Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Kb. ez már elég az üdvösséghez.A későbbiek folyamán majd a fékolajat, szervóolajat, (ha van szervó) és váltóolajat is cseréld le.Akkor aztán ténylegt kerek lesz a dolog.

A francba ezek ki is mentek a fejemből.Itt is figyelni kell a márkát gondolom milyenek legyenek mert akkor ha már megyek servicébe ezeket is le szeretném tudni .Igen van szervó is.

Link to comment
Megosztás:

Ne szomoríts el :D

Nem akarlak. :rolleyes:

Enyém a saját cégautóm volt, amit (leírom direkt) a Váci úti Schillerbe (senki ne vigyen ide kocsit!!!) vittem mindíg. Mivel csak én használtam, ezért elég meg van kímélve, garázsban tartottam, stb.

Mindíg, mindenből csak gyárit rakattam bele, pénz nem számít kategória volt. Aztán tavaly ott hagytam a céget, megvettem a kocsit potom 400-ért. Mondván: jó állapotban van, semmit nem kell rá költeni.

Namost ettől függetlenül már alsó hangon ráköltöttem olyan 250-et, és még nem látom a végét. Hát, ennyire lehet megbízni a fenti szervízben, az első futóműben a lengőkarokon kívül szinte minden cserés volt (GM toronyszilentek, gyári toronycsapágy, Sachs gátlók, kormány összekötő izé, alapjárati moci), 80e... Aztán 150ekm-nél 60 ezres felújítás, mert nem lehetett visszanyomozni, h mikor csinálták meg, de egy tuti, 105e-ig van papírom, odáig nyoma sincs a dolognak, és nem hiszem, h előbb megtették volna. Szóval saccra 90ekm volt a vezérlésben, ez volt 60e (ezúton is köszönet a cartárs kollegának). Aztán most majdnem 50e volt a talpasok, konyomó csapágy, kuplungtárcsa csere... Olajat, apróságokat még számold hozzá. :blink:

És akkor még sehol nincsenek a nagyobb fékek, hátul tárcsával, Si-re átalakítás...

Na, bocs az offért, csak kikívánkozott. ;)

Link to comment
Megosztás:

Fékolajból DOT4, szinte mindegy milyen márka... :rolleyes:

Azért ne tesco gazdaságos legyen. :blink:

Váltóolajból a gyári kézikapcsolású váltóhoz való kell, ha azt is akarod cserélni

DOT4? Hmm.. DOT3 is létezik? Én valahogy úgy emlékszem, hogy azt vetetett velem a szerelőm, amikor a féket újítottuk fel. Azt mondta az kell bele. Legalábbis én nagyon DOT3ra emlékszem, és nem 4-re.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Hány fok kell, hogy legyen a hűtővíz a 17DR-nél? Mert nálam nem éri el a 90-et. Nem alacsony az egy kicsit? Valahol a kék és a 90 fok között van a mutatóm. Az rendben van, nem túl alacsony?

Nekem is ott áll,ha nincs kitakarva a hütőm papperral,tegyél be egy karton majd felkúszik! :blink:

De én pl nem foglalkozom vele,termosztátom tui jó,iszonyat fűt a gépsárkány! :rolleyes:

Ne feledd,a 17DR-hez nagyobb hütő is jár,és több is benne a hütőfolyadék,mint egy sima benyásban!

Ettől függetlenül cserélhetsz jeladót,nem sok píz!

Link to comment
Megosztás:

...

Ne feledd,a 17DR-hez nagyobb hütő is jár,és több is benne a hütőfolyadék,mint egy sima benyásban!

Ettől függetlenül cserélhetsz jeladót,nem sok píz!

Csatlakozom az előtem szólóhoz.

Én még nemigen hallottam jári a ventillátort, ezért kb. havonta tesztelem hogy jó-e. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Csatlakozom az előtem szólóhoz.

Én még nemigen hallottam jári a ventillátort, ezért kb. havonta tesztelem hogy jó-e. :rolleyes:

Én nem tesztelem,nagyritkán amikor valami matatok amotortérben megtekerem kézzel,hogy könnyen forog-e!

Nyáron a szemesi campingbe való tülekedéskor majdnem elérte már azt,hogy bekéne neki indulni,de nem járattam csak ezért tovább!

Hogy tudnám letesztelni beindul-e? Ha jól emléxem valamit rövidre kell zárni!

Link to comment
Megosztás:

Én nem tesztelem,nagyritkán amikor valami matatok amotortérben megtekerem kézzel,hogy könnyen forog-e!

Nyáron a szemesi campingbe való tülekedéskor majdnem elérte már azt,hogy bekéne neki indulni,de nem járattam csak ezért tovább!

Hogy tudnám letesztelni beindul-e? Ha jól emléxem valamit rövidre kell zárni!

Le kell húzni a hűtő oldalán, a kapcsológombátől a csatit, és a két vezetékat átkötni, egy U alaku dróttal. Persze a "gyujtást" rátenni.

Link to comment
Megosztás:

Hűtés, vagy motor topic? :rolleyes:

Na nem bírom tovább. Hetek óta küzdök. Még a mínusz tizen fokok elött kezdődött.

Hidegen is jól indul. Egyből indulni szoktam. Rövid idő múlva leáll. Kb, mielött elkezdene megmozdulni a hőfokjelző. Várok 1 percet, majd indítok és minden jól megy, többet nem áll le. Ezt csinálja pár napig, majd napokig minden jó. S kezdődik elölről.

Néha olyan háromhengeres hangja van, néha nem lehet újra beindítani, mert durrog.

Mostanában kinyomott kuplungnál az alapjárat leesik 500 köré, majd teljesen leáll.

Persze, csak míg fel nem melegszik a motor.

Ha alapjáraton hagyom járni, felmelegszik és nem áll le. De ha megyek, gond.

Mi a véleményetek?

Link to comment
Megosztás:

Hűtés, vagy motor topic? :blink:

Na nem bírom tovább. Hetek óta küzdök. Még a mínusz tizen fokok elött kezdődött.

Hidegen is jól indul. Egyből indulni szoktam. Rövid idő múlva leáll. Kb, mielött elkezdene megmozdulni a hőfokjelző. Várok 1 percet, majd indítok és minden jól megy, többet nem áll le. Ezt csinálja pár napig, majd napokig minden jó. S kezdődik elölről.

Néha olyan háromhengeres hangja van, néha nem lehet újra beindítani, mert durrog.

Mostanában kinyomott kuplungnál az alapjárat leesik 500 köré, majd teljesen leáll.

Persze, csak míg fel nem melegszik a motor.

Ha alapjáraton hagyom járni, felmelegszik és nem áll le. De ha megyek, gond.

Mi a véleményetek?

Első körben alajárati motor? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Kedves Márkatársak!

Kettőt köhintett az autóm, két egymást követő reggelen, hideg motorral: pirosnál várakozás után gázadáskor nem vette a lapot, hanem dödögött, de aztán ment egész nap, mint a ágybakarikacsapás.

Ma reggel beindításkor, alapjáraton szintén.

Olyan volt, mint amikor kihagy egy hanger, de erre még a Skodámból emlékszem csak haloványan, hogy milyen.

Arra gyanakodtam, hogy gyertya, esetleg gyújtáskábel.

1: Önök mire gyanakodnak ezek alapján?

2: Ha gyertyára, akkor milyet / milyet NE?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Én egy kicsit másabb témát fogok most felhozni, lehet hogy kapok is majd érte a hozzáértőktől, de akkor is:

Ha már egyszer azt kimondták, hogy a nyomaték az az erő és az erőkar szorzata, akkor miért nem a legnagyobb lóerőnél van a legnagyobb nyomatéka a motornak???????

Egyébként egy másik megközelítés nyomaték témához az 1.6-os térfogatot nézve:

C16NZ => 75 LE és 125 Nm

16SI => 100 LE és 136 Nm

De ha az NZ motorosat átalakítjuk hengerenkénti befecskendezésesre, akkor az is 100 LE (elvileg), és ebből következően, ha a matematika alapjait hívjuk segítségül, akkor annak már nem 136 Nm nyomatékot kellene teljesítenie, hanem 166,5 Nm-t!!!!!! Bár ezt a hozzáértők bíztosan meg tudják cáfolni valahogy így: mert itt már nem az úgynevezett NZ fog dominálni a továbbiakban, hanem az SI. De érdekes a felvetés igaz?!

Link to comment
Megosztás:

Hűtés, vagy motor topic? :blink:

Na nem bírom tovább. Hetek óta küzdök. Még a mínusz tizen fokok elött kezdődött.

Hidegen is jól indul. Egyből indulni szoktam. Rövid idő múlva leáll. Kb, mielött elkezdene megmozdulni a hőfokjelző. Várok 1 percet, majd indítok és minden jól megy, többet nem áll le. Ezt csinálja pár napig, majd napokig minden jó. S kezdődik elölről.

Néha olyan háromhengeres hangja van, néha nem lehet újra beindítani, mert durrog.

Mostanában kinyomott kuplungnál az alapjárat leesik 500 köré, majd teljesen leáll.

Persze, csak míg fel nem melegszik a motor.

Ha alapjáraton hagyom járni, felmelegszik és nem áll le. De ha megyek, gond.

Mi a véleményetek?

Első körben alajárati motor? :rolleyes:

Én inkább a fojtószelep állapotát checkolnám, lehet, hogy iszonyat dzsuvás, valamint az injektorok is lehetnek ilyenek.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.