Silver79 Elküldve Március26, 2006 Elküldve Március26, 2006 ;) Na most meg gyujtás nélkül berregett neki az alapjárati motorja :)
dsteel Elküldve Március27, 2006 Elküldve Március27, 2006 Sziasztok! A köv. problémám lenne: 96-os 1,6-os, 8 szelepes F Astrám van. Kb 1 hete azt vettem észre, hogy a motor sokkal erőtlenebb mint korábban. Ez azt jelenti, hogy gázadásra nagyon lustán reagál, a gázpedál felső kb 1/4-énél semmit sem gyorsul a kocsi, olyan, mint az 1200-as Ladám volt régen, nem gyorsul. Sokkal jobban kell nyomni ugyanakkora sebesség eléréséhez a gázt, mint korábban. Másik, amit észrevettem, hogy egyenletes tempónál, illetve motorféknél - igaz, hogy csak enyhén - rángat a kocsi. Ezenkívül (mintha vmi "fékezné" az autót), motorféknél akármelyik sebességben vagyok, jobban lassul, mint előtte. Szerintetek mi lehet? 1 éve vettem a kocsit, gondolom ráférne benyaszűrő/gyertyacsere, olajat cseréltem benne. A kipufogó nagyon alacsony fordulatnál zörög. Az is lefojthatja a motort talán? Ötlet? Előre is köszi, ti talán többet tudtok, mint a szerlők.
Gepard Elküldve Március27, 2006 Elküldve Március27, 2006 ...A kipufogó nagyon alacsony fordulatnál zörög. Az is lefojthatja a motort talán?.... Nekem anno a Off wartburgom On csinált ilyet, de neki a kipuffja nem zörgött. A többi tünet megegyezik. Viszont ahogy levettük (hátsó dob) azonnal visszatért belé az élet. De ez csak egy ötlet.
dsteel Elküldve Március27, 2006 Elküldve Március27, 2006 Nekem anno a Off wartburgom On csinált ilyet, de neki a kipuffja nem zörgött. A többi tünet megegyezik. Viszont ahogy levettük (hátsó dob) azonnal visszatért belé az élet. De ez csak egy ötlet. Aha, lehet, hogy leszerelés lesz belőle. A többi dolog cseréje sem mellékes talán. Kösz, mindenesetre.
mackosajt Elküldve Március27, 2006 Elküldve Március27, 2006 Én is megnézném azt a kipuffot. Valamint a gyertyacserén is elgondokoznék... esetleg gyertyakábelek.
opel16v Elküldve Március27, 2006 Elküldve Március27, 2006 Pl. ha eltört a katalizátor porcelán betétje, az akadályt képezhet a kipufogógáz számára, és az elég rendesen visszafoghatja a kocsit. Az általad leírt tünetek eléggé utalhatnak erre... Ellenőriztetni kellene egy kipufogóssal, ha a kati ment szét, nekem van egy jó állapotú óccsón. :)
dsteel Elküldve Március27, 2006 Elküldve Március27, 2006 Én is megnézném azt a kipuffot. Valamint a gyertyacserén is elgondokoznék... esetleg gyertyakábelek. Még arra gondoltam: pont akkor cseréltem légszűrőt. Ott sztem nem tudtam elcseszni semmit, azt gondolom, nem lehet rosszul visszarakni. Vagy mégis? (arra figyeltem, melyik fele jön alulra). Pl. ha eltört a katalizátor porcelán betétje, az akadályt képezhet a kipufogógáz számára, és az elég rendesen visszafoghatja a kocsit. Az általad leírt tünetek eléggé utalhatnak erre... Ellenőriztetni kellene egy kipufogóssal, ha a kati ment szét, nekem van egy jó állapotú óccsón. :) Megnézetem, de drága mulatságnak tűnik...
opel16v Elküldve Március27, 2006 Elküldve Március27, 2006 Annyira nem az. :) Én legalábbis óccsón megszámítom a katit (6e), és az utángyártott kipuffdobok sem túl vészesek (10-14e/db).
istván Elküldve Március27, 2006 Elküldve Március27, 2006 Sziasztok! A köv. problémám lenne: 96-os 1,6-os, 8 szelepes F Astrám van. Kb 1 hete azt vettem észre, hogy a motor sokkal erőtlenebb mint korábban. Ez azt jelenti, hogy gázadásra nagyon lustán reagál, a gázpedál felső kb 1/4-énél semmit sem gyorsul a kocsi, olyan, mint az 1200-as Ladám volt régen, nem gyorsul. Sokkal jobban kell nyomni ugyanakkora sebesség eléréséhez a gázt, mint korábban. Másik, amit észrevettem, hogy egyenletes tempónál, illetve motorféknél - igaz, hogy csak enyhén - rángat a kocsi. Ezenkívül (mintha vmi "fékezné" az autót), motorféknél akármelyik sebességben vagyok, jobban lassul, mint előtte. Szerintetek mi lehet? 1 éve vettem a kocsit, gondolom ráférne benyaszűrő/gyertyacsere, olajat cseréltem benne. A kipufogó nagyon alacsony fordulatnál zörög. Az is lefojthatja a motort talán? Ötlet? Előre is köszi, ti talán többet tudtok, mint a szerlők. A kéziféket nem felejtetted behúzva? :) Viccen kivül: szerintem ha már ugyis csereérettek, gyorsan cseréld le a benzinszűrőt is meg a gyertyákat. Mindkettő okozhat ilyen tüneteket, és ennél már csak rosszabb jöhet... nem indul, megáll stb. Ezek filléres dolgok, a csere egyszerü, te is megcsinálhatod. Én inkább a benzinszűrőre gondolok. De hibát keresni csak kizárásos uton lehet maszekmódra, általunk. És ha ezek megvannak és még mindig nem megy.. akkor lehet keresgélni tovább. Sgítséget bizonyára kapsz a továbbiakban is a fórumon. Ja és még két dolog: ha a levegőszűrő csereérett, cseréld azt is ki, meghálálja a motor, habár szerintem nem ezért nem megy. És figyeld a sárga lámpácskát...felvillan mikor a motor megy?... sok infót adhat ez is.
dsteel Elküldve Március27, 2006 Elküldve Március27, 2006 Annyira nem az. :) Én legalábbis óccsón megszámítom a katit (6e), és az utángyártott kipuffdobok sem túl vészesek (10-14e/db). Mindenképp megnézetem, szólok, ha kellene a kati. Szerinted sportdobot érdemes belerakni? Valami szolid hangúra gondoltam, mert olyan tökös csávó azért nem vagyok... Az nem dobhat a lóerőn? Mintha ilyen árban láttam volna is...
opel16v Elküldve Március27, 2006 Elküldve Március27, 2006 Lóerőn nem fog dobni, inkább a kinézet és a hangolás a mérvadó azoknál. A legolcsóbb sportdobok viszont nagyon hulladék minőségűek, akkor inkább szánj rá kicsit többet. :)
opel16v Elküldve Március27, 2006 Elküldve Március27, 2006 Na most meg gyujtás nélkül berregett neki az alapjárati motorja :) Azért mert ez nem sokat mondó kórkép... ;)
Silver79 Elküldve Március27, 2006 Elküldve Március27, 2006 Összefoglalva: Világított neki a lámpa.Kivillogtatta 35-kód.Aztán elaludt. Legközelebb megint világított és akkor meg 45-ös kódot dobott ki. Aztán gondolta megtakarítja az alapjáratit.Felnyitotta a motorháztatőt,és berregett az alapjárati motor,közbe nem is volt gyújtáson ;) Aztán kivette,rádugta a kábelt és ki be mozgott a kúp,miközbe szintén nem volt gyújtás rajta :) Ötlet?Teendő?
opel16v Elküldve Március27, 2006 Elküldve Március27, 2006 Gyújtás levétele után még szokott mocorogni, az természetes. Ha meg leveszi róla, akkor utána újra fog kalibrálni, az is természetes. Egyéb? :)
Silver79 Elküldve Március27, 2006 Elküldve Március27, 2006 Gyújtás levétele után még szokott mocorogni, az természetes. Ha meg leveszi róla, akkor utána újra fog kalibrálni, az is természetes. Egyéb? ;) ;) Ez nem csak mocorgott hanem egyfolytába "ment". :)
loree_gsi16v Elküldve Március27, 2006 Elküldve Március27, 2006 Pl. ha eltört a katalizátor porcelán betétje, az akadályt képezhet a kipufogógáz számára, és az elég rendesen visszafoghatja a kocsit. Az általad leírt tünetek eléggé utalhatnak erre... Ellenőriztetni kellene egy kipufogóssal, ha a kati ment szét, nekem van egy jó állapotú óccsón. ;) Osztom Gabi véleményét, szedtem már ki törött katit ascona-ból anno még ifjú kasznis tanuló koromba ;) . Nekik is ez volt a problémájuk egyszerűen lefojtotta a törött porceleán a kocsit. Ketté tört és a kimenő csőbe beleszorult mint egy ék. Emlékezetes munka volt, mert munkaidő után kellet csinálni ekkor toppantak be és utazók voltak. :)
dsteel Elküldve Március28, 2006 Elküldve Március28, 2006 Mindenkinek kösz a hozzászólást! Csütörtökön megyek kipufogóshoz, ha van rá igény, leirom a fejleményeket!
warwolf Elküldve Március29, 2006 Elküldve Március29, 2006 Kicsit elkanyarodtunk a tényleges technikai résztől, (ÉN IS) ezért a hozzászólásokat átraktam az egyéb csevegésbe. Ww
Silver79 Elküldve Március30, 2006 Elküldve Március30, 2006 Távgyógyászatban azt mondták sógoromnak hogy 90%hogy a motor vezérlő elektronika halt be keressen bontóba ;) És ez valójában az ECU nevezetű kütyü lenne? Mennyibe fájhat az bontóba? :)
opel16v Elküldve Március30, 2006 Elküldve Március30, 2006 Jah, az lesz, bár nem vagyok benne biztos hogy az a baja. De próba cseresznye. 20-40 között szoktak menni, attól függ milyen mocihoz.
Silver79 Elküldve Március30, 2006 Elküldve Március30, 2006 Jah, az lesz, bár nem vagyok benne biztos hogy az a baja. De próba cseresznye. 20-40 között szoktak menni, attól függ milyen mocihoz. Persze mielőtt kicserélné azelőtt megnézeti tech-el. ;) Abbol kiderül egyértelműen hogy be van e halva? c14nz motor :)
opel16v Elküldve Március30, 2006 Elküldve Március30, 2006 Abbol kiderül egyértelműen hogy be van e halva? Nem :)
Recommended Posts