Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Kedves Opelben gazdag fórumtársaim! <_<

Véleményeket kérek a következő témában. Jelenleg van egy tinlyeg tökéletes műszaki állapotú 98-as F Astrám, 1,4. Tehát nem eszik sokat! :-) (közel 300Ft-os benzinnél ez nem hátrány!!!) Ezt az 1,4-es motort akarom kicserélni nagyobb lökettérfogatúra, ugyanilyen F Astrás, benzines motorra.

Olyan hozzászólásokat várok, amiben a műszaki kivitelezhetőségre, vagy épp lehetetlenségre, esetleg megbízható motor beszerzési helyre utal.

Előre is köszönöm a fáradozását a hozzászólónak! :rolleyes:

Először gondold át mit vársz (vagy mit szeretnél) teljesítményben, fogyasztásban és mennyit szánsz rá.

A legolcsóbb valóban az autócsere.

Elküldve

Köszönöm a válaszokat! :rolleyes:

Ha már korábban volt ilyen irányú véleménykifejtés, akkor visszaolvasok egy keveset.

Ha a legoccsób megoldás egy GSi, akkor valszeg azt kell vennem!

Tényleg köszönöm a válaszokat!

Elküldve

Helo Mindenki

Figyu srácok!

Szeretném kicserélni az 1,6-os 8 szelepes zizegőmet (a motort) egy izmosabbra, ti mit tennétek a sajátotokba? Gsi 2,0 16-osat (DOHC) -t , vagy 2,0 16-os turbo calibra mocit? Melyikkel lesz kevesebb gondom? Melyik birja jobban ha ütöm vágom?

Elküldve
Kicsit fentebb írva vagyon, mivel jár a motorcsere... szerintem fel kell ébredni, és másik

autót venni, ha ez nem elég. :rolleyes:

Akinek van kedve szerelni, van alkatrésze, és meg tudja oldani a dolog neccesebb részét papírozás+mszv.+zk. annak megéri.

Mindent lehet, te is tudod, csak pénz kérdése.CSak kérdés, hogy megéri-e......

Tehát ha van otthon motor+váltó+sallangok+hozzáértés, akkor akár meg is érheti.Ha nincs ,akkor célszerűbb olyan motorral szerelt autót venni inkább, mert többe kerül a leves, mint maga a hús ami benne van.

Ebként én inkább bevállalnék a 16NZ-C16SE projektet,Költséghatékonyabb, húzható a motor+megmarada motorszám, amivel elkerülhetőek a felesleges b@szakodások.

Szerintem.

Elküldve
Helo Mindenki

Figyu srácok!

Szeretném kicserélni az 1,6-os 8 szelepes zizegőmet (a motort) egy izmosabbra, ti mit tennétek a sajátotokba? Gsi 2,0 16-osat (DOHC) -t , vagy 2,0 16-os turbo calibra mocit? Melyikkel lesz kevesebb gondom? Melyik birja jobban ha ütöm vágom?

Egyik sem igazán ütős-vágos motor, pláne a turbós nem. Az XE-re váltás olyan 300-ban, a LETre váltás pedig olyan 7-800ban állna meg, persze papír nélkül és azt feltételezve hogy a vásárolt motor és váltó hibátlan, üzemképes állapotú. Ennek a fényében keresgélj és tervezz. :rolleyes:

Elküldve
Akinek van kedve szerelni, van alkatrésze, és meg tudja oldani a dolog neccesebb részét papírozás+mszv.+zk. annak megéri.

Mindent lehet, te is tudod, csak pénz kérdése.CSak kérdés, hogy megéri-e......

Motorcsere

Azonos típusú motor beépítése esetén a járművet a területi Közlekedési Felügyeleten szemlére kell bemutatni.

Az adatváltozásról Adatlap kerül kiállításra, melyet az Okmányiroda bejegyez a nyilvántartásba, és új forgalmi engedélyt

ad ki.

Az eredeti típustól és típusjelzéstől eltérő motorcsere engedélyköteles átalakításnak minősül. Az engedély iránti kérelmet

a területi Közlekedési Felügyelethez kell benyújtani.

A kérelemhez az alábbiakat kell mellékelni:

- forgalmi engedély másolat,

- a beépítésre kerülő motor származási igazolása (adásvételi szerződés, forgalmi engedély, stb.),

- 2 példányos műszaki dokumentáció,

- nem gyári típusváltozat létrehozása esetén szakértői intézmény vizsgálati jelentése – a jármű környezetvédelmi

osztályba sorolásához,

- az eljárási díj befizetését igazoló bizonylat.

Nem típusazonos (értsd: nem az eredeti gyári motorkódú) motorcserének alapja az 5/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet

(továbbiakban Rendelet) 2. § (2) bekezdésében meghatározottak. Ennek alapján a nem típusazonos motorcsere

engedélyköteles tevékenység. A Rendelet 16. § (1) bekezdése értelmében az előzetes átalakítási engedély kérelmet

a területileg illetékes közlekedési felügyelethez kell benyújtania, a kérelemhez csatolni szükséges az elbíráláshoz

szükséges műszaki dokumentációt, melyet csak szakintézmény, gyakorlott gépész-, vagy közlekedés technikus,

ill. gépész- vagy közlekedésmérnök készíthet el.

Felhívom figyelmét, hogy a Rendelet 16. § (6) bekezdése értelmében:

Nem engedélyezhető a jármű olyan átalakítása, amely a 6/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet Függelékeinek Mellékleteiben

meghatározott valamely közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi követelmény tekintetében a jármű gyárilag kialakított

jellemzőinek romlását eredményezi.

Nem gyári motorral szerelt jármű:- a jármű kategórián belül végrehajtott motorcsere esetén a motor minősítettségének az

ENSZ-EGB 49.02/B (Euro-II), ENSZ-EGB-49. 03/B (Euro-III) normáknak való megfelelőség, gyártóművi igazolása szükséges.

Tehát C20XE-re vagy C20LET-re alakítást semmilyen körülmények között nem fognak engedélyezni!

Az ilyen átalakítások csakis illegálisan végezhetők el, szabálysértési eljárás mellett büntetőeljárást is

von maga után, egy esetleges KPM ellenőrzés során... :rolleyes:

Elküldve
Tehát C20XE-re vagy C20LET-re alakítást semmilyen körülmények között nem fognak engedélyezni!

Az ilyen átalakítások csakis illegálisan végezhetők el, szabálysértési eljárás mellett büntetőeljárást is

von maga után, egy esetleges KPM ellenőrzés során... :rolleyes:

XE-re miért nem adnak engedélyt a fentiek alapján?

Elküldve
XE-re miért nem adnak engedélyt a fentiek alapján?

Mert nem legalább euró2-es besorolású :rolleyes:

Azok ugyanis az X-es motorok voltak.

Tehát manapság csakis X kóddal kezdődő motorszámot lehet legalizálni, de azt is

csak mérnöki tervekkel ellátott átépítési engedélykérelemmel, ami milliós költség.

És úgy hallottam, hogy május1-től szigorították az engedély kiadásokat is, szigorúan

névhez van kötve a kpm-nél, felelősséggel ellátva. Úgyhogy most már "kicsit"

nehezebb lesz bratyózni, akinek van ismerőse.

Elküldve

De ez még mindig nem teljesen világos a számomra. Ez a tipusazonos motor dolog. Tehát: ha én tegyük fel szeretnék az enyémbe egy X14XE mocit, ami ugyebár létező konfiguráció az Astráknál, azt engedélyezni fogják? És kell akkor is terveztetni?

A fenti példánál maradva a C20XE helyett X20XEV-vel már működhetne a dolog...

Elküldve
Egyik sem igazán ütős-vágos motor, pláne a turbós nem. Az XE-re váltás olyan 300-ban, a LETre váltás pedig olyan 7-800ban állna meg, persze papír nélkül és azt feltételezve hogy a vásárolt motor és váltó hibátlan, üzemképes állapotú. Ennek a fényében keresgélj és tervezz. :rolleyes:

Elég relatív az ár, de gondolom csak motorra értetted. Viszont megspórolható a beszerelési díj ha maga rakja be, és hozzájönnek az egyéb apróságok, mint a futómű és fék cseréje.

Elküldve

Pontosan. Xesnél működne, csak terveztetni kéne. Viszont ez magában foglalja azt is, hogy az

összes üzemi rendszert (pl fék) hozzá kell tervezni, és csak úgy lehet vizsgáztatni a tervdoksi

alapján. :rolleyes:

Elküldve
Mert nem legalább euró2-es besorolású :rolleyes:

Azok ugyanis az X-es motorok voltak.

Jó de ez szerencsére nem is kritérium, csak ababn az esetben, ha nem gyári motorral szerelném.

Elküldve
Elég relatív az ár, de gondolom csak motorra értetted. Viszont megspórolható a beszerelési díj ha maga rakja be, és hozzájönnek az egyéb apróságok, mint a futómű és fék cseréje.

Nem ez komplett csere mindennel. Egy XE válótval kb. 120, a LET váltóval 5-600.

Elküldve
Jó de ez szerencsére nem is kritérium, csak ababn az esetben, ha nem gyári motorral szerelném.

Kicsit félreérthető a megfogalmazás, de anno ennek utánajártam.

Tehát ha nem a gyári típuskódot rakod bele, akkor mindenképpen az új típuskódú

motornak legalább euro2-es besorolásúnak kell lennie. Kapisch? :rolleyes:

C20XE-t tehát csak olyan autóba tehetsz, amiben eredetileg is ez volt, illetve

ha olyan kit-cart építesz, aminek a homológ lapján ez a motor van feltüntetve.

Elküldve
Kicsit félreérthető a megfogalmazás, de anno ennek utánajártam.

Tehát ha nem a gyári típuskódot rakod bele, akkor mindenképpen az új típuskódú

motornak legalább euro2-es besorolásúnak kell lennie. Kapisch? :rolleyes:

C20XE-t tehát csak olyan autóba tehetsz, amiben eredetileg is ez volt, illetve

ha olyan kit-cart építesz, aminek a homológ lapján ez a motor van feltüntetve.

Oksa, így tiszta.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok! Olyan gondom van, hogy kicseréltem az ékszílyat mert inditáskor kb egy fél percig csúszott. A csere után is ugyanúgy megcsúszik, és ad egy pici süvitő hangot mintha turbo lenne. Húztam rajta egy picit a csúszás megszünt de a süvités erősebb lett. Nem tudja valaki, hogy mi lehet a gond? Be kell még kopnia netán? Segítségeteket előre is köszönöm!

Elküldve
Sziasztok! Olyan gondom van, hogy kicseréltem az ékszílyat mert inditáskor kb egy fél percig csúszott. A csere után is ugyanúgy megcsúszik, és ad egy pici süvitő hangot mintha turbo lenne. Húztam rajta egy picit a csúszás megszünt de a süvités erősebb lett. Nem tudja valaki, hogy mi lehet a gond? Be kell még kopnia netán? Segítségeteket előre is köszönöm!

Az a sűvítés sztem a generátor csapágya lesz. Ha kezd tönkremenni, annál jobban sűvít, minél jobban meghúzod a szíjat. A csúszás sztem a kopott szíjtárcsa miatt van. Összegezve: vidd el a generátort felújíttatni, ahol - többek között - kap új csapágyat és szíjtárcsát, és a probléma megszűnik :rolleyes:

Elküldve
Az a sűvítés sztem a generátor csapágya lesz. Ha kezd tönkremenni, annál jobban sűvít, minél jobban meghúzod a szíjat. A csúszás sztem a kopott szíjtárcsa miatt van. Összegezve: vidd el a generátort felújíttatni, ahol - többek között - kap új csapágyat és szíjtárcsát, és a probléma megszűnik :rolleyes:

De az előző szíjjal nem volt semmi hangja. Ahogy felraktam az új szíjat akkor kezde el csak!

Elküldve
De az előző szíjjal nem volt semmi hangja. Ahogy felraktam az új szíjat akkor kezde el csak!

Ez így szokott lenni...

A régi szíjhoz képest az új mindenképpen feszesebb (pláne hogy még húztál is rajta), és ez már sok a csapágynak.

Elküldve

Üdvözlök minden fórumozót!

Értetlenül állunk egy barátom autója előtt. Kiszámíthatatlan időközönként elkezd rángatni, majd leáll. A motorkódja c14nz. A jelenség nem köthető sem időjáráshoz, sem forgalmi viszonyokhoz, sem fordulatszámhoz. Valaki tud segíteni, hogy mi lehet az oka?

Előre is köszönöm

Elküldve

Nekem úgy tűnik, mitha üzemanyagellátási gond lenne, legalábbis első körben.

Üzemanyagszűrő volt cserélve mostanában?

Na meg ezer más oka is lehet persze.

Elküldve
Nekem úgy tűnik, mitha üzemanyagellátási gond lenne, legalábbis első körben.

Üzemanyagszűrő volt cserélve mostanában?

Na meg ezer más oka is lehet persze.

Én is ezt javasoltam neki, de a hibajelenség közben világít a motordiagnosztikai lámpája. Csak akkor alszik el, ha leállítja az autót és a következő indításkor nem világít. A komputer nem ír ki hibakódot.

Elküldve
...Csak akkor alszik el, ha leállítja az autót és a következő indításkor nem világít. A komputer nem ír ki hibakódot.

A következő indításkor nem világít? Minden indításkor világítania kell (amíg beindul az autó). Nézzétek meg azt a csatit, ami a motortérben a gyújtáselosztó alján van, egy 3 pólusú csati, alapjáraton ketyegő motornál mozgassátok meg. Ha leáll, az a hibás. Ha nem az a gond, akkor van a gyújtáselosztó mögötti részen egy csatlakozó egy fémlemezhez rögzítve, 2-2 vezeték megy bele, azt is ellenőrizzétek mozgatással.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.