Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Köszi a tippeket.

Ma kicseréltem a motorhőfok-jeladót, viszont a motor tényleg megette az 5L anyagot 25km-en.!!!!

Most újabb megfigyelési időszak következik üzemelési,fogyasztási szempontból.

Szerintetek a az előbbiekben jelzett hibát okozhatja esetleg a szarakodó AC-pumpa? És esetleg lehet, hogy nem is eszik annyit, csak nem talál ki az anyag a tankból olyankor?(bár méréskor kiváló volt az ac-pumpa nyomásom, igaz, akkor nem is jelentkezett a hiba)

Link to comment
Megosztás:

császtok

uj tulaj vaok(családi alapon)

és kiváncsi lennék, hogy mi az a "tuning" amitől a kocsi jobban megy, de nem fal fel minden benzint amit kap:D

én sprtlégszűrőre gondoltam valamilyen sportgyertyára, és olyan dobra, ainek szabadabb kifolyása van

nos ti mit javasoltok??

előre is köszi

jah metabond az tényleg jó, de azt se arra találták ki, hogy zugatósan is kétszer addig tartson, hanem az is csak a gyári kilcsire hivatott, de azt tényleg tudja és biztosan:D

hello

Link to comment
Megosztás:

császtok

uj tulaj vaok(családi alapon)

és kiváncsi lennék, hogy mi az a "tuning" amitől a kocsi jobban megy, de nem fal fel minden benzint amit kap:D

én sprtlégszűrőre gondoltam valamilyen sportgyertyára, és olyan dobra, ainek szabadabb kifolyása van

nos ti mit javasoltok??

előre is köszi

jah metabond az tényleg jó, de azt se arra találták ki, hogy zugatósan is kétszer addig tartson, hanem az is csak a gyári kilcsire hivatott, de azt tényleg tudja és biztosan:D

hello

1.: van tuning topic,

2.: ezektől biztosan nem fog jobban menni. Nem elég a dobot cserélni, leömlőtől indítva mindent kellene, de akkor is csak több levegőt kapna, és nem a levegőtől megy jobban, hanem a több bengától

3.: vegyél 1.8-as gépet, az jobban megy, ha kell. :lol: GSi-t nem írok, azokat már csak legyilkolva kapni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Esetleg olcsóbb megoldásként át lehet alakíttatni a motorodat hengerenkénti injektorosra (14SE), ezzel elvileg nyerhetsz 20-22 LE-t. Itt a fórumon már megcsinálta vki., itt megtalálod a leírást: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=314&st=0

A dolog költsége, ha jól emléxem 150e Ft körül volt (- a régi alkatrészek eladásából bejövő összeg).

De nem OFFolok tovább, ez inkább a Tuning topicba való :lol:

Link to comment
Megosztás:

Valahol olvastam itt,hogy a hidrótőkék kipucolhatók?

Hogyan lehet ezt kivitelezni?

Szelepfedél le és utána?

Szelepfedél le,vezérműtengely(ek)ki,és utánna ki tudod őket venni.Aztán alaposan megtisztítani az összeset.

Csak ha már leveszed a szelepfedelet illik a a szelepfedéltömítést is cserélni és ugyan ez a helyzet a vezérműtengely szimeringekkel is. :blink:

Link to comment
Megosztás:

láttam a duene c14se mocit jó áron kompletten. Az a kérdésem az 1,6-os és az 1,4es hengerfeje miben külömbözik? Röviden rá tudom én ezt applikálni a mocimra? Vagy cseréljem egyben az egészet? Vizsgán nézik még a motorszámot?

Ha van még motorszámod a forgalmiban, akkor azt nézik...ha már csak "motor kód"-od van....vagyis 1x már nem volt azonosítható a szám...viszont mostmár nem AF-lesz, hanem motorkód....akkor azt figják keresni...mint nekem, például. Ez csak annyiból jó, hogy ha mocit kell cserélni...elég neki "beütni" a mocikódot...és ha furcsállnák....hát ezért van csak kód...én tiszta vagyok.

Link to comment
Megosztás:

Ha van még motorszámod a forgalmiban, akkor azt nézik...ha már csak "motor kód"-od van....vagyis 1x már nem volt azonosítható a szám...viszont mostmár nem AF-lesz, hanem motorkód....akkor azt figják keresni...mint nekem, például. Ez csak annyiból jó, hogy ha mocit kell cserélni...elég neki "beütni" a mocikódot...és ha furcsállnák....hát ezért van csak kód...én tiszta vagyok.

:blink: A tiédben nem azonosítható a motorszám?

Ez így nem stim valahogy , jelen esetben az enyém motorcodeja. x17dtl. utánna motorszám. Akó most beleverem hogy x17dtl és rakok bele 1 y20dth mocit. :)

ö-ö :)

Link to comment
Megosztás:

:blink: A tiédben nem azonosítható a motorszám?

Ez így nem stim valahogy , jelen esetben az enyém motorcodeja. x17dtl. utánna motorszám. Akó most beleverem hogy x17dtl és rakok bele 1 y20dth mocit. :)

ö-ö :)

Anno volt benne egy mocicsere...garanciában...még nem nálam, és akkor elfelejtették átírni, mire vinni kellett vizsgára....utána kapott AF-es számot, majd mikor én vettem, csak akkor kaphatott "A"-s eredetvizsgálatot, ha előtte bevezették a forgalmiba a mocikódot, meg a mocira is... Valahogy így történt.

Link to comment
Megosztás:

Seemi baj a motorszámmal csak azon agyalok hogy c16nz ki c14se be. Csak legálisan a papir dolgozó lány sok pénz. Annó kasznit cseréltam a golfom alatt hát ne tudjátok meg. 10k a kérelem az átalakításhoz(tipus azonos) aztán vársz hogy valaki kijöjjön megnézze a csontra szedett vasat, ha engedélyezik akkor lehet összerakni, majd kpm vizsga, aztán eredet vizsgálat, majd okmányiroda a szokásos költségekkel. Na ezért kérdeztem hogy nézik-e még. Még egyszer nem csinálom végig.

Link to comment
Megosztás:

Anno volt benne egy mocicsere...garanciában...még nem nálam, és akkor elfelejtették átírni, mire vinni kellett vizsgára....utána kapott AF-es számot, majd mikor én vettem, csak akkor kaphatott "A"-s eredetvizsgálatot, ha előtte bevezették a forgalmiba a mocikódot, meg a mocira is... Valahogy így történt.

Akkor a lényeg van 1 AF-es motorod aminek ugyan az a motorkódja mint ami gyárilag belevaló. És van 1 motorszámod is ami AF kezdődik. :blink:

Seemi baj a motorszámmal csak azon agyalok hogy c16nz ki c14se be. Csak legálisan a papir dolgozó lány sok pénz. Annó kasznit cseréltam a golfom alatt hát ne tudjátok meg. 10k a kérelem az átalakításhoz(tipus azonos) aztán vársz hogy valaki kijöjjön megnézze a csontra szedett vasat, ha engedélyezik akkor lehet összerakni, majd kpm vizsga, aztán eredet vizsgálat, majd okmányiroda a szokásos költségekkel. Na ezért kérdeztem hogy nézik-e még. Még egyszer nem csinálom végig.

Szerintem ez nem legalizálható, asszem kisebb moci nem rakható bele csak nagyobb, az is csak 10% eltéréssel. De lehet hogy hülyeséget írtam. :)

Link to comment
Megosztás:

láttam a duene c14se mocit jó áron kompletten. Az a kérdésem az 1,6-os és az 1,4es hengerfeje miben külömbözik? Röviden rá tudom én ezt applikálni a mocimra? Vagy cseréljem egyben az egészet? Vizsgán nézik még a motorszámot?

Nem megy rá. Gondolom méretekben különbözik. Keress c16se-t és azt tedd rá, akkor nem kell papírokkal szórakozni. Motorcsere már csak azért sem célszerű ebben a kombinációban mert csak 7 lovat nyernél vele.

Amúgy az tényleg nagyon jó ár volt. Én annó betettem a tuning topicba, de úgylátszik nem harapott rá senki.

Link to comment
Megosztás:

Nem megy rá. Gondolom méretekben különbözik. Keress c16se-t és azt tedd rá, akkor nem kell papírokkal szórakozni. Motorcsere már csak azért sem célszerű ebben a kombinációban mert csak 7 lovat nyernél vele.

Amúgy az tényleg nagyon jó ár volt. Én annó betettem a tuning topicba, de úgylátszik nem harapott rá senki.

De lehet nem zabálna ennyit, és ha netán hivatalossá tudnám tenni fele annyi biztosítást kéne fizetni.

Link to comment
Megosztás:

De lehet nem zabálna ennyit, és ha netán hivatalossá tudnám tenni fele annyi biztosítást kéne fizetni.

Látványosan kevesebbet nem enne szerintem. És lehet annak a motornak valami nyűgje is, amiért jöhetnek plusz kiadások.

Biztosításban már nagyobb ráció van, de ez is attól függ mennyinek a felét kellene fizetni. :blink:

Én tuti nem mennék bele.

Link to comment
Megosztás:

Hali mind!

Köszönöm a válaszokat! Azt hiszem másoknak is jól jött ez az infó.

Viszont van nekem egy problémám.

Mostanában azaz a múlt hét csütörtöke óta rosszalkodik a 91'-es C16NZ-s Astrám.

Ha indítózok van mikor egyből pöccre beindul és van, hogy nem indul egyáltalán tehát csak forog csak forog és semmi, viszont ha nem indúl és behúzzák, vagy betolják akkor szinte azonnal indul. /az akksi tökéletes, indítómotor pucolva/

Kicsit be is fúj a kipufogóba valamelyik szelep, de figyelembe véve a mostani megpróbáltatásait szegény mocinak nem is csodálom, hogy nem zár rendesen, kapott egy teli tankot injector és külön szeleptisztítóval, meg 2 dl 96%-os tiszta alkohollal.

Múlt hét csütörtökén kezdett el rosszalkodni, hát szét is szedtem az injectort, meg kitakarítottam az elosztófedelet, és konstatáltam, hogy a legrövidebb gyújtókábelem áthúz. /rázós élmény volt/ Csak nem indult így elmentem gyalog. Mikor este hazaértem, és lehívtam édesapám segíteni a szikrák ellenőrzéséhez, egyből beröffent és ment is rendesen egészen e hét keddig mikor délután megint nem röffent be. Nosza este áthív szomszéd, és nagy szerelés indul. Kitisztítottam még az alapjáratit az injectort újra megnéztük, gyertya kicserél, elosztófedél kimos féktisztítóval. Be is indult és ment mint a safhausen. Aztán szerda du. ülök be a kocsiba és megint semmi, csak forog forog. Betol beindul hazajön ma reggel közeli ajánlott szerelőhöz elmegyek, és egy gyertyacsere után mert a kedden berakott gyertyák szanaszéjjel kormozódtak azonnal indul alapjárat kicsit döcög de tartja. Azóta elmentem melóba ott háromszor pöccre indult elmentem kábelekért mert ugye áthúzott az egyik ott is pöccre indult visszamentem a melóhelyre és már megint nem indult. Hát most itthon vagyok és baromira nem értem mi lehet a baj. Holnap reggelre bejelentkeztem privátban az opel szervizbe haverhoz, viszont jó lenne ha már ötletekkel mehetnék oda, hogy ennyivel is elébb legyek. Ja ha beindúl és hagyom huzamosabb ideig alapjáratin akkor a motorcheck sárga lámpa kb. 45 mp múlva kigyullad. Ha beindítom és megyek vele akkor nem gyullad ki.

Kérlek segítsetek!

Köszi!

Atosz

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.