Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nem igazán értem, hogy miért kell ennyire bonyolulttá tenni egy motort. A szerelést is és a meghibásodás lehetőségét is megnövelték, a motor teljesítménye pedig nem változott számottevő mértékben. Akkor inkább én a régi motorokra szavazok. :rolleyes:

Azért egy motornál nem csupán a csúcsteljesítmény az egyetlen meghatározó paraméter. Egyébként egyetértek veled, ésszerű határok közt minél egyszerűbb valami, annál jobb.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok nem tudom ,hogy ide írtam e tegnap de mindegy megköszönném a segítséget sikeresen leolvastam a hibát amiért világít a hibajelző lámpám ,két hibát talált a 25,sebesség érzékelő.35alapjárati vezérlőszelep ezt a két hibát találta , most megint kérnék egy kis segítséget , a vezérlőszelepet tudom mi az de a sebbeség érzékelőt nem , vagy mindék esetben egyről beszélünk ?Az alapjárati vezérlőszelep a központi injektor elején van ha nem tévedek és ha ez a két dolog különböző hol van a sebesség érzékelőő?Ebben kérném a segíttségeteket .

Előre is köszönöm!!!

Link to comment
Megosztás:

Hehe, bejött a tippem a sebességjelről :rolleyes: Ehhez ki kell szedned a km-órát a helyéről, mert - ahogy macko is írta - annak a hátulján van a jeladó. Sztem egyszerű kontakthiba lehet, azok a fóliás csatlakozók el szoktak oxidálódni, azokat kell megpucolni. Viszont a kilométerórának valóban mennie kell, különben mindenképp hibajelzés lesz belőle, úgyhogy ha nem megy az óra, először a bowdent csináld meg.

Link to comment
Megosztás:

Ez érdekes. Ez alapján nem értem, miért Euro1-es az enyém, mikor szinte tök ugyanezeket mérték nálam is, sőt a lambda érték 1.001 lett nálam <_< Ráadásul a tűrések ugyanakkorák, mint az Euro1-nél... Tudja vki, mekkorák ezek a határértékek Euro3-nál, ill. Euro4-nél?

Nálunk, Romániába, a C14NZ Euro2-esnek van besorolva. Ergo, adók is azszerint :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Érdekes, azt hittem ez egységes mindenhol.

Itt meg ugye van egy olyan szöveg a zöldkártyán (vagy forgalmiban, nemtom) a C-s motoroknál is, hogy "környezetvédelmi osztály:2". Sokan ezt tévesen úgy értelmezik hogy az autó Euro2-es, de ez nem igaz. Amennyire én tudom, nagy általánosságban a C-s motorkódok Euro1-esek (a C ha minden igaz a szabályozott katalizátort jelenti), az X-esek az Euro2, az Y az Euro3, és a Z az Euro4-es motor jelölése.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes, azt hittem ez egységes mindenhol.

Itt meg ugye van egy olyan szöveg a zöldkártyán (vagy forgalmiban, nemtom) a C-s motoroknál is, hogy "környezetvédelmi osztály:2". Sokan ezt tévesen úgy értelmezik hogy az autó Euro2-es, de ez nem igaz. Amennyire én tudom, nagy általánosságban a C-s motorkódok Euro1-esek (a C ha minden igaz a szabályozott katalizátort jelenti), az X-esek az Euro2, az Y az Euro3, és a Z az Euro4-es motor jelölése.

Akkor ha jól értem benzinesből nem is volt Euro3-as? Vagy volt Y-os benyás?

Link to comment
Megosztás:

Meg még volt egy pár. Amit én találtam:

Y16XE - ez B Vectrában volt

Y22SE - B Frontera

Y22XE - B Omega

Y26SE - szintén B omega, ez az amit Mackósajt is írt

Y32SE - B omega MV6

és végül egy különlegesség, ami sose került szériagyártásba:

Y57XE - ez volt az Omega V8 Corvette-eredetű motorja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !valaki segítsen legyenszives ,hol találom a sebesség érzékelőt astra f classic-ban .Köszönöm

Öö... gondolom az útjeladóra gondolsz...

Az az óracsoport hátuljában van, ki kell szedni hozzá az órákat a műszerfalból.

Kép: (a WSFG jelzésű cucc kell neked)

Analog-WSFG.JPG

Link to comment
Megosztás:

Öö... gondolom az útjeladóra gondolsz...

Az az óracsoport hátuljában van, ki kell szedni hozzá az órákat a műszerfalból.

Kép: (a WSFG jelzésű cucc kell neked)

http://www.vectralcd.de/Analog-WSFG.JPG

Szia elöször is köszönöm ,de azért pontosírsunk egy kicsit ,világít a hibajelző lámpám kivillogtattam és a 24 sebesség érzékelőt olvastam ki ,amikor elindulok a kocsival akkor nem is világít hanem mikor megyek x sebeséggel és fékezek akkor kezd el világítani vagy ha intezívebben gyorsítok ,ha arról van szó amit mutattál ,akkor gondolom azt cserélnem kell .

Link to comment
Megosztás:

Ha már sebességmérő....

Miért van az hogy alacsony sebességnél 0-40 ugrál azaz remeg a mutató nagyobb sebességeknél nem vagy alig észrevehetően.

Gondolom a km óra spirál vagy bovden lehet a ludas. Lehet kenni vagy inkább csere. Már régóta ezt csinálja tulképpen már hozzá is szoktam csak most hogy ez volt a téma....

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ezt csinálja.... miért is? Régebb hangosabb volt, most elhalkult...

Ácsi! Nem mondtam , hogy kerreg. Az enyém teljesen hang nélkül csinálja. Csak remeg kis sebességnél és ahogy növelem a sebességet egyre kevésbé.

Az elmult 30ekm en nem javult de nem is romlott pont ugyan ugy csinálja mint amikor hozzám került.

Ha szétszedem látszik hogy hol rossz? azaz miért tud árugrani? Bár ha átugrana csak lenne hangja nem?

Link to comment
Megosztás:

Ha szétszedem látszik hogy hol rossz? azaz miért tud árugrani? Bár ha átugrana csak lenne hangja nem?

Szokott lenni egy kicsi...

lehet neked nem ugrik át, hanem szimplán szar útközben valahol a bowden, vagy valahol nagyon meg van törve

ahogy el lett vezetve.

Link to comment
Megosztás:

Az én tapasztalatomat írom le ezzel kapcsolatban.Amikor régebben kikaptam az órát láttam a spirál végét,hogy ugyebár négyszögletesre van sajtolva ami a vége felé kúposodik kissé s ez az óra szinrén négyszögletes foglalatába illik bele.Elvégeztem az éppen aktuális szerelést az órán /fehér számlap/ és raktam a helyére a spirált.Vagyis csak én hittem azt hogy a helyére.Az egész szerkezet egyfajta rugós feszítő egységgel van rögzítve az órához nem úgy mint ea jó öreg Ladáknál ahol menetes hollander fogja.Ha ezt a rugós rögzítőt nem halljátok kattanni az összerakáskor akkor biza nincs a helyén és ahogy opel16v is írta csak ugrál a helyén ésd a WFSG egység ilyenkor azt érzékeli mintha rángatna a kocsi s a mutató ennek megfelelően ugrál.Nagyobb sebességnél már eltünik a hiba mert akkor az a kis lendkerékszerű jeladó ami forog az optika előtt tehetetlenségénél fogva viszonylag folyamatosan adja a jelet.

Szóval KATT és a baj megszünik.Ha már szét van szedve azért nem árt nyomni bele valami kis olyjat és ami a lényeg mielőtt teljesen összerakjátok a műszerfalat / csatlakozók búrkolatok miegymás/ tegyetek egy kört a bekötött órával mert ha mégsem jó akkor ne kelljen újra szétszedni az egészet.Én szétszedtem 2x mire rájöttem hol a baki. :)

Link to comment
Megosztás:

Ja én is vettem áprilisban a bárdiban valami spirált. Remegett az is 50-ig(pedig az a helyén volt) azt 3 hét múlva beletört az órába a vége. Na mondom Bárdi garancia 1év. Erre mondja a paraszt hogy vigyek szakvéleményt.(törésről). Na mindegy nem a 3K izgatott hanem az hogy beletört annak a szarnak a vége az órába, és nem jött ki, csak 2 órás melóval. Aztán vettem ugyanolyat de berakás előtt lekezeltem egy kis műszerolajjal, azóta is megy szépen.(kopp kopp)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.