Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

akkor nekem miért van 10 fölött :) pedig 2 műszerrel is mértük, az egyikkel én, a másikkal a szaki

A "kompresszió mérés" nem alkalmas az elméleti kompresszió viszony ellenőrzésére. A gyárak ezt adják meg. A kompresszió mérés alkalmas az egyes hengerek állapotának (henger, gyűrűk, szelepek) az összehasonlító mérésére.

Ennél többet mondó mérés tömítettségi mérés, amit úgy végeznek, hogy sűrített levegőt engednek a hengerekbe és a főtengely lassú forgatása mellett mérik az egyes hengerek nyomásveszteségét. Ez kimutatja a hengerek (hordós) kopását, illetve a szelepek állapotát. (Amennyit én eddig megtudtam az az, hogy kb 20% légveszteség a még elfogadható határ, afölött nagyjavítás!)

Link to comment
Megosztás:

Napfényeset!

1.6 16v -ről lesz szó, most pár napja felvette azt a szokást, hogy ötödikben 100 körül gázadásnál megtorpan és nem hajlandó gyorsulni. Mi aszösz lelhette? Van tipp?

Nyomatékhiány? :)

Csak 5ösben csinálja, vagy mondjuk 4esben is ugyan azon a fordualton?

Link to comment
Megosztás:

Sárga motorkontroll lámpa nem szokott kigyulladni? (egyáltalán gyújtásráadásnál világít?)

Első körben: AGR szelep, gyújtókábel, gyertya, lambda... csak ötlet/lehetőség szintjén.

tényleg b+++

azt hiszem nekem gyujtás ráadáskor fel sem villan a mocikontroll...pedig kellene neki, nem??

Link to comment
Megosztás:

tényleg b+++

azt hiszem nekem gyujtás ráadáskor fel sem villan a mocikontroll...pedig kellene neki, nem??

Mocikontrol gyújtás ráadása után világít, addig amíg be nem indítod, vagy el nem veszed a gyújtást.

Érdemes lenne megnézni hogy van-e benne égő, vagy ha van, akkor működik-e.

Mondjuk a hibakódot e nélkül is ki lehet olvasni, ha van.

Link to comment
Megosztás:

Égőcsere? :D

Nálam a tompított pilács ilyen, nem is tudom, mióta nem megy a visszajelző lámpa. Mondjuk az ennyire nem is fontos. ;)

tompitottnak nincs is visszajelzoje, csak a muszerfalvilagitas :) nalam legalabbis csak a refinek van.

Ez már csak ilyen...topmítottnak ugyan volna helye visszajelzésre...de nincs benne tudtommal egyben sem az égő.... hisz úgyis jelzi a műszerfal világítása. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sárga motorkontroll lámpa nem szokott kigyulladni? (egyáltalán gyújtásráadásnál világít?)

Első körben: AGR szelep, gyújtókábel, gyertya, lambda... csak ötlet/lehetőség szintjén.

A motorhiba-lámpa OK. Ezek szerint szerviz. Köszönöm a segítséget. :)

Link to comment
Megosztás:

Égőcsere? :D

Nálam a tompított pilács ilyen, nem is tudom, mióta nem megy a visszajelző lámpa. Mondjuk az ennyire nem is fontos. ;)

Te leslie, meséld már el légyszi, hol van neked tompított fényszóró visszajelződ, mert most a kezemben tartok egy műszerfalat, de ilyesmit nem találtam rajta, még a nem használt lámpák között sem... :)

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Megvolt ma a lambda csere, sikerült szerezni elég jó áron gyái lambdát, beletettük, sokat számít!!

Kíváncsi leszek a fogyasztásra :)

Viszont lenne egy újabb kérdésem is:

megméricskéltük a gyújtókábeleket, és az a kábel amelyik összeköti a tarfót az eloszóval, az 6,2 az ellenállása, de a leghosszabb kábellé, ami 2x olyan hosszú sem több 5.7 nél.

Jó ez így, vagy érdemes lenne kicserélni azt az egy rövid kábelt?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mert megmértem vagy 2 hónapja, és a legkevesebb is 10,4 volt, a legtöbb meg 10,9, viszont a gyári adat az 9,6 ha jól rémlik

tévedés!!! az haver golfja, most néztem a táblázatom, 10,8 volt, a legtöbb meg 11,4

Az eltérést az okozza hogy amit mérsz a motoron, az a sűrítési végnyomás, a gyári adat amivel összehasonlítod az kompresszióviszony(egy mértékegység nélküli viszonyszám), amit számítani lehet a motor paramétereiből, de mérni nem...

A sürítési végnyomás csökkenéséből lehet következtetni a vezérmű esetleges elálítására, henger- dugattyúgyűrű- kopásra nem megfelelően záródó szelepekre stb...

Egy OFF példa: kompresszióviszony 8,5... Ha a hengerekben a sűritési végnyomás nem éri el a 10 (talán kg/cm2 a mértékegység :) )-et akkor a motor felujítása szükséges...

Persze ez nektek nem irányadó, mert két ugyanakkora kompresszióviszonyú eltérő tipusú, motor sűritési végnyomása eltérő lehet, sőt szinte biztos hogy eltérő...

Ha találok valami infót az Opel motorok sűritési végnyomásairól, akkor beírom...

Üdv.:Rebel

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az eltérést az okozza hogy amit mérsz a motoron, az a sűrítési végnyomás, a gyári adat amivel összehasonlítod az kompresszióviszony(egy mértékegység nélküli viszonyszám), amit számítani lehet a motor paramétereiből, de mérni nem...

A sürítési végnyomás csökkenéséből lehet következtetni a vezérmű esetleges elálítására, henger- dugattyúgyűrű- kopásra nem megfelelően záródó szelepekre stb...

Egy OFF példa: kompresszióviszony 8,5... Ha a hengerekben a sűritési végnyomás nem éri el a 10 (talán kg/cm2 a mértékegység :) )-et akkor a motor felujítása szükséges...

Persze ez nektek nem irányadó, mert két ugyanakkora kompresszióviszonyú eltérő tipusú, motor sűritési végnyomása eltérő lehet, sőt szinte biztos hogy eltérő...

Ha találok valami infót az Opel motorok sűritési végnyomásairól, akkor beírom...

Üdv.:Rebel

No azt megköszönném!

Link to comment
Megosztás:

Pár napja volt téma,hogy hűtővíz kerül a rendszerbe és keveredik az olajjal,habosodik az olajbetöltőnyílásnál-ill a nívópálcán,olajos e a víz vagy sem...stb...

Na akkor félig meddig megnyugodtam,mert a betöltőnél habosodik ugyan,de a nívónál tökkéletes és a vízben sem láttam olajat,a vízszintem sem fogyott szemre hónapok óta kis mértékben sem ;)

Most viszont azt csináltam,hogy -mivel -23fokig volt fagyálló a vízem és mostanában ilyesmi idővel kecsegtetett a meteurológia,nem akartam kockáztatni,viszont az egész vízet sem akartam lecserélni-tehát azt csináltam,hogy vettem 1L 72fokig fagyállót és 1L-t leengedtem a vízből és beletöltöttem a 72-eset.

Ez az 1 l leengedés pont kiürítette a kiegy.tartályt és azt vettem észre,hogy a tartály alja(ahol becsatlakozik a gumicső)és körbe az oldalfalon zöldes(ez ugye a fagyálló színe) trutyi/massza van letapadva/felkenődve ;) :) :P :D

Belenyúltam és leszedtem 1 darabot az ujjammal mintavételezés céljából,de nem tudtam megállapítani,hogy olajjal keveredett-e???ugyanakkor gyanítom,hogy igen ,mert mi más lenne az a szar?mondjuk 1 éve van nálam a kocsi,most 6 éves és én még nem cseréltem h.vízet benne,de mivel egy zárt rendszer,gondolom tisztának kéne maradnia....de nyugtassatok meg,hogy lehet más is mint olaj ;)

Azt tervezem,hogy elmúlnak ezek a nagy hidegek és akkor leengedem és 2x átmosom ioncserélt vízzel az egészet,leszerelem a tartályt és kimosom azt is és úgy töltöm fel fagyállóval kb:-35fokig.

További kérdéseim:

-ha teljesen kifolyik(termosztát nyitva meleg motornál)a víz mennyit lehet beletölteni?

-jó e a tescoban kapható 5L kiszerelésű minőségű fagyálló?(azok ált.35fokig vannak 1:1-be keverve...)

-illetve azt hallottam h nem jó az sem ha túl nagy a fagyállósága a h.víznek....ez miért van?tönkremehet vmi?

-meg fogom nézetni benyakúton h most hány fokig jó,de kivi vok,hogy mit tippeltek a leírtak alapján meddig lehet jó??? tehát nem tom hány L(a jelölésig töltött) -23fokos víz mínusz 1L leenged belőle plusz 72fokos 1L visszatölt jelölésig...ezt ki lehet egyáltalán számolni,hogy mennyi lett így,vagy csak mérni lehet pontosan? ;) ;) ;)

köszi ;)

Link to comment
Megosztás:

-ha teljesen kifolyik(termosztát nyitva meleg motornál)a víz mennyit lehet beletölteni?

-jó e a tescoban kapható 5L kiszerelésű minőségű fagyálló?(azok ált.35fokig vannak 1:1-be keverve...)

-illetve azt hallottam h nem jó az sem ha túl nagy a fagyállósága a h.víznek....ez miért van?tönkremehet vmi?

-meg fogom nézetni benyakúton h most hány fokig jó,de kivi vok,hogy mit tippeltek a leírtak alapján meddig lehet jó??? tehát nem tom hány L(a jelölésig töltött) -23fokos víz mínusz 1L leenged belőle plusz 72fokos 1L visszatölt jelölésig...ezt ki lehet egyáltalán számolni,hogy mennyi lett így,vagy csak mérni lehet pontosan? :) :D ;)

köszi ;)

a víz szerintem most a -30-at tuti ki fogja bírni, kb. -31 és -32 közé saccolom. Számoltam.

A tescos és a többi között lényegében véve egy nagy különbség van... az ára. A fagypontja meg valszeg éppen kibírja a -35-öt.

Nekem a szerelőm 3 L tömény fagyállóval indított, és 3 L víz ment hozzá... Tehát kb. 6 Liter a hűtőviz, amit normálban cserélni lehet... Egy katalógus a tiédre 5,8 Litert ír. :P

Link to comment
Megosztás:

Meg az adalék ami a vízpumpát keni.

De az majd csak a vezérlés, dugó, szelep cserenapon fog kiderülni. :)

Nem akarok vitatkozni, de nap mint nap találkozok a fagyállók alapját is adó Glikollal....annál jobban nem hiszem , hogy más, vízzel teljesen elegyedő anyag kenni tudna. Szóval, nem tudom milyen adalékról beszélsz...

Színezék? Mert az a legtöbben van. :D

Link to comment
Megosztás:

Nem akarok vitatkozni, de nap mint nap találkozok a fagyállók alapját is adó Glikollal....annál jobban nem hiszem , hogy más, vízzel teljesen elegyedő anyag kenni tudna. Szóval, nem tudom milyen adalékról beszélsz...

Színezék? Mert az a legtöbben van. :D

Hát akkor tévedtem. Én úgy tudom hogy más adalék is van benne, kifelyezetten a vízpumpa kenésére, ami esetleg egyes olcsóbb verzióban nincsen benne. De nem vagyok vegyészmérnök, szóval akkor bocsi. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.