Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

A köv. problémám lenne:

96-os 1,6-os, 8 szelepes F Astrám van. Kb 1 hete azt vettem észre, hogy a motor sokkal erőtlenebb mint korábban. Ez azt jelenti, hogy gázadásra nagyon lustán reagál, a gázpedál felső kb 1/4-énél semmit sem gyorsul a kocsi, olyan, mint az 1200-as Ladám volt régen, nem gyorsul. Sokkal jobban kell nyomni ugyanakkora sebesség eléréséhez a gázt, mint korábban. Másik, amit észrevettem, hogy egyenletes tempónál, illetve motorféknél - igaz, hogy csak enyhén - rángat a kocsi. Ezenkívül (mintha vmi "fékezné" az autót), motorféknél akármelyik sebességben vagyok, jobban lassul, mint előtte.

Szerintetek mi lehet?

1 éve vettem a kocsit, gondolom ráférne benyaszűrő/gyertyacsere, olajat cseréltem benne.

A kipufogó nagyon alacsony fordulatnál zörög. Az is lefojthatja a motort talán?

Ötlet?

Előre is köszi, ti talán többet tudtok, mint a szerlők.

Elküldve
...A kipufogó nagyon alacsony fordulatnál zörög. Az is lefojthatja a motort talán?....

Nekem anno a Off wartburgom On csinált ilyet, de neki a kipuffja nem zörgött. A többi tünet megegyezik.

Viszont ahogy levettük (hátsó dob) azonnal visszatért belé az élet.

De ez csak egy ötlet.

Elküldve
Nekem anno a Off wartburgom On csinált ilyet, de neki a kipuffja nem zörgött. A többi tünet megegyezik.

Viszont ahogy levettük (hátsó dob) azonnal visszatért belé az élet.

De ez csak egy ötlet.

Aha, lehet, hogy leszerelés lesz belőle.

A többi dolog cseréje sem mellékes talán.

Kösz, mindenesetre.

Elküldve

Pl. ha eltört a katalizátor porcelán betétje, az akadályt képezhet a kipufogógáz számára, és az elég

rendesen visszafoghatja a kocsit. Az általad leírt tünetek eléggé utalhatnak erre...

Ellenőriztetni kellene egy kipufogóssal, ha a kati ment szét, nekem van egy jó állapotú óccsón. :)

Elküldve
Én is megnézném azt a kipuffot. Valamint a gyertyacserén is elgondokoznék... esetleg gyertyakábelek.

Még arra gondoltam: pont akkor cseréltem légszűrőt. Ott sztem nem tudtam elcseszni semmit,

azt gondolom, nem lehet rosszul visszarakni. Vagy mégis? (arra figyeltem, melyik fele jön alulra).

Pl. ha eltört a katalizátor porcelán betétje, az akadályt képezhet a kipufogógáz számára, és az elég

rendesen visszafoghatja a kocsit. Az általad leírt tünetek eléggé utalhatnak erre...

Ellenőriztetni kellene egy kipufogóssal, ha a kati ment szét, nekem van egy jó állapotú óccsón. :)

Megnézetem, de drága mulatságnak tűnik...

Elküldve
Sziasztok!

A köv. problémám lenne:

96-os 1,6-os, 8 szelepes F Astrám van. Kb 1 hete azt vettem észre, hogy a motor sokkal erőtlenebb mint korábban. Ez azt jelenti, hogy gázadásra nagyon lustán reagál, a gázpedál felső kb 1/4-énél semmit sem gyorsul a kocsi, olyan, mint az 1200-as Ladám volt régen, nem gyorsul. Sokkal jobban kell nyomni ugyanakkora sebesség eléréséhez a gázt, mint korábban. Másik, amit észrevettem, hogy egyenletes tempónál, illetve motorféknél - igaz, hogy csak enyhén - rángat a kocsi. Ezenkívül (mintha vmi "fékezné" az autót), motorféknél akármelyik sebességben vagyok, jobban lassul, mint előtte.

Szerintetek mi lehet?

1 éve vettem a kocsit, gondolom ráférne benyaszűrő/gyertyacsere, olajat cseréltem benne.

A kipufogó nagyon alacsony fordulatnál zörög. Az is lefojthatja a motort talán?

Ötlet?

Előre is köszi, ti talán többet tudtok, mint a szerlők.

A kéziféket nem felejtetted behúzva? :)

Viccen kivül: szerintem ha már ugyis csereérettek, gyorsan cseréld le a benzinszűrőt is meg a gyertyákat. Mindkettő okozhat ilyen tüneteket, és ennél már csak rosszabb jöhet... nem indul, megáll stb. Ezek filléres dolgok, a csere egyszerü, te is megcsinálhatod. Én inkább a benzinszűrőre gondolok. De hibát keresni csak kizárásos uton lehet maszekmódra, általunk. És ha ezek megvannak és még mindig nem megy.. akkor lehet keresgélni tovább. Sgítséget bizonyára kapsz a továbbiakban is a fórumon.

Ja és még két dolog: ha a levegőszűrő csereérett, cseréld azt is ki, meghálálja a motor, habár szerintem nem ezért nem megy. És figyeld a sárga lámpácskát...felvillan mikor a motor megy?... sok infót adhat ez is.

Elküldve
Annyira nem az. :) Én legalábbis óccsón megszámítom a katit (6e), és az utángyártott kipuffdobok sem

túl vészesek (10-14e/db).

Mindenképp megnézetem, szólok, ha kellene a kati. Szerinted sportdobot érdemes belerakni? Valami szolid hangúra gondoltam, mert olyan tökös csávó azért nem vagyok... Az nem dobhat a lóerőn? Mintha ilyen árban láttam volna is...

Elküldve

Lóerőn nem fog dobni, inkább a kinézet és a hangolás a mérvadó azoknál. A legolcsóbb sportdobok

viszont nagyon hulladék minőségűek, akkor inkább szánj rá kicsit többet. :)

Elküldve

Összefoglalva:

Világított neki a lámpa.Kivillogtatta 35-kód.Aztán elaludt.

Legközelebb megint világított és akkor meg 45-ös kódot dobott ki.

Aztán gondolta megtakarítja az alapjáratit.Felnyitotta a motorháztatőt,és berregett az alapjárati motor,közbe nem is volt gyújtáson ;) Aztán kivette,rádugta a kábelt és ki be mozgott a kúp,miközbe szintén nem volt gyújtás rajta :) Ötlet?Teendő?

Elküldve

Gyújtás levétele után még szokott mocorogni, az természetes. Ha meg leveszi róla, akkor

utána újra fog kalibrálni, az is természetes. Egyéb? :)

Elküldve
Gyújtás levétele után még szokott mocorogni, az természetes. Ha meg leveszi róla, akkor

utána újra fog kalibrálni, az is természetes. Egyéb? ;)

;)

Ez nem csak mocorgott hanem egyfolytába "ment". :)

Elküldve
Pl. ha eltört a katalizátor porcelán betétje, az akadályt képezhet a kipufogógáz számára, és az elég

rendesen visszafoghatja a kocsit. Az általad leírt tünetek eléggé utalhatnak erre...

Ellenőriztetni kellene egy kipufogóssal, ha a kati ment szét, nekem van egy jó állapotú óccsón. ;)

Osztom Gabi véleményét, szedtem már ki törött katit ascona-ból anno még ifjú kasznis tanuló koromba ;) .

Nekik is ez volt a problémájuk egyszerűen lefojtotta a törött porceleán a kocsit. Ketté tört és a kimenő csőbe beleszorult mint egy ék.

Emlékezetes munka volt, mert munkaidő után kellet csinálni ekkor toppantak be és utazók voltak. :)

Elküldve

Távgyógyászatban azt mondták sógoromnak hogy 90%hogy a motor vezérlő elektronika halt be keressen bontóba ;)

És ez valójában az ECU nevezetű kütyü lenne?

Mennyibe fájhat az bontóba? :)

Elküldve
Jah, az lesz, bár nem vagyok benne biztos hogy az a baja. De próba cseresznye.

20-40 között szoktak menni, attól függ milyen mocihoz.

Persze mielőtt kicserélné azelőtt megnézeti tech-el. ;)

Abbol kiderül egyértelműen hogy be van e halva?

c14nz motor :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.