Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Tudom hogy nem ide kéne irnom, de van egy plusz alapjárati motorom.

Igaz használt, de jó. Cseréltem ujra, de nem az volt a hiba. :oops: :oops:

Ha kell, az évzáróra el tudom vinni. Azért irtam ide, mert itt lehet rá szükség.

Ja, és nem is eladni akarom, hanem segiteni a szenvedőkön. :) :) :D

Link to comment
Megosztás:

Peti!

Nem is biztos hogy az a gáz. Lehet hogy csak simán retkes

a folytószelepház, vagy szarul járnak a befecskendezőszelepek...

De még ezer más oka is lehet. Szét kell szedni a szívóoldalon a

folytószelepházat és környékét, jól kipucolni, megnézni nem lóg-e

a folytószelep (kikopott tengely), majd beleönteni egy fél tank

benyához egy protec adalékot, és eljárni vele magas fordulaton.

Ha nem segít, akkor érdemes alapjárati mocit cserélni (tisztítani

amúgy is fogod a folytószelepházzal).

Link to comment
Megosztás:

pontosan mit is kell leszednem? Nincs vmi leírás,hogy is álljak hozzá?

Tegnap leszedtem az sfi dobozt majd a pillangó szelepeket megtisztogattam (pici pillangó az nagyon koszos volt.....most sem sokkal szebb) szóval azt az egész pillangószelep házat kell lebontanom? :oops:

Kicsit laikussan állok a dologhoz de ha elmagyarázzák akkor megcsinálom :wink:

Egyébként ha szemből állok a pill.szelep háznak a jobb oldalán (gázbovden)ott a távtartó az alapjáratinak és ha gyújtás alatt megmozgatom akkor lehet érezni,hogy rátart (nem engedi magát)

De vmi mégsem smakkol :)

Link to comment
Megosztás:

Help

Keresek olyan emberkét aki tudna segíteni alapjárati motor kitisztításában.

Nem tudom mennyire vagy hozzáértő, de vigyázz, sok f@sszopás van vele. Mindenképp vidd el olyanhoz, aki ÉRT az autószereléshez. Kitisztítani nem nagy cucc, leszerelni meg vissza, na az a nagy cucc.

C20NE-nél gyerekjáték (én csináltam, sikerült is, azóta is jó), C20XE-nél megpróbáltam, majd szerencsére hozzáértő mellett döntöttem.

Kívánok sok sikert, nekem segített.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is szokott koncertezni...

De hallgattam egy-két motort még melegen is, azok alapján igen messze elmegy még ez...

Mindenesetre fogok venni pár hidrotőkét, és megpróbálom az egészen szar néhány darabot kicserélni, mert mégiscsak jobban hangzik...

Link to comment
Megosztás:

Nekem is szokott koncertezni...

De hallgattam egy-két motort még melegen is, azok alapján igen messze elmegy még ez...

Mindenesetre fogok venni pár hidrotőkét, és megpróbálom az egészen szar néhány darabot kicserélni, mert mégiscsak jobban hangzik...

én mostanában cseréltem és csak úgy duruzsol :)

úgyhogy van 16db hidrotőkém, amiből szvsz jó pár darab még király...csak nemtom melyik 8)

Link to comment
Megosztás:

én mostanában cseréltem és csak úgy duruzsol :)

úgyhogy van 16db hidrotőkém, amiből szvsz jó pár darab még király...csak nemtom melyik 8)

Kess! Milyet vettél bele? Gyárit/utángyárit?

Megvan a 16db kiszedett hidrotőke?

Szerintem el kéne vinni valahova tesztelni. Kérdés, hogy hogyan lehet egy ilyet tesztelni. Mondjuk én megpróbálnám valamilyen módszerrel lemérni, hogy melyik példány mennyire áll ellen a bütykénél a nyomásnak, valamint hogy melyik mennyi idő alatt engedi be/ki az olajat.

Link to comment
Megosztás:

Az mitol lehet hogy hidegen inditva neha iszonyatosan rangat az auto?

Ilyenkor nem tudok ugy kapcsolni meg gazt adni hogy ne rangasson...

Aztan ha bemelegszik akkor minden ok.

Minden nemreg lett cserelve, gyari uj gyertyak szurok stb, egyedul a benyaszuro az amiben lassan kb 20000km van...

Ez okozhat ilyet? Meg valaki mondta nekem a gyertyakabelt...

Link to comment
Megosztás:

Az mitol lehet hogy hidegen inditva neha iszonyatosan rangat az auto?

Ilyenkor nem tudok ugy kapcsolni meg gazt adni hogy ne rangasson...

Aztan ha bemelegszik akkor minden ok.

Minden nemreg lett cserelve, gyari uj gyertyak szurok stb, egyedul a benyaszuro az amiben lassan kb 20000km van...

Ez okozhat ilyet? Meg valaki mondta nekem a gyertyakabelt...

Elinuláskor rángat? Nekem is szokott olyat csinálni, hogy reggel amikor indulok, kicsit rángatózva tudom csak megtenni a dolgot. Olyan mintha hidegen jobban tapadna a kuplungtárcsa, és nem lehet úgy csúsztatni induláskor, mint egyébbként.

Link to comment
Megosztás:

Elinuláskor rángat? Nekem is szokott olyat csinálni, hogy reggel amikor indulok, kicsit rángatózva tudom csak megtenni a dolgot. Olyan mintha hidegen jobban tapadna a kuplungtárcsa, és nem lehet úgy csúsztatni induláskor, mint egyébbként.

Nem fizikai elindulaskor rangat (azt mar megszoktam hogy hidegben ovatosabban kuplungolok) hanem gyorsításkor-gázadáskor, bármely fokozatban...

Link to comment
Megosztás:

Úgy érzem nehezen melegszik a motor, akár 20-25 km is kell mire kimozdul a kék mezőből, de a 90-et nem éri el. A hűtő tapintásra forró, de ez ugye relatív. Néztem a másik FAstrát, ott a díszrács felső részén a nyílások 3-4 sora zárt volt, nálam nyitott. Ez motorfüggő, vagy az előző tulaj bonthatta ki? Tipp?

Link to comment
Megosztás:

Úgy érzem nehezen melegszik a motor, akár 20-25 km is kell mire kimozdul a kék mezőből, de a 90-et nem éri el. A hűtő tapintásra forró, de ez ugye relatív. Néztem a másik FAstrát, ott a díszrács felső részén a nyílások 3-4 sora zárt volt, nálam nyitott. Ez motorfüggő, vagy az előző tulaj bonthatta ki? Tipp?

termosztátot cseréld ki. akkor gyorsabban melekszik majd.

az a boritás klima nélküli autókhoz adták.

az enyémbe se volt, és nem is hiányzott....

Link to comment
Megosztás:

Úgy érzem nehezen melegszik a motor, akár 20-25 km is kell mire kimozdul a kék mezőből, de a 90-et nem éri el. A hűtő tapintásra forró, de ez ugye relatív. Néztem a másik FAstrát, ott a díszrács felső részén a nyílások 3-4 sora zárt volt, nálam nyitott. Ez motorfüggő, vagy az előző tulaj bonthatta ki? Tipp?

Hát ehhez csak annyit, hogy az én józan eszem és még sok más hozzáértő emeber nálam is a termosztátra gyankodott, és az esetek 90%-ában tényleg az is a ludas, DE nekem a vízhőfokjeladó volt a rossz...

És a poén az, hogy lassan is emelkedett, de a végén viszont csak pár fokkal mutatott kevesebbet (kb 5-el) -- vagyis azt hittem, hogy nyitva van a termosz azért melegszik lassan, de nem.

Az volt a becsapós, hogy már a kék mezőben nyitott a termosz, s ezért hittem, hogy rossz.

Mivel ezerpárszáz ft a jeladó, a termosz meg több mint 7 ropi (16V-hez) ezért én elgondolkodnék azon, hogy hasonló esetben mivel kezdjek. Nekem a kék tetje és 90 közé ment fel max úton, városban is épp 90 de az is csak sok dugó után.

Link to comment
Megosztás:

Rossz termosztátnál nem túl Szibériai időben városi dugóban

fel kell mennie 96-97-ig, utána kapcsol a venti.

Ha Neked óra szerint csak 90-ig ment, és ott kapcsolt a venti,

akkor egyértelműen a műszer jeladó a hibás. :)

és joember akkor mi a vihar van ha (látszólag)rendesen kapcsol a venti de kiba gyorsan eljut odáig hogy kapcsolnia kelljen

nyáron ez elfogadható volt (pontosabban a lóf@szt) de igy majdnem télen is semmi perc alatt eljut odáig hogy kapcsol a venti

lehet hogy mégis kuka az egész és meglátjuk egy újjal

Link to comment
Megosztás:

Rossz termosztátnál nem túl Szibériai időben városi dugóban

fel kell mennie 96-97-ig, utána kapcsol a venti.

Ha Neked óra szerint csak 90-ig ment, és ott kapcsolt a venti,

akkor egyértelműen a műszer jeladó a hibás. :)

Ott a poén hogy 94-nél kapcsolt a venit... okés ez már gyanús, de hát nem vagyok egy nagy szaki... most az újjal még nem tom hol kapcsol mert még alig mentem vele... de jó (csak még a ventire nem volt szükség, meg az amúgy se megy szinte sose, mer nem Pesten nyomulok)

Link to comment
Megosztás:

Örülj neki ha 100 alatt kapcsol a venti, mert ez azt jelenti, hogy a

termosztát kiengedi a hűtő felé a vizet rendesen (venti jeladója

a hűtő oldalán van). :)

de egy kis araszolás parkolás stb ideje alatt is eljut odáig hogy kapcsoljon...nekem ez akkor is gyanus

és ha 100 fölött kapcsol?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.