Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

A koszolódása folyamán sokféle hibajelenséget képes produkálni, nem definiálható fixen. :P

Akkor azt ajánlod rakassam műszerre.

Azt modták, hogy lehet hőfok érzékelő is, és rossz jelet ad a motornak.

Hosszú távon olyan 90-110 km/h sebességnél a hőfok mutató épphogy elhagyja a kék mezőt kb.1mm, ez normális?

Link to comment
Megosztás:

Akkor azt ajánlod rakassam műszerre.

Azt modták, hogy lehet hőfok érzékelő is, és rossz jelet ad a motornak.

Hosszú távon olyan 90-110 km/h sebességnél a hőfok mutató épphogy elhagyja a kék mezőt kb.1mm, ez normális?

Ez nem normális, de a műszernek külön jeladója van (ami csak 1 vezetékes) a motor hőfokjeladóje 2 vezetékes.

Lehet, hogy rossz a termoszod és akkor persze a motor túlhül...

Ezt úgy tudod tesztelni, hogy megnézed, hogy hidegben 1-2km után van-e fűtés...

De lehet, hogy csak a műszer hőfokjeladód rossz...

Ezt úgy tudod tesztelni, hogy megnézed, hogy alapjáraton járatva mit mutat amikor a ventilátor kapcsol - elvieg 96 körül kéne

De akár még az is lehet, hogy a motorhőfokjeladód rossz...

Ezt az Így Csináld-ban lévő értékek alapján egy ellenállásmérővel tudod tesztelni...

Link to comment
Megosztás:

Ez nem normális, de a műszernek külön jeladója van (ami csak 1 vezetékes) a motor hőfokjeladóje 2 vezetékes.

Lehet, hogy rossz a termoszod és akkor persze a motor túlhül...

Ezt úgy tudod tesztelni, hogy megnézed, hogy hidegben 1-2km után van-e fűtés...

De lehet, hogy csak a műszer hőfokjeladód rossz...

Ezt úgy tudod tesztelni, hogy megnézed, hogy alapjáraton járatva mit mutat amikor a ventilátor kapcsol - elvieg 96 körül kéne

De akár még az is lehet, hogy a motorhőfokjeladód rossz...

Ezt az Így Csináld-ban lévő értékek alapján egy ellenállásmérővel tudod tesztelni...

Köszi a válaszokat.

1-2km után langyosat fúj be a moci.

Alapjáraton járatva kb. 90 alatt egy kicsivel kapcsol be a venti.

A könyv alapján is megméztem és elvileg jó.

A kiolvasó műszer kimutatná ha rossz lenne?

Mennyibe kerül kb motorhőfok jeladó?

Link to comment
Megosztás:

A ventillátor 104-fokon kapcsol,igy kb.16 fokot csal a múszer.Ez gyakori hiba.üdv Feri.

104 már kicsit sok lenne - akkor neked valszeg felfelé csal... 96 körül már indul az első fokozat...

Viszont tényleg gyakori hiba, hogy lefelé csal - de közel sem biztos, hogy fix értéket csal az ellenállás - lehet annak szép vicces karakterisztikája is...

Egy a lényeg ha 90 alatt van amikor a venti kapcsol akkor műszer hőfokjeladó csere: kb 1200 huf.

Link to comment
Megosztás:

A termosztat 96 foknal kezd nyitni es valahol 10x fok korul lesz teljesen nyitva (105-107 mar nem emlekszem pontosan). A venti 103-104-nel kell bekapcsoljon. Ekkor meg nem fo a viz, mert nyomas alatt van. Nekem varoson kivuli (120 alatti sebesseg, nem autopalya) hasznalatkor a muszer kb. 90 - 95 fok kozott mozog. 90 ala nem esik.

Ez van az en 8 szelepes 95-os evjaratu astramban. Igy kell lennie a konyv szerint is, tehat az nem lenne normalis, ha a venti 96 foknal bekapcsolna.

Egyebkent a muszerek nem pontosak, tehat hogy 102-t vagy 104-et mutat a muszer amikor bekapcsol a venti, az szerintem mindegy.

Link to comment
Megosztás:

udv mindenkinek.

KOszi a valaszokat a rangatasra.Hetfon viszem a szerelohoz es mindenkeppen tudatom ha kiderult az ok.De amit mondtatok azt nezetem meg eloszor.Meg egy kerdes.Ha a 16 szelepes erdekessen kopacsol hideginditaskor, es kesobb ez elhalkul annak mi a pontos oka es lehet e orvosolni valahogy?

KOszi elore is

Link to comment
Megosztás:

Kopácsolásért a hidrotőkék a ludasak. Legjobb lenne kiszedni, kipucolni őket, majd jó minőségű olajjal járkálni. Az némileg segít a problémán.

Nem tudom milyen könyveket néztek ti, az 1.4-1.6 ecotec mociknál 92 fokon nyit a termosztát, és 96 fokon kapcsol a venti gyári adatok szerint! És szerintem a többi Opel benyás mocinál sem lehet ettől lényegesen eltérő...

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom milyen könyveket néztek ti, az 1.4-1.6 ecotec mociknál 92 fokon nyit a termosztát, és 96 fokon kapcsol a venti gyári adatok szerint! És szerintem a többi Opel benyás mocinál sem lehet ettől lényegesen eltérő...

En azt is irtam, hogy ezek az adatok az en 8 szelepes mocimra ervenyesek. Most megneztem az Opel Astra F javitasi kezikonyvet, ott azt irja, hogy a termosztat 92 foknal nyit es 107-nel lesz teljesen nyitva. Tehat az also hatart nem jol tudtam :P

Es a nyomas miatt a huttoviz forraspontja kb. 125 fok.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom milyen könyveket néztek ti, az 1.4-1.6 ecotec mociknál 92 fokon nyit a termosztát, és 96 fokon kapcsol a venti gyári adatok szerint! És szerintem a többi Opel benyás mocinál sem lehet ettől lényegesen eltérő...

Nekem 1 éves a termoszom meg a hőfokjeladóm is - és pont így viselkednek - ahogy korábban írtam is - szal sztem nekem mér jól :wink:

Úgyhogy csak érdemes volt ezt újra kitárgyalni :P

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom milyen könyveket néztek ti, az 1.4-1.6 ecotec mociknál 92 fokon nyit a termosztát, és 96 fokon kapcsol a venti gyári adatok szerint! És szerintem a többi Opel benyás mocinál sem lehet ettől lényegesen eltérő...

Igen igen, én is igy tudtam, és tudtommal a 8 szelepesé is ugyanígy nyit ill indul berregni...

Link to comment
Megosztás:

Nincs vita, ezek tények, amit mondtam. :D

Egyébként az infrás mérőfejjel mit mérsz? Azzal max a hűtő külső hőmérsékletét, vagy a termosztátház külső hőmérsékletét, vagy az átvezető cső külső hőmérsékletét tudod mérni. :P

Arra gondoltam, hogy gyorsan megállítom a motort mikor beindul a venti és lecsavarom a vízkupakot egy rongyal (remélem nem fuj nagyon szembe !!) és ugy mérem meg a vízhőmérsékletet. Ugy gondolom (remélem nem tévedek) a tartályban levő víz hőmérséklete hasonlítani fog a hütőben levőével. De legalábbis meglátom, ha 92 felett van. Ezt azért, mert ugy értettem van aki azt állítja (Opel, Gyuri_bácsi, 2004Tiborc), hogy 100 felett indul a ventilátor.

Link to comment
Megosztás:

Arra gondoltam, hogy gyorsan megállítom a motort mikor beindul a venti és lecsavarom a vízkupakot egy rongyal (remélem nem fuj nagyon szembe !!) és ugy mérem meg a vízhőmérsékletet. Ugy gondolom (remélem nem tévedek) a tartályban levő víz hőmérséklete hasonlítani fog a hütőben levőével. De legalábbis meglátom, ha 92 felett van. Ezt azért, mert ugy értettem van aki azt állítja (Opel, Gyuri_bácsi, 2004Tiborc), hogy 100 felett indul a ventilátor.

Infrás hőmérővel elég nehézkes egy annyira átlátszó anyag hőmérsékletét mérni, mint a víz. Sokat csal ilyenkor, külön kompenzációs szorzók vannak az infrahőmérőkhöz a fényes, átlátszó, stb. szivatós anyagoknál.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.