víztől is tud jo meleget befujni, és 60 foknál még nemigazán van üzemi hőmérsékleten, és igy a fogyi is nő

kb 1 literrel Tom szerint legalábbis

az óra jeladó jo, mert nyáron dugóba ugy működik ahogy kell, csak ilyen hidegebb időkben nem akar a kék tetej felől elmozdulni

Nekem a második jelölés a 90 fok, de ha néha nyáron eléri, akkor már kapcsol a venti. Nem tudom, hogy az órának a jeladója, vagy az óra a rossz. Eleinte zavart de mostmár megszoktam.

Link to comment
Megosztás:

hát én most kikapartama fészket is meg a kupot is:)

igen sokáig keleltt áztatgatni mire feloldódott

A vákumcsövek csatlakozóját is leszedted? Nekem az alatt is gyanyés volt.

http://kepfeltoltes.hu/071028/DSC00583_1_w...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/071028/DSC00584_1_w...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/071028/DSC00585_1_w...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/071028/DSC00586_1_w...ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Nekem a második jelölés a 90 fok, de ha néha nyáron eléri, akkor már kapcsol a venti. Nem tudom, hogy az órának a jeladója, vagy az óra a rossz. Eleinte zavart de mostmár megszoktam.

Van pár lehetőség:

- jeladó hiba

- kontakthiba

- a műszerfal nem a kocsidhoz való

Link to comment
Megosztás:

És honnan tudom meg, hogy a műszerfal a z enyémhez való-e, és milyen való hozzá?

Ha az előbbi pontok mind rendben vannak (jó a jeladó, nincs kh.), és jó a termosztát is, és emellett menet közben csak az első osztásig (kicsit fölé) megy a mutató, akkor jó eséllyel a Tiédbe is az a fajta műszerfal való, mint a C14NZ-be, és az 17DR-be, amelyiken az első osztás a 90-es.

Azt viszont nem tudom, mi a különbség a két fajta műszerfal között. Ránézésre úgy tűnik, hogy ugyanazzal a jeladóval a mutató kitérése ugyanannyi mindkettőben, csak ugye egyiknél ez 90 fokot jelent, a másiknál kevesebbet a számlap szerint. Ezért valószínűsítem, hogy a különbség a jeladó lehet, tehát ha ki tudnám deríteni, milyen jeladó való egy gyárilag olyan műszerfallal szerelt autóhoz, amin a második osztás a 90-es, azt a jeladót bele tudnám próbálni az enyémbe, és akkor lehet, hogy pontos lenne az is. Akkor konkrétan meg lehetne mondani a műszerfalat cserélőknek, hogy ha az új műszerfal hőmérője nem ugyanolyan, mint az eredeti, akkor xy jeladót is szerezzen be hozzá, hogy pontos legyen.

Link to comment
Megosztás:

szevasztok,

el vagyok átkozva.

az autó hidegen TÖKÉLETES. Nem rángat, veszi a fordulatot, tökéletes. Viszont ahogy bemelegszik, előjön a rángatás.

Mondjuk ha a gázpedálnak van 10cm útja, és csak mondjuk 2cm-t taposok bele, akkor nem rángat, ha több gázt adok, rángat.

Benzinszűrő. gyertyák, cserélve. Proteces kezelést kapott.

Utolsó dolog, ami eszembe jutott, a motorhőfok-jeladó. Hátha az szarakodik, és rossz jelet küld az ECU-nak. Mert ha más baja lenne, akkor hidegen miért jó ?

Szóval vettem egy ilyen kütyüt, http://kepfeltoltes.hu/view/071029/DSC0082...ltoltes.hu_.jpg

Remélem, jót vettem. ugye ez a motorhőmérsékletet méri, és nem a hűtővíz hőmérsékletét ?

Vagy hogy is van ez ? :( és ez a fajta jeladó miből veszi a motorhőmérsékletet ? Srác azt mondta a boltban, hogy a szívócsőben keresgéljek... Akkor nem a hűtvőízbe megy ?

Tudtok segíteni ?

Köszi és üdv

Link to comment
Megosztás:

szevasztok,

el vagyok átkozva.

az autó hidegen TÖKÉLETES. Nem rángat, veszi a fordulatot, tökéletes. Viszont ahogy bemelegszik, előjön a rángatás.

Mondjuk ha a gázpedálnak van 10cm útja, és csak mondjuk 2cm-t taposok bele, akkor nem rángat, ha több gázt adok, rángat.

Benzinszűrő. gyertyák, cserélve. Proteces kezelést kapott.

Utolsó dolog, ami eszembe jutott, a motorhőfok-jeladó. Hátha az szarakodik, és rossz jelet küld az ECU-nak. Mert ha más baja lenne, akkor hidegen miért jó ?

Szóval vettem egy ilyen kütyüt, http://kepfeltoltes.hu/view/071029/DSC0082...ltoltes.hu_.jpg

Remélem, jót vettem. ugye ez a motorhőmérsékletet méri, és nem a hűtővíz hőmérsékletét ?

Vagy hogy is van ez ? :( és ez a fajta jeladó miből veszi a motorhőmérsékletet ? Srác azt mondta a boltban, hogy a szívócsőben keresgéljek... Akkor nem a hűtvőízbe megy ?

Tudtok segíteni ?

Köszi és üdv

Igen ez küldi a jelet az ECU-nak.

A szívócső hátsó részén keresgélj, a motor és kabin válaszfal felé, nem biztos, hogy ilyen szép kék lesz a műanyag rajta.

Link to comment
Megosztás:

Ez az, de kétféle van belőle.

Ha egyforma hidegben tartod őket, mérd meg az ellenállást a két saruján.

Az egyik fajtának tudom az ellenállás értékeit, pl 25 fokon 2,8Kohm, 10 fokon 5,7Kohm.

Bár lehet hogy ami most benne van, tényleg rossz, és akkor rossz értékeket is fog

mutatni a multiméter.

Ha cseréled, egy kis hűtővíz el fog folyni, azt majd pótolni kell.

Link to comment
Megosztás:

Ez az, de kétféle van belőle.

Ha egyforma hidegben tartod őket, mérd meg az ellenállást a két saruján.

Az egyik fajtának tudom az ellenállás értékeit, pl 25 fokon 2,8Kohm, 10 fokon 5,7Kohm.

Bár lehet hogy ami most benne van, tényleg rossz, és akkor rossz értékeket is fog

mutatni a multiméter.

Ha cseréled, egy kis hűtővíz el fog folyni, azt majd pótolni kell.

Köszi a gyors válaszokat, tehát akkor hűtővízbe megy bele. Nem gond, van ioncserélt víz a csomagtartóban, majd pótolom :( Mennyire macerás ennek a cseréje ? Ha ezt cserélem, légteleníteni nem kell majd ?

Ellenállást mérni... Nem tudom, meg tudom-e csinálni... Kicserélem, hátha megjavul a vas, ha nem, lépünk tovább ( bár már kezdek sokkos lenni :P )

Link to comment
Megosztás:

X16XEL

És képet hogy tudok berakni, hogy megjelenjen a hozzászólásoknál ? :(

Már próbáltam, de az csak a profilomban jelenített meg képet.

Kicsit offos, bocs

Hát eléggé off. :P Ez még nem aláírás, így jóeséllyel is csak pár ember jegyzi majd csak meg egy időre. (Vezérlőpult/aláírás szerkesztése)

Én képet csak külső forrásbó linkelek, ahhoz meg előbb fel kell tölteni valahova. Bár lehet közvetlenül is, viszont azt nem tudom hogy kell, de elég nagy a fórum kizártnak tartom, hogy ne legyen ilyen topik, ahol le van írva.

Link to comment
Megosztás:

én anno feltöltöttem a vezérlőpulban találtam rá opciót

de azt azóta se tudommegváltoztatni hogy forumlakó:S

egyébként nekem ennyire azért nem volt dzsuvás mint a képeken:D

de a vákumcsöveket nem szedtem le de ha ott is gondot okoz meg fogom azt is

köszi hello

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.