Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

A Wok-os ötlet jól hangzik:))) És ha elég nagy fordulaton megy a motor, akkor még szén sem kell hozzá :D )

Ok, koszréteg egy része marad:)

Már megint ennének.... :blush:

Esetleg fúrógépbe fogható drótkefével is lehet próbálkozni, vagy csiszolópapírral, de mint fentebb említették, kár vele nyűglődni.

Link to comment
Megosztás:

Nem igaz hogy senkinek nincsen ilyen tapasztalata...

Azt itt senki nem fogja megmondani biztosra, hogy amit te megnéztél annak mi baja van. Én személy szerint hallottam olyanról akinek többször elszakadt nz-ben és semmi baja nem lett, de már az ellenkezőjét is.

Az biztos, hogy az alja ugyanaz mint az nz-nek (legalábbis kompatibilis), olyanokat meg lehet venni 20-40ezerért is (komplett motorokat, csak az alja valamivel olcsóbb lehet)

Én mondjuk azt nem értem miért nem lehet lekapni a hengerfejet vétel előtt? Utána úgyis mindenképp lekerül.

Vagy szerválj egy haszált szíjat, dobjátok fel és ha megy megy ha nem nem. :blush:

Link to comment
Megosztás:

...Vagy szerválj egy haszált szíjat, dobjátok fel és ha megy megy ha nem nem. :lol:

Jaja, a legegyszerűbb megoldás ez lenne, ha új szíjjal (lehet használt is :blush: ) beindul, akkor semmi gond. Gyorsan fel lehet rakni, még a feszítővel se muszáj sokat tökölni, én mentem már egész laza vezműszíjjal is 160km-es kirándulásra, és semmi gond se volt ;)

Egyébként valóban nagyon hasonló az NZ-hez, de tudtommal a dugattyútető kialakítása kicsit más. NZ-ről már hallottam, hogy simán túlél egy ilyen dolgot, SE-ről még nem hallottam se ilyet, se olyat. :D

Sztem azért se sokan reagáltak a kérdésedre, mert itt a klubban tudtommal nem sok SE mocis autó van, az a kevés (amiről én tudok) az meg NZ-ből átalakított SE. Ráadásul akik ide járnak, általában jobban értenek hozzá, minthogy gyakran elszakadjon a szíjuk. Egyszerűen kevés az ilyen irányú tapasztalat.

Link to comment
Megosztás:

Jaja, a legegyszerűbb megoldás ez lenne, ha új szíjjal (lehet használt is :blush: ) beindul, akkor semmi gond.

Azért mondtam használtat, mert azt azért ingyen is lehet szerezni, pár km tesztelést kibír, ha nem csörög csattog, akkor meg új szíj, görgő, vízpumpa.

Esetleg lehet egy veszteséget vagy kompressziót is méretni előtte.

Link to comment
Megosztás:

Azt biztosan tudom hogy tömítést csak egybe tudsz venni,nincs külön csak a gumi.Az ára olyan 7000ft körül va .A leömlöt meg holnap megnézem hogy nekem van e ott valami,de az is lehet hogy valaki fejből tudni fogja.

Nem egészen értem, Astrához nem adnak külön kartertömítést csak hullámtörő lemezzel együtt? :blush: Calihoz van külön is... Ja, meg tudom hogy már késő, de ha legközelebb kartertömítést vesztek, akkor szvsz ne gumit vegyetek (már ha C18XE-hez is van kétféle), hanem parafát, az sokkal jobban tömít. Nekem a gumi állandóan ereszti az olajat, úgyhogy legközelebb én is parafát veszek, mert az nem U-keresztmetszetű és úgy kell ráhúzni a hullámtörőre, hanem két részből áll, egy-egy a hullámtörő mindkét oldalára (pasztával természetesen). Calinál gyárilag a C20NE-t gumi kartertömítéssel szerelték, a C20XE-t meg parafával, de mivel a méret megegyezik, teljesen csereszabatos a kettő.

Ja és egy félig-meddig ontopik kérdés (ugyan nem motor téma, de legalább Astra): nem tudja valaki hogy a 2000-es évjáratú X16SZR motoros (Classic) F Astrákat milyen váltóval szerelték? A sima 5 sebességes kézi váltó(k)nak érdekelne a típusa (F-?), illetve az áttételek, ha lehetséges végáttétellel együtt.

Link to comment
Megosztás:

Ja és egy félig-meddig ontopik kérdés (ugyan nem motor téma, de legalább Astra): nem tudja valaki hogy a 2000-es évjáratú X16SZR motoros (Classic) F Astrákat milyen váltóval szerelték? A sima 5 sebességes kézi váltó(k)nak érdekelne a típusa (F-?), illetve az áttételek, ha lehetséges végáttétellel együtt.

Szerintem szinte biztos hogy F13, de esetleg még az F15 sanszos.

Végáttétel meg szinte bármi lehet, 4.18, 3.94, 3.74 a belétől függ.

De véleményem szerint az F13CR 3.74 a legsanszosabb, de erre azért nem alapoznék semmit. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Ja és egy félig-meddig ontopik kérdés (ugyan nem motor téma, de legalább Astra): nem tudja valaki hogy a 2000-es évjáratú X16SZR motoros (Classic) F Astrákat milyen váltóval szerelték? A sima 5 sebességes kézi váltó(k)nak érdekelne a típusa (F-?), illetve az áttételek, ha lehetséges végáttétellel együtt.

http://www.opel-infos.de/

Kellemes bogarászást. (Getriebe alatt)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!

Sikerült kétféle váltóra és kétféle végáttételre szűkíteni a kört, már csak azt kéne tudnom hogy mi a túrot jelent az oldalon az az Alphacode... :rolleyes:

Szintén a getriebe alatt az identifikation-ra vess egy pillantást. De erős a gyanúm, hogy az adott váltó szemrevételezése nélkül nem jutsz közelebb a megoldáshoz.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Zöldkártya előtt állok és gondoltam adok neki egy kis protec kezelést de nem lehet kapni :rolleyes: . Valami hasonló konzervdobozban lehet kapni helyette adalékot de az nem protec. Ismeri valaki ezt az új valamit amit az opel szalonokban adnak. A doboz ugyanúgy néz ki és az ára is hasonló de valami két betűs neve van.

Nemtom merre laksz pesten, de én februárban még kaptam...

Igaz nem Ákostól.. én a szentmihályin ahogy mész kifelé, pólus...ázsia center után jobbra van egy OFF Peugeot szalon ON ott

De ha rákeresel neten, akkor van valami oldaluk.. a protecnek.. ott valami kapcsolat vagy ilyesmi.. felhivtam az ürgét.. megmontam merre vok, ő meg mondta hova menjek..

Link to comment
Megosztás:

Megvolt az injektor kiszerelés tisztítás beszerelés. Jó kis móka volt. :mellow:

Kiszedés viszonylag egyszerűen ment, de egy kicsit kevés a hely. Miután kijött az első kicsepegett egy kevés benzin gondoltam a többit felfogom egy edénykébe. Egy üres tejfölösdoboz volt kéznél, szépen belecsorgattam a maradékot, majd feltettem a pollenszűrő fölött műanyagra. Rossz ötlet volt. Fél perccel később nedves volt az egész műanyag, felemelem a poharat, az alja ottmaradt a műanyagon. :rolleyes: Feloldotta a benzin.

Tisztítás 4000 volt. A papíron amit kaptam előtte-utána ml-ben az áteresztés:

36->36

35->35

35->35

33->35

Tehát nagy gondjuk eddig sem volt. Mondjuk időegység nincs az áteresztéshez írva, csak hogy 3 bar-on nyomták.

Összerakás kicsit nehezen indult, aztán rájöttem hogy vannak felső O gyűrűk is. :D Az mind benne marad a hídban, az injektor teteje meg elég puhának tűnt gondoltam biztos az tömít. Indítózni meg gyújtással játszani jósokat kellett, de aztán csak beindult.

Érzékelhető változás természetesen nincs. :unsure: De kíváncsi lennék, hogy vajh a szóráskép változhatott-e. Ha valahol észreveszem, akkor az esetleg a fogyi lesz, de most úgyis több tényező változott úgyhogy csak annyi a biztos, hogy rosszabb nem lett.

Félig más: Tudja valaki, hogy a befecskendezés egyszerre megy vagy egyenként?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.