Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Laci4!!

én abban a boltban már vettem egy-két dolgot...

az ürge hót rendes az tuti!

-abl. lapátokat vettem 3 körül (valeo!!) szal olcson az tuti!

-ékszíjat 950 ft asszem (bár ez ugyebár mint késöbb kiderült "sipoltatta" az autot... :F )ez is olcso amugy....

-olajszüröt tavaly 500 ft alatt asszem! szal olcson! eddig bevált minden kivéve szíjat....

sztem menj oda nyugodtan....jah amugy lökösei is olcson voltak anno....hi

Elküldve

UDV MINDENKI!

Egy kérdésem lenne egy atra 1.7 dtl -el hez értő emberhez.

Autopalyan kozlekedve mennyi a normalis víhőfok 130km/h-nál?

Elküldve

Ehh......olajcsere megvolt :) 13000Km-ert futott opel 10W40 olyan fekete volt mint a kávé :) Oljaszűrőm se volt semmi :wink:

Nah de most aztán olyan tiszta.......alig látom az olajszintet a nívópálcán :shock: 8) Még 1 dolgot nem tudok.......váltó olja.Hol tudom megnézni a szintjét? Mikor és hogyan kell cserélni ha kell?

Elküldve

Ha hajtod akkor jobb 10000km-ként cserélni a motorolajat.

Váltóolajat nem egyszerű megnézni. Vagy az egyik féltengelyt

kikapjátok és annál nézitek a szintet (pont a tengelycsonk alatt

kell legyen a szint), vagy a rövid féltengely környékén van egy

pici csavar, de ahhoz meg spéci szerszám kell, hogy belenyúlj

mélyre és leszintezd. Mindenképp szerelő téma. :)

Elküldve

No lenne egy kérdésem

itt egy kupplung szerk. amit nem rég kaptam

az lenne a kérdésem hogy ez c20xe motorhoz valo..

de sülyesztett lendkerékhez ?? vagy sem ??

mert én ugy latom ez sülyesztethez valo

de a c20xe kupplungot még nem soha nem cseréltem csak c20ne-t

ebböl meg nem volt 2 féle:)

IMG_0741_S.JPG

IMG_0742_S.JPG

IMG_0751_S.JPG

Elküldve

SXP!

Ez a süllyesztetthez van. A másiknak a csavarpántjai előrébb vannak, mint a kopófelület.

Atommanó!

Ismeretterjesztés: A szinterkulplung megjelölés nem a szerkezetre

vonatkozik, hanem a tárcsára. :)

Ha gondolod, majd küldök képet is róla. :)

Elküldve
Gondolom! :oops:

Miért is jó az bővebben plíz, hagy tanuljak.... :wink:

Üdv.: Atommanó

Engem is érdekelne, bár nekem már vannak halvány tudásfoszlányaim erről a témáról......

Elküldve

Szinterkuplung-tárcsa: erősített agyszerkezettel, szegmentált kopófelülettel. Lehet 3,4,6 és 8 szegmenses. Hogy mire jó? Erősebb, strapabíróbb, nem csúszik el szélsőséges terhelésnél sem, és nem utolsósorban lehetetlen elmelegíteni, leégetni. Viszont cserébe városi közlekedésre szinte alkalmatlanná teszi az autót. Ezért is ajánlom csak olyanok figyelmébe, akik igazi versenyeken (nem gyorsulásin) akarják kihasználni 100%-ig a jó lehetőségeit. :)

Az Astrámban egy 4 szegmenses változat van, Sachs aggyal, ilyennel

szerelték pl. az Astra kupás autókat is. Ez az:

kuplung.jpg

Elküldve

A 3,4,6,8 szegmenses között mi a különbség???

Ja és olvastam "Kevlár-szálerősítésű" kuplungokról is, melyek 50%-val növeli a széria kuplung hőálló képességét. Akkor ezek gondolom egy egészséges átmenetet képeznke a széria kuplungok és a kevlárkuplungok között, nem???

Elküldve
...Ezért is ajánlom csak olyanok figyelmébe, akik igazi versenyeken (nem gyorsulásin) akarják kihasználni 100%-ig a jó lehetőségeit. :)...

Köszi!!! Vettem!!! :oops: De azért ennyire ne gázolj a lelkembe, mert összekönnyezem a klaviatúrát...... :)

Na és akkor mit ajánlasz az ilyen Antiversenyzőknek!!! :wink:

(Ez tök jó: "Antiversenyző") :)

Üdv.: Atommanó

Elküldve

Ja, még annyi a jó ebben a szinteres tárcsában, hogy lehet rajta

cserélgetni a kopófelületet, így a méregdrága agyat nem kell mindig

megvenni. Kb. annyiért szinterezik újra, mint egy olcsó u.gy. normál

tárcsa ára. És pl. idén jobb szinterleveleket sikerült rávarázsolni, mint

ami tavaly volt. :)

A szegmensek az agy ágait jelentik, ahány szinterlevelet rá lehet rakni.

A kevláros dologról nem sokat tudok, gondolom "erősített gyárinak"

lehet nevezni. :)

Elküldve

Atom Anti!

Milyet vettél? Mostanában elég sok "replikát" árulnak, lenyúzott

körfűrészkorongokból átalakítva. :)

Nem mondom hogy nem szinter, de nem egy kategória egy igazi

gyári építésű szinterezhető kuplungtárcsával.

Ha viszont eredetit sikerült szerezned, akkor ######a élmény lesz majd

a városban közlekedni a géppel... :)

Elküldve

A poénodat vettem TE...!!!

Annyira gáz vele közlekedni??? Ne riasszatok már el mindentől amire rágerjedek, mert így nem lehet tuningolgatni....!!!! :shock:

Akkor hogy varázsoljak több erőt adó ökröcskét a kocsimba?? :?

Üdv.:Atommanó

Elküldve

Több erőt ne a kuplungcserétől várj. :)

Már mondtam: érezhetően több pacit úgy tudsz beletenni, hogy közben

változik a motor karakterisztikája elég drasztikusan, közben pedig

négyzetesen fog csökkenni a városi vezethetősége az autónak.

A felső határa ennek a mocinak szívóként úgy 230 paci körül van,

de akkor már egyanyag főtengely, és vezérműtengelyek kellenek bele,

valamint erősebb szeleprugók, másik dugattyúk, rövid egyenes

szívósor, paraméterezhető versenyelektronika, stb...

De akkor már vezethetetlen lesz a városban. :)

Elküldve
De akkor már vezethetetlen lesz a városban. :)

Ez így van!! Plussz még megfogja zabálni benzinügyileg a pénztárcádat!!!!

:oops: :oops:

Elküldve

De, csak attól ne várj sokat. :)

Egy kicsivel nagyobb tengely + pl. egy lexmaul ram + egy óvatos

chipelés, és máris van benne 170 ló körül, úgy hogy megmarad

a nyomatéka is. De ez új alkatrészekkel, melódíjakkal félmilla. :)

Elküldve
Akkor marad az 5 éves terv: C20LET!!! :)

Üdv.: Atommanó

Akkor ugyanazon terven dolgozunk!!!!! :) :) :o Ja és 6gangos váltót nehogy kifelejtsük!!!!! :D :P ;)

Elküldve

Egy jó állapotú C20LET is majdnem fél misi! :)

Ha meg találsz 2kilóért, akkor arra minimum mégeccer annyit rádobsz,

mire applikálható állapotba hozod. És benne van a pakliban, hogy utána

állandó kis bajok lesznek majd vele, mert az ilyen átépítéssel magadra

veszed ezt is... Továbbá a 6gangos váltóval is lesznek gondok, mivel

ugye azt 4 kerekesre tervezték, nyomatékban is (első difi gyengébb).

Nem akarlak lebeszélni benneteket, de nehogy azt mondjátok hogy

nem szóltam. :)

u.i: Papírokat sem tudtok intézni rá, illegal lesz.

Elküldve
Egy jó állapotú C20LET is majdnem fél misi! :o

Ha meg találsz 2kilóért, akkor arra minimum mégeccer annyit rádobsz,

mire applikálható állapotba hozod. És benne van a pakliban, hogy utána

állandó kis bajok lesznek majd vele, mert az ilyen átépítéssel magadra

veszed ezt is... Továbbá a 6gangos váltóval is lesznek gondok, mivel

ugye azt 4 kerekesre tervezték, nyomatékban is (első difi gyengébb).

Nem akarlak lebeszélni benneteket, de nehogy azt mondjátok hogy

nem szóltam. :)

u.i: Papírokat sem tudtok intézni rá, illegal lesz.

Én mindezekkel tisztában vagyok, de nem aggódom....ugyanis ezek a tervek eléggé sokára fognak megvalósulni!! (ha megvalósulnak!!)

Meg szerintem mire ez bekövetkezne, addigra már két GSI-m lesz, egyiket építeném majd át Turbóssá, a másikkal meg hétköznap rohangálnék!! Másképp ez tutira nem működne!!! :) :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.