Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Remélem nem jutok el odáig :lol:

A gyári GM gyertyákról azt mondta a helyi autósboltos srác, hogy mióta kínában (is) készül, nem olyan jó a minőségük. Ó a Denso-t javasolta. De ettől függetlenül hozatok vele GM-et, ha azt javasoljátok :lol:

A gyertyakábelek okozhatják, hogy csak hidegen problémázik a motor?

Nem hinném,hogy csak hidegen lenne sz@r!

Az egyik szakink úgy néztem meg a gyertyakábelt,hogy fogott egy szigetelt 2mm-es drótot,aminek mindkét vége megvolt blankolva!Egyik fele az akksi negatív végére,másikat pedig húzta végig a kábel melett!Gyönyörűen lehet látni hol üt át a kábel,úgy szikrázik hogy nem is hinnéd! :D

Sajnos több tanácsom nicns ebben a témában,nekem másmilyen gyertyáim vannak! :D

Link to comment
Megosztás:

Amikor olajcserekor elfelejtettem gyertyát is cserélni,nekem is ezt adta elő,vagyis hidegen az első sarokig rángatott...A gyertyák nem tűntek rossznak....(GM)..Akkor gyertyát cseréltem és kipucoltam a nagyon dzsuvás fojtószelep-házat!Azóta semmi probléma...

Link to comment
Megosztás:

Pepe, nem kopogtatsz át a szomszédba Denzós gyertyáért? :D De lehet, hogy tudok szerezni occsóért. (Bár már rég nem találkoztam a sráccal)

Szólj, ha van valami, bár nem tudom, Denso-ból melyik tipusjelű kell az autómhoz :lol:

Amikor olajcserekor elfelejtettem gyertyát is cserélni,nekem is ezt adta elő,vagyis hidegen az első sarokig rángatott...A gyertyák nem tűntek rossznak....(GM)..Akkor gyertyát cseréltem és kipucoltam a nagyon dzsuvás fojtószelep-házat!Azóta semmi probléma...

Ok, kipucolom a folytószelepházat, ha sikerül, meg holnap hozatok GM gyertyákat, aztán meglátjuk :lol:

Köszi a helpeket! :D

Link to comment
Megosztás:

Kicseréltem a gyertyákat, végül is Denso W16EPR-U4 került bele. A kínai GM-ről lebeszéltek.

Amiket most kivettem belőle, azok Bosch WR7DC tipusúak voltak. Ránézésre elég jó állapotúak, de a hajlított elektróda fehérre van égve, nem olyan szép barna, mit lennie kéne. Lehet, hogy kisebb a hőértéke, mint kellene? A könyv is WR8DC-t ír hozzá Bosch-ból... :lol:

Kíváncsi leszek, ez hogy fog kinézni pár ezer km után. Egyébként a motor működésében nem tapasztaltam változást, úgyhogy a következő lépés a folytószelepház kitakarítása lesz.

Viszont megnéztem most hazaérve sötétben a motort, és azt tapasztaltam, hogy a gyújtótrafó belsejéből szikrázás látszik, közelebb hajolva hallani is a szikrák hangját. Szerintetek cserélnem kéne a trafót? Fogtam egy vezetéket, egyik végét testeltem, és végighúztam a gyertyakábelek mellett, szikrázott kissé... :D Gondolom akkor ezek is cserélendők... :lol:

Link to comment
Megosztás:

"a gyári Opel olaj többünknek bevált"

Fogom a hasam a röhögéstől... :lol: :lol: :D

Éreztem, hogy ezt fogod mondani ;)

Az Ident Opel kábelek gyárinak számítanak?

Hát... sajnos sok dolgot árulnak "ident"-ként, így nem evidens hogy tényleg a gyári

beszállítóét fogod megvenni... az utángyártottaknak az a jellemzője, hogy olcsóbbak

jóval, és az elején jók is, csak pár hónap múlva ugyanaz lesz a hibajelenség, mint

a 10 éves gyárinál. :D

Link to comment
Megosztás:

tehát ha kiveszi az ember a gyertyát az is árulkodó lehet.....hmmm kinek van gyertyakulcsa? :lol:

Nem azért a 20-asért,de ezt mindenki tudja,akinek benyás gépe van!Még én is,pedig én utálom a benzinszagot! :lol:

Gabi!Az opel gyári olaja lehet jó,csak nem az általánosan használt 10w40 vagy 15w40-es olajuk!De pl nekem a valvoline-ról sincs jó véleményem!

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Ki mit ajánl ékszíjcsúszásra?

Most hogy el lett hozva Havassyéktól minden indításnál vinnyog pár másodpercre. Azt mondták nem húzzák már feszesebbre, mert megfogja a generátort.

Korábban is volt gond vele nem is egyszer. Általában nedves időben meg-megszólalt, és már akkor is nagyon meg lett feszítve. Cseréltem is, de ez ilyen visszatérő probléma.

Most megint veszek majd egy újat, odáig rendben, de húzzuk addig amíg szól?

Esetleg csak gyárit szabad venni? (Nem tudom most mi van benne.) Vagy vannak egyéb praktikák is?

Link to comment
Megosztás:

Ki mit ajánl ékszíjcsúszásra?....
Nekem is ez volt a gond,amíg az autó nem lett szervósítva.Gondolom a tiéd sem hosszbordás szíjas alaphangon,.hanem hagyományos.Lehet az a hiba oka,hogy megkopott az ékszíjtárcsa.Így hiába teszel rá újat,akkor is megcsúszik.Nekem azért kopott meg,mert a generátor konzol perselyei is rosszak voltak,és a feszítésnél mozgott már a generátor kicsit.

Rövidebbre vettem az idézetet. Gepard

Link to comment
Megosztás:

ékszíjtárcsa milyen állapotú? mert az lehet előbb megoldja a gondot.

Passz. Szemre hogy/hol vehető észre leginkább ha kopott? Amúgy mennyibe kerül egy olyan?

Nekem is ez volt a gond,amíg az autó nem lett szervósítva.Gondolom a tiéd sem hosszbordás szíjas alaphangon,.hanem hagyományos.Lehet az a hiba oka,hogy megkopott az ékszíjtárcsa.Így hiába teszel rá újat,akkor is megcsúszik.Nekem azért kopott meg,mert a generátor konzol perselyei is rosszak voltak,és a feszítésnél mozgott már a generátor kicsit.

Sima.

Link to comment
Megosztás:

Lehet hülyén hangzik, amit most írni fogok, de ha pl. hegedűgyantával bekened a szíjat, az segíthet. Ugyan nem autónál, más gép (betonkeverő) ékszíjának a csúszását sikeresen megakadályoztuk vele. Egyébként úgy tudom, lehet kapni erre valami sprayt, érdeklődj benzinkúton, autósboltban.

Különben szerintem is a tárcsa kopása okozhatja a gondot, kérdés, hogy melyik tárcsáé (a generátoré, vagy a főtengelyé)?

Link to comment
Megosztás:

Lett húzva a szíjon egy kicsi, most csöndben van. Vagyis nem vinnyog, de megmaradt egy olyan hang... mintha kompresszor lenne rajta. :unsure: Ez is csak ~1 percig szól, és valahonnan a generátor felől jöhet, de hogy pontosan mi azt nem tudom. Vettem ékszíjat is de nem lett rátéve, majd beszerzek egy új ékszíjtárcsát is és akkor.

Egyébként ajánlották hogy egy fél mm-el vastagabb is segíthet ilyenkor a helyzeten.

Link to comment
Megosztás:

Lett húzva a szíjon egy kicsi, most csöndben van. Vagyis nem vinnyog, de megmaradt egy olyan hang... mintha kompresszor lenne rajta. ;) Ez is csak ~1 percig szól, és valahonnan a generátor felől jöhet, de hogy pontosan mi azt nem tudom. Vettem ékszíjat is de nem lett rátéve, majd beszerzek egy új ékszíjtárcsát is és akkor.

Egyébként ajánlották hogy egy fél mm-el vastagabb is segíthet ilyenkor a helyzeten.

A konzol perselyeit nézted? Ahogy már írtam,a kopott perselyek miatt feszítéskor a generártor már nem egészen párhuzamos ,hanem húzza magával az ékszíj .Ez okozza utána a tárcsa kopását is.Az enyémnek nedves időben már katasztrofális hangja volt.! :blink: Perselyezés és új ékszíj felrakása után végre CSEND lett! :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.