Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Esetleg összejönni egy jól működő Astrással és cserélgetni a cuccokat. De ha olyan az ECU, mint más OFF verdában (feljebb írtam), nem biztos, hogy csak úgy simán megjavul és elmúlik a jelenség.

Mi is az a ECU :rolleyes:

Ja közbe a leglényegesebb dolog kimaradt :blink:

7végén voltam vele szervízbe és idáig nem csinálta.

Szervízbe cserélték vezműszíj,feszítő,vízpumpa,légszűrő,pollenszűrő,üzanyag szűrő,olajszűrő,olaj.

ezek valamelyike esetleg nem e lehet a gubanc oka pld üzemanyag szűrő ;)

Link to comment
Megosztás:

És a mutálás az mit jelent?

Motorhőfok jeladó cseréje házilag megoldható? :rolleyes:

Injektortisztító mindegy milyen?Nem árt a mocinak?

Beletankoltam a jó kis víííííípowert és büfög neki :blink:

1.Simán.

2. Az a tuti, mikor kiszeded és kitakarítod. (tudod, a szifonba is önthetsz csodaszereket, de mikor szétszeded és trutyi ki, az az OK)

3. ;)

Link to comment
Megosztás:

Mi is az a ECU :rolleyes:

Ja közbe a leglényegesebb dolog kimaradt :blink:

7végén voltam vele szervízbe és idáig nem csinálta.

Szervízbe cserélték vezműszíj,feszítő,vízpumpa,légszűrő,pollenszűrő,üzanyag szűrő,olajszűrő,olaj.

ezek valamelyike esetleg nem e lehet a gubanc oka pld üzemanyag szűrő ;)

Az ECU=EngineControlUnit

A fentiekből a legesélyesebb az üza. szűrő. Pl. nem mindig elegendő a nyomás az injektornak.

Link to comment
Megosztás:

1.Simán.

2. Az a tuti, mikor kiszeded és kitakarítod. (tudod, a szifonba is önthetsz csodaszereket, de mikor szétszeded és trutyi ki, az az OK)

3. :D

;)

Én inkább nem állok neki injektort tisztitgatni mert nem lenne jó vége.

Az ECU=EngineControlUnit

A fentiekből a legesélyesebb az üza. szűrő. Pl. nem mindig elegendő a nyomás az injektornak.

De menet közbe nem lehet semmit észrevenni :rolleyes:

És a mutálás mitől lehet? :blink:

Link to comment
Megosztás:

"de az üres tanba belerakott 5L anyaggal 25KM tehető meg, a 8L-el 40km és így tovább"

Ez így teljesen rossz mérés. Ugyanis a kocsi dőlési helyzetétől függően akár 5L benya is

bent maradhat a tankban... Tele tankkal mérj, az hitelesebb lesz. :blink:

Egyébként meg rövid távokra hidegen használva még egész jó az a 11-12L-es átlag. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Szép jó napot mindenki.

Tippeket várok mi okozhatja:

-indítás után néha egyből leáll a motor vagy majdnem leáll.

-hebeg vagy dadog a motor alapjáraton ;)

-ha hirtelen és nagygázt adok a kocsinak 3-4-5-dikbe akkor mély hangja lesz sok kaját kap? ;)

Egyelőre ennyi :D

1: alapjárati tisztítás, mint már sokan mondták, vagy mocihő jeladó .

kicserélni nem nagy kunszt. gyakorlatilag csatija le(kicsit trükkös, meg kell nyomni kétoldalt a "drótót" aztán maga a jeladó, kiteker, mint egy csavar.. aztán a new gyorsan be, mert gyün kifelé a lé.. (hütőfolyadék)

2: lásd 1es pont

3: őőő nem véletlen arra a természetes jelenségre gondolsz, hogy ezekben az esetekben relative kicsi a fordulatszám, és akkor biza, hiába nyomsz neki nagy gázt, csak megy a delej, de nem tud megindúlni.. nincs ereje.. nah ilyenkor csak brummok.. (kínlódik) aztán szépen kezd magáhoztérni ahogy megy fel a fordulat, kraft...

Kicsit más, de nekem a gyári kábel a C20NE-hez 4000ft volt.1!!!!!db. ;)

Ehh. de jó.. ebben is jobb az NE nekem anno még vmi 50 körüli árat mondtak a c20xe mocihoz komplet szetre. ez vmi horror.. meg kellene megent kérdeznem Viktort, hátha van ócsóért..

Nincs esetleg vmi másik tipusban ugyanilyen kábel? jah és ez már a DIS gyújtásos.. már ha számit...

Mi is az a ECU :rolleyes:

Ja közbe a leglényegesebb dolog kimaradt :blink:

7végén voltam vele szervízbe és idáig nem csinálta.

Szervízbe cserélték vezműszíj,feszítő,vízpumpa,légszűrő,pollenszűrő,üzanyag szűrő,olajszűrő,olaj.

ezek valamelyike esetleg nem e lehet a gubanc oka pld üzemanyag szűrő ;)

hmmm.. ezeknek nem kellene ilyen galibát okozni. max a vezérlés, ha xarul csinálták volna, de akkor nem csak alapjáraton lenne gondod szvsz.

Link to comment
Megosztás:

1: alapjárati tisztítás, mint már sokan mondták, vagy mocihő jeladó .

kicserélni nem nagy kunszt. gyakorlatilag csatija le(kicsit trükkös, meg kell nyomni kétoldalt a "drótót" aztán maga a jeladó, kiteker, mint egy csavar.. aztán a new gyorsan be, mert gyün kifelé a lé.. (hütőfolyadék)

2: lásd 1es pont

3: őőő nem véletlen arra a természetes jelenségre gondolsz, hogy ezekben az esetekben relative kicsi a fordulatszám, és akkor biza, hiába nyomsz neki nagy gázt, csak megy a delej, de nem tud megindúlni.. nincs ereje.. nah ilyenkor csak brummok.. (kínlódik) aztán szépen kezd magáhoztérni ahogy megy fel a fordulat, kraft...

Ehh. de jó.. ebben is jobb az NE nekem anno még vmi 50 körüli árat mondtak a c20xe mocihoz komplet szetre. ez vmi horror.. meg kellene megent kérdeznem Viktort, hátha van ócsóért..

Nincs esetleg vmi másik tipusban ugyanilyen kábel? jah és ez már a DIS gyújtásos.. már ha számit...

hmmm.. ezeknek nem kellene ilyen galibát okozni. max a vezérlés, ha xarul csinálták volna, de akkor nem csak alapjáraton lenne gondod szvsz.

Mert ha a vezérlés el van egy foggal rakva mit vennék észre?

Link to comment
Megosztás:

Nekem van egy plusz, ha ki akarod próbálni. Akár neked is adom.

Csak el kellene jönnöd érte.

Én tegnap cseréltem. A problémám nem változott. A régim is jó ezek szerint.

:rolleyes: Pilisvörösvár? 213 km :blink:

De nem biztos hogy nekem is az a baja. ;)

Az injektor tisztító fogyasztást befolyásolja e?Ha igen növeli vagy csökkenti?Mennyibe kerül és milyet érdemes?Olvastam itt protec-et.

Link to comment
Megosztás:

Szép jó napot mindenki.

Tippeket várok mi okozhatja:

-indítás után néha egyből leáll a motor vagy majdnem leáll.

-hebeg vagy dadog a motor alapjáraton ;)

-ha hirtelen és nagygázt adok a kocsinak 3-4-5-dikbe akkor mély hangja lesz sok kaját kap? :blink:

Egyelőre ennyi :rolleyes:

Megnézegettem neked Autodata-ban. Ezeket írja:

1. Motor elindul, majd leáll

- levegőbeömlő rendszer/vákum rendszer szivárgás

- fojtószelep koszos/szorulás

- fojtószelep jeladó hibás

- alapjárati szelep hibás

- levegőbeömlő rendszer/vákum rendszer szivárgás

- ECM motorvezérlő hiba

2. Rossz alapjárat - hideg motornál

- levegőbeömlő rendszer/vákum rendszer szivárgás

- alapjárati szelep hibás

- fojtószelep jeladó hibás

- ECM motorvezérlő hiba

3. Akadozó alapjárat

- levegőbeömlő rendszer/vákum rendszer szivárgás

- motorvezérlő rendszer - csatlakozások/vezetékek/relék

- benzin nyomás/szállított mennyiség/nyomásszabályzó

- üza. minősége/üza.szűrő

- üza.pumpa/csatlakozások

- injektorok

- fojtószelep koszos/szorulás

- fojtószelep jeladó hibás

- alapjárati szelep hibás

- ECM motorvezérlő hiba

Egyenlőre ennyi...

Link to comment
Megosztás:

2. Rossz alapjárat - hideg motornál

- levegőbeömlő rendszer/vákum rendszer szivárgás

- alapjárati szelep hibás

- fojtószelep jeladó hibás

- ECM motorvezérlő hiba

Nekem a 3 lehetőségből ez passzol leginkább.

Levegő beömlő rendszer a légszűrőház a továbbvezetéssel.

A vákuumrendszer mely része a sok-sok vezetéknek?

Az alapjárati szelep?

A folytószelep jeladó?

Az ECM motorvezérlő, asszem a computer.

Tudnátok segíteni?

Link to comment
Megosztás:

Nekem a 3 lehetőségből ez passzol leginkább.

Levegő beömlő rendszer a légszűrőház a továbbvezetéssel.

A vákuumrendszer mely része a sok-sok vezetéknek?

Az alapjárati szelep?

A folytószelep jeladó?

Az ECM motorvezérlő, asszem a computer.

Tudnátok segíteni?

Nos a vákuumrendszerrel tökéletesen énm sem vagyok tisztában, úgyhogy ezt majd más...

Az alapjárati szelepet ill a folytószelepet gyakorlatilag ha ügyes és bátor vagy, akkor saját magad otthon egy féktisztító spré meg némi szerszám segítségével meg tudod oldani, de figyelni kell szétszedéskor, hogy ne ugorjon szét, ameddig nep tároltad magadban, mi hová való. szétkapod, megtisztítod, aztán nagyonnagyonnagyon óvatosan rahod össze, ha picit is meszorúl, azonnal szedd szét és újra, mert eltörhet a lamella.

Nos hirtelen ennyi, a részleteket a szakik majd elmondják, mert az én mocim az 8 szelepes, más a felépítés, tehát pontos lépésrőllépésre dolgot nem tudok neked mondani...

Link to comment
Megosztás:

Féltankba öntsd, és lehetőleg nyomatékosan, prögősen járd ki. ;)

Aztán egy tankot még járj ki, és cseréld a benyaszűrőt. Ha új, akkor is. ;)

Ja, ára úgy 2700 körül szokott lenni

:blink: Király most volt cserélve a szűrő szombaton ;)

Na mindegy, ha így javallott akkor így csinálom.

Akkor nem id vettem drágán a protec-et :D

Remélem ez a baja :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nekem a 3 lehetőségből ez passzol leginkább.

Levegő beömlő rendszer a légszűrőház a továbbvezetéssel.

A vákuumrendszer mely része a sok-sok vezetéknek?

Az alapjárati szelep?

A folytószelep jeladó?

Az ECM motorvezérlő, asszem a computer.

Tudnátok segíteni?

1. Vákuumrendszernél lehet, hogy a MAP-érzékelőre gondolnak, habár azt külön is emlegetik más hibánál. Nem ismerem az SE motorokat, hogy van-e valamilyen vákuumos szabályzás ezenkívül.

2. Alapjárati szelep=alapjárati motor. Általában a torok -fojtószelep alatti részen található a blokk felőli oldalon. Két csavar fogja, egy kisméretű csati megy rá. Gyakorlatilag ez állítja az alapjáratot, vezérli az ECM.

3. Fojtószelep jeladó a jobb oldalon található, gyakorlatilag a fojtószelep tengelye van meghosszabbítva és erre a tengelyvégre van ráültetve a jeladó, amiben egy potméter van. Ezt forgatja a tengely és ez alapján tudja az ECM, milyen állásban van a fojtó(pillangó)szelep. Ez is nagyon beleszólhat az alapjáratba.

4. Talált.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.