Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Szerintem teljesen felesleges méricskélni. Egyrészt azért, mert ahogy npasi is mondja, iszonyú pontatlan lesz a mérés, másrészt pedig egyáltalán nem ugyanaz a hőmérséklet lesz a tartályban, mint a hűtőben a hőkapcsolónál.

Elküldve

De ha már ennyire foglalkoztat, szereld ki a hőkapcsolót, kezdj el otthon lábosban forralni vizet, és nézd mikor zár a kapcsolókör, közben mérheted a vizet egyszerűbb és pontosabb hőmérővel is. :P

Elküldve
Szerintem teljesen felesleges méricskélni. Egyrészt azért, mert ahogy npasi is mondja, iszonyú pontatlan lesz a mérés, másrészt pedig egyáltalán nem ugyanaz a hőmérséklet lesz a tartályban, mint a hűtőben a hőkapcsolónál.

Na igen, felszerelkeztem hőmérével meg kesztyüvel (tulnyomást kivédendő) és lementem az autóhoz. De mikor megláttam milyen vékony a cső, amelyik a tartályhoz megy...elment a kedvem. Azon a csövön tényleg nem tud annyira kicserélődni a víz, hogy azonos legyen a hőmérséklet a hütőben levővel. Kösz az észrevételeket.

Elküldve

Helló!

Nekem ugyan ez volt a gondom 2 hete!Kicseréltettem a termosztátot és most jó.Ha helyben felmegy a hőfokjelző akkor biztos hogy az a baja mert a menetszél nem hűti.Elvileg a fogyasztásban is érezni lehet ha rossz a term. akkor többet eszik kb 1 lel.

Elküldve

Ez mit takar konkrétan?Mert a szerelő szólt, hogy holnap vihetem a paripát kupunggenerálra, és egyúttal kicseréltetem a vezérlést is.A C20NE "korábbi" változatában a szíj feszítette a vízpumpát is.Ebben már nem úgy műxik?Mert ugye ha mégis, akkor nem ártana azt is vinnem hozzá.Szal HELP Please! :!:

SANY0023.JPG

Ilyen, amelyiknél nem a vízpumpa feszít.

Masszív vastagabb burkolat oldalról tégllap alakú burkolat.

A másik vékonyabb, oldalról nézve "látható"hol megy a vezérműszíj.

Más a légtömeg/légmennyiégmérő is.

Elküldve
sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy vezérműszíj cserekor a szíjon,vízpumpán és fesz.görgőn kívül kelle mást cserélni?

Esetleg szimmering, szelepfedél tömítés

Elküldve

Ha már lent van a cucc akkor főtengelyszimeringet mindenképp érdemes cserélni. Filléres dolog. Esetleg ha szarozik a termosztátod akkor azt is, mert ott van a vezérműszíjház mögött.

Elküldve

Sziasztok van nekem egy 94es 1.8 16V f caravan astrám és ha bemelegszik a motor akkor 10mp után leáll az autó.tudnátok segíteni hogy mitöl van ez!

Elküldve
Sziasztok van nekem egy 94es 1.8 16V f caravan astrám és ha bemelegszik a motor akkor 10mp után leáll az autó.tudnátok segíteni hogy mitöl van ez!

Ezt így nem lehet megmondani, el kell vinni egy márkaszervízbe, vagy egy hozzáértő szerelőhöz, akinek van Tech műszere hozzá. De emellet nagyon fontos a tapasztalat is, ugyanis ezt nagyon sok minden okozhatja és egy kókler lehet hogy kicserél neked egy halom alaktrészt és még mindig rossz lesz...

Elküldve

Ma egy igen érdekes következtetésre jutottam. Lezártam az AGR szelepet (már egy éve nem jelzett, csak azért zártam le, hogy ne is jelezzen többé :P ) De a tesztút vége felé egy hosszú lejten motorféküzemben kivillant kedvenc sárga lámpánk :D

Hazajövök, villogtatás : 0400 - Ez pedig AGR szelep, DE nem a tavalyi 1405 ami attól volt, hogy elkoszosodott.

Szóval az a nagy helyzet szerintem, hogy ezek az újabb négyszámjegyű kódot villogó ECU-k nem engedik lezárni - valszeg nézik a lambda jelét szerintem.

Konzultáltam Bszemethy cartárssal is és neki is ugyanez a helyzet - ugyanilyen ECU ugyanilyen helyzetben ugyanezt villogja. Viszont ő eddig arra gyanakodott, hogy azért mert az övé már el van kopva... viszont az enyém még nincs, mert a tisztíztás óta már egy éve nem jelzett.

Mellesleg igaz, hogy kicsit jobban, egyenletesebben húzott lentről, de nem éreztem nagy különbséget - a Protec kezelés óta eleve nagyon jól húz lentről :D

Elküldve
Ma egy igen érdekes következtetésre jutottam. Lezártam az AGR szelepet (már egy éve nem jelzett, csak azért zártam le, hogy ne is jelezzen többé :P ) De a tesztút vége felé egy hosszú lejten motorféküzemben kivillant kedvenc sárga lámpánk :D

Hazajövök, villogtatás : 0400 - Ez pedig AGR szelep, DE nem a tavalyi 1405 ami attól volt, hogy elkoszosodott.

Szóval az a nagy helyzet szerintem, hogy ezek az újabb négyszámjegyű kódot villogó ECU-k nem engedik lezárni - valszeg nézik a lambda jelét szerintem.

Konzultáltam Bszemethy cartárssal is és neki is ugyanez a helyzet - ugyanilyen ECU ugyanilyen helyzetben ugyanezt villogja. Viszont ő eddig arra gyanakodott, hogy azért mert az övé már el van kopva... viszont az enyém még nincs, mert a tisztíztás óta már egy éve nem jelzett.

Mellesleg igaz, hogy kicsit jobban, egyenletesebben húzott lentről, de nem éreztem nagy különbséget - a Protec kezelés óta eleve nagyon jól húz lentről :P

Ez azért van mert az elektronika csinál öntesztet az agr szeleppel és szerintem ezt hosszú motorfék alkalmával teszi.

Lényege, hogy nyitogatja a szelepet és figyeli a nyomásváltozást a szívócsonkban. Ha nem változik a nyomás ebből arra következtet, hogy nem működik a kipuf gáz visszavezetés (persze hiszen lezártuk :D ) és jön a sárga lámpa.

Nem kell aggódni ekkor egyszerűen kikapcsolja az elektronik a kipuf visszavezetést azaz nem bazgatja többet a szelepet de lehet minden gond nélkül tovább menni.

Ezzel együtt kell élni ha lezártad.

Nekem egyébként csak nagy fordulattal motorfék estén szokott előjönni pl autópálya. Városban soha.

Nálam még kétjegyű kód van és ennek a kódja a 43.

Itt az angol leírás a TIS-ből:

http://img.tar.hu/wzsolt/img/14723541.jpg#3

Elküldve

Valszeg igazad lesz, mert tényleg pörgetés utáni hosszabb motorfék volt, de a kérdés az, hogy ilyenkor csak az AGR-t kapcsolja-e ki (a leírásból ez jön) vagy teljesen átvált vészprogramra ? (én úgy tudtam, hogy sárga lámpa esetén vészprogram van mindig).

Az igaz, hogy nem vettem észre, hogy nagyon másképp menne, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy a lámpa kigyulladáa után 2km-t mentem vele csak.

Elküldve

"viszont az enyém még nincs, mert a tisztíztás óta már egy éve nem jelzett. "

Ebből nem következik, hogy nincs halálba kopva, és éppen mostanság adja meg magát.

Nekem is négyjegyű kódos multec-em van, és sosem pofázott vissza a lezárás után. :P

Elküldve
"viszont az enyém még nincs, mert a tisztíztás óta már egy éve nem jelzett. "

Ebből nem következik, hogy nincs halálba kopva, és éppen mostanság adja meg magát.

Nekem is négyjegyű kódos multec-em van, és sosem pofázott vissza a lezárás után. :P

De utána visszaraktam a gyári lemezt - mentem vele 70km-et és nem jelzett. Utánanéztem a 0400-ra ugyanazt írja a TIS, mint a wzsolt által említett 43-ra... azaz, hogy egyfajta teszt és ha az bukta akkor kikapcsolja az AGR szelepet.

Viszont azt nem tudom, hogy ilyenkor csak azt kapcsolja-e ki vagy full vészprogramra vált...

Elküldve

Hello

egy kérdésem lenne a hozzáértőktöl 92 es corsa 1,2 es (a család tartalékosa)

most a hidegben rakoncátlankodik...beindul-megáll rángat...melegen csak az alapjárat ingadozott föleg túl magas volt...én az alapjárati motorra gondolok..lehet csere vagy csak pucolni kellene? nincs valakinek hasonlo ta

Elküldve

Én ugyan nem vagyok annyira hozzáértő :roll: , az alapjárati motort érdemes lenne kipucolni, de talán érdemes lenne a motorhőfokérzékelőt is kicserélni, esetleg gyújtógyertyák, gyertyakábelek...

Hibakódot nem generált?

Elküldve

Adok neked egy linket: http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.uk/i...fault_codes.htm

Ott megtalálod, hogy melyik lábakat kell összekötni, ill. hogy melyik motortipusnak mik a hibakódjai :wink:

A motorhőmérséklet-érzékelőt is meg tudod nézni, egy ellenállásmérő kell hozzá, a megfelelő értékeket megtalálod itt: http://www.opelforum.hu/viewtopic.php?p=13...ghlight=#134026 , knight jóvoltából.

Elküldve

Sziasztok!!

Nekem F astrám van kb 2-3 km után világít az abs visszajelzöm,és nem is kapcsol ha fékezek.de ha alászedem a kormányt és ugy fékezek akkor meg bekapcsol tehát akkor meg jól mükszik.lehet hogy szar az ABS a kocsiban???

az gáz mert az nem hiszem hpogy occcó!Segítsetek.mit tegyek!

előre is köszi!

Elküldve
Sziasztok!!

Nekem F astrám van kb 2-3 km után világít az abs visszajelzöm,és nem is kapcsol ha fékezek.de ha alászedem a kormányt és ugy fékezek akkor meg bekapcsol tehát akkor meg jól mükszik.lehet hogy szar az ABS a kocsiban???

az gáz mert az nem hiszem hpogy occcó!Segítsetek.mit tegyek!

előre is köszi!

Hmm.. most nincs elöttem hogy is néz ki a jeladó, de a fent említett jelenség szerintem vmi kontakthibát feltételez.....

Nézz be az alső kerekek mögé, nincs-e láthatóan megsérülve a vezetéke..

Elküldve

szmaca írta:

Sziasztok!!

Nekem F astrám van kb 2-3 km után világít az abs visszajelzöm,és nem is kapcsol ha fékezek.de ha alászedem a kormányt és ugy fékezek akkor meg bekapcsol tehát akkor meg jól mükszik.lehet hogy szar az ABS a kocsiban???

az gáz mert az nem hiszem hpogy occcó!Segítsetek.mit tegyek!

előre is köszi!

Hmm.. most nincs elöttem hogy is néz ki a jeladó, de a fent említett jelenség szerintem vmi kontakthibát feltételez.....

Nézz be az alső kerekek mögé, nincs-e láthatóan megsérülve a vezetéke..

_________________

Üdv: Laci4 Astra Gsi C20xe a'la '96

Kösz!ránézek majd !!

Elküldve

Sziasztok!

Kellene egy kis help.

Tegnap cseréztem gumit, és érdekes hiba keletkezett. Menet közben kivillan az etc lampicsku, utánna meg villog is folyamatosan, a motor teljesítménye meg leesik. Az etc kikapcsolása után meg megindul a motor, mintha semmi baja nem lenne. :? Ez mi lehet? Alapjárati motor? Az hun van pontosan? c20xe a motor.

Előre is köszi

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.