Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Mi a visszatérő vezetéknél eresztettük le.

Visszatölteni mindenképpen a kiegyenlítőtartályon keresztül kell.

A fagyállóknak is van lejárati idejük ám!!!

Nekem konkrétan a shell típusú 3 évig volt okés.

Dobozon jelezve... :)

Elküldve

Ja, onnan oda, tehát nem a felső kis kunkori, hanem másik oldalon,

ami Nekem konkrétan a motor mögé megy. C20XE esetében nemtom

pontosan merre.

Elküldve

redline

5.7 liter az 1.4 és 1.6 -osok hűtőköre, azonban a teljeset nem tudod leengedni, kb. 1 - 1.5 liter maradni fog benne. A gyári koncentrátumból 2.5 liter kell a -30 as fagyállósághoz, 3 a -40 hez (de ugye ez akkor lenne így ha nem maradna benne semmi). Ha a régid is megvolt -30 akkor szerintem 2 liter elég, de ha már nagyon gázos volt akkor nem biztos. Nekem -38 volt a régi, nomeg nem gondoltam hogy ennyi marad benne -> 3 lityi koncentrátum -> erre már csak v.mivel több mint 1 liter víz ment kb. Szal ez így felesleges volt, na de mosmá mindegy.

Elküldve
jó hogy előjött a fagyálló téma...

Az egynégyes elfogóba mit rakjak? A tartályban elég kevés a folyadék tehát mindenképpek pótolni kell mielott bejön a fagyos idő. Az enyémben simán lehet, hogy még a gyári van. Le kell ezt engedni? Vagy mi a gyikot csináljak? Vagy megveszem a hütőfolyadékot vmi köcsögben és beleborítom oszt' kalács? :)

Nekem múlt hétvégén sikerült majdnem 5 litert kipréselni belőle. Most végre rendesen be van keverve, meg tiszta is (még a kiegyelítő tartályt is kimostam :D ) Nekem 3 liter Forest + 2 liter disztingvált ( :) ) víz ment bele.

Elküldve

Én kb 2 hete cseréltem,egybekötve vízcsővizsgálattal,mert előtte már kettő eldurant.Találtam is két újabb szakadt csövet.Ekkor átfutott az agyamon,hogy ki kellene öblíteni a fűtőtestet.Azt a retket ami kijött belőle! :shock:

Elküldve

Én is mostanság cseréltem le az egészet. Nekem 4,5 liter ment bele, és szerintem az összes régi kijött, mivel a vízpumpa is cserélve lett, és gondolom az van a legalacsonyabban a hűtőrendszerben.

Én nem kevergettem, boltilag bekevert anyagot tettem bele. (-36)

Elküldve
Én is mostanság cseréltem le az egészet. Nekem 4,5 liter ment bele, és szerintem az összes régi kijött, mivel a vízpumpa is cserélve lett, és gondolom az van a legalacsonyabban a hűtőrendszerben.

Én nem kevergettem, boltilag bekevert anyagot tettem bele. (-36)

Tuti nem jött ki az összes !

1.4 & 1.6 - 5.7L

1.8 & 2.0 - 7.2L

Diesel - 6.8L

Amúgy elöl marad a hűtőben, mert egyik cső sincs az alján, hanem feljebb vannak, szal szerintem csak szívattyúzva lehetne kiszedni belőle az összeset...

Elküldve
Tuti nem jött ki az összes !

1.4 & 1.6 - 5.7L

1.8 & 2.0 - 7.2L

Diesel - 6.8L

Amúgy elöl marad a hűtőben, mert egyik cső sincs az alján, hanem feljebb vannak, szal szerintem csak szívattyúzva lehetne kiszedni belőle az összeset...

Ha te mondod! Bár gyanús ís volt, hogy amikor emelgettük az autót, meg kibillentettük a mocit, akkor mindig csurgot ki egy kevés belőle. :roll:

Elküldve

Be lett mérve a fagyálló. -50 fok. :)

Szóval leszedtem a kiegyenlítőt és az abban lévő vizet sima desztilláltra cseréltem. A tartályt kimostam így sokkal szebb lett de sajnos nem tökéltetes. Pedig szenvedtem vele rendesen. Esteleg van valakinek ötlete mivel lehetne tökéletesen tisztára mosni? Nem mintha újra ki akarnám szedni. :)

Elküldve
Én kb 2 hete cseréltem,egybekötve vízcsővizsgálattal,mert előtte már kettő eldurant.Találtam is két újabb szakadt csövet.Ekkor átfutott az agyamon,hogy ki kellene öblíteni a fűtőtestet.Azt a retket ami kijött belőle! :shock:

Hgy öblítetted ki a fűtőtestet?

Mivel érdemes kimosnom a rendszert?

Legutóbb az Auchanba (madaras tesco) láttam akciósan hűtőtisztító folyadékot. Ha jól emlékszem, Winn's volt. Érdemes azt megvenni?

Fagyálló csere előtt állok én is, milyet tegyek bele? Én a gyárin gondolkodom, de ajánlották már a Rowe koncentrátumot is. Ötlet :?:

Elküldve

Hűtőrendszerekben inkább csak az újabbakat érdemes kimosni. Ehhez bármilyen "radiator flush" jó. A régebbiek rizikósak, van olyan (életkor) amikor már a szennyeződés tömítésként is funkciónál. Kimosás után esetleg ereszthet a rendszer, vagy a feloldott "lebegő" vízkő és egyéb szenny dugulást okozhat.

Sok helyen bevált módszer a "slagot bele, oszt hadd szóljon!" :)

Én a kiegyenlítő tartályt vízkőoldóval mostam ki. Elég agresszív anyag, (érdemes kesztyűt húzni!), de jó felkapta azt a barnás lerakódást.

Elküldve
Hűtőrendszerekben inkább csak az újabbakat érdemes kimosni. Ehhez bármilyen "radiator flush" jó. A régebbiek rizikósak, van olyan (életkor) amikor már a szennyeződés tömítésként is funkciónál. Kimosás után esetleg ereszthet a rendszer, vagy a feloldott "lebegő" vízkő és egyéb szenny dugulást okozhat.

Sok helyen bevált módszer a "slagot bele, oszt hadd szóljon!" :)

Én a kiegyenlítő tartályt vízkőoldóval mostam ki. Elég agresszív anyag, (érdemes kesztyűt húzni!), de jó felkapta azt a barnás lerakódást.

Sikáltad, vagy szimplán beletöltötted és vártál, hogy dolgozzom az anyag?

Közben utána kérdeztem a fagyállóknak. A ROWE kéket ajánlják. 1200 Ft/1,5 Kg. Ez nem is olyan drága, főleg hogy -70 C ig bírja. Veszek kettőt + hozzá 3 lit deszt.vizet, aztán le van tudva a fagyvédelem :)

Elküldve

Mostanában alacsony forgulatszámnál, ha nyomok egy kövéret, olyan mintha turbós lenne a kocsi: először megtorpan utána pedig elkezd húzni.

Magasabb fordulaton persze nem csinálja, ötlet,tipp?

Elküldve

Benya? Nem valami hátsókertben tankolsz? :)

Benzinszűrő mikor volt cserélve? Gyertya? Gyertyakábelek lettek

mérve mostanában? Légszűrő hogy áll? Elsőre ezeket nézném meg.

Elküldve
Sikáltad, vagy szimplán beletöltötted és vártál, hogy dolgozzom az anyag?

Tartály leszerel, töményen beleöntöttem, lukakat lezártam és izomból ráztam. :)

Sikálni nem tudod, mert nem férsz hozzá.

Ha nem vagy elégedett az eredménnyel, ki kell öblíteni, és meg kell ismételni újra a műveletet. :wink:

Elküldve
Benya? Nem valami hátsókertben tankolsz? :)

Benzinszűrő mikor volt cserélve? Gyertya? Gyertyakábelek lettek

mérve mostanában? Légszűrő hogy áll? Elsőre ezeket nézném meg.

Engedelmeddel, a Shell kúton tankol V-power 95-t, Az üza.szűrő 6000km-el ezelőtt volt cserélve.A gyertyákat mondjuk nem tudom mikor csrélték mielőtt megvette.Annak a hibája nem jönne elő korábban?Alapjárat, ilyenek, ill. fordulat?

Elküldve

Nemtom milyen teszterre gondolsz.

Ha a kábeleket akarod ellenőrizni, azt egy egyszerű ohm-mérővel tudod.

Tech-re nem érdemes rakni, abból nem fog kiderülni sztem ez a hiba.

Elküldve

Könyvszerint a kábelek ellenállása 3-20kOhm-ig jó, a hossz függvényében. Egyszer én mértem és 3-nak ~5kOhm volt egynek pedig 6 vagy 7. Ez már rendellenes?

Amúgy mennyi egy átlagos kábel átlagos élettartama? :)

Elküldve
Fagyálló csere előtt állok én is, milyet tegyek bele? Én a gyárin gondolkodom, de ajánlották már a Rowe koncentrátumot is. Ötlet :?:

Én aszondom gyárit, 3 Literrel a Dieselnél is megvan a -30fok. Darabja egy ezres.

Elküldve

Engedelmeddel, a Shell kúton tankol V-power 95-t, Az üza.szűrő 6000km-el ezelőtt volt cserélve.A gyertyákat mondjuk nem tudom mikor csrélték mielőtt megvette.Annak a hibája nem jönne elő korábban?Alapjárat, ilyenek, ill. fordulat?

warwolf frankón tudja, benzinszűrővel együtt volt a levegőszűrő is cserélve, a gyertyát éppen akartam már cserélni, de ezek után jobban fogom sürgetni a projektet.

Voltam 3 shell kútnál fagyállót méretni :

1. -25

2. -27

3. -30 itt már belenéztem én is a műszerbe, hát inkább 32 volt, a színe meg még elég szép kék, úgyhogy én az idén nem öntök bele.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.