Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Elvileg a gyáriban ugye pont az a jó, hogy az biztos nem csinál ilyen csúnyaságokat... mindenestre holnap megméretem...

a tul tömény fagyálló megmarja a tömitéseket, vizpumpa tömbszelencét stb.....

szóval tessék higitni.

mikor volt itt olya hideg, hogy a -25 fokra állitott fagyálló kevés volt???

:shock:

Link to comment
Megosztás:

Nekem 1.2-es 16v Gastrám van. Lecseréltük a benzin szűrőt, ilyenkor nem kell légteleníteni a csúcsokat?
Szvsz nem, de rögtön utánna célszerűbb egy kicsit nagyobb fordulaton járatni kb.30-40mp-ig.Bár nekem F van, de nem okozott gondot, hogy kicseréltem.Be sem dadogott, nem kellett ráindítani, semmi ilyesmi.
Link to comment
Megosztás:

Szvsz nem, de rögtön utánna célszerűbb egy kicsit nagyobb fordulaton járatni kb.30-40mp-ig.Bár nekem F van, de nem okozott gondot, hogy kicseréltem.Be sem dadogott, nem kellett ráindítani, semmi ilyesmi.

OK. kössz a segítséget, akkor meghajtom a kicsikét.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek, rég jártam erre, igaz, csak kábé két hete ültem vissza a kocsiba... Van is némi kérdeznivalóm:

A kocsi jól megy, hidegen sincs túlzottan ronda hangja (kicsit ciccegnek a hidrotőkék, de 15sec és csönd van), túlságosan az olajat sem eszi (egy liter/6000 km, 10w-40 opel), viszont melegen is van némi fémes vakarós hangja. Hidegen rondább, melegen szerényebb, de ott van. Növekvő fordulattal növekszik a frekvenciája, 3000 felett elhallgat (vagy csak annyira sűrű lesz, hogy összefolyik).

Maga a kocsi szépen húz, viszont elég hangos a motor.

Valakinek ötlete?

Nagynevű szerelők mondanak egymásnak ellentmondó dolgokat. Egyik szerint hidrotőke, másik szerint dugattyú vagy csapágy...

Link to comment
Megosztás:

viszont melegen is van némi fémes vakarós hangja. Hidegen rondább, melegen szerényebb, de ott van.

Na ilyen hangom sajna nekem is van, és egyre inkább az az érzésem, hogy a generátor felől jön, de nekem csak full meleg motornál jön elő... csilingel valami... először azt hittem valami lemez, de félek, hogy v.mi csapágy a generátornál, nemtom... :)

A másik igen durva eredmény a mai fagyálló mérés: -30 fok !!!

mindez úgy, hogy a régi elvileg -38 volt, abból kb. 1-1.5 liter maradt, 3 liter gyári fagyálló koncentrátum, plusz kb. 1 liter víz.... szerintem tuti rosszul mérték, pedig OMV kút volt... de ezt kizártnak tartom: maga a 3 liter gyári koncentrátum ha a többi sima víz akkor is -40... szal ennek legalább -50-nek kellene lennie...

jah és mondtam, hogy félek, hogy túl tömény... erre: nem baj az... szal erről ennyit... majd megméretem máshol is.

Link to comment
Megosztás:

Na feloldódott a rejtély: Elmentem a Kistarcsai OMV kúthoz is, s az ottani srác ugyanolyan műszerrel, de tök alaposan (előtte megtisztította, rendes mennyiséget tett rá) megmérte: -48, -49 fok... na ez már reális, kérdeztem is, hogy tuti, azt mondta tuti... a fentiek alapján is ez így van rendjén. Az árpádföldi OMV-s gyerek meg elmehet a francba szerintem nem is vett rendesen mintát belőle... úgy lehet még a korábbit mérte....

Szal gyári koncentártum rulez... én meg megyek ki hígítani... meg ha már valahol úgyis ki kell engedni, akkor úgy döntöttem cserélek vízhőfokjeladót: 1300 körül volt a Csergőben (Identikus, szal gyári beszállító, de nem gyári zacsi).

Remélem tényleg az lesz a rossz... igazából mostmár folyamatosan kevesebbet mutat... szal szerintem folyamatosan döglik a mostani jeladó... (remélem az, s nem a műszer)

Link to comment
Megosztás:

Na az egyik szemem sír :) a másik nevet... :)

A jó hír az, hogy a vízfőfokjeladó volt a rossz, mostmár jól mutatja, csak mondjuk tömítenem kellett (mivel más nem volt FBS pasztával) mert melegen csöpögött egy kicsit a jeladó mellett, de most már jó...

A baj viszont az, hogy megvan mi csilingel: a kuplung (vagy ott valami). Ha eléri az üzemi hőfokot a moci akkor kezdni és a fordulatszám növelésével szinkronban gyorsul a csilingelés. Ha lenyomom a kplungot akkor szinte full elhallgat, ha viszont direket még fel is húzok a pedálok akkor még erősebben csinálja...

Ezt mi okozza ???

Félek, hogy zsebbenyúlós móka lesz... :D :D :P

Link to comment
Megosztás:

Inkább a kuplungtárcsán levő rugó lehet a ludas...

De lehet kinyomócsapágy is.

Ilyesmitől féltem én is... :)

Mennyibe szokott egy ilyen beavatkozás fájni ?

Ja és ha mondjuk így hagynám egy darabig... (bár az a baj, hogy egyre sűrűbben csinálja...) akkor sok egyéb dolgot szétverne ?

Link to comment
Megosztás:

Ehh. azóta is csinálja? :?

Én meg amikor eljöttem kicsit megkergettem a vasat, olyan mély hangja lett.. ehh.. :) viszont gázfröcsnél vmi elég fura hangot ad... lehet elszabadult, vagy elszabadúlni készül vhol a kipuffrendszerben..(vmi lamela vagy csöcs tudja...)

Link to comment
Megosztás:

sztem vmi gáz van az alapjárati motorral :) Ugyan tegnap kicsit megmozgattam (sőőt ha gyujtás alatt próbálom megmozgatni akkor vadul ellenáll :) ) De vmi nem okey mert olyan 1000rpm és 500között ingadozik........mintha nem vezérelne az alapjárati. (szétbontani nem merem mert még nem szereltem ilyet sose)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.