Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Gyertyából gyárit, ha nem az lenne benne... Olajból meg remélem nem opel olaj, vagy hasonló

gagyi van benne. Ez a motor eszi az olajat már sok km-es korában, ez tény. ezt adalékkal nem

tudod megállítani, max egy hangyányit javítani rajta (ehhez pl Metabond C-t ajánlok).

A protec jó dolog, ajánlani tudom. utána feltétlen kell a szűrőcsere.

A késleltetés meg hozzá tartozik ehhez a motorhoz, főleg részterhelésről teljes terhelésre

váltás után. Kicsit lehet javítani rajta, ha le van zárva az AGR szelep.

értem, köszönöm a segítséget.

az opel olajokról én is elég sok rosszat hallottam, eddig castrol magnatec volt benne, most Q8 10-40, kicsit mintha csendesebb lett volna tőle ( de csattogás eddig sem volt ).

a gyertyáknak utánanézek ( csak kár, hogy imbuszkulcs kell ehhez :S )

az olajevést én is tényként kezelem. 150ezret futott az autó ( minimum ), kér 1000km-enként 4-5 deci olajat. kész, rátudtam, hetenként olajszintellenőrzés, meg most rendeltem 4L olajat :unsure:

a késleltetésre szintén rátudok, AGR-szelephez nem akarok hozzányúlni ( legalábbis addig, amíg nincs vele különösebb gond ).

Köszi mégegyszer !

üdv

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen!

Esetleg még annyi hogy találkozott-e már valaki ilyennel, hogy a kézifék visszajelzője néha felvillan ha gyorsítok, vagy elindulok az autóval, esetleg rázós úton megyek (persze a kézifék ki van engedve)? Szerintem ez csak valami kapcsoló vagy érintkező kikopása okozhatja, de gondoltam megkérdezem a hozzáértőket is!

Thx.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen!

Esetleg még annyi hogy találkozott-e már valaki ilyennel, hogy a kézifék visszajelzője néha felvillan ha gyorsítok, vagy elindulok az autóval, esetleg rázós úton megyek (persze a kézifék ki van engedve)? Szerintem ez csak valami kapcsoló vagy érintkező kikopása okozhatja, de gondoltam megkérdezem a hozzáértőket is!

Thx.

az valószínűleg a fékolajszint-visszajelző. Kevés a fékolajad ( meg tudod nézni a motortérben van a tartály ), vagy elkoptak a fékbetéteid, vagy valahol szivárog az olaj. Megijedni nem kell tőle, de feltétlenül nézesd meg valakivel.

üdv

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Ott a pont, minimumon van a fékolajam :unsure:

Kérdés, az egész olajat ki kell cserélnem, vagy rátölthetek bármilyen fékolajat?

Közben kiolvastam a hibakódot, amit reggel produkált a motor lámpa:

92 Bütykös tengely pozícionáló szenzor – rossz jel

na ez mit jelent?

Előre is köszönöm, üdv!

Link to comment
Megosztás:

Fékolajból DOT4-et önthetsz utána, az a gyári előírása.

De ha régen volt cserélve (két évente kellene legkésőbb), akkor cseréltesd

le az egészet. Elvileg 0,5L kell bele, de cserénél el szokott menni ennél több

is, 1L viszont elég lesz.

A vezérműtengely hall szenzorodnál lehet csak a csati kontaktos, fújd meg

kontaktsprayvel. 16 szelepeseknél a bordásszíj oldalon van a bordáskeréknél,

maga a szenzor, de a csatija valahol az injektorok környékén. 8 szelepeseknél

általában a másik oldalon, ahol a gyújtáselosztó rotor szokott lenni. Ott a rotor

mögött kell keresni egy háromvezetékes csatit.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan problémám volna, hogy az egyik haverom 16V-s Astrája sokkal jobban húz, mint az enyém. Vezérlést szétszedtem ( hozzáteszem jelen volt ) de biztos ami biztos újra összeraktam, de alsó tartományban mikor letaposom a pedált, először morog a moci, utána elkezd húzni, de nem az igazi. A márkatesó meg pörög, mint állat, mindegy milyen fordulatról kezdem taposni. Ötlet?

Előre is köszi a tippeket.

Link to comment
Megosztás:

Mérjetek kompressziót a két autóban, szerintem a tiedben rosszabb lesz...

De sok dologtól is függ, hogy mennyire lép az autó. Váltó áttételezés (mert nem raknak

ugyanolyan váltót mindenképpen ugyanahhoz a motorhoz), különböző perifériák

(lambda, légtömegmérő, injektorok, folytószelepház, stb) elhasználódása, koszolódása...

Link to comment
Megosztás:

Mérjetek kompressziót a két autóban, szerintem a tiedben rosszabb lesz...

De sok dologtól is függ, hogy mennyire lép az autó. Váltó áttételezés (mert nem raknak

ugyanolyan váltót mindenképpen ugyanahhoz a motorhoz), különböző perifériák

(lambda, légtömegmérő, injektorok, folytószelepház, stb) elhasználódása, koszolódása...

No meg nem mindegy, mit tankolsz bele...

Az enyém meg azt csinálja mostanában, hogy elindulás után kicsivel (tehát még hideg motornál) ha jobban rálépek a gázra, olyan megtorpanást produkál, hogy a kormányt le lehet fejelni tőle. Régebben ilyen esetben csak rángatott kicsit. Okozhatja ezt esetleg egy légbuborék az üzemanyagcsőben? Dieseleknél ezzel szívtunk két esetben is. Állás alatt az üzemanyag visszafolyik a tartályba, és a csőben légbuborék marad. Azt vettem észre, hogy nálam a benzincső és a fojtószelepház csatlakozásánál kicsit nedves mindig. Ott kerülhet bele a levegő? :unsure:

Link to comment
Megosztás:

No meg nem mindegy, mit tankolsz bele...

Az enyém meg azt csinálja mostanában, hogy elindulás után kicsivel (tehát még hideg motornál) ha jobban rálépek a gázra, olyan megtorpanást produkál, hogy a kormányt le lehet fejelni tőle. Régebben ilyen esetben csak rángatott kicsit. Okozhatja ezt esetleg egy légbuborék az üzemanyagcsőben? Dieseleknél ezzel szívtunk két esetben is. Állás alatt az üzemanyag visszafolyik a tartályba, és a csőben légbuborék marad. Azt vettem észre, hogy nálam a benzincső és a fojtószelepház csatlakozásánál kicsit nedves mindig. Ott kerülhet bele a levegő? :unsure:

Érzésem szerint is uzemanyag probléma, de én valamelyik szenzort faggatnám, aminek köze lehet az üzemanyag ellátáshoz, keverékképzéshez.

Esetleg kopogás érzékelő? Cimborám rombusz alaku Fhranszia ótója Pl. nem akart beindulni csak a sokadik indításra, kicserélték a kopogásérzékelőt és csodák csádája megszünt a jelenség.

Link to comment
Megosztás:

Mer a francia autók szarok :unsure:

Egy opel simán beindul szar kopogásérzékelővel, de előnyére legyen még mondva, hogy nem sok rossz

kopogásszenzorról hallottam még opelnél :wacko:

Egyébként meg a kopogásszenzor az előgyújtást szabályozza elsősorban, nem az üzemanyagot.

Link to comment
Megosztás:

Mer a francia autók szarok :unsure:

Egy opel simán beindul szar kopogásérzékelővel, de előnyére legyen még mondva, hogy nem sok rossz

kopogásszenzorról hallottam még opelnél :wacko:

Egyébként meg a kopogásszenzor az előgyújtást szabályozza elsősorban, nem az üzemanyagot.

Persze hogy nem a benyát szabályozza, de attol még rángathat. Vagy nem jól gondolom?

Link to comment
Megosztás:

Mer a francia autók szarok :unsure:

Egy opel simán beindul szar kopogásérzékelővel, de előnyére legyen még mondva, hogy nem sok rossz

kopogásszenzorról hallottam még opelnél :wacko:

Egyébként meg a kopogásszenzor az előgyújtást szabályozza elsősorban, nem az üzemanyagot.

Ráadásul az enyémben nincs is :lol:

Ezt az üzemanyagcsövet azért megnézem.

Link to comment
Megosztás:

Rosszul tudom, hogy ez 'kétállású'? Tehát van a default és ha hall valamit, akkor visszevesz rendesen az előgyújtásból?

Azaz nem tartja az optimális értéken az előgyújtást.

Maga a szenzor egy magas frekvenciára optimalizált mikrofon.

Amikor ez becsörgést "hall", akkor megváltozik az ECU-ban a szenzor által küldött jel,

egy adott szintet elér. Ekkor az ECU visszaveszi az előgyújtást, egy minimális szintre.

Majd szépen lassan elkezdi emelni teljes terhelések alkalmával, és nézi hogy hol a

becsörgési pont. Ezután ez alatt próbálja tartani, de bizonyos időnként tesztként megemeli,

és nézi hogy még mindig becsörög-e. Ez egy adaptív folyamat, amolyan tanulásos módszer.

Ha valaki rosszabb benyát tankol, annak elengedhetetlen következménye, hogy le fogja

szabályozni az ECU az előgyújtást (ezért erőtlenebb lesz a gép), de aztán ha utána jobb

benyát tankol, akkor nem sokkal rá már a gyári előgyújtási értékekkel fog dolgozni az ECU.

Link to comment
Megosztás:

No meg nem mindegy, mit tankolsz bele...

Az enyém meg azt csinálja mostanában, hogy elindulás után kicsivel (tehát még hideg motornál) ha jobban rálépek a gázra, olyan megtorpanást produkál, hogy a kormányt le lehet fejelni tőle. Régebben ilyen esetben csak rángatott kicsit. Okozhatja ezt esetleg egy légbuborék az üzemanyagcsőben? Dieseleknél ezzel szívtunk két esetben is. Állás alatt az üzemanyag visszafolyik a tartályba, és a csőben légbuborék marad. Azt vettem észre, hogy nálam a benzincső és a fojtószelepház csatlakozásánál kicsit nedves mindig. Ott kerülhet bele a levegő? :unsure:

Nekem is csinálta ezt annak idején a c14nz (mondjuk azért a lefejelési stádiumig nem jutott, de hidegen jobbacska gáznál rángatott szépen).... gyertyakábel és gyertyacsere segitett. Szerintem ezzel próbálkozzál.

Link to comment
Megosztás:

Egy kérdés, cartársak!

Bejelentettem szerelőhöz kocsit a szokásos olaj-szűrő stb. cserékre. Kértem, hogy tisztítsák az üresjárati motoromat, ahogy tanácsoltátok. Erre válaszuk: nem mindig tisztítható (vagy nem oldja meg a bajom) lehet, hogy cserélniük kell az egész egységet. Ez duma? Mindenesetre nem hagyom cserélni, max. majd elviszem máshoz tisztíttatni. 150e km felett jár a ótó.

Link to comment
Megosztás:

Lusta szerelők azok... tény hogy van amikor rossz az alapjárati motor, és cserélni kell. De az már

eléggé szélsőséges eset. Simán tisztítható az alapjárati motor mindegyik típusnál, kell hozzá féktisztító,

vagy brigi, és legjobb ha egy éjszakára be van áztatva, majd jól kiöblítve.

Link to comment
Megosztás:

Lusta szerelők azok... tény hogy van amikor rossz az alapjárati motor, és cserélni kell. De az már

eléggé szélsőséges eset. Simán tisztítható az alapjárati motor mindegyik típusnál, kell hozzá féktisztító,

vagy brigi, és legjobb ha egy éjszakára be van áztatva, majd jól kiöblítve.

Ó-ó-ó! Köszi! Ezek szerint ne akarjam elvégeztetni egy délelőtt. Majd mondom nekik a féktisztítót! Grrrr... :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Ó-ó-ó! Köszi! Ezek szerint ne akarjam elvégeztetni egy délelőtt. Majd mondom nekik a féktisztítót! Grrrr... :unsure:

Én is nemrég tisztítottam, nem tartott sokáig a művelet. Azóta teljesen más a motor járása, alacsonyabb a hideg motor alapjárata is.

Pár kép:

http://www.kepfeltolto.hu/?img=50jq

http://www.kepfeltolto.hu/?img=50jp

http://www.kepfeltolto.hu/?img=50jn

http://www.kepfeltolto.hu/?img=50jm

http://www.kepfeltolto.hu/?img=50jo

http://www.kepfeltolto.hu/?img=50j4

http://www.kepfeltolto.hu/?img=50jr

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.