Guest Elküldve Január24, 2004 Elküldve Január24, 2004 Sziasztok, tudja valaki, miért lehet az, hogy izzik a leömlőm alapjáraton? Egyszer csinálta, de azt mondják, valami szelep-izére utal. Köszi ___________________ Opel16v, szép a motorod, felismertem rajta a hengerfejet, meg a hidrotőkéket :))))
opel16v Elküldve Január25, 2004 Elküldve Január25, 2004 Tourist! Ugye? :) Kezdhetnek félni a GSi-sek. :lol: IQBéla! Szelepbeégés? Azért szerintem ha attól "izzana", akkor azt a motor járásán is simán éreznéd... Ja, amúgy a képen csak a hengerfej látható! :D
opel16v Elküldve Január25, 2004 Elküldve Január25, 2004 Sbush! Nem folyik valahol a benya? Lambdaszonda, motor hőjeladó és termosztát lehet főképpen a ludas.
Sonique Gsi 16V Elküldve Január25, 2004 Elküldve Január25, 2004 opel16v no végre ! már kivancsi vagyok mit fog tudni az a motor .. anyagi vonzata ?? mennyi volt a hengerfej atalakitása . nekem meg kész az lcd masik topicban nézd meg hogy teccik ! már csak a jeladot és az olaj gombat kell be raknom de azt majd hétfön amikor a futomüvem át nézik mert mar nagyon gaz allandoan kopog
opel16v Elküldve Január25, 2004 Elküldve Január25, 2004 SXP! Sok volt... De megérte. :) Igazi mestermunka, elnyűhetetlen darab lesz. :lol: Egyébként hogy összköltséget mondjak erre az új mocira, mire berakjuk és felélesztjük, benne lesz 300ban. Láttam a LCD képeit, majd kíváncsi vagyok rá élőben. :D
Guest Elküldve Január25, 2004 Elküldve Január25, 2004 "Szelepbeégés? Azért szerintem ha attól "izzana", akkor azt a motor járásán is simán éreznéd... " Mit jelent a szelepbeégés tünetileg? Mert a motor alapjáraton jobban remeg a kelleténél, finoman átremegteti az egész karosszériát. Mióta tetettem bele jobban kenő olajat, kevésbé remeg. Viszont semmi baja, több független szaki azt mondta, hogy tök jól megy..... __________ Ez nem hidrotőke? http://www.tar.hu/iqbela/u.jpg 1.6 Ecotec motorral versenyzel, nem?
16DA Elküldve Január26, 2004 Elküldve Január26, 2004 http://www.vatera.hu/item/view/real.php?cod=536693 A fenti kiégett kocsi ha kell valakinek
opel16v Elküldve Január26, 2004 Elküldve Január26, 2004 IQBéla! Amikor a szelep már jobban beég, egyenetlenül jár a motor alapjáraton. Arra még nem láttam példát, hogy izzon ez miatt a leömlő... Igen, X16XEL a motorkód. Ilyenből van csinálva az új moci is. A képen nem tudom kivenni, mit akar ábrázolni, mert olyan kicsi, meg nekem amúgy is tömörítve jön ezen a hülye vodán, így nagyon rossz a minősége is. Egyébként amit a vezérműtengely bütykei alatt látsz, az a hidrotőke.
Butragueno Elküldve Január27, 2004 Elküldve Január27, 2004 Egy kérdés? Van egy 93-as astrám. Alapjárati fordulata baromi magas, ugy pörög mint atom. Amint a motor felmelegszik egész szépen abbamarad. Mi lehet a baj?
redline Elküldve Január27, 2004 Elküldve Január27, 2004 Alapjárati fordulata baromi magas, ugy pörög mint atom.Amint a motor felmelegszik egész szépen abbamarad. Meleg időben is csinálja? Mert hidegben az enyém is produkál hasonlót! Eddig csak azt hittem, hogy turbóm van (vmelyik szí száraz és nyikorog) de ugy tunik, hogy egy rajtprogram is belekerült, mert hidegben (rövid ideig) tartja a 2000rpm-et 8) 8) 8)
opel16v Elküldve Január27, 2004 Elküldve Január27, 2004 Ezekben a hidegekben nem szokatlan hogy 1500-2000rpm-el indul az autó! Ez egyáltalán nem probléma.
Butragueno Elküldve Január27, 2004 Elküldve Január27, 2004 De nekem nem 1-2 percig van 2000 -en, vagy jóval a fölött a fordulatom hanem 10-15 percig és utána is sokszor felpörög. Eddig ez nem jelentkezett lehetett akármilyen hideg.Kicsit idegesítő, hogy nem kell nyomni a gázt és megy magátol a verda. A doki azt mondta nincs benne szivató.
opel16v Elküldve Január27, 2004 Elküldve Január27, 2004 Az injektoros autókban nincs szivató. Viszont van alapjárati motor, ami el szokott koszolódni illetve kopni, Nálad is ez lehet a probléma. Elviszed egy márkaszervízbe, és párezerért kipucolják.
Butragueno Elküldve Január27, 2004 Elküldve Január27, 2004 Az alapjárati motort már kicserélték és attól sem szünt meg.
opel16v Elküldve Január27, 2004 Elküldve Január27, 2004 Akkor szívhat még fals levegőt is, vagy a pillangószelep eltrutyisodott és nem zár mindig rendesen. Ezeknek érdemes utánanézni.
ViSoR Elküldve Január28, 2004 Elküldve Január28, 2004 "Elviszed egy márkaszervízbe, és párezerért kipucolják." Hová máshová :)
renzso Elküldve Január29, 2004 Elküldve Január29, 2004 "Elviszed egy márkaszervízbe, és párezerért kipucolják." Hová máshová :) Mondjuk nem márkaszervízbe, hanem magánszervízbe :wink:
ViSoR Elküldve Január29, 2004 Elküldve Január29, 2004 Ha nincs bennük szivato, akkor mit nevez a köznép "automata szivato"-nak, ami emelit az alapjáratot és dúsitja a keveréket a gyorsabb bemelegedésért? Az is az alapjárati motor melója?
opel16v Elküldve Január29, 2004 Elküldve Január29, 2004 Az alapjárati motor egy levegőszelepet nyit a pillangószeleppel párhuzamosan. Tehát szabályozza az alapjárat alatt beáramló levegő mennyiségét, ezzel az alapjáratot. A motor vezérlőelektronikája pedig a levegő mennyiségének függvényében és a levegő valamint a motor hőmérsékletének függvényében szabályozza az injektor nyitási idejét, azaz a hozzá adagolt üzemanyag mennyiségét. Ezzel szabályozza a keverék dússágát.
Tápiószecső Elküldve Január29, 2004 Elküldve Január29, 2004 Van egy problémám (ami lehet kettő). A motor bizonyos fordulat alatt eléggé halottat játszik. Magyarul szinte egyáltalán nem húz, csak zúg. amikor viszont eléri azt a fordulatot akkor nagyon szépen megy. Ez a fordulat 2-3000 környékén van. Fordulatszámmérő híján nehéz közelebbit mondani. És ezt az egészet csak néha csinálja. Sajnos az utóbbi időben egyre többször. Sokan mondták hogy a direkt miatt van, mert túl hideget szív. Ezt két okból kizárnám. Viszonylag melegebb (10 fok körül) időben is volt rossz és 0 alatt is volt jó. Mindezt pedig meleg motornál inkább. Tehát elindulás után pár percig mintha tökéletes lenne. Másik: ami lehet hogy ezzel összefügg, bár nem hiszem. Ez is inkább meleg motornál észrevehető. Áll az autó jár a motor, kihúzom a hátsóablakfűtést és teljesen leesik az alapjárat. Néha azt hiszem le is áll, de erre még nem volt példa. Aztán 1-2 másodperc múlva visszaáll, úgy mintha egy gázfröccsöt nyomtam volna. Ilyenkor lámpa fénye is egy kicsit elmegy. Járulékos adat: néha visszaváltásnál is elhalványul a lámpa fénye (3-ból 2-be).
redline Elküldve Január29, 2004 Elküldve Január29, 2004 Áll az autó jár a motor, kihúzom a hátsóablakfűtést és teljesen leesik az alapjárat. Néha azt hiszem le is áll, de erre még nem volt példa. Aztán 1-2 másodperc múlva visszaáll, úgy mintha egy gázfröccsöt nyomtam volna ismerős, de fingom sincs miért csinálja :?
Laci4 Elküldve Január29, 2004 Elküldve Január29, 2004 Lehet hülyeség, csak egy gondolatmenet :shock: ...fütés..nagy amper...generátor..nagyobb terhelés...motornak is...kicsit "+fogja"..érzékeli hogy lejebbment fordszám, kicsit ad neki kakaót.... beáll ujra rendes fordulat... egyébként ez nálam is igy van, igaz, éphogy cask észrevenni...pontosabban észrevenni, de csak rövid ideig tart,és csak kicsit esik vissza a fordulat....
opel16v Elküldve Január29, 2004 Elküldve Január29, 2004 Mivel az ablakfűtés közel 20A terhelést jelent, meg is kell éreznie a motornak ezt a terhelésváltozást a generátor felől... Persze egy C20XE, vagy C25XE nem biztos hogy sokat törődne vele. :) A visszaváltásnál azért lehet, mert egy pillanatig alacsonyabbra megy a fordulatszám, amíg az alapjárati motor leköveti a változást. Addig pedig a feszültségszabályzó küszöbszint körül lehet, ezt veheted észre.
Guest Elküldve Január29, 2004 Elküldve Január29, 2004 Opel16v, köszi a tippet... Lehet az, hogy beégett szelepek mellett tök jól megy a kocsi? Azt nem mondanám, hogy egyenetlen a járása, csak ráz. Fordulatszámmal sem szarakodik. Miért van az, hogy hideg indításkor, abban a pillanatban, amikor a motor kezd járni (tehát nem az indítómotor), nagy hangon felvisít valami fél másodpercre, majd elkussol és minden oké. Ez mitől van? Olyan hangja van, mintha ráindítóznék, de 1000 alkalomból 1000 alkalommal nem indítózok rá... Ha nemrég állítottam le a motort, nem csinálja. Mi lehet az? Kösz c20xe
Recommended Posts