Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Tegnap reggel kissé macerásan indult a drága, ezért ma valamikor szétszedem, és kipucolom a folytószelep házat. Bár lehet, hogy az újra visszarakott GM gyertyák ba...kodtak. :unsure: Kicsit sajnálnám kidobni őket, mert még van bennük vagy 8e km. :lol:

Van vagy 600Ft darabja a gyári gyertyának...ezen spórolni? :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Van vagy 600Ft darabja a gyári gyertyának...ezen spórolni? :wacko:

Az ahelyzet, hogy vagy 1200 volt darabja, de nem is ez a lényeg, hanem az hogy amit vettem helyette (AcDelco)azzal mintha többet fogyasztana. Mondom, mintha. :unsure:

Mindegy a folytószelepházat akkor is ki kell pucolni.

Link to comment
Megosztás:

Szedd le a jobb oldali kerékdobot. Mögötte, az A oszlop alatt, a jobb első ajtó előtt.

Köszi.

Ha legközelebb szétszedem, megnézem.

Amúgy kipucoltam a folytószelepházat. Az alapjárati fészke és a kúp is vastagon kormos volt, úgy kellett le-, kikaparnom. Pedig ráfujtam 1 flakon féktisztítót. Csináltam képeket is, csak közben lemerült a telóm. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Neki is van olyan szűrője, ez a benzintank szellőzését hivatott megoldani.

Gyertyából szigorúan GM gyárit, bár hallottam hogy abból is árulnak valami kínai gagyit már...

Kicsit körülnéztem a motortérben.

A tankszellőző szűrőjéből 1 kerek vákumdobozon(tűzfalon, vákumjeladó mellett) keresztül jut a fojtószelepházba a benzingőz?

Link to comment
Megosztás:

Nekem a C20NE sokat fogyasztott tőle, most Bosch FLR8 LDCU Yttrium van benne.

A múltkori gyengélkedés miatt cseréltem a GM-eket AcDelco R7602-re. De olyan érzésem volt, hogy többet fogyaszt tőle(bár ez is GM termék, mégha Franciaországban gyártják is), ráadásul elég hamar bekormozódott. :unsure: Ezért visszatettem a GM-eket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kellene egy kis segítség.. Gondoom eléggé bénázásnak hangzik, de megakadtam a hűtőfolyadék-csere közben :unsure: Nézegettem a leírást, de nem jöttem rá, hogy a folyadék leengedéséhez konkrétan melyik csövet is kell leszerelni a hűtőről... Az autóval szemben állva van egy-egy vastag gumicső jobbról meg balról, meg néhány vékonyabb fémcső a hűtő mögött, ventillátor alatt, továbbá a hűtő bal oldalán egy kis szenzor-szerűség, amiből elektromos kábelek vezetnek valahova ... :lol:

Arra kérnék tanácsot, vagy valami képet, linket, hogy mit is kéne megbontani ahhoz, hogy a teljes folyadék cserélhető legyen... az "így csináldban" ugyanis számomra értelmezhetetlen kép van :wacko:

Köszi!

Az a szenzor-szerűség a ventillátorkapcsoló gomba. Én azt szoktam kivenni, mert alacsonyabban van, mint a visszatérő cső. Így is marad a hűtőben valamennyi víz, de kevesebb, mint, ha a visszatérő vízcsövet vennéd le. Mivel a hűtőben is marad víz, valamint a blokkot sem tudod teljesen leüríteni, ezért én a fagyállót nem szoktam higítani (legalább is a 35 fokost).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következőt tapasztaltam (már a vez csere és folytósz ház pucolás előtt is)

2000-es fordulatnál lepadlózom..... gyorsul ...... eléri a kb 2900-as fordulatot és ránt eggyet.... majd tovább és a 3100 körül is ránt eggyet .... aztán tovább 5e-ig semmi gond.

Van valami a motorvezérlő programban ami ezen fordulatokon valamit változtat? vagy miért lehet a rántás?

Nem csak padlózásnál hanem ha jobban odalépek is érezni kicsit a rántásokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

korábban említettem, hogy hibakód problémáim vannak az autómmal ( 1996 1.6 16V X16XEL ), hétvégén neki is láttam villogtatni gemkapoccsal :unsure:

Legnagyobb megdöbbenésemre a 4jegyű ( ha jól emlékszem Simtec 56.5 ) rendszer volt az autómban, holott én nem ezt vártam, hanem GM-Multec rendszerűt.

Azt szeretném tudni, hogy ez normális-e, az autó magyarországi ( legalábbis szerintem ), de akkor a vezérlésének nem GM-Multec-nek kellene lennie ?

Mégvalami. Szeged környékén tud valaki megbízható motorvezérlő-elektronika hozzáértő embert ?

Ja, a hibakódot még nem tudtam kiolvasni, én vártam az 1-2 1-2 1-2-t, és mikor nem az jött, meglepődtem, és elfelejtettem a kódókat :wacko:

Segítségeteket köszönöm, üdv

Link to comment
Megosztás:

Gyertyák gyáriak és kb 25ekm van bennük. Gyertyakábel..... az még lehet, de mindig pontosan ugyanannál a fordultnál? Nem kellene akkor máskor is csinálnia?

Én a helyedben kicserélném a gyertyákat!Kb. 5000Ft.Nem tudom, hogy mennyire hajtottad a kocsit, de 25e. után már érdemes.Max. kevesebbet fogyaszt, jobban megy. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Én tízezrenként cserélem a gyertyákat,az olajjal és a szűrőkkel együtt.Nem tétel....

Én most vettem eredeti Opel gyertyákat, 12 14 807 számút, ezt írta az enyémhez az Így csináld... könyv. 600Ft volt darabja. Mondjuk kissé elbizonytalanít a doboz oldalán olvasható Made in China felirat... :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.