Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nehogy ezért pénzt adj. Csak a megfelelő torx fej kell (20as vagy 25ös). SE-n sokkal hozzáférhetőbb mint NZ-n. Kiszeded, leoldod a szutykot (házból is), visszarakod. 10-20 perc.

NZ-n se nehéz hozzáférni. Én ilyen célból (is) vettem egy torx imbusz készletet, azzal könnyű hozzáférni.

Link to comment
Megosztás:

Én is nemrég tisztítottam, nem tartott sokáig a művelet. Azóta teljesen más a motor járása, alacsonyabb a hideg motor alapjárata is.

Pár kép:

...

Köszi! Majd nekiesek, ha a szerelők lusták. Torxom van. Látva képeid, elhatároztam magam egy motormosásra is :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én is kitakarítottam és kapott egy új alapjárati mocit, de mégis roszalkodik pirinyót a moci. Ha jól látom ti nem csak azt a részt pucoltátok ki ahol az van, hanem melette is....?

Lehet kéne azt az adalékot is a benyába nyomni, amiről már olvastam valahol itt....

A másik két lik a vákumcsatlakozó alatt van, gondoltam nem árt azt is kipucolni. Az adalékról nem tudok semmit, én nem használok.

Link to comment
Megosztás:

Ha már itt tartunk, a Jet benzinje milyen? Valakinek tapasztalat?

Rendszeresen Jet benzint tankolok, ha véletlenül nem, akkor Tecsót "réklámáron". Semmi panaszom rájuk két év óta, igaz töltöm bele 4-5 ezer kilométerenként az STP injektor tisztítót (azt is a Tecsóban veszem ócsó áron). Sőt, amikor a kocsit megvettem 155000 km-rel, az alapjáratom egyenetlen volt, vittem egyik szakszervíztől a másikig, nem tudtak rajta segíteni. Alapjárati motort is tisztítottak, az se segített. Kb. 2-3 hónap után a rendszeres injektor tisztítós kezelés után minden helyreállt, a motor járása alapjárattól max fordulatig egyenletes, jól gyorsul. Amikor Németországban tankoltam Shell-t az sem volt jobb. Most már 200 ezer van a kocsiban, de semmi jele, hogy fáradna, 10.000 km-ként cserélek olajat (Metabond), de csere perióduson belül nem kell rátöltenem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olyan gondom van, hogy amikor alapjáraton jár a motor, mintha az egyik henger néha kihagyna egy gyujtást. És menet közben is, kis fordulaton, mintha néha rántana egyet. Nincs valakinek ötlete, hogy merre keressem a hibát? A gyertyákba kb. 3000 km van, és kétpólusú GM gyertyák. Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

És azt ki lehet mérni valahogy? A kábelek egyeznek a c16se kábeleivel? Mert az van az egyik ismerősömnek és abból át tudom rakni probaképp. Nekem c14se.

Kell egy hosszú csupasz drót darab.

Jobb kézzel az akksi negatív sarkára,bal kézzel a kábel mellett közel húzd végig.

Persze ha a kábel szigetelése nem elég,húz kesztyűt.

Ha rossz a kábel sötétben nagyon szépen szikraesőt szór,ahol átüt!

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Egy elég érdekes jelenséget produkál az autóm (C16NZ) az elmúlt 4 hónapban, mégpedig egyszercsak gondol egyett, és az alapjárati fordulat nem esik vissza 900-ra, hanem olyan 1300 körül pörög a motor. Ezt még ráadásul azzal cifrázza, hogy ha ilyenkor benyomom a féket, akkor felmegy 2000-re, ha elengedem a féket, akkor visszaesik ismét 1300-ra. Először valami vákuum gondra gondoltam, de ugyan ezt csinálja akkor is, ha az utastér ventillátorát bekapcsolom, azaz akkor is felmegy 2000-re az alapjárat, és addig ott is marad, míg ki nem kapcsolom a ventillátort.

Ha ilyenkor leállítom a motort és újraindítom, akkor minden visszaáll normálisra.

Nincs esetleg valakinek ötlete, hogy holl keresgéljek a hiba után???

Még annyi a dologhoz, hogy nem tudom, hogy az mennyire normális, hogy ha minden "rendben" a fordulatszám akkor is 2 lépésben esik vissza 900-ra... először megáll az 1300 környékén egy-két másodpercre, és utána megy le 900-ra.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Hello !

Indításnál nekem is vannak ilyen fordulatszám-felpörgős gondjaim, de rájöttem, ha indítás után, amikor a motor felpörög, egyből kiengedem a kuplungot, akkor nem áll be magas fordulatszámra a moci...

Másik dolog, hogy már írtam nektek korábban a motorborító műanyagról, meg a hozzávaló tömítésről. Sikerült beszerezni egy ilyet, fel is raktuk a cimborával, de a műanyag borítás feszítette felfele az olajbeöntő sapkát, és bizony elég rendesen spriccelt ki az olaj... Nosza, műanyag borítás le, olajsapka fel, rövid úton ( 3-4-5 km ) nincs is gond, de reggel, ahogy jöttem dolgozni ( 30 km ), észrevettem, hogy van egy kis olajfolyás a sapka mellett.

Egy sapkacsere maradéktalanul megoldja a problémám ? 1890 az utángyártott. Egyszer ( kb 4 honapja ) vettem már egy utángyártottat, de mikor ráraktam, már akkor sem tetszett, kicsit zötyögött rajta...

Létezik az olajbeöntő-sapkából gyári is ? Vagy nézzek szét bontóban ?

Köszi és üdv

Link to comment
Megosztás:

Akkor szarul lett felrakva a műanyag fedél.

A gyári sapka pedig szerintem nem tud deformálódni, továbbra is tömítés baja lesz szerintem.

A fedél úgy lett felrakva, hogy gumiszilentek ráhúzva, fedél vissza, imbuszcsavarok vissza.

Amikor a sapkát rácsavartam, éreztem, hogy egy kicsit feszíti ( a fedél a sapkát ).

De most fedél nincs rajta, sapka van rajta csak, és vékonyan ugyan, de csordogál az olaj. Kérdem én : fedél nélkül is elérhető a tökéletes tömítettség ? ( Gondolom igen )

köszi és üdv

Link to comment
Megosztás:

Igen, fedél nélkül is.

De akkor vagy rossz helyre raktátok vissza a fedelet (könnyen lehet), vagy meg van vetemedve,

mert alapból nem szabad elérnie a sapkát.

Akkor valami hiba volt, az tuti. Mert amikor helyrement a fedél, a sapkát "erőltetni" kellett, hogy rákapjon a menetre. MEg is feszítette a fedél, de azt hittem, ez így van rendjén.

Rossz helyre ment volna a fedél... Lehetséges, bár a két csavar behatárolja a pozíciót. Meg lenne vetemedve... Ki tudja...

Próbálok szerezni egy új sapkát :lol:

köszi és üdv

Link to comment
Megosztás:

A két csavar az egyik oldalát rögzíti csak, előlről jó helyre kell illeszteni, és szerintem

nálatok ez a gond. Rossz helyre rakjátok elöl a talpát.

Könnyen lehet.

Mindenesetre egy új sapka mindenképpen esedékes, fedél nélkül ( is ) könnyezik a sapka környékén az olaj... ( Mellesleg megjegyzem, hogy lehet, pont ezért jött ki nekem egy 300 km autópályára 6-7 deci olajfogyás... )

Remélem, az új sapkával nem lesz ilyen gikszer...

Köszi és üdv

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.