Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Vagy esetleg nem kap sebességjelet az ECU, az is így adja elő magát.

Lenne egy olyan kérdésem a szakértőkhöz, hogy mi a különbség az én C14NZ motorom és egy X14NZ motor között? Utóbbi már Euro2-es, de mitől?

Üdv FPepe!

A mitől kérdésre sajnos nem tudok válaszolni, csak a miértre. A C ugyebár azt jelenti, hogy az autó katalizátoros, az X pedig azt, hogy az autó megfelel az 1996-ban életbe lépett uniós szabályoknak, azaz a szigorúbb szennyezőanyag kibocsátási határértékeknek, ahogy erre Te is utaltál. Érdekesség, hogy mindkét motor 60 LE-s volt, kivéve azok az X14NZ-ék, amelyeket Ausztriában gyártottak (?) vagy forgalmaztak (?), mert azok állítólag valamilyen szigorúbb környezetvédelmi előírás miatt 44 helyett csak 40 kW-os teljesítményre voltak képesek. A fentiekből következik, hogy körülbelül 1994-ig C14NZ-ket gyártottak, utána pedig már csak X14NZ-ket, ha helyesek az információim. Különbség továbbá az is, hogy a C14NZ-nek sokkal szélesebb körű volt a felhasználása. Nemcsak F-Astrákba, hanem A- és B-Corsákba, Combókba és még az E-Kadettbe is rakták. A két motor műszaki paraméterei egyébként teljesen egyezőek.

Link to comment
Megosztás:

Pjoc-nak van X14NZ-je, őt kellene megkeresned pü-ben.

C14NZ(SE) zöldkártya adatai:

Alapjárat Gyári adat: 830 - 990 f/p Mért érték: 952 f/p CO (%) Gyári adat: 0,5 % Mért érték: 0,04 %

Emelt üresjárat Gyári adat: 2800 - 3200 f/p Mért érték: 3008 f/p CO (%) Gyári adat: 0,3 % Mért érték: 0,08 %

Lambda Gyári adat: 1 +-0,03 Mért érték: 1,00

Kiváncsi lennék, hogy mennyit enged az Euro 4-es szabvány...:rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1.6 si atsrába szertnék fordulatszámmérőt beszerelni utólag. Milyen módon lehetséges ez? Honnan kapja mahd a jelet? Egyáltalán lehet-e a haygományos gyújtásvezérelt fordulatszámmérőt beszerlni?

A válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Lenne még egy kérdésem.

Az ecotech motor miért olyan bonyolult? Tele van jeladóval, érzékelővel, meg minden hülyeséggel. Ha jól tudom akkor a 16 szelepes motor ugyanazt a teljesítményt produkálja, mint az én si-m. Akkor meg minek az a sok felesleges alkatrész? Milyen jeladó van a kipufogó vezérműtengelyén? Egyszerűen nem jöttem rá. :rolleyes: Remélem fel tudtok világosítani!

Sziasztok

Link to comment
Megosztás:

X14NZ zöldkártya adatai:

Alapjárat:

- gyári adat 830-990 f/p (mért érték: 939 f/p)

- CO (%) 0,50 (mért érték: 0,03)

Emelt üresjárat:

- gyári adat 2800-3200 f/p (mért érték: 2970 f/p)

- CO (%) 0,30 (mért érték: 0,01)

- lambda 0,97-1,03 (mért érték: 1,003)

Ez érdekes. Ez alapján nem értem, miért Euro1-es az enyém, mikor szinte tök ugyanezeket mérték nálam is, sőt a lambda érték 1.001 lett nálam :rolleyes: Ráadásul a tűrések ugyanakkorák, mint az Euro1-nél... Tudja vki, mekkorák ezek a határértékek Euro3-nál, ill. Euro4-nél?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1.6 si atsrába szertnék fordulatszámmérőt beszerelni utólag. Milyen módon lehetséges ez? Honnan kapja mahd a jelet? Egyáltalán lehet-e a haygományos gyújtásvezérelt fordulatszámmérőt beszerlni?

A válaszokat előre is köszönöm.

Nem írtad, milyen évjáratú az autó, de ha facelift ('94.09) előtti, akkor elvileg be van kábelezve, tehát csak beteszed a fordszámmérős műszerfalat, és már megy is. Ha fiatalabb az autó, akkor valszeg be kell kábelezni. Az ECU-tól lehet vinni a jelet, ha visszaolvasol az elektromos topicba (ez a téma oda való! ), megtalálhatod pontosabban. Műszerfal vásárlásnál arra figyelj, hogy a kmóra számlap alján levő W= szám azonos legyen az új műszerfalon is a régivel, a fordszámmérő része 7000-ig legyen skálázva (6000 a dieselé, 8000 a GSi-é, Calié), a kmóra pedig 220-ig legyen skálázva.

Link to comment
Megosztás:

Nem írtad, milyen évjáratú az autó, de ha facelift ('94.09) előtti, akkor elvileg be van kábelezve, tehát csak beteszed a fordszámmérős műszerfalat, és már megy is. Ha fiatalabb az autó, akkor valszeg be kell kábelezni. Az ECU-tól lehet vinni a jelet, ha visszaolvasol az elektromos topicba (ez a téma oda való! ), megtalálhatod pontosabban. Műszerfal vásárlásnál arra figyelj, hogy a kmóra számlap alján levő W= szám azonos legyen az új műszerfalon is a régivel, a fordszámmérő része 7000-ig legyen skálázva (6000 a dieselé, 8000 a GSi-é, Calié), a kmóra pedig 220-ig legyen skálázva.

Köszönöm a válaszod.

1994-es az autó, de valószínűleg szeptember utáni. Úgy emlékszem, hogy a műszerfalhoz futó vezetékek között nincs olyan szál, ami nem működtet semmit. Azért nem adom fel és utána járok.

Köszi :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszod.

1994-es az autó, de valószínűleg szeptember utáni. Úgy emlékszem, hogy a műszerfalhoz futó vezetékek között nincs olyan szál, ami nem működtet semmit. Azért nem adom fel és utána járok.

Köszi :rolleyes:

Műszeregység 8-as lábára menő zöld vezeték a fordszámjel

Link to comment
Megosztás:

A C-s motorokon még elosztós gyújtás szokik lenni, az X-eseken meg már DIS.

Általában. Mert C20XE-ből is van DIS gyújtásos '93-'94-ből, mégse Ecotec.

De sztem ezt az Opel csak azért csinálta, hogy utólag nekünk ne legyen egyszerű megfejteni hogy mi volt benne a rendszer. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ahhoz is. Meg a főtengely-jeladóhoz. Ezek adják a pozícióját a tengelyeknek és a dugóknak.

Nem igazán értem, hogy miért kell ennyire bonyolulttá tenni egy motort. A szerelést is és a meghibásodás lehetőségét is megnövelték, a motor teljesítménye pedig nem változott számottevő mértékben. Akkor inkább én a régi motorokra szavazok. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nem igazán értem, hogy miért kell ennyire bonyolulttá tenni egy motort. A szerelést is és a meghibásodás lehetőségét is megnövelték, a motor teljesítménye pedig nem változott számottevő mértékben. Akkor inkább én a régi motorokra szavazok. :rolleyes:

Euro3 volt a cél, csak nem jött össze.........

Link to comment
Megosztás:

Általában. Mert C20XE-ből is van DIS gyújtásos '93-'94-ből, mégse Ecotec.

De sztem ezt az Opel csak azért csinálta, hogy utólag nekünk ne legyen egyszerű megfejteni hogy mi volt benne a rendszer. :rolleyes:

Igen, de az C-s keverés volt... X-eseknél már azért jellemző a DIS, de úgy láccik ez alól is van kivétel <_<

Link to comment
Megosztás:

Nem igazán értem, hogy miért kell ennyire bonyolulttá tenni egy motort. A szerelést is és a meghibásodás lehetőségét is megnövelték, a motor teljesítménye pedig nem változott számottevő mértékben. Akkor inkább én a régi motorokra szavazok. :rolleyes:

Nem teljesítménynövelés volt a cél vele, hanem az újabb környezetvédelmi normáknak való megfelelés.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.