Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Nekem is elég gyakran produkálja az alapjárat ingadozást az autó!

Tudna valamelyikőtök képet mutatni az alapjárati motorról? Hol találom a motortérben? (Ki szeretném tisztítani)

Köszi előre is:

Mező

az alapjárati motor a befecskendezőház olalába van 2 csavarral becsavarozva.

ha szembe állsz a motorral, akkor veled szembe van egy feketew hengeres valami.

Link to comment
Megosztás:

az alapjárati motor a befecskendezőház olalába van 2 csavarral becsavarozva.

ha szembe állsz a motorral, akkor veled szembe van egy feketew hengeres valami.

Köszönöm, azt hiszem megtaláltam.

A kitisztítása nagy WasIsDas, vagy egyszerűen meg tudom csinálni?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, azt hiszem megtaláltam.

A kitisztítása nagy WasIsDas, vagy egyszerűen meg tudom csinálni?

nem nehéz csak kell hozzá torx kulcs.

mert torx csavarral van rögzitve.

meg kell velemi zsiroldo spré, mert a motort is és a helyét is ki kell takaritani.

a gumikarikára meg vigyázz, mert ha elszakad, vagy kifelejted, akkor falsot sziv ott, és magas lesz az alapjárat.

Link to comment
Megosztás:

...

de inkább a befecsklendező alatt, és a szivosornál lévő tömités hibája is okoz ilyen hibát. az a gumicsö nem annyira.

próbáld meg féktisztitó sprével végigfujkálni a szivósor tömitést, az az igazi.

Köszi az infót, kipróbálom remélem ez lesz a hiba!

Link to comment
Megosztás:

Uhuhu tanácsára végigfujkáltam a szivósornál lévő tömítést jó alaposan, de nem észleltem semmi változást, jónak tünik a tömítés.

Akkor valszeg a komputerhiba lesz, vagy a CTS (Coolant Temperature Sensor - motorhőmérséklet jeladó) jel nem jut el a BC-be. Egy orosz weboldalon találtam egy angol leírást az OPEL MULTEC rendszeréről, sőt még a PROM tartalama is megvan akár új PROM-ot is lehet égetni.

A hétvégén megpróbálom átvizsgálni a BC-re menő összes kábelt, megvizsgálom a bemeneteket stb. Másik komputer már volt benne, de

ugyanaz volt a helyzet ezért gondolom, hogy esetleg kábel hiba lehet.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ingadozott az alapjárat. Eleinte csak kicsit. Aztán...

Kiszedtem az alapjárati motort (így hívják?) és a kúpon (gondolom ez nyit-zár valamilyen fúvókát) egy spirál alakú fényes csík volt, kb 450 fokban, kb 0.8mm/menet menetemelkedéssel. Gondoltam megtisztítom. És akkor mintha reccsent volna. Darabját nem találtam, de a tengely amin a kúp van, az könnydén körbefordíthatóvá vált. Káromkodtam, de nem találtam letört alkatrészt (pl fület). Visszatettem, nem indult be. Előzőleg ilyen sosem fordult elő. Kölcsönkértem egy vadonás újat, ami állítólag 1.6-os rendőrségibe való. Ennek a kúpja mintha más (tompább) szögű lett volna, de betettem. És a motor továbbra sem indult be. Se gázadással, se a nélkül. És akkor visszatettem az eredeti megtisztítottat és másodszorra beindult. Azóta sokkal jobban változik az alapjárat, és néha csak negyedik, ötödik próbálkozásra indul be.

Van valakinek valami ötlete?

Eltörhettem azt a pöcköt aminek a nútban kéne lennie és megakadályozná a kúp forgását?

Ha én törtem el és előzőleg a kúp nem forgott, akkor hogyan keletkezett a spirál alakú fényes csík?

Hogyan működik ez az ezköz?

Kell valami kezdőértéket beállítani, vagy mindegy, hogy beszerelésnél mennyite áll ki a kúp?

Hogyan történik a vezérlés? Mert ez tulajdonképpen egy léptetőmotor ugye?

Hogyan történik az alaphelyzetbe állítás? Konkrétan sokáig "izzítsam" indítás előtt, vagy inkább többször adjam rá a gyújtást, hogy több impulzust kapjon?

Túl sokat kérdezek? :)

Ja, az még fontos lehet, hogy '93 1.4i GL nullextra 91.000km C14NZ fehér 5ajtós.

Link to comment
Megosztás:

krapulax: Szerintem ha a körbe tud fordulni akkor a benne lévő vezetékek elszakadtak. (szvsz) Akkor viszont nem működne, így nem nagyon értem.

Azt sem értem hogy a másikkal miért nem ment. Elvileg akárhogyan áll a kúp be kellene indulnia.

Spirál alakú kopás talán azért volt mert nem egyenesen volt berakva hanem kicsit ferdén.

Kezdőértéket nem kell beállítani mert az első indításnál rögtön utánaigazítja a megfelelő értékre.

Minél kevésbé áll ki a kúpos rész annál nagyobb lesz az alajárat, és fordítva.

Talán az okosok majd megmondják amit én nem. :)

Link to comment
Megosztás:

krapulax: Szerintem ha a körbe tud fordulni akkor a benne lévő vezetékek elszakadtak. (szvsz) Akkor viszont nem működne, így nem nagyon értem.

Azt sem értem hogy a másikkal miért nem ment. Elvileg akárhogyan áll a kúp be kellene indulnia.

Spirál alakú kopás talán azért volt mert nem egyenesen volt berakva hanem kicsit ferdén.

Kezdőértéket nem kell beállítani mert az első indításnál rögtön utánaigazítja a megfelelő értékre.

Minél kevésbé áll ki a kúpos rész annál nagyobb lesz az alajárat, és fordítva.

Talán az okosok majd megmondják amit én nem. :)

ez egy motor, ami9ből a közepét ki lehet venni.

nem gond ha körbeforog. igy emlékszem.

az alapjárati motor és a nem indulás az nem ugyanaz a hiba, mert bármilyen rossz az alapjárati motor a motornak menni kell.

mert vagy leáll, vagy 3000 az alapjáratod. de beindul. ésd gázzal megy.

Link to comment
Megosztás:

ez egy motor, ami9ből a közepét ki lehet venni.

nem gond ha körbeforog. igy emlékszem.

az alapjárati motor és a nem indulás az nem ugyanaz a hiba, mert bármilyen rossz az alapjárati motor a motornak menni kell.

mert vagy leáll, vagy 3000 az alapjáratod. de beindul. ésd gázzal megy.

Beindul / nem indul: pedig máshoz nem nyúltam és próbáltam úgy is hogy kiveszem, és akkor sem indult sehogy sem.

Nem hiszem, hogy vezetéket szakítottam volna el. Mert ez ugye úgy néz ki, hogy van egy motor (két tekercses állómágneses?) és ennek a forgása tolja/húzza a azt a tengelyt (belülről menetes csövet) aminek a végén a kúp van. Ha ezt a tengelyt (csövet) nem rögzítem elfordulás ellen, akkor együtt forog a motor tengelyével és akkor nem mozog ki-be, csak pörög. Pont úgy mint ha egy csavarra egy anyát tennék és a csavart forgatnám. Ha az anyát nem fogom meg, akkor együtt forog a csavarral. Ha megfogom, akkor fel-le tekeredik rajta. Én azt hiszem az elfordulás gátló pöcköt (ha van/volt ilyen) törhettem le. Persze van még itt rúgó, meg surlódási erő, szóval mégsem ilyen egyszerű....

És abban sem vagyok biztos, hogy jól gondolom a működését.

Arról van valami infó, hogy az 1.4-eshez más szögű kúp kell e mint az 1.6-oskoz? Mert ha egyforma, akkor az enyém (az eredeti) nagyon el volt deformálódva, vagy kopva.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

autóvásárlás előtti információgyüjtésbe kezdtem, és az astra F classic is szóba jött. Egy kérdésem lenne, mennyi az átlag fogyasztása egy 1,4 illetve egy 1,6 lieteres astrának?

előre is köszönöm, üdv

Ricsi

én biztos nem vaok nagy szaki, de kb ugyanannyi.

mert az 1.4nek kicsit nehéz a kaszni szvsz.

Link to comment
Megosztás:

az alapjárati motor és a nem indulás az nem ugyanaz a hiba, mert bármilyen rossz az alapjárati motor a motornak menni kell.

mert vagy leáll, vagy 3000 az alapjáratod. de beindul. ésd gázzal megy.

Én azt hittem, hogy ez a motor látja el az autómata szivató feladatát is. Mert az nem mindegy ugye, hogy milyen a keverési arány. De ha ezt a feladatot másik egység csinálja, akkor tévedtem, és akkor a beindulás/nem induláshoz valóban kevés köze van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

autóvásárlás előtti információgyüjtésbe kezdtem, és az astra F classic is szóba jött. Egy kérdésem lenne, mennyi az átlag fogyasztása egy 1,4 illetve egy 1,6 lieteres astrának?

előre is köszönöm, üdv

Ricsi

Astra G topikba - 16V most írtam fogyasztást, bár ott az olajfogyi a téma: http://forum.opelklub.hu/viewtopic.php?t=341&start=30

Link to comment
Megosztás:

Ha F astrára gondolsz akkor lhet tok segiteni....ugyanis nkem is az van...a fogyija mondjuk hogy jo....pályán sztem tökéletes városban nem vészes de van nála jobb fogyasztásu is....bár igazán pontosan sosem mértem....a teljesitményét meg ne is firtassuk sajnos....de hát ez csak attol függ h ki mire akarja használni...hali

Link to comment
Megosztás:

Ha F astrára gondolsz akkor lhet tok segiteni....ugyanis nkem is az van...a fogyija mondjuk hogy jo....pályán sztem tökéletes városban nem vészes de van nála jobb fogyasztásu is....bár igazán pontosan sosem mértem....a teljesitményét meg ne is firtassuk sajnos....de hát ez csak attol függ h ki mire akarja használni...hali

Lacee: én is F Astra fogyiját írtam, csak a G-s topikban volt 16V-ről szó ezért oda. Azt pedig elfelejtetted írni, hogy neked sima 1.4i van, ami megbízható meg jó, de azért kicsit gyenge. Az SE meg a 16V azért nem az, ezzel együtt keveset eszik és szintén jó. Az igaz, hogy a 16V-k picit szeretik az olajat, de ez szerintem simán elfogadható a (szerintem) nagyon jó fogyasztás/teljesítmény arány mellett.

Link to comment
Megosztás:

aha valszeg nem figyleetm oda...azt hittem x14nz röl van szo....bár tuttommal az Si sem egy nagy zabagép....de vlmivel biztos többet eszik....de jobban is megy!! hali

tegnap előtt mentem haver 1.4SE-jével - vagy Si, kinek hogy tetszik... az SE -van a motorszámban, mint a 16V-nél az XE, az E az hogy hengerenkéti befecsi...S vagy X meg a kompresszióra utal -

na szóval jó :) - picit jobban megy a 16V, de az ővé is ütős nagyon és neki is jó a fogyija, bár számokat nemtok.

Link to comment
Megosztás:

inkább gyujtáshiba, mint agr. az x20xev nél nem nagyon szokott tönkremenni az agr.

de még lehet DIS gyujtás is.

nekem gyertyakábel miatt rángatott az enyém...

Uhuhu!

A másik topikban írtad, de átportoltam ide... Kérdés:

Létezik, hogy a DIS "elosztó" kattog? Járó motornál persze...vagy rosszul hallom...?!

Link to comment
Megosztás:

Udi! Közzéteszed az orosz weboldal címét ha nem gond?  :smt067

Draszvujtye taváris! :snipe:

Több érdekes oldalt is találtam szerencsére a legtöbb angolul van.

Opel ECU-ba valo eprom-ok mentései:

http://www.opelmoscow.ru/opelecu.htm

Leírások az injektoros rendszerekről (sokat segíthet a hibakeresésben ha tudod a müködési elvet főleg olyan kezdőknek mint én.)

http://cardiagnostics.front.ru/download.htm

Motordiagnosztika Opel scanner progival! + 1 bonusz progi :) http://cardiagnostics.front.ru/software.htm

Opel scanner programhoz szükséges K-LINE adapter kapcs. rajz, panel stb.

http://ch.telemost.ru/12-misc/12k-line1.htm

Remélem gondolat ébresztőnek ennyi elég, az utóbbi 2 linket csak erős idegzetűeknek ajánlom. :twisted:

Best regards,

Udi

Link to comment
Megosztás:

aha valszeg nem figyleetm oda...azt hittem x14nz röl van szo....bár tuttommal az Si sem egy nagy zabagép....de  vlmivel biztos többet eszik....de jobban is megy!! hali

nem

gondolj csak bele -> sokkal erősebb/nyomatékosabb ugyanakkora kasztnihoz

sztem a miénk többet eszik mint az SE moci...sőt sztem egy c16nz-nél is többet eszünk

Link to comment
Megosztás:

Nem kellene kattognia... Nem a hidrotőkék hangját hallod?  :)

megfordult a fejemben, azonnal... mégis, mintha vmi igen halk kattogás jönne a DIS-bôl... egészen közel hajoltam... :scratch:

tôkék felkattognak induláskor, de pár másodperc utánn elcsöndesednek...

akkor tanácstalan vagyok, mint egy kisközség... :shock:

Link to comment
Megosztás:

Fogyasztashoz annyit, hogy nekem a c14se 8-8.3 kozott fogyaszt (szinte csak varosban), es szinte mindig ugyanott tankolok. (95)

Nemreg volt olyan, hogy kb 750km-re volt eleg egy tank amit tankoltam, pedig meleg volt, es surun jartam napkozben klimaval, dugoban... az kb 6.9.

Szoval gondolom benzin es benzin kozott is lehet neha jelentos kulonbseg, futoertek stb.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget, bár még mindig nem világos számomra, hogy mennyi az annyi:)

Szóval, autót szeretnék venni, tetszik az Opel Astra F Classic(ebben sem vagyok biztos, hogy helyesen állapítottam meg a tipust, ugyanaz a model mint amilyent a rendőrök használnak), és az 1,4es motor fogyasztása érdekelne egy olyan 92-94 évjáratúé. Tudom, hogy ez nem egy leszögezett, betonbaöntött érték, de pl a gyárilag megadott értékek és pár reális tapasztalatokon alapozott adat sokat segítene a döntésben. A másik tipus amin gondolkodom a Suzuki Swift 1,0 vagy 1,3.

Előre is köszönöm a segítséget.

Üdv,

Ricsi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.