Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Üdv!

Nem tudja véletlenül valaki megmondani, hogy a hivatalos szervízkönyv szerint mit kell elvégezni a 240 ezres kötelező szervíz alakmával? Mert lassan időszerű lenne, és legalább kb tartani akarom a papírformát...:)

Motorkód? Gyártási év?

A szervízkönyvek tudomásom szerint általában 8 év / 120 ezer km-ig írnak le egy komplett szervízperiódust 15 ezer km / 1 éves "bontásban". Ebből logikailag az következne, hogy a 240 ezresnél ugyanazt kell csinálni, mint a 120 ezresnél, csak a 240 ezer km már olyan kort sejtet, ahol szerintem az autó tényleges állapotát és az észlelt hibajelenségeket nem lehet figyelmen kívül hagyni.

Ha megadod az autó paramétereit, akkor én legfeljebb az egyes alkatrészek előírt csereperiódusait tudom Neked megadni. Aztán jönnek majd a tapasztalt bölcsek, akiknek már volt dolguk ilyen korú autóval, és megírják a tanácsaikat.

Link to comment
Megosztás:

Motorkód? Gyártási év?

A szervízkönyvek tudomásom szerint általában 8 év / 120 ezer km-ig írnak le egy komplett szervízperiódust 15 ezer km / 1 éves "bontásban". Ebből logikailag az következne, hogy a 240 ezresnél ugyanazt kell csinálni, mint a 120 ezresnél, csak a 240 ezer km már olyan kort sejtet, ahol szerintem az autó tényleges állapotát és az észlelt hibajelenségeket nem lehet figyelmen kívül hagyni.

Ha megadod az autó paramétereit, akkor én legfeljebb az egyes alkatrészek előírt csereperiódusait tudom Neked megadni. Aztán jönnek majd a tapasztalt bölcsek, akiknek már volt dolguk ilyen korú autóval, és megírják a tanácsaikat.

Köszi szépen, előre is. Apámnak Suzukija van, abban 300.000-ig írják a tennivalókat, ezért reménykedtem csak :)

Amúgy, a kocsi 1992-es, C16 NZ, 76 lovas, 1.6, 8V.

Előre is köszönöm B)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Oltári nagy problémám van a 92-es 16V C20XE GSi-mel!! Menetközben az autó motorfékez és leáll! Utána nem lehet beindítani és csak pá perc után indul be. Az autót csak szinte 2000 alatt lehet használni, mert ha kicsit oda lépek neki egyböl le áll, mintha nem kapna benzint, néha kicsit rángatja az autót. Valaki pls sűrgősen mondjon rá valamit! Benzin szűrő pár napja lett kicserélve!!

Ugye DIS gyujtás van benne?

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen, előre is. Apámnak Suzukija van, abban 300.000-ig írják a tennivalókat, ezért reménykedtem csak :)

Amúgy, a kocsi 1992-es, C16 NZ, 76 lovas, 1.6, 8V.

Előre is köszönöm B)

Egy Opel Astra F szerelési kézikönyv az 1992-es C16NZ-re a következő csereintervallumokat írja elő:

15 ezer km / 1 év

motorolaj- és szűrő csere, pollenszűrő csere (ez később változott 2 év / 30 ezer km-re),

30 ezer km / 2 év

levegőszűrő csere (az üzemeltetési körülményektől függően akár hamarabb is ajánlott), gyertyák cseréje (ez később változott 4 év / 60 ezer km-re), üzemanyagszűrő csere, fékfolyadék csere

60 ezer km / 4 év

fogasszíj csere (+ görgők, vízpumpa)

Ezekkel az információkkal nyilván csak akkor tudsz valamit kezdeni, ha tudod, hogy mi mikor lett utoljára cserélve. Ezen kívül folyamatosan, illetve legkésőbb évenként ellenőrizni (elvégezni) kell a következőket: folyadékszintek (motorolaj, szervo-, fék-, ablakmosó és hűtőfolyadék), tömitettség (hűtő + motor), keréknyomás, gumik állapota, akkumulátor, szíjak állapota, olajozás, zsírzás, alvázvédelem, vízelvezető csatornák tisztítása, féktárcsák és fékbetétek állapota, dobfék állapota, kézifék ellenőrzése, kuplung beállítás, fényszóró beállítás, kipufogó állapota stb-stb.

A lista korántsem teljes, de ami kimaradt, azt megírják majd azok a bölcs fórumozók, akiknek van tapasztalata ilyen korú autóval. Bár szerintem így látatlanban senki sem fogja tudni megmondani, hogy mit kellene még javítani, ismerni kellene ahhoz az autó valós állapotát (motorgenerál?!). Kérd ki mások vagy egy hozzáértő szerelő véleményét!

Link to comment
Megosztás:

Csak azt a 30e km-t nem gondolták komolyan... azt menedzserek határozták meg :)

Biztos vagyok abban, hogy az íróasztal mögül könnyű lefaragni a költségeket. Az én Classicomnál (2001-es évjárat) konkrétan három dologra emlékszem fejből: hivatalosan a gyertyák csereintervallumát 60 ezer km / 4 évre (erről már beszéltünk itt a fórumon), a pollenszűrő intervallumát 2 év / 30 ezer km-re, a fogasszíjét pedig az X14NZ-nél 120 ezer km / 8 évre emelték. Az tény, hogy a Classicoknál már nem volt annyi vezérműszíj szakadás, mint korábban, tehát valamit e téren javítottak a Lengyelországban gyártott változatoknál.

Minosznak még két megjegyzés: 1. Azt hiszem, hogy itt a fórumon a többség egyetértett abban, hogy a motorolajat ajánlatos 10 ezer km-enként lecserélni. 2. Bár én a fékfolyadékcserére 2 év / 30 ezer km-t írtam, most látom, hogy az 1994 februárjáig gyártott Astráknál hivatalosan ez az intervallum egy év volt.

Link to comment
Megosztás:

Az tény, hogy a Classicoknál már nem volt annyi vezérműszíj szakadás, mint korábban, tehát valamit e téren javítottak a Lengyelországban gyártott változatoknál.

Persze, én meg szőke fürtös kiccsaj vagyok B)

A vezérműszíjnál sem változott semmi, csak a menedzserek álláspontja a csereintervallumról :)

A vezérműszíj gyártók ajánlása mindmáig ugyanúgy 60000km :)

Az meg más kérdés, hogy normál körülmények között a szíjak legtöbb esetben

elmennek kétszer ennyit is... de ez bevállalás kérdése.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Jóbarátom C14NZ-je ( 95' astra ,5 ajtós) a következőt csinálja:

Eszi a vizet mint a "Zállat" de nyoma nem igen volt sehol...( ~ 6liter vs 5 hónap)

Hip hopp 100 fokra ugrik a mutató kis dugóban is de akár csak egy enyhe emelkedő tetejére érve is...

Az autóban 90e Km van , elvileg ez stimmel is mert mikor hozzákerült az autó akkor még szinte minden gyári alkatrész volt benne(a vezérlésben is).

Az olaj nem habzik, de mégis aggasztó a dolog.

Amikre mi gondoltunk:

- utángy. termosztát került bele, talán ez nem pontos, bár elvileg ez ugyanott nyit mint a gyári

- vízhőfok jeladó, bár most jövök "opeléktól" és az eladó szerint pénz kidobás a jeladót megvennem nem az lesz a baj(de semmit se tukmált rám helyette!)

- talán ereszt valahol a rendszer?! de hol? :) mert nyom nincs ...állítólag a VALEO hűtők nem olyan jók és talán valahol a szélénél láthatatlanul párolog...

- hengerfejes lenne? 8V-nél mitől? A Cimborám nem hajtja szét amúgy...

Előre köszönöm az Ő nevében is a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Jóbarátom C14NZ-je ( 95' astra ,5 ajtós) a következőt csinálja:

Eszi a vizet mint a "Zállat" de nyoma nem igen volt sehol...( ~ 6liter vs 5 hónap)

Hip hopp 100 fokra ugrik a mutató kis dugóban is de akár csak egy enyhe emelkedő tetejére érve is...

Az autóban 90e Km van , elvileg ez stimmel is mert mikor hozzákerült az autó akkor még szinte minden gyári alkatrész volt benne(a vezérlésben is).

Az olaj nem habzik, de mégis aggasztó a dolog.

Amikre mi gondoltunk:

- utángy. termosztát került bele, talán ez nem pontos, bár elvileg ez ugyanott nyit mint a gyári

- vízhőfok jeladó, bár most jövök "opeléktól" és az eladó szerint pénz kidobás a jeladót megvennem nem az lesz a baj(de semmit se tukmált rám helyette!)

- talán ereszt valahol a rendszer?! de hol? :) mert nyom nincs ...állítólag a VALEO hűtők nem olyan jók és talán valahol a szélénél láthatatlanul párolog...

- hengerfejes lenne? 8V-nél mitől? A Cimborám nem hajtja szét amúgy...

Előre köszönöm az Ő nevében is a segítséget!

Az én autómban a hűtő szivárgott, de csak annyira, hogy nagy melegben elpárolgott a víz, mielőtt a födre csöppent volna. Csak a hűtő műanyag szélénél, a hűtőbordák tövében látszott némi víz. Nekem elég volt a hűtőtömítő folyadék. Egyébként a kipufogó nem gőzöl (fehér füst)? előfordulhat, hogy a hengerbe folyik a víz, majd elég. Bár ilyenkor egyből forral. Arról, hogy a barátod nem hajtja, csak annyit, hogy az autó előéletéről nem szoktak mindent elmondani az eladáskor.

Link to comment
Megosztás:

Kis mennyiségben sem ajánlod? ...mert állítólag nem a hatásával van mindig a gond hanem a betöltött mennyiséggel...

A füstöt nem tudom de majd rálesünk hátul...

Arra céloztam a széthajtással kapcsolatban hogy nem hajtja hidegen, ami ugye a hengerességhez a legrövidebb út... de igazán melegen sem rallyzik vele.

A vízpumpa "új" ... 4-6 ezer Km lehet benne ... vásárláskor minden cserélve lett rendesen a vezérlésben...

Na ez az amit nem igazán javaslok.

Több kárt csinál, mint hasznot.

Link to comment
Megosztás:

Kis mennyiségben sem ajánlod? ...mert állítólag nem a hatásával van mindig a gond hanem a betöltött mennyiséggel...

A füstöt nem tudom de majd rálesünk hátul...

Arra céloztam a széthajtással kapcsolatban hogy nem hajtja hidegen, ami ugye a hengerességhez a legrövidebb út... de igazán melegen sem rallyzik vele.

A vízpumpa "új" ... 4-6 ezer Km lehet benne ... vásárláskor minden cserélve lett rendesen a vezérlésben...

A pumpa cserénél rendesen ki lett takarítva a fészke? Elég ganyés szokott lenni. A készletben kellett lennie egy új tömítésnek, egy picit meg kell zsírozni, hogy ne tapadjon, és a szivattyút könnyebben lehessen forgatni a szíjfeszítéshez.

Az utastérben a szőnyegek alatti szigetelések nem vizesek? Esetleg a fűtőradiátor lukas?

Link to comment
Megosztás:

Na ez az amit nem igazán javaslok.

Több kárt csinál, mint hasznot.

Nekem tökéletsen bevált. Nem kellett új hűtőt vennem, nem lett rosszabb a hűtés és a fűtés hatásfoka. Én is úgy tudom, hogy a betöltött mennyiségre kell figyelni. Egyébként ez a művelet kb. 3 éve zajlott le nálam. Azóta kb. 50 ezer km-t mentem vele problémamentesen télen nyáron.

Link to comment
Megosztás:

Nemtudom hogy a vízpumpa csere hogy zajlott , de barát csinálta, remélhetőleg a legjobb tudása szerint.

Rákérdezek akkor...

Most hogy mondjátok az én GSI-mben a fűtőradiátor likas volt és ott ment el a víz igaz nem kis mennyiségben füstölt az utasterem...

Rálesünk akkor a szőnyegek alatt is hogy vizes e a dolog...

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Nemtudom hogy a vízpumpa csere hogy zajlott , de barát csinálta, remélhetőleg a legjobb tudása szerint.

Rákérdezek akkor...

Most hogy mondjátok az én GSI-mben a fűtőradiátor likas volt és ott ment el a víz igaz nem kis mennyiségben füstölt az utasterem...

Rálesünk akkor a szőnyegek alatt is hogy vizes e a dolog...

Köszönöm!

Szivesen.

Nekem a kadettnél volt lukas. Na annak a cseréje nem semmi. :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem a termosztátház tömítése (a termosztátház és a hengerfej között) eregeti a vizet és eltartott egy darabig mire rájöttem, mert csak nyomás alatt, tehát járó motornál folyik, akkor viszont egyenest a blokk oldalára és a leömlőre, úgyhogy egyből el is párolog a víz, de hálistennek nem veszélyes mértékben folyik, és mivel ennek a tömítésnek a cseréjéhez le kell szedni a vezérműszíjat, így inkább töltögetem még egy darabig...

Link to comment
Megosztás:

Nekem a termosztátház tömítése (a termosztátház és a hengerfej között) eregeti a vizet és eltartott egy darabig mire rájöttem, mert csak nyomás alatt, tehát járó motornál folyik, akkor viszont egyenest a blokk oldalára és a leömlőre, úgyhogy egyből el is párolog a víz, de hálistennek nem veszélyes mértékben folyik, és mivel ennek a tömítésnek a cseréjéhez le kell szedni a vezérműszíjat, így inkább töltögetem még egy darabig...

"Télleg" a Calin hol a termosztát, a vezérműszíj mögött?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.