szobikari Elküldve Szeptember19, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2007 Gyertyából gyárit, ha nem az lenne benne... Olajból meg remélem nem opel olaj, vagy hasonló gagyi van benne. Ez a motor eszi az olajat már sok km-es korában, ez tény. ezt adalékkal nem tudod megállítani, max egy hangyányit javítani rajta (ehhez pl Metabond C-t ajánlok). A protec jó dolog, ajánlani tudom. utána feltétlen kell a szűrőcsere. A késleltetés meg hozzá tartozik ehhez a motorhoz, főleg részterhelésről teljes terhelésre váltás után. Kicsit lehet javítani rajta, ha le van zárva az AGR szelep. értem, köszönöm a segítséget. az opel olajokról én is elég sok rosszat hallottam, eddig castrol magnatec volt benne, most Q8 10-40, kicsit mintha csendesebb lett volna tőle ( de csattogás eddig sem volt ). a gyertyáknak utánanézek ( csak kár, hogy imbuszkulcs kell ehhez :S ) az olajevést én is tényként kezelem. 150ezret futott az autó ( minimum ), kér 1000km-enként 4-5 deci olajat. kész, rátudtam, hetenként olajszintellenőrzés, meg most rendeltem 4L olajat :unsure: a késleltetésre szintén rátudok, AGR-szelephez nem akarok hozzányúlni ( legalábbis addig, amíg nincs vele különösebb gond ). Köszi mégegyszer ! üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember19, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2007 10 pólusúnál A-B 16 pólusúnál 5-6 (ez a 16 pólusú kép lehet hogy a dugót ábrázolja, de a csati alakja és a láthatóan behelyezett kontaktok alapján ki lehet találni, melyik az 5-6) Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsm88 Elküldve Szeptember19, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2007 Köszönöm szépen! Esetleg még annyi hogy találkozott-e már valaki ilyennel, hogy a kézifék visszajelzője néha felvillan ha gyorsítok, vagy elindulok az autóval, esetleg rázós úton megyek (persze a kézifék ki van engedve)? Szerintem ez csak valami kapcsoló vagy érintkező kikopása okozhatja, de gondoltam megkérdezem a hozzáértőket is! Thx. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Szeptember19, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2007 Köszönöm szépen! Esetleg még annyi hogy találkozott-e már valaki ilyennel, hogy a kézifék visszajelzője néha felvillan ha gyorsítok, vagy elindulok az autóval, esetleg rázós úton megyek (persze a kézifék ki van engedve)? Szerintem ez csak valami kapcsoló vagy érintkező kikopása okozhatja, de gondoltam megkérdezem a hozzáértőket is! Thx. az valószínűleg a fékolajszint-visszajelző. Kevés a fékolajad ( meg tudod nézni a motortérben van a tartály ), vagy elkoptak a fékbetéteid, vagy valahol szivárog az olaj. Megijedni nem kell tőle, de feltétlenül nézesd meg valakivel. üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsm88 Elküldve Szeptember19, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2007 Hali! Ott a pont, minimumon van a fékolajam :unsure: Kérdés, az egész olajat ki kell cserélnem, vagy rátölthetek bármilyen fékolajat? Közben kiolvastam a hibakódot, amit reggel produkált a motor lámpa: 92 Bütykös tengely pozícionáló szenzor – rossz jel na ez mit jelent? Előre is köszönöm, üdv! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember19, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2007 Fékolajból DOT4-et önthetsz utána, az a gyári előírása. De ha régen volt cserélve (két évente kellene legkésőbb), akkor cseréltesd le az egészet. Elvileg 0,5L kell bele, de cserénél el szokott menni ennél több is, 1L viszont elég lesz. A vezérműtengely hall szenzorodnál lehet csak a csati kontaktos, fújd meg kontaktsprayvel. 16 szelepeseknél a bordásszíj oldalon van a bordáskeréknél, maga a szenzor, de a csatija valahol az injektorok környékén. 8 szelepeseknél általában a másik oldalon, ahol a gyújtáselosztó rotor szokott lenni. Ott a rotor mögött kell keresni egy háromvezetékes csatit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsm88 Elküldve Szeptember19, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2007 Köszönöm a segítségeteket! Üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
GombiTomi Elküldve Szeptember19, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2007 Sziasztok! Egy olyan problémám volna, hogy az egyik haverom 16V-s Astrája sokkal jobban húz, mint az enyém. Vezérlést szétszedtem ( hozzáteszem jelen volt ) de biztos ami biztos újra összeraktam, de alsó tartományban mikor letaposom a pedált, először morog a moci, utána elkezd húzni, de nem az igazi. A márkatesó meg pörög, mint állat, mindegy milyen fordulatról kezdem taposni. Ötlet? Előre is köszi a tippeket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember19, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2007 Mérjetek kompressziót a két autóban, szerintem a tiedben rosszabb lesz... De sok dologtól is függ, hogy mennyire lép az autó. Váltó áttételezés (mert nem raknak ugyanolyan váltót mindenképpen ugyanahhoz a motorhoz), különböző perifériák (lambda, légtömegmérő, injektorok, folytószelepház, stb) elhasználódása, koszolódása... Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember19, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2007 Mérjetek kompressziót a két autóban, szerintem a tiedben rosszabb lesz... De sok dologtól is függ, hogy mennyire lép az autó. Váltó áttételezés (mert nem raknak ugyanolyan váltót mindenképpen ugyanahhoz a motorhoz), különböző perifériák (lambda, légtömegmérő, injektorok, folytószelepház, stb) elhasználódása, koszolódása... No meg nem mindegy, mit tankolsz bele... Az enyém meg azt csinálja mostanában, hogy elindulás után kicsivel (tehát még hideg motornál) ha jobban rálépek a gázra, olyan megtorpanást produkál, hogy a kormányt le lehet fejelni tőle. Régebben ilyen esetben csak rángatott kicsit. Okozhatja ezt esetleg egy légbuborék az üzemanyagcsőben? Dieseleknél ezzel szívtunk két esetben is. Állás alatt az üzemanyag visszafolyik a tartályba, és a csőben légbuborék marad. Azt vettem észre, hogy nálam a benzincső és a fojtószelepház csatlakozásánál kicsit nedves mindig. Ott kerülhet bele a levegő? :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Szeptember19, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2007 No meg nem mindegy, mit tankolsz bele... Az enyém meg azt csinálja mostanában, hogy elindulás után kicsivel (tehát még hideg motornál) ha jobban rálépek a gázra, olyan megtorpanást produkál, hogy a kormányt le lehet fejelni tőle. Régebben ilyen esetben csak rángatott kicsit. Okozhatja ezt esetleg egy légbuborék az üzemanyagcsőben? Dieseleknél ezzel szívtunk két esetben is. Állás alatt az üzemanyag visszafolyik a tartályba, és a csőben légbuborék marad. Azt vettem észre, hogy nálam a benzincső és a fojtószelepház csatlakozásánál kicsit nedves mindig. Ott kerülhet bele a levegő? :unsure: Érzésem szerint is uzemanyag probléma, de én valamelyik szenzort faggatnám, aminek köze lehet az üzemanyag ellátáshoz, keverékképzéshez. Esetleg kopogás érzékelő? Cimborám rombusz alaku Fhranszia ótója Pl. nem akart beindulni csak a sokadik indításra, kicserélték a kopogásérzékelőt és csodák csádája megszünt a jelenség. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember19, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2007 Mer a francia autók szarok :unsure: Egy opel simán beindul szar kopogásérzékelővel, de előnyére legyen még mondva, hogy nem sok rossz kopogásszenzorról hallottam még opelnél :wacko: Egyébként meg a kopogásszenzor az előgyújtást szabályozza elsősorban, nem az üzemanyagot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember19, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2007 Ott kerülhet bele a levegő? :unsure: Nem, ott ereszti el a nyomást, ami max annyit okoz, hogy nehezebben indul ezután. Viszont rögtön beindításkor lelégteleníti magát a kör :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Szeptember19, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2007 Mer a francia autók szarok :unsure: Egy opel simán beindul szar kopogásérzékelővel, de előnyére legyen még mondva, hogy nem sok rossz kopogásszenzorról hallottam még opelnél :wacko: Egyébként meg a kopogásszenzor az előgyújtást szabályozza elsősorban, nem az üzemanyagot. Persze hogy nem a benyát szabályozza, de attol még rángathat. Vagy nem jól gondolom? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember19, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2007 Mer a francia autók szarok :unsure: Egy opel simán beindul szar kopogásérzékelővel, de előnyére legyen még mondva, hogy nem sok rossz kopogásszenzorról hallottam még opelnél :wacko: Egyébként meg a kopogásszenzor az előgyújtást szabályozza elsősorban, nem az üzemanyagot. Ráadásul az enyémben nincs is :lol: Ezt az üzemanyagcsövet azért megnézem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Szeptember20, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2007 Egyébként meg a kopogásszenzor az előgyújtást szabályozza elsősorban, nem az üzemanyagot. Rosszul tudom, hogy ez 'kétállású'? Tehát van a default és ha hall valamit, akkor visszevesz rendesen az előgyújtásból? Azaz nem tartja az optimális értéken az előgyújtást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember20, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2007 Rosszul tudom, hogy ez 'kétállású'? Tehát van a default és ha hall valamit, akkor visszevesz rendesen az előgyújtásból? Azaz nem tartja az optimális értéken az előgyújtást. Maga a szenzor egy magas frekvenciára optimalizált mikrofon. Amikor ez becsörgést "hall", akkor megváltozik az ECU-ban a szenzor által küldött jel, egy adott szintet elér. Ekkor az ECU visszaveszi az előgyújtást, egy minimális szintre. Majd szépen lassan elkezdi emelni teljes terhelések alkalmával, és nézi hogy hol a becsörgési pont. Ezután ez alatt próbálja tartani, de bizonyos időnként tesztként megemeli, és nézi hogy még mindig becsörög-e. Ez egy adaptív folyamat, amolyan tanulásos módszer. Ha valaki rosszabb benyát tankol, annak elengedhetetlen következménye, hogy le fogja szabályozni az ECU az előgyújtást (ezért erőtlenebb lesz a gép), de aztán ha utána jobb benyát tankol, akkor nem sokkal rá már a gyári előgyújtási értékekkel fog dolgozni az ECU. Link to comment Megosztás: More sharing options...
istván Elküldve Szeptember20, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2007 No meg nem mindegy, mit tankolsz bele... Az enyém meg azt csinálja mostanában, hogy elindulás után kicsivel (tehát még hideg motornál) ha jobban rálépek a gázra, olyan megtorpanást produkál, hogy a kormányt le lehet fejelni tőle. Régebben ilyen esetben csak rángatott kicsit. Okozhatja ezt esetleg egy légbuborék az üzemanyagcsőben? Dieseleknél ezzel szívtunk két esetben is. Állás alatt az üzemanyag visszafolyik a tartályba, és a csőben légbuborék marad. Azt vettem észre, hogy nálam a benzincső és a fojtószelepház csatlakozásánál kicsit nedves mindig. Ott kerülhet bele a levegő? :unsure: Nekem is csinálta ezt annak idején a c14nz (mondjuk azért a lefejelési stádiumig nem jutott, de hidegen jobbacska gáznál rángatott szépen).... gyertyakábel és gyertyacsere segitett. Szerintem ezzel próbálkozzál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DP@i Elküldve Szeptember20, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2007 Ha már itt tartunk, a Jet benzinje milyen? Valakinek tapasztalat? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember20, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2007 Ha már itt tartunk, a Jet benzinje milyen? Valakinek tapasztalat? Elég instabil minőségnek bizonyult már többeknek. Lehetőleg kerülendő kategória :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve Szeptember20, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2007 Ha már itt tartunk, a Jet benzinje milyen? Valakinek tapasztalat? Astrába még nem mertem tankolni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DP@i Elküldve Szeptember21, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2007 Egy kérdés, cartársak! Bejelentettem szerelőhöz kocsit a szokásos olaj-szűrő stb. cserékre. Kértem, hogy tisztítsák az üresjárati motoromat, ahogy tanácsoltátok. Erre válaszuk: nem mindig tisztítható (vagy nem oldja meg a bajom) lehet, hogy cserélniük kell az egész egységet. Ez duma? Mindenesetre nem hagyom cserélni, max. majd elviszem máshoz tisztíttatni. 150e km felett jár a ótó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember21, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2007 Lusta szerelők azok... tény hogy van amikor rossz az alapjárati motor, és cserélni kell. De az már eléggé szélsőséges eset. Simán tisztítható az alapjárati motor mindegyik típusnál, kell hozzá féktisztító, vagy brigi, és legjobb ha egy éjszakára be van áztatva, majd jól kiöblítve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DP@i Elküldve Szeptember21, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2007 Lusta szerelők azok... tény hogy van amikor rossz az alapjárati motor, és cserélni kell. De az már eléggé szélsőséges eset. Simán tisztítható az alapjárati motor mindegyik típusnál, kell hozzá féktisztító, vagy brigi, és legjobb ha egy éjszakára be van áztatva, majd jól kiöblítve. Ó-ó-ó! Köszi! Ezek szerint ne akarjam elvégeztetni egy délelőtt. Majd mondom nekik a féktisztítót! Grrrr... :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Szeptember21, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2007 Ó-ó-ó! Köszi! Ezek szerint ne akarjam elvégeztetni egy délelőtt. Majd mondom nekik a féktisztítót! Grrrr... :unsure: Én is nemrég tisztítottam, nem tartott sokáig a művelet. Azóta teljesen más a motor járása, alacsonyabb a hideg motor alapjárata is. Pár kép: http://www.kepfeltolto.hu/?img=50jq http://www.kepfeltolto.hu/?img=50jp http://www.kepfeltolto.hu/?img=50jn http://www.kepfeltolto.hu/?img=50jm http://www.kepfeltolto.hu/?img=50jo http://www.kepfeltolto.hu/?img=50j4 http://www.kepfeltolto.hu/?img=50jr Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts