Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Segítsetek nekem... egy barátommal dumáltunk, és nem tudunk dűlőre jutni, a kérdés a következő:

"Egy 16V-es OPEL mocihoz - normális használat mellett - kb. hány kilóméter után kell komolyan hozzányúlni?

(nem számítva ide a rendszeres szervizeket, rendszeres vezérlés cserét, stb.)

Pl. egy hengerfej felújítás, szelepek rendezése, stb. mikor szokott aktuálissá válni?"

Link to comment
Megosztás:

Hallottam már 360e-t futott 1.6 16V-ről amihez nem nyúltak még hozzá, de az tény, hogy egy 16V moci nem egy C20NE ami 5-600 ezret elmegy megbontás nélkül.

Szerintem jobblábtól, olajtól, stb. függően 200-300e körül kb.

500-600Ekm-t futott C20NE? :) :) Egy régi 1.6D vagy 1.7Dezsőből még kinézném,de egy C20NE-nél ez tényleg csoda számba menne szerintem!

Link to comment
Megosztás:

500-600Ekm-t futott C20NE? :) :) Egy régi 1.6D vagy 1.7Dezsőből még kinézném,de egy C20NE-nél ez tényleg csoda számba menne szerintem!

Ezt az okfejtést szerintem gondold át újra.

Ez a motor egyáltalán nincs kihegyezve: 2 literből 115 lóerő és a kompressziója sem nagy.

Bőven elviszi az autót nyomatékból, tehát nincs szükség pörgetésre - és általában eleve nem is olyanok vesznek ilyen motort akik pörgetni szokták.

Ráadásul ez egy különösen jól sikerült konstrukció egy olyan cégtől aki eleve jó benzinmotorokat gyárt.

Mellesleg nem magamtól találtam ezeket a számokat ki, hanem hallottam / olvastam - de a fentiek fényében szerintem simán lehetséges.

Link to comment
Megosztás:

Ez a motor egyáltalán nincs kihegyezve: 2 literből 115 lóerő és a kompressziója sem nagy.

Bőven elviszi az autót nyomatékból, tehát nincs szükség pörgetésre - és általában eleve nem is olyanok vesznek ilyen motort akik pörgetni szokták.

Csak bólogatni tudok.Ha nincs bántva, akkor shímán viszi azt az 500e.km-t.

Link to comment
Megosztás:

500-600Ekm-t futott C20NE? :) :) Egy régi 1.6D vagy 1.7Dezsőből még kinézném,de egy C20NE-nél ez tényleg csoda számba menne szerintem!

Na persze ez sem az Anti autójában volt! ;)

(na meg nem is az enyémben! :()

Csak bólogatni tudok.Ha nincs bántva, akkor shímán viszi azt az 500e.km-t.
Wolfi, azt lökjed, hogy a Tiédben hány kilóméter van?

Volt már komolyabban hozzányúlva a motorhoz?

Link to comment
Megosztás:

Ismerős a C14NZ mocis Caravanját vmi 600ekm után adta el, a motor bontatlan volt...

C20NE-ről beszélünk,én a gsi-kben lévő változatra gondoltam,azoknak a belét rendesen taposták/tapossák,úgy viszont nem hiszem,hogy 500-600Ekm kibirnak!De nagyon sok függ,hogy mekkora a tualj jobb lába!

Link to comment
Megosztás:

C20NE-ről beszélünk,én a gsi-kben lévő változatra gondoltam,azoknak a belét rendesen taposták/tapossák,úgy viszont nem hiszem,hogy 500-600Ekm kibirnak!De nagyon sok függ,hogy mekkora a tualj jobb lába!

Sztem viszont aki tapos, az nem 2.0-ás, 115 pacis gépet vesz, hanem a 16V-s verziót. :)

Mindent tönkre lehet tenni, a magam használati módjából indultam ki. :)

Link to comment
Megosztás:

Azt alá tudom támasztani, hogy a C20NE (és az abból alakított X20SE) félmillió kilómétert reálisan

megtehet, anélkül hogy jobban meg kellene bontani (ide most nem számítom pl. a szelepfedél

tömítést, kisebb-nagyobb karbantartós dolgokat). Persze ennek alapja a jó olaj, a rendszeres

szervíz, és a tulajdonos felelősségérzete az autója iránt. :)

Ha pl. egy X16XEL motorról beszélünk, azok 200e km környékén már érettek a nagygenerálra. Persze

van aki állítja hogy nem biztos ez, de meglepődne hogy milyen lenne az a motor generál után...

új távlatok nyílnának az életében... :)

Link to comment
Megosztás:

Ha pl. egy X16XEL motorról beszélünk, azok 200e km környékén már érettek a nagygenerálra. Persze

van aki állítja hogy nem biztos ez, de meglepődne hogy milyen lenne az a motor generál után...

új távlatok nyílnának az életében... :)

Ha vészesen nekilát fogyni az olaj, és megnő jelentősen a fogyasztás, majd akkor generáloztatok.Addig nem! :( Inkább lezárom azt az AGR szelepet! :)

Mellesleg ha majd oda jutok, hogy generál, akkor lehet, hogy már nem gyári értékre lesz összerakva a mocika! :P ;)

Wolfi, azt lökjed, hogy a Tiédben hány kilóméter van?

Volt már komolyabban hozzányúlva a motorhoz?

Mivel az enyém importverda volt, így nagy valószínűséggel bőven túl volt már a 200e.km-n, amikor bekerült 2002-ben az országba.Utána megvette egy nyamvadék, aki rendesen leélte, úgy vettem meg én.De ehhez képest az olajfogyasztáson kívül nem tudtam rá rosszat mondani, jóól nyomatékos volt, és normál, vagy kissé teperős városi használat mellett is kijöttem 8.5 környékére, ami sztem tűrhető egy 2.0-ás motortól, amihez látványosan nem volt még hozzányúlva, a hengerfejtömítése is ugyanaz volt mint amivel v.mikor újkorában összerakták.

Link to comment
Megosztás:

Mivel az enyém importverda volt, így nagy valószínűséggel bőven túl volt már a 200e.km-n, amikor bekerült 2002-ben az országba.Utána megvette egy nyamvadék, aki rendesen leélte, úgy vettem meg én.De ehhez képest az olajfogyasztáson kívül nem tudtam rá rosszat mondani, jóól nyomatékos volt, és normál, vagy kissé teperős városi használat mellett is kijöttem 8.5 környékére, ami sztem tűrhető egy 2.0-ás motortól, amihez látványosan nem volt még hozzányúlva, a hengerfejtömítése is ugyanaz volt mint amivel v.mikor újkorában összerakták.

Wolfi... én a fehér astrára gondolotam...

(mennyi van benne óra szerint?)

Link to comment
Megosztás:

Wolfi... én a fehér astrára gondolotam...

(mennyi van benne óra szerint?)

182000km.S, minden okés vele.megy mint állat, a fogyija is juzerfüggő, utólsó tankolás szerint 7.8L/100km, ha pörgetem, akkor megy mint állat, az olajfogyija tökéletes, gyári értékű, szal minden smakkol.Egyenlőre.

Link to comment
Megosztás:

182000km.S, minden okés vele.megy mint állat, a fogyija is juzerfüggő, utólsó tankolás szerint 7.8L/100km, ha pörgetem, akkor megy mint állat, az olajfogyija tökéletes, gyári értékű, szal minden smakkol.Egyenlőre.

gyári érték = 6dl/1000km ? :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi

Zsír lett. /csalt a hőfokmérőm, mint kiderült úgy lett összerakva az óra 2 ből, és a hőfokmérő ezekszerint a 2 literes motorba való fajta, így kicseréltem a hőfokjeladót a motorban és mostmár jó értéket mutat :) /

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.