Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Mennyire fontos a hűtés szempontjából szerintetek hogy az első lökhárítón ki van e vágva rajta a szellőző rács vagy sem?

http://www.armyvehicles.dk/images/opelastra_1.jpg

Valamennyire biztos számít. Dieseleken pl. szinte csak olyat látok, ami ki van vágva alul is. De annak akkora nagy hűtője is van. Gondolom motortípustól függ. A képen gondolom 1.4-es autó látható.

Link to comment
Megosztás:

Tárgyaltuk ugye a Cimborám (1.4 8v 95' - )hűtővíz eltünését/hűtővíz melegedését és észrevettük hogy neki nincs kivágva semmilyen luk... nekünk meg anno az ugyanilyen f astránkon (99' classic x14nz) likas volt az alja... és azért csodálkozom / érdeklődöm...

Valamennyire biztos számít. Dieseleken pl. szinte csak olyat látok, ami ki van vágva alul is. De annak akkora nagy hűtője is van. Gondolom motortípustól függ. A képen gondolom 1.4-es autó látható.
Link to comment
Megosztás:

Tárgyaltuk ugye a Cimborám (1.4 8v 95' - )hűtővíz eltünését/hűtővíz melegedését és észrevettük hogy neki nincs kivágva semmilyen luk... nekünk meg anno az ugyanilyen f astránkon (99' classic x14nz) likas volt az alja... és azért csodálkozom / érdeklődöm...

Az enyémen sincs kivágva, mégsincs melegedési gondja, sőt, nemrég cseréltem a termosztátot, mert menet közben nem melegedett fel a hűtőviz 90 fokig se, csak a műszer első osztásáig. Nos, a termosztátcsere után se változott a helyzet. Arra gyanakszom, egyszerűen rossz helyen van a hőgomba ott a szívósoron hátul. Régebben cseréltem a hőgombát, a műszerfal is cserélődött már, mégis ez a helyzet. Asszem Gregnek volt ilyen gondja régebben a vekijével.

Link to comment
Megosztás:

Asszem ki lesz vágva így is úgy is már csak rács kell hozzá... bár akkor ezek szerint sok változást ne várjunk tőle...

csak nem ilyen horror áron kéne a rács...

...amúgy az nekem is kelleni fog a következő hónapban...

Az enyémen sincs kivágva, mégsincs melegedési gondja, sőt, nemrég cseréltem a termosztátot, mert menet közben nem melegedett fel a hűtőviz 90 fokig se, csak a műszer első osztásáig. Nos, a termosztátcsere után se változott a helyzet. Arra gyanakszom, egyszerűen rossz helyen van a hőgomba ott a szívósoron hátul. Régebben cseréltem a hőgombát, a műszerfal is cserélődött már, mégis ez a helyzet. Asszem Gregnek volt ilyen gondja régebben a vekijével.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra1,8 injektoros 1992-es. megtudná valaki mondani az alapjárati motor gyári számát!

Nem tudom ki az a csergő és a számát hol találom?Két alapjárati motorom van, az egyik 59501 B2341, a másik 59502B0762.Az eredeti nincs meg, ezér kellene.

Össze-vissza változik az alapjárat, néha jó,de van amikor felmegy kb.1500-ig.

Link to comment
Megosztás:

Sziaztok!

1 hete vettem meg egy 92-es opel astrát 1.6i-s C16NZ-s motorszámú. Elkezdtem lecserélni az ilyenkor szükséges dolgokat rajta(olaj, olajszűrő, szelepfedéltömítés,olajteknőtömítés,gyertyák,légszűrő). Most következne a vezérműszíj, csak nem mertem addig venni míg nemkérdezek meg egy Opelben jártas személyt, hogy milyen márkájú szíjat érdemes venni, és miből áll ennek a típusnak a szíjcseréje(hány feszítőgörgő stb, tehát kb mivel találom majd szembe magam, ha leszedem a burkolatot) És a legfontosabb, hogy mit kell lebontani a motortérben, hogy a legegyszerűbben hozzáférjek és véghezvihessem a cserét. Ha jól láttam akkor a légszűrő házat mindenképp... Házilag próbálnám megoldani, szóval ezért lenne fontos egy tapasztaltabb tanácsa. Rákerestem a témára egyébként itt a fórumon, és eléggé ijesztőnek tűnik, hogy csomó embernek aki lecserélte az addig hibátlan vezérműszíját, valami érdekes hangok jöttek elő utána a motortérből vagy legalábbis majdnem mindenkinél volt valami furcsa zaj. Ezért félek kicsit hozzányúlni én is, mert zajokat nem hallok, de hát frissen vásárolt régi autóról van szó... Előre is köszi a felvilágosítást!

Link to comment
Megosztás:

jobban jársz, ha elsőnek egy szakival csináltatod ezt.

Amúgy ebben a dologban szigorúan gyári, illetve szíj esetén Gates, görgők és vízpumpa esetén skf. azt hiszem ezzel nem rontható el. :lol:

esetleg ha mégis magad próbálkoznál, akkor előtte szerezd be a megfelelő dokumentációt hozzá! :lol:

Hát, lennének mellettem persze azért kocsit látott emberkék, meg én is autószerelőnek tanultam valamikor, bár nem végeztem el :unsure: Úgyérzem talán annyira nem lehet vészes meló. De azért érdekelne, hogy lehetnek e benne buktatók? Tehát van e olyan része a dolognak, ahol valamihez nem férni hozzá vagy esetleg speciális szerszám kell. A márkák nevét köszi, legalább ennyivel előrébb vagyok :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Nagyjából egyetértek mackosajttal az elmondottakban, azzal a kis különbséggel, hogy a szerelő srác, akivel én is nemrég csináltam ezek cseréjét lebeszélt az SKF-ről, mondván, hogy Ő már látott szétrobbani SKF feszítőcsapágyat, ezért nekem se javasolja. Az enyémbe Ruville-t tettünk. Egyébként a cserékhez le kell venni a légszűrőházat (2 csavar + a csőbilincsek), utána lejön a vezérműszíj felső fedele. Alul pedig - ha neked még megvan - le kell szedni a jobb első kerékdobban található burkolatot, ekkor hozzáférsz a főtengely szíjtárcsájához. Célszerű kissé megemelni ehhez az autó elejét, a kormányt pedig kitekerni jobbra teljesen. Ezután leakasztod a generátor ékszíját, ekkor le tudod venni a szíjtárcsát és a vezérműszíjburkolat alsó részét is, 2 csavar tartja (ha jól emléxem). Egyébként a tiédben egy feszítőcsapágy található, nincs vezetőgörgő. Célszerű cserélni a vízpumpát is, ebből is gyári vagy Gates a javasolt. Összerakásnál a főtengely és a vezérműtengely pozíciójára kell odafigyelni, a szíj feszességét a vízpumpa elforgatásával tudod beállítani, a feszítőcsapágy ilyenkor a felénél jobban meg legyen feszítve (a vízpumpa kiszedése előtt célszerű megjelölni, hogy áll a mostani).

Link to comment
Megosztás:

Nagyjából egyetértek mackosajttal az elmondottakban, azzal a kis különbséggel, hogy a szerelő srác, akivel én is nemrég csináltam ezek cseréjét lebeszélt az SKF-ről, mondván, hogy Ő már látott szétrobbani SKF feszítőcsapágyat, ezért nekem se javasolja. Az enyémbe Ruville-t tettünk. Egyébként a cserékhez le kell venni a légszűrőházat (2 csavar + a csőbilincsek), utána lejön a vezérműszíj felső fedele. Alul pedig - ha neked még megvan - le kell szedni a jobb első kerékdobban található burkolatot, ekkor hozzáférsz a főtengely szíjtárcsájához. Célszerű kissé megemelni ehhez az autó elejét, a kormányt pedig kitekerni jobbra teljesen. Ezután leakasztod a generátor ékszíját, ekkor le tudod venni a szíjtárcsát és a vezérműszíjburkolat alsó részét is, 2 csavar tartja (ha jól emléxem). Egyébként a tiédben egy feszítőcsapágy található, nincs vezetőgörgő. Célszerű cserélni a vízpumpát is, ebből is gyári vagy Gates a javasolt. Összerakásnál a főtengely és a vezérműtengely pozíciójára kell odafigyelni, a szíj feszességét a vízpumpa elforgatásával tudod beállítani, a feszítőcsapágy ilyenkor a felénél jobban meg legyen feszítve (a vízpumpa kiszedése előtt célszerű megjelölni, hogy áll a mostani).

Akkor a lényeg hogy a szíjban is jó a Gates meg vízpumpában is. Feszítőcsapágy meg ne SKF(Gates van ebből?) legyen. A boltban amúgy azt mondták, hogy az alsó kereket(szíjtárcsa gondolom) is érdemes cserélni, mert az is kiéleződhet és szét szabdalhatja az új szíjat is, abból is létezik Gates márkájú? Ha bejelölöm a vízpumpa eredeti(mostani) helyét, akkor ha felkerül az új szíj, kb jó lesz a fesszég ha erre a jelre húzom vissza az új vízpumpát?

Link to comment
Megosztás:

Ha azt az aláhúzott szövegrészt az előző hozzászólásomban megnézed, akkor láthatod, hogy igyekeztem többet is segíteni! :unsure:

ami az skf-Ruville dolgot illeti, erről nem tudtam. :wacko:

Ez a könyv nagyon jó! Kössz, hogy átkülted. Már el is olvastam az ezzel kapcsolatos részt, de még sokmindenben segíthet. Köszi!

Link to comment
Megosztás:

ami az skf-Ruville dolgot illeti, erről nem tudtam. :unsure:

Erről nem is kellett volna tudnod, mert nem fontos információ. A Ruville egy csomagolócég. Megveszi a különböző gyárak termékeit és a saját dobozában eladja. Általában a gyári első beépítő termékét találod a dobozban, de lehet benne gagyi is. Csapágyakból lehet benne Litens, SKF, Timken, SNR meg még több féle, ami nem jut hirtelen eszembe.

Az, hogy valaki látott egy db hibás terméket, az még nem jelenti azt, hogy olyat nem szabad venni. Pl. hány Opelt eladnak mostanában is, pedig azok között is van olyan, amelyik elromlik.

Link to comment
Megosztás:

Erről nem is kellett volna tudnod, mert nem fontos információ. A Ruville egy csomagolócég. Megveszi a különböző gyárak termékeit és a saját dobozában eladja. Általában a gyári első beépítő termékét találod a dobozban, de lehet benne gagyi is. Csapágyakból lehet benne Litens, SKF, Timken, SNR meg még több féle, ami nem jut hirtelen eszembe.

Az, hogy valaki látott egy db hibás terméket, az még nem jelenti azt, hogy olyat nem szabad venni. Pl. hány Opelt eladnak mostanában is, pedig azok között is van olyan, amelyik elromlik.

Egy rövid megjegyzés, mert nem akarom nem ideillő témával terhelni a fórumot. Nagyon gyakori (és konkrét példákat is tudnék mondani), hogy két gyártó két terméke lényegében nemcsak egyformán jó minőségű, hanem ugyanabból az (alap)anyagokból is készülnek. A vásárlók/felhasználók mégis előbb-utóbb a negatív tapasztalatok alapján az egyiket gyengébb minőségűnek fogják titulálni. Erre az a magyarázat, hogy az egyik cégnél sokkal kevesebb minőségellenőrzési ponton megy keresztül a termék, és egyszerűen sokkal nagyobb az esély arra, hogy egy-egy selejtes, hibás termék kerül le a futószalagról. Nem feltétlenül arról van tehát szó, hogy a két termék között minőségbeli különbség van, hanem nagyon is elképzelhető, hogy az egyik gyártó termékei között a kevésbé szigorú minőségellenőrzés miatt sokkal több selejtes található. Nagyon sok cég a profitmaximalizálás érdekében lemond a rendkívül költséges, több pontos minőségellenőrzésről, és így csökkenti (néha a vásárlók/felhasználók nem kis bosszúságára) a gyártási költségeket.

Megbízható, primér forrásból származó információk alapján konkrét példákat hozhatnék egy neves francia autógyártó cég gyakorlatából, vagy a számítógépek, laptopok, hűtőgépek, kazánok piacáról. Elnézést a kapcsolódó, de nem ideillő témájú hozzászólásért, és ne felejtsétek, hogy ma nem beszélgetnénk itt, ha Adam Opel 1862-ben nem lett volna sikeres a megbízható varrógépeivel.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.