GH Elküldve November15, 2004 Megoszt Elküldve November15, 2004 Na bent van egy uj garnitura gyertyakabel :) Egesz finom lett a korabbihoz kepest es megy mint a mergezett eger :) amugy annak van szerepe hogy milyen hosszu a kabel (az ujabbak hosszabbaj jo 7-8 centivel...), illetve hogy milyen sorrendben van a kabel radugva a dobozra? en ugynugy tettem vissza ahogy volt, jo ez igy? (ha szemben allok a motorterrel akkor balrol jobbra 1-4) 1 4 2 3 Link to comment Megosztás: More sharing options...
knight Elküldve November15, 2004 Megoszt Elküldve November15, 2004 Na bent van egy uj garnitura gyertyakabel :) Egesz finom lett a korabbihoz kepest es megy mint a mergezett eger :) amugy annak van szerepe hogy milyen hosszu a kabel (az ujabbak hosszabbaj jo 7-8 centivel...), illetve hogy milyen sorrendben van a kabel radugva a dobozra? en ugynugy tettem vissza ahogy volt, jo ez igy? (ha szemben allok a motorterrel akkor balrol jobbra 1-4) 1 4 2 3 A sorrend kötött. Pár centi meg nem számít, szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve November15, 2004 Megoszt Elküldve November15, 2004 Na bent van egy uj garnitura gyertyakabel :) Egesz finom lett a korabbihoz kepest es megy mint a mergezett eger :) amugy annak van szerepe hogy milyen hosszu a kabel (az ujabbak hosszabbaj jo 7-8 centivel...), illetve hogy milyen sorrendben van a kabel radugva a dobozra? en ugynugy tettem vissza ahogy volt, jo ez igy? (ha szemben allok a motorterrel akkor balrol jobbra 1-4) 1 4 2 3 Mindenképp jó, sőt csak abban a sorrendben jó, ahogy volt. (Mármint ha a "kis doboz" nálad gyújtáselosztót jelent, de gyanítom hogy azt, mert a gyertyakábel egyik végén ez van, a másikon meg a gyertyák :D ) A gyujtáselosztónak ugyanis az a dolga, hogy minden hengerhez a megfelelő időpontban érkezzen a szikra. Ha rossz sorrendben teszed vissza a kábeleket, akkor mondjuk kipufogás ütemben kap szikrát a henger, és az autó nem fog elindulni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve November15, 2004 Megoszt Elküldve November15, 2004 Mekkora összeg egy ilyen átkábelezés? Csak kb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
aztec Elküldve November16, 2004 Megoszt Elküldve November16, 2004 Mekkora összeg egy ilyen átkábelezés? Csak kb. Éjn amit most láttam zsír gyújtókábelt 28K - kedvezmény :roll: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve November16, 2004 Megoszt Elküldve November16, 2004 Most voltam egy ismerősnél, opel boltja van, és ő azt mondta, hogy a champion utángyártottja jó minőség, és az csak 17000 Ft-ba kerül. A többi utángyártottat ő sem ajánlja, mondta, hogy volt amit két nap után ki kellett dobni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve November18, 2004 Megoszt Elküldve November18, 2004 Megmértem én is pontosan a gyertyakábeleket. 1. 6.32 (leghosszabb) 2. 6.37 3. 7.05 4. 5.00 (legrövidebb) Melegen egy pár tizeddel feljebb csúszik. Amúgy azt hittem engem is elért a kábelcsere. Először nekem sem mutatott semmit a 2-dik kábelnél. Aztán rájöttem hogy két kábel különböző végeit mértem. :) Úgyhogy egy ideig még maradnak ezek, bár szerintem már nem tökéletes. Egyébként a gyújtássorrend nem 1,3,4,2? Mert nekem tuti hogy úgy van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve November19, 2004 Megoszt Elküldve November19, 2004 Hát én is lecseréltem a kábeleket, mert egy el volt szakadva, (Úgyhogy csak áthúzott, egy meg már amúgy is csak kölcsönben volt nálam... :oops: Gyárit vettem kb 60.000 HUF helyett 22-ért... :wink: A Champion 15 körül volt, meg volt valami angol gyártmány 12-ért :roll: ... Mindenkitől azt hallottam, hogy a gyári az igazi...ezért azt vettem... :wink: Üdv.: Atommanó Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zorro_16V Elküldve November19, 2004 Megoszt Elküldve November19, 2004 Egyébként a gyújtássorrend nem 1,3,4,2? Mert nekem tuti hogy úgy van. Igen, ez a gyújtási sorrend a 2 litereseknél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve November19, 2004 Megoszt Elküldve November19, 2004 Igen, ez a gyújtási sorrend a 2 litereseknél. :shock: De nekem 1.4 van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
knight Elküldve November19, 2004 Megoszt Elküldve November19, 2004 Na íme egy "kis" érdekesség: Úgy tudtam, hogy az 1.4 16V-k GM Multec ECU-val vannak ellátva. Ma reggel kb. 4 kilométer után nekem is felgyulladt a Check Engine lámpicsek - először amióta megvan :) Kb 2 km-re rá megálltam, de mivel nem láttam semmi rendelleneset és mivel ugyanúgy ment a gép, meg mivel mennem kellett ezért mentem tovább. Azóta nem jött újra elő, amúgy pont tegnap tankoltam, a fogyasztás is tök jó volt. Amíg le nem állítottam egyfolytában világított, újraindítás után (még) nem. Hazajöttem, megnéztem ezt a linket mivel nekem 16 tűs ALDL dugóm van, így az 5-6 ot kell összekötni. Elkezd villogni s volt olyan, hogy 10-et villogott !!! mondom mi van???, ja és nem volt bevezető 12-es kód. Bejövök megnézem: ezek szerint nekem Simtec 56.5 öm van és a hiba kód: 1405: azaz EGR szelep - a jó anyját. Ezt a kis érdekességet azért írtam le, mert az említett oldal szerint Multec kéne, hogy legyen benne, sőt: haver gépében ugyanilyen dugó van, és neki mégis villog 12-őt szal az tényleg Multec, vagy Simtec 56.0. De a lényeg: mivel kell tisztítani ? meg mennyire nehéz dolog ?, mondjuk asszem inkább elviszem szerelőhöz, de ha egyszerű, akkor lehet, hogy megcsinálom magamnak. Ja és amúgy a doksiban az van, hogy az a jó, ha megy a motor kiolvasáskor, mert sima gyújtáson lehet, hogy rosszat jelez ki. Na ez nem így van: ha jár a motor akkor egyfolytában villog csak, szal simán gyújtásra kell rakni, az a jó. köszi knight Link to comment Megosztás: More sharing options...
knight Elküldve November19, 2004 Megoszt Elküldve November19, 2004 Egy másik kérdés, ami lehet, hogy nagyon nagy hülyeség: a kopogásérzékelő miatt tud a motor csilingelni ??? Ugyanis szerintem lehet, hogy múltkoriban valahol rossz benzint kaptam (pedig OMV meg MOL volt csak), mert üzemmelegen csilingelt a motor, és ha benyomtam a kuplungot akkor pedig nem, erre azt hittem, hogy kuplung. Tegnap este tankoltam V-Powert és azóta egyszer sem csiningelt menet közben (pedig azóta több, mint 300km-et mentem). Viszont mikor hazaértem este is meg ma is és a kapu előtt járt alapjáraton megint elkezdte, de menet közben mikor megálltam nem, csak itthon (kb. 100km után mindkétszer). Komolyan mondom meghülyülök... kuplung, kopogásérzékelő, EGR. Annak örülnék nagyon ha kiderülne, hogy csak a benzin volt szar, s mindez azért volt, de ez azért túl szép lenne, hogy igaz legyen. Nemsokára mondjuk úgyis kiderül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November19, 2004 Megoszt Elküldve November19, 2004 Knight! A csilingelés szinte biztos hogy a váltóból, vagy a kuplungból jön, ha kinyomva a kuplungot nem hallottad. Az F Astrákban az 1.4 és 1.6 ecotecekhez biztos Multec-S vezérlő volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
knight Elküldve November20, 2004 Megoszt Elküldve November20, 2004 Az F Astrákban az 1.4 és 1.6 ecotecekhez biztos Multec-S vezérlő volt. Jaja, én is mindenhol ezt olvastam, de tegnap keresgéltem a neten, s láttam olyan 97-es Corsa 1.4 16V Sport-ot ami szinén ilyen kódot villogott, szal nem egyedi az esetem, mindenesetre furcsa :roll: Mondjuk az is lehet, hogy a Multec villog ilyet, de nem hinném: egyrészt nincs bevezető 12-es kód egyszer sem, hanem kapásból villogja a kódot: 1-et 4-et 10-et !! 5-öt (a 10 a 0) így 1405, ami a fenti táblázatból EGR, s ezt ismétli folyamatosan... Link to comment Megosztás: More sharing options...
knight Elküldve November20, 2004 Megoszt Elküldve November20, 2004 Na van egy meglehetősen érdekes feljemény :idea: :idea: :idea: Ma ugyanis épp elérve az üzemi hőfokot megálltam és hagytam a motort járni pár percig és elkezdett csilingelni. Utánanéztem, s a kopogás bizony csilingelő hangot ad, főként akkor amikor a motor terhelés alatt van: és menet közben először kb. egy hónapja hegynek felfelé hallottam, hogy csilingel. Szóval szerintem nem a kuplung, illetve lehet, hogy az is, vagy kell rajta állítani. Ugyanis itt azt írják, hogy kopogást okozhat EGR probléma is (amit nekem tegnap jelzett az ECU) mivelhogy a visszavezetett kipuffgáz csökkenti a hengerben a hőmérsékletet (kopogás ugyanis a rossz benzinen és gyújtáson kívül a túl magas hőmérséklettől is lehet). Ez arra is válasz, hogy miért jelentkezik a jobb minőségű benzin (V-power 95) tankolása óta csak álló helyzetben a csilingelés: mert akkor már nem hül eléggé, menet közben viszont igen, illetve akkor hidegebb levegőt is szív. S ami miatt megintcsak azt gondolom, hogy nem a kuplung, az az, hogy volt már egyszer, hogy benyomott kuplungnál sem hagyta abba. Elég vad ötlet ez egy magamfajta amatőrtől, de szerintem a felengedett szerkezett már pont jelent egy kis plusz annyi terhelést, hogy pont elkezd kopogni a motor (állva üresben). Mondjuk azon is agyalok, hogy lehet, hogy a kopogásérzékelő sincs már a helyzet magaslatán, de attól függetlenül most tuti EGR pucolás jön, és nagyon kíváncsi vagyok mi lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve November21, 2004 Megoszt Elküldve November21, 2004 Van különbség az 1.8 és a 2.0 generátora között??? :roll: Üdv.: Atomamnó Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve November21, 2004 Megoszt Elküldve November21, 2004 Ma rászántuk az időt és magunkat a gyertyáim kicserélésére, gyertya megvéve warwolffal időpont egyeztetve, és essünk neki. Pontosabban én már tegnap akartam, de...lásd lentebb. Először a gyertya helyzete okozott fejtörést, mármint, hogy onnét, hogy fogjuk kiszedni, de ez volt a kisebbik gond, a megfelelő kulcs hiánya is problémát okozott, eddig ugye a hagyományos mindenhez jó volt :evil: Ezek után a projekt ejtve, egy két napig. Visszaszerelés közben, mármint amikor a gyertyakábelt raktuk vissza kiderült, hogy a gyertyára illeszkedő 10-15 cm-es műanyag "pipaszár" körbe van szigetelőszalagozva, mind a négy hengernél. Ha jól sejtem akkor ez a kábelek cseréjét jelenti, ugye :?: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve November21, 2004 Megoszt Elküldve November21, 2004 Hát a gyertyakulcs hiánya gondolom jó kis feladat elé állított titeket... :) Elég szar dolog kihalászni onnan... ( Anno a kipoláknál még arra is figyelni kellett, hogy ha visszaesik, akkot az beleeshet a blokkba... :wink: ) Azokat a kábeleket meg nem ártana kicserélni... Esetleg mérjétek be őket mielőtt kidobásra szánjátok, mert pótnak azért nem árt elrakni ha nincs elszakadva... (Amúgy valamelyik balfék valszeg megpróbálta erőszakkal kitépni, és akkor szakadtak meg a pipánál, amit utána ügyesen :shock: :evil: orvosoltak...) Üdv.: Atommanó Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark Angel Elküldve November21, 2004 Megoszt Elküldve November21, 2004 Van különbség az 1.8 és a 2.0 generátora között??? :roll: Üdv.: Atomamnó Rögzítésben-feszítésben biztos nincs, de szíjtárcsában már lehet. Szóval az "1.8" meg "2.0" milyen motorkódot és évjáratot takar? '96-os évjáratú C20NE Calibrán láttam lapos, hosszanti bordázatú szíjjal hajtott generátort, míg a nagy többségén "normál" ékszíjjas megoldást használják. A szíjtárcsa egyébként csereszabatos. Sőt a generátorok első palástja is csereszebatos rengeteg autómárka között! Ez határozza meg a rögzítés-feszítést. Pl. a generátor első palástjának cseréjével, sikerült beszerelnem 75A-es merci generátort a Vectrába, valamint 90A-es merci generátort a Calibrába. A gyári 55A-es generátor kevésnek bizonyult a hifi, elektromos ablak, klíma üzemeltetéséhez. Azaz a generátor másik fő paramétere, hogy hány A-el tud tölteni. Ez minnél nagyobb annál stabilabb a feszültség, igaz a motort is jobban fogja. Legtutibb a Zafira generátor, az 135A-es. Mellesleg megkérdezném, hogy akarsz 200 LE-t kihozni a C20XE-ből? Engem is érdekelne... Eddig már halottam egy C20XE-ről (bővebben itt) ami 220-230 LE, de annak az ára valahol 1 és 2 milla között van emlékeim szerint (dugattyúk, főtengely, hajtókarok csapágyak rendelésre készültek Amerikában, sőt az egész motort ott rakták össze. Módosított vezérlés, semmilyen környezetvédelmi vizsgán nem menne át, alapjárat nincs, fordulatszám felvíve az egekbe, fogyaszt mint állat, utcai használatra alkamatlan...). A Calibrám nem nagyon akar elkelni, úgyhogy szarrá akarom tuningolni... Beszélgettem pár emberrel, de az esszerűség határain belül nemigazán lehet a C20XE-t 180 LE fölé vinni. Ha igazán ütős gyorsuló autót akarsz, V6 a megoldás. Ha sikerül is 200LE-t megközelíteni, akkor is az 8-9000 fordulaton jön meg... A V6 már pincéből húz, ha azt kezded el tunningolni sokkal többre jutsz. Ehhez venni kell egy 2,5-ös V6-os motort, B Vectra V6 váltóját, komplett fékrendszerét, valami erősebb első rugót, megerősíteni a toronycsapágyat, és az első futómű szilentjeit kicserélni valami k keményre. Ja és a tárcsákat le kell gyártatni, de erről már írtam. Ha egy V6-ot jól megtuningolsz, a Turbo Calit simán megfogod, de tuning nélkül sem lesz egy Astra sem ellenfél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November21, 2004 Megoszt Elküldve November21, 2004 Igen, Takácsy Pali motorja a sablon lehet ebben a típusban, viszont annak a motornak már semmi köze az utcán futó C20XE-khez. :) Egyébként két éve csak úgy kíváncsiságból megkérdeztem Dara Gabit, akinek szintén hasonló A-s Astrája van, hasonló motorral, ő azt mondta, a komplett motort 7 misiért építették meg neki, és meghatározott versenykm után újabb 1-2 misi megy a felújításra. :shock: Véleményem szerint szívómotorként a C20XE-ből nem lehet 230Le-nél többet kinyerni úgy, hogy legalább 100km-t menjen a motor. :D De ahhoz már sok millió is kell. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve November22, 2004 Megoszt Elküldve November22, 2004 ....Mellesleg megkérdezném, hogy akarsz 200 LE-t kihozni a C20XE-ből? Engem is érdekelne....Én is kiváncsi vagyok. Mondjuk itt van egy lehetőség: http://www.imotecgmbh.de/PS-Bausatze/16V_2...16v_2_0_xe.html Nem olcsóóóóóóó :roll: ....Ha igazán ütős gyorsuló autót akarsz, V6 a megoldás. Ha sikerül is 200LE-t megközelíteni, akkor is az 8-9000 fordulaton jön meg... A V6 már pincéből húz, ha azt kezded el tunningolni sokkal többre jutsz. Ehhez venni kell egy 2,5-ös V6-os motort, B Vectra V6 váltóját, komplett fékrendszerét, valami erősebb első rugót, megerősíteni a toronycsapágyat, és az első futómű szilentjeit kicserélni valami k keményre. Ja és a tárcsákat le kell gyártatni, de erről már írtam. Ha egy V6-ot jól megtuningolsz, a Turbo Calit simán megfogod, de tuning nélkül sem lesz egy Astra sem ellenfél. Érdekes koncepció :) Csak úgy kiváncsiságból : B Vectra elemei miért jobbak, mint mondjuk egy V6-os Calibra-é ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve November22, 2004 Megoszt Elküldve November22, 2004 Leistungsbausätze OPEL 16V 2.0 C20XE - 150PS (mit KAT) 20XV - 170PS (ohne KAT) >> hier klicken << GERMANY Phase I 170 PS Bausatz (im Tausch) 170 PS Umbau am Fahrzeug 710.-- 895.-- Phase II 180 PS Bausatz (im Tausch) 180 PS Umbau am Fahrzeug 1.125.-- 1.430.-- Phase III 190 PS Bausatz (im Tausch) 190 PS Umbau am Fahrzeug 2.175.-- 2.698.-- Phase IV 215 PS Komplettmotor (im Tausch) 5.150.-- Phase V 234 PS Komplettmotor (im Tausch) 8.175.-- Phase I bestehend aus: Nockenwellentausch gegen 275° imotec-Sportnockenwellen, Power-Provider, u.a. Phase II bestehend aus: Nockenwellentausch gegen 280° imotec-Sportnockenwellen, Sportauspuffanlage Gr.A, Power-Provider, u.a. Phase III bestehend aus: Nockenwellentausch gegen 280° imotec-Sportnockenwellen, Sportauspuffanlage Gr.A, zusätzlich kompl. Zylinderkopfbearbeitung, Power-Provider, Maxi-Air-Flow-System, u.a. Phase IV bestehend aus: Komplettmotor 2.3 ltr., Nockenwellentausch gegen 296° imotec-Sport- nockenwellen, Sportauspuffanlage Gr.A, zusätzlich kompl. Zylinder- kopfbearbeitung, Power-Provider, Maxi-Air-Flow-System, u.a. (Erhöhung der Drehzahlgrenze auf 8000 U/min. wird empfohlen !) Phase V bestehend aus: Komplettmotor 2.3 ltr., mit allen weit über die Ph.I bis Ph.IV hinausgehenden Veränderungen, u.a. mit einer Einzeldrossel- Einspritzanlage die auch “offen” fahrbar ist, usw., incl. Motoraus- und Einbau, sowie Grundabstimmung, u.a. (Erhöhung der Drehzahlgrenze auf 8000 U/min. wird dringend empfohlen !) Dark! Szóval először is köszönöm a választ generátor ügyben... Mindenki! A 200 LE amolyan álomhatár...Ha 190 már az is jó... Tudom hogy sokba lesz, ezt nem vitatom, de meg lehet csinálni... Majd szép lassan... :wink: A mostani állapothoz képest (Még a gyári 150pacit sem éri el biztos.. :oops: ) az a 190 is elég meggyőző lesz... :wink: Nem célom turbósokkal felvenni a versenyt, én ebből a szívó benyásból szeretnék csodát... Üdv.: Atommanó Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve November22, 2004 Megoszt Elküldve November22, 2004 Bocs most néztem csak hogy ugyanazt tettem be mint Mélykék... :oops: Szóval Tegnap erről beszélgettünk Sonique cartárssal...(Akinek tegnap sajna ismeretlen okokból megállt az autója, és azóta sem hajlandó elindulni...vontatás volt...valszeg a computer adta meg magát :) ) Üdv.: Atommanó Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November22, 2004 Megoszt Elküldve November22, 2004 Egen, ebből is az láccik, hogy 190LE felett 2.3 lesz a motor... :) Úgy már más kérdés. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve November22, 2004 Megoszt Elküldve November22, 2004 Egen, ebből is az láccik, hogy 190LE felett 2.3 lesz a motor... :) Úgy már más kérdés. :) De az attól még c20xe.... :wink: Üdv.: Atommanó Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts