Silver79 Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 De lehet először megpróbálkozom egy alapjárati motor takarítással. Amúgy miért kell az üzemanyag szűrőt cserélni?Protec után :rolleyes:
szauter74 Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 1. Vákuumrendszernél lehet, hogy a MAP-érzékelőre gondolnak, habár azt külön is emlegetik más hibánál. Nem ismerem az SE motorokat, hogy van-e valamilyen vákuumos szabályzás ezenkívül. 2. Alapjárati szelep=alapjárati motor. Általában a torok -fojtószelep alatti részen található a blokk felőli oldalon. Két csavar fogja, egy kisméretű csati megy rá. Gyakorlatilag ez állítja az alapjáratot, vezérli az ECM. 3. Fojtószelep jeladó a jobb oldalon található, gyakorlatilag a fojtószelep tengelye van meghosszabbítva és erre a tengelyvégre van ráültetve a jeladó, amiben egy potméter van. Ezt forgatja a tengely és ez alapján tudja az ECM, milyen állásban van a fojtó(pillangó)szelep. Ez is nagyon beleszólhat az alapjáratba. 4. Talált. Köszönöm. Annyi kiegészítést, hogy nekem X14XE motorom van.
meriva1.8 Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 Bocs, közben megkeveredtem, mert Silver79 is hasonló problémával küzd, s összekeverhető a nicketek. S neki van SE mocija. De a lényeg ua.
mackosajt Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 De lehet először megpróbálkozom egy alapjárati motor takarítással. Amúgy miért kell az üzemanyag szűrőt cserélni?Protec után :rolleyes: Mert a tankot is kipucolja, és az a kosz a szűrőben marad! Szerintem.
epk947 Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 Üdv minden márkatársnak! Ma voltam egy kis motordiagnosztikán, mert idegesített, hogy alapjáraton (akár meleg motornál is) éreztem egy kb 5 másodpercenkénti periódikus remegést a motoron illetve a kasznin át a kormányon. A fordulatszámmérő nem mutatott látható változást, vagy remegést, de a BC-n az alapjárati fogyi 1,2 és 1,4-1,5 l/h között ingadozott. Márkaszervíz nem tudott vele mit kezdeni, bölcs válaszuk az volt, hogy az alapjárati fordulatszám nem állítható, ez ilyen!!! (Az ilyen tipusú baromságokat imádom.) Hülye sofőr lévén úgy tippeltem, hogy alapjárati motor koszolódás az esetem és így jutottam el egy jónak tűnő specialistához, aki nem csak alkatrész cseréből (próba szerencse alapon) próbál megélni. Volt itt mindenre műszer és a szisztematikus mérés 2 órát tartott, hogy minden esetleges hibaforrást kizárjanak. Nem volt hókusz pókusz, állítom. Végül a tippem bingó lett, amit érdekesség kedvéért közreadok. Alapjárati motor kiszerelve, teszt műszerre rákötve, áramerősség folyamatos változtatása mellett a motor tengelye HÉHA nem folyamatosan fordult, hanem megállt és utána ugrott. Nagyon érdekes látvány. Kapott WD40-et és most már az alapjárati fogyi nem ugrál ugyan, de az időnkénti remegés (bár sokkal kisebb mértékben) még megvan. Diagnózis: A 14 éves alapjárati motornál ez már nem számonkérhető hiba. Terápia: ha már nem bírom tovább cérnával, vegyek új a. motort. Szaki szerint kb 40 rupó. Tud valaki ennél jobb árat és lelőhelyet? Előre is köszönöm a tanácsokat. :blink: Tud valaki tájékoztató árat alapjárati motorra C20NE-hez??? :rolleyes:
Silver79 Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 Mert a tankot is kipucolja, és az a kosz a szűrőben marad! Szerintem. Annyi koszt belevág mintha mennék vele 30-60000km-t? :rolleyes: Mert annyinként kellene cserélni az üzszűrőt nem?
szauter74 Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 Annyi koszt belevág mintha mennék vele 30-60000km-t? :rolleyes: Mert annyinként kellene cserélni az üzszűrőt nem? Tedd bele. Ha kijártad, magad is észreveszed a kosz mennyiségét. Én minden autómnál viszonylag gyakran szoktam üzemanyagszűrőt cserélni. Tedd bele. Ha kijártad, magad is észreveszed a kosz mennyiségét. Én minden autómnál viszonylag gyakran szoktam üzemanyagszűrőt cserélni. Volt korábban szó róla, hogy nem mindegy, milyen injector pucoló adalékot használsz. Én Winn's-t használok. Van aki szerint semmit sem ér. Protec jó drága, ahogy olvastam. Spuri meg nem tudom hol kapható. Tényleg nagyon jó a spuri? Neten hol találok árusítóhelyet?
Silver79 Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 Tedd bele. Ha kijártad, magad is észreveszed a kosz mennyiségét. Én minden autómnál viszonylag gyakran szoktam üzemanyagszűrőt cserélni. Volt korábban szó róla, hogy nem mindegy, milyen injector pucoló adalékot használsz. Én Winn's-t használok. Van aki szerint semmit sem ér. Protec jó drága, ahogy olvastam. Spuri meg nem tudom hol kapható. Tényleg nagyon jó a spuri? Neten hol találok árusítóhelyet? Na ja de most volt cserélve :rolleyes: http://www.spuri-adalek.hu/
szauter74 Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 Na ja de most volt cserélve :rolleyes: http://www.spuri-adalek.hu/ Köszi!
Silver79 Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 Alapból mennyinek kellene lenni az alapjáratnak? És ezt mi befolyásolja? az alapjárati moci? :rolleyes: Köszi! Nincs mit :blink:
leslie Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 Alapból mennyinek kellene lenni az alapjáratnak? És ezt mi befolyásolja? az alapjárati moci? :rolleyes: Nekem 910. Alapjárati moci alapjaiban befolyásolja. :blink:
Silver79 Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 Nekem 910. Alapjárati moci alapjaiban befolyásolja. :blink: 1100 körül az sok? :rolleyes:
mackosajt Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 1100 körül az sok? :rolleyes: Sok! kb. 900 körül kéne lennie!
Silver79 Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 Sok! kb. 900 körül kéne lennie! akkor alapjárati moci puc puc? :rolleyes:
mackosajt Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 akkor alapjárati moci puc puc? :rolleyes: Egy próbát megér! :blink:
Gepard Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 1100 körül az sok? :rolleyes: Meleg motornál sok, hidegnél nem.
meriva1.8 Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 Alapból mennyinek kellene lenni az alapjáratnak? És ezt mi befolyásolja? az alapjárati moci? :rolleyes: Nekem 910. Alapjárati moci alapjaiban befolyásolja. :blink: De az alapjárati csak egy végrehajtó szerkezet, annak a vezérlését meg sok minden befolyásolhatja.
Silver79 Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 Meg az mitől lehet hogy alapjáratnál is pld gázfröccs után lassan áll vissza alapjáratra :rolleyes:
epk947 Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 Meg az mitől lehet hogy alapjáratnál is pld gázfröccs után lassan áll vissza alapjáratra :rolleyes: Attól függ, hogy milyen lassan? Normálisan is sokkal lassabban mint a karburátoros kocsiknál ha te ezt szoktad meg! Itt a sok paraméter figyelése miatt a leszabályzás nem olyan direkt mint ahol a bowden csak a pillangószelepet forgatja. Meleg motornál 3-5 mp.
Silver79 Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 Attól függ, hogy milyen lassan? Normálisan is sokkal lassabban mint a karburátoros kocsiknál ha te ezt szoktad meg! Itt a sok paraméter figyelése miatt a leszabályzás nem olyan direkt mint ahol a bowden csak a pillangószelepet forgatja. Meleg motornál 3-5 mp. Akkor erről lehet szó, bár sógorom gépsárkánya is injektoros csak az nem hengerenkénti. És az sokkal hamarabb visszaáll :rolleyes:
opel16v Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 Protec elég durva "takarítószer", a tankból nagyon sok üledéket, rárakódást, egyebet visz a szűrőbe, ami normálisan nem kerülne oda. Ezért kell cserélni nem sokkal utána. Viszont cserébe rendbe rakja a nyomásszabályzó szelepet és az injektorfúvókákat, valamint hasznos az AC-nek is. :rolleyes: Wynns szerintem közel sem ilyen jó hatású. Egyébként meg nem érdemes összekeverni a tisztító, és a hatásfokjavító/karbantartó adalékokat. Valamilyen szinten átfedés is van, de alapjaiban különböző dolgok.
Silver79 Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 Nem szándékoztam keverni a kettőt csak olvasgatva a hatását hasonónak tünt csak a protec durvább.
FPepe Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 Lenne egy kérdésem azokhoz, akik megcsinálták a C14NZ-C14SE átalakítást (ill. akik értenek hozzá): találtam jutányos áron az átalakításhoz szükséges cuccokat (hengerfej a szívósorral, ECU, kábelek, komplett gyújtás, légtömegmérő; valaki belinkelte régebben a duen-ről, kiderült, hogy egész közel van hozzám). Az lenne a kérdésem, hogy mi kell még hozzá (nyilván tömítések, és úgy emléxem AC-pumpa, bár ezt nem értem, miért), ill. hogy a kipuff leömlők jók-e a mostaniak, vagy azt is cserélni kell? :rolleyes:
istván Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 Ha jól tudom a c14nz benzinyomása 0,8 bar, a hengerenkénti befecskendezőseké meg valahol 3 bar körül, ezért kell AC csere. De azt nem tudom és kiváncsi vagyok, miért kell az hengerenkéntinek nagyobb nyomás?
Recommended Posts