Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
és bár nincs sok della.. sőőt! de tuti csak gyári dolgok mennek a vezérlésbe. a többire mehet más is, de itt nem játszunk.. 15e vs. 150e nem mindegy...

Ja nekem nem volt ilyen szerencsém anno. Az átírás után elkedtem a vezérlésre spórólni, gondoltam hétvégén megveszem a cuccot és csere. Erre a hét közepén elgurult az eggyik görgőm, persze menet közben. :rolleyes: :blink: Na de már túl vagyok a nehezén, most már használni is tudom, nem csak szerelni. ;)

Elküldve
veszek ;)

Apropó szűrők mindegy milyenek? :rolleyes:

szőrők szerintem részletkérdés.. olaj=gyári is olcsaó-- 6-700 ft max. levegő, oda asszem a gyári drágább mint az egyébb.. nekem aszem sofima vagy mi van benne.. pollen: sztem abból is szinte mindegy.. ezek nem olyan ördöngős dolgok... legalábbis sztem.. :blink:

Elküldve
Akkor kell azt mondani, hogy viszlát.

Ne haragudj de ez nem igaz. Arra nem lehet számítani, hogy itt talán nem vernek át. És ha mégis, lehet hogy akkor sem tudod meg csak esetleg évekkel utána. (vagy esetleg pártízezerhuf mínusszal utána)

Sajátkezű szereléssel egyetértek. Egy levegőszűrőt meg pollenszűrőt bárki ki tud cserélni és spórolhat akár néhány ezret is.

Nem a kilopás a legnagyobb gond, hanem a bele nem tevés, vagy a rosszminőség beletevése.

Csak ha már ott van félig szétkapva az autó nem nagyon tudod azt mondani, hogy rakják össze csak úgy nem kell, hogy jó legyen.

Jó szerelőt ugyan nehéz találni de nem lehetetlen.

Ez szakszervízben is igaz lehet amúgy.

Akkor lehet, hogy én burokban születtem? :rolleyes:

Elküldve
Bát benzinesnél ez nem olyan gyakori, mármint a szelepkócolás.

Evvel nem értek egyet...

Nagyon sok c20xe jár így előbb utóbb...tudnék mesélni...

Nekem pl a 16-ból 10 szelep befigyelt... :rolleyes:

Pedig én lelkiismeretesen cseréltem ám mindent....csak hát a veztengely fogaskereke nem bírta a kiképzést... :blink:

Elküldve
Evvel nem értek egyet...

Nagyon sok c20xe jár így előbb utóbb...tudnék mesélni...

Nekem pl a 16-ból 10 szelep befigyelt... :blink:

Pedig én lelkiismeretesen cseréltem ám mindent....csak hát a veztengely fogaskereke nem bírta a kiképzést... ;)

Én arra gondoltam, hogy a diesel-nél minden esetben gáz, ha szakad a szijj. A benyosoknál erősen motor, és konpresszió fuggő a dolog. az opel benzineseit csak annyira ismerem, hogy van benne gyertya, meg elosztó. Már amelyiken van. :rolleyes:

Elküldve

Akkor maradahatunk abban, hogy a benyásoknál a 8 szelepesek általában megússzák, a 16 szelepes változatok elvéreznek, ha szakad a szíj! A dízel meg mindenképp rosszul jár a szíjszakadáskor. :rolleyes:

Elküldve
Akkor lehet, hogy én burokban születtem? :rolleyes:

Lehet. :blink:

Egyébként mindenki úgy csinálja ahogy akarja, én csak a véleményemet mondtam el. Ha neked eddig nem voltak rossz tapaszalataid, akkor továbbra is hasonlókat kívánok. ;)

Elküldve
Lehet. :blink:

Egyébként mindenki úgy csinálja ahogy akarja, én csak a véleményemet mondtam el. Ha neked eddig nem voltak rossz tapaszalataid, akkor továbbra is hasonlókat kívánok. ;)

Köszike! :rolleyes:

Elküldve
Egyébként Gábor lehet, hogy ismered ezt a csávót, valami Opellel versenyeznek ők is... szerencsém van vele, az biztos, nagyon jól ért az Opelekhez, neki is volt már többféle, most éppen egy B Omega Caravanja van.

Nem a Patyi az?

Elküldve
Na meg pld odaviszem a jó olajat és beletöltenek valami kamut hogy ellenőrzöm le még ha kivenni egy használtból nem is nagyon vesznek semmit :rolleyes:

Olaj, szürők cseréjét simán meg tudod Te is csinálni. Ha nekem sikerült elsőre, akkor bárkinek. :blink:

Elküldve
Olaj, szürők cseréjét simán meg tudod Te is csinálni. Ha nekem sikerült elsőre, akkor bárkinek. :rolleyes:

Azt még csak csak de mivel a vezérműszíj és egyébb nyalánkságok szervizre várnak így gondoltam sokkal nem kérnek el többet ha meg igen akkor megcsinálom magam :blink:

Elküldve

A tavaly télen fogyott a hűtővizem. A nyáron egyáltalán. Most a télen megint eltünt kb. 2 deci. Benézve az autó alá rájöttem, hogy nagyon nagy hidegben (de csak akkor !!!), megjelenik egy-két csepp a hűtő jobb oldalán alól, ott ahol a fém ragasztva (?) van a műanyaghoz. Lehet ezt javítani? Vagy újat kell venni? Gondolom, ha nagy a hideg, az aluminium jobban összehúzódik, ekkor esetleg nem tömít az ott levő tömítés. De eddig csak nagy hidegben láttam a vizcsepet, ha melegedik az idő, akkor száraz. Habár ha felmelegedik az idő és most sem tünik el több víz, akkor nem piszkálom...

Elküldve
A tavaly télen fogyott a hűtővizem. A nyáron egyáltalán. Most a télen megint eltünt kb. 2 deci. Benézve az autó alá rájöttem, hogy nagyon nagy hidegben (de csak akkor !!!), megjelenik egy-két csepp a hűtő jobb oldalán alól, ott ahol a fém ragasztva (?) van a műanyaghoz. Lehet ezt javítani? Vagy újat kell venni? Gondolom, ha nagy a hideg, az aluminium jobban összehúzódik, ekkor esetleg nem tömít az ott levő tömítés. De eddig csak nagy hidegben láttam a vizcsepet, ha melegedik az idő, akkor száraz. Habár ha felmelegedik az idő és most sem tünik el több víz, akkor nem piszkálom...

amíg csak ennyi tűnik el, addig ne piszkáld.... szerintem...

Elküldve
amíg csak ennyi tűnik el, addig ne piszkáld.... szerintem...

Lehet megfogadom a tanácsodat...csak nehogy víz nélkül maradjak egyszer. Igaz, hetente azért be szoktam kukkintani a motorhoz... . Ja, látom azt a motorhőmérsékleten, ha nincs elég víz? Vagy pedig nem, mert az nem a motorból van mérve?

Elküldve
Nem a Patyi az?

Nem, VRT Team a csapat neve asszem. Megyek hozzá a jövő héten, kinyomozom :rolleyes:

Ezt a VRT-t láttam asszem a Mikulás Rally szereplői között is, asszem 2 autóval mentek (Peug205GTi, Honda Civic). A legtöbb cuccot Bárdiéktól szerzi be.

De nem OFFolok itt tovább :blink:

Elküldve
Lehet megfogadom a tanácsodat...csak nehogy víz nélkül maradjak egyszer. Igaz, hetente azért be szoktam kukkintani a motorhoz... . Ja, látom azt a motorhőmérsékleten, ha nincs elég víz? Vagy pedig nem, mert az nem a motorból van mérve?

Ja, bocs, motorból van mérve. Ezek szerint látszik ha nem elég a víz, mert nagyon melegedik a maradék a motorban... ?

Elküldve
Lehet megfogadom a tanácsodat...csak nehogy víz nélkül maradjak egyszer. Igaz, hetente azért be szoktam kukkintani a motorhoz... . Ja, látom azt a motorhőmérsékleten, ha nincs elég víz? Vagy pedig nem, mert az nem a motorból van mérve?

A motor hőmérsékletén nem fogod észrevenni, csak ha már gáz van, de a fűtésen igen.Klasszisokkal hidegebblesz.

Elküldve
A tavaly télen fogyott a hűtővizem. A nyáron egyáltalán. Most a télen megint eltünt kb. 2 deci. Benézve az autó alá rájöttem, hogy nagyon nagy hidegben (de csak akkor !!!), megjelenik egy-két csepp a hűtő jobb oldalán alól, ott ahol a fém ragasztva (?) van a műanyaghoz. Lehet ezt javítani? Vagy újat kell venni? Gondolom, ha nagy a hideg, az aluminium jobban összehúzódik, ekkor esetleg nem tömít az ott levő tömítés. De eddig csak nagy hidegben láttam a vizcsepet, ha melegedik az idő, akkor száraz. Habár ha felmelegedik az idő és most sem tünik el több víz, akkor nem piszkálom...

Nem javítható. Nekem is csöpögött az előző, az F. Én tettem bele hűtőtömítő folyadékot. Bevált. Viszont volt már olyan tapasztalat, hogy eltömített más járatot vagy vmi ilyesmi.

Elküldve
Nem javítható. Nekem is csöpögött az előző, az F. Én tettem bele hűtőtömítő folyadékot. Bevált. Viszont volt már olyan tapasztalat, hogy eltömített más járatot vagy vmi ilyesmi.

Én ezért javasoltam a nem piszkálni dolgot.... hetente 1x ellenőrízve...esetleg 2 naponta sokáig el lehet még menni így... viszont ha már nagyon sok fogy, akkor csere...

Elküldve
Én ezért javasoltam a nem piszkálni dolgot.... hetente 1x ellenőrízve...esetleg 2 naponta sokáig el lehet még menni így... viszont ha már nagyon sok fogy, akkor csere...

Köszi...az ősszel volt feltöltve, de még nem érte el a minimumot..szorgosan figyelem...

Elküldve

A JQA!

Hőn szeretett motorterembe már nem néztem be vagy két hónapja. Most is csak olajszintet akartam ellenőrizni. Na az rendben volt.

Ami vsizont nem, hogy elkezdett kimászni az olaj a szelepdeknitömítésnél.

Tiszta mocsok az egész. Mitől lehet? És mit lehet vele kezdeni?

Lehet azért, mert 5w40 olaj van benne? (Már elég rég óta)

Elküldve

Kicsit több, mint fél éve volt cserélve a szelepfedél tömítésem, de észrevettem, hogy megint elég jelentősen folydogál ki az olaj. Gondoltam megnézem a csavarokát, és hát elég sokat tudtam rajtuk húzni. Normális ez? Megpuhul idővel a szigetelés, vagy mi a gond? Vagy a szerelőm annak idején nem húzta meg rendesen? Mennyire kell amúgy rászorítani a csavarokat? Mondjuk lehet, hogy mondta a szerelő, hogy néhány ezer km után utána kell húzni, de lehet, hogy épp azt mondta, hogy nemkell/nemszabad, nemtudom. De 1-2 csavar tényleg annyira laza volt, hogy mindenképp megkellett szorítani. Szóval hogyan normális ez?

A JQA!

Hőn szeretett motorterembe már nem néztem be vagy két hónapja. Most is csak olajszintet akartam ellenőrizni. Na az rendben volt.

Ami vsizont nem, hogy elkezdett kimászni az olaj a szelepdeknitömítésnél.

Tiszta mocsok az egész. Mitől lehet? És mit lehet vele kezdeni?

Lehet azért, mert 5w40 olaj van benne? (Már elég rég óta)

Most látom csak, hogy te is épp erről írsz :rolleyes: Lehet, hogy megérett a cserére nálad is a tömítés?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.