I_S Elküldve Október26, 2005 Megoszt Elküldve Október26, 2005 legalábbis hidegen ... ugye? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október26, 2005 Megoszt Elküldve Október26, 2005 A koszolódása folyamán sokféle hibajelenséget képes produkálni, nem definiálható fixen. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
I_S Elküldve Október26, 2005 Megoszt Elküldve Október26, 2005 ez tény... Link to comment Megosztás: More sharing options...
loree_gsi16v Elküldve Október26, 2005 Megoszt Elküldve Október26, 2005 A koszolódása folyamán sokféle hibajelenséget képes produkálni, nem definiálható fixen. :P Akkor azt ajánlod rakassam műszerre. Azt modták, hogy lehet hőfok érzékelő is, és rossz jelet ad a motornak. Hosszú távon olyan 90-110 km/h sebességnél a hőfok mutató épphogy elhagyja a kék mezőt kb.1mm, ez normális? Link to comment Megosztás: More sharing options...
knight Elküldve Október26, 2005 Megoszt Elküldve Október26, 2005 Akkor azt ajánlod rakassam műszerre. Azt modták, hogy lehet hőfok érzékelő is, és rossz jelet ad a motornak. Hosszú távon olyan 90-110 km/h sebességnél a hőfok mutató épphogy elhagyja a kék mezőt kb.1mm, ez normális? Ez nem normális, de a műszernek külön jeladója van (ami csak 1 vezetékes) a motor hőfokjeladóje 2 vezetékes. Lehet, hogy rossz a termoszod és akkor persze a motor túlhül... Ezt úgy tudod tesztelni, hogy megnézed, hogy hidegben 1-2km után van-e fűtés... De lehet, hogy csak a műszer hőfokjeladód rossz... Ezt úgy tudod tesztelni, hogy megnézed, hogy alapjáraton járatva mit mutat amikor a ventilátor kapcsol - elvieg 96 körül kéne De akár még az is lehet, hogy a motorhőfokjeladód rossz... Ezt az Így Csináld-ban lévő értékek alapján egy ellenállásmérővel tudod tesztelni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
loree_gsi16v Elküldve Október26, 2005 Megoszt Elküldve Október26, 2005 Ez nem normális, de a műszernek külön jeladója van (ami csak 1 vezetékes) a motor hőfokjeladóje 2 vezetékes. Lehet, hogy rossz a termoszod és akkor persze a motor túlhül... Ezt úgy tudod tesztelni, hogy megnézed, hogy hidegben 1-2km után van-e fűtés... De lehet, hogy csak a műszer hőfokjeladód rossz... Ezt úgy tudod tesztelni, hogy megnézed, hogy alapjáraton járatva mit mutat amikor a ventilátor kapcsol - elvieg 96 körül kéne De akár még az is lehet, hogy a motorhőfokjeladód rossz... Ezt az Így Csináld-ban lévő értékek alapján egy ellenállásmérővel tudod tesztelni... Köszi a válaszokat. 1-2km után langyosat fúj be a moci. Alapjáraton járatva kb. 90 alatt egy kicsivel kapcsol be a venti. A könyv alapján is megméztem és elvileg jó. A kiolvasó műszer kimutatná ha rossz lenne? Mennyibe kerül kb motorhőfok jeladó? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve Október26, 2005 Megoszt Elküldve Október26, 2005 A ventillátor 104-fokon kapcsol,igy kb.16 fokot csal a múszer.Ez gyakori hiba.üdv Feri. Link to comment Megosztás: More sharing options...
knight Elküldve Október26, 2005 Megoszt Elküldve Október26, 2005 A ventillátor 104-fokon kapcsol,igy kb.16 fokot csal a múszer.Ez gyakori hiba.üdv Feri. 104 már kicsit sok lenne - akkor neked valszeg felfelé csal... 96 körül már indul az első fokozat... Viszont tényleg gyakori hiba, hogy lefelé csal - de közel sem biztos, hogy fix értéket csal az ellenállás - lehet annak szép vicces karakterisztikája is... Egy a lényeg ha 90 alatt van amikor a venti kapcsol akkor műszer hőfokjeladó csere: kb 1200 huf. Link to comment Megosztás: More sharing options...
I_S Elküldve Október27, 2005 Megoszt Elküldve Október27, 2005 a 104 fok az már igen sok lenne... a tiéd még durvább mint az enyém. Az enyém 101-102 fok körül mutat, amikor bekapcsol, de ténylegesen tényleg olyan 96 körül kapcsol... Link to comment Megosztás: More sharing options...
2004tiborc Elküldve Október27, 2005 Megoszt Elküldve Október27, 2005 A termosztat 96 foknal kezd nyitni es valahol 10x fok korul lesz teljesen nyitva (105-107 mar nem emlekszem pontosan). A venti 103-104-nel kell bekapcsoljon. Ekkor meg nem fo a viz, mert nyomas alatt van. Nekem varoson kivuli (120 alatti sebesseg, nem autopalya) hasznalatkor a muszer kb. 90 - 95 fok kozott mozog. 90 ala nem esik. Ez van az en 8 szelepes 95-os evjaratu astramban. Igy kell lennie a konyv szerint is, tehat az nem lenne normalis, ha a venti 96 foknal bekapcsolna. Egyebkent a muszerek nem pontosak, tehat hogy 102-t vagy 104-et mutat a muszer amikor bekapcsol a venti, az szerintem mindegy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gyuri_bácsi Elküldve Október27, 2005 Megoszt Elküldve Október27, 2005 Nálam is így megy. Egyébként kb. harmadszor van felhozva ez a téma... Link to comment Megosztás: More sharing options...
britishman Elküldve Október27, 2005 Megoszt Elküldve Október27, 2005 udv mindenkinek. KOszi a valaszokat a rangatasra.Hetfon viszem a szerelohoz es mindenkeppen tudatom ha kiderult az ok.De amit mondtatok azt nezetem meg eloszor.Meg egy kerdes.Ha a 16 szelepes erdekessen kopacsol hideginditaskor, es kesobb ez elhalkul annak mi a pontos oka es lehet e orvosolni valahogy? KOszi elore is Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október27, 2005 Megoszt Elküldve Október27, 2005 Kopácsolásért a hidrotőkék a ludasak. Legjobb lenne kiszedni, kipucolni őket, majd jó minőségű olajjal járkálni. Az némileg segít a problémán. Nem tudom milyen könyveket néztek ti, az 1.4-1.6 ecotec mociknál 92 fokon nyit a termosztát, és 96 fokon kapcsol a venti gyári adatok szerint! És szerintem a többi Opel benyás mocinál sem lehet ettől lényegesen eltérő... Link to comment Megosztás: More sharing options...
2004tiborc Elküldve Október27, 2005 Megoszt Elküldve Október27, 2005 Nem tudom milyen könyveket néztek ti, az 1.4-1.6 ecotec mociknál 92 fokon nyit a termosztát, és 96 fokon kapcsol a venti gyári adatok szerint! És szerintem a többi Opel benyás mocinál sem lehet ettől lényegesen eltérő... En azt is irtam, hogy ezek az adatok az en 8 szelepes mocimra ervenyesek. Most megneztem az Opel Astra F javitasi kezikonyvet, ott azt irja, hogy a termosztat 92 foknal nyit es 107-nel lesz teljesen nyitva. Tehat az also hatart nem jol tudtam :P Es a nyomas miatt a huttoviz forraspontja kb. 125 fok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
knight Elküldve Október27, 2005 Megoszt Elküldve Október27, 2005 Nem tudom milyen könyveket néztek ti, az 1.4-1.6 ecotec mociknál 92 fokon nyit a termosztát, és 96 fokon kapcsol a venti gyári adatok szerint! És szerintem a többi Opel benyás mocinál sem lehet ettől lényegesen eltérő... Nekem 1 éves a termoszom meg a hőfokjeladóm is - és pont így viselkednek - ahogy korábban írtam is - szal sztem nekem mér jól :wink: Úgyhogy csak érdemes volt ezt újra kitárgyalni :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
istván Elküldve Október27, 2005 Megoszt Elküldve Október27, 2005 Ma délután megpróbálom megmérni egy infrás hőmérővel a hütővíz hőmérsékletét, abban a pillanatban mikor bekapcsol a ventilátor. Majd megírom az eredményt.Akkor gondolom a vita eldöl. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október27, 2005 Megoszt Elküldve Október27, 2005 Nincs vita, ezek tények, amit mondtam. :D Egyébként az infrás mérőfejjel mit mérsz? Azzal max a hűtő külső hőmérsékletét, vagy a termosztátház külső hőmérsékletét, vagy az átvezető cső külső hőmérsékletét tudod mérni. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
I_S Elküldve Október27, 2005 Megoszt Elküldve Október27, 2005 Nem tudom milyen könyveket néztek ti, az 1.4-1.6 ecotec mociknál 92 fokon nyit a termosztát, és 96 fokon kapcsol a venti gyári adatok szerint! És szerintem a többi Opel benyás mocinál sem lehet ettől lényegesen eltérő... Igen igen, én is igy tudtam, és tudtommal a 8 szelepesé is ugyanígy nyit ill indul berregni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Október27, 2005 Megoszt Elküldve Október27, 2005 Igen igen, én is igy tudtam, és tudtommal a 8 szelepesé is ugyanígy nyit ill indul berregni... Ezt én is alátámasztom!!! Nekem szerencsére még így működik... Link to comment Megosztás: More sharing options...
istván Elküldve Október27, 2005 Megoszt Elküldve Október27, 2005 Nincs vita, ezek tények, amit mondtam. :D Egyébként az infrás mérőfejjel mit mérsz? Azzal max a hűtő külső hőmérsékletét, vagy a termosztátház külső hőmérsékletét, vagy az átvezető cső külső hőmérsékletét tudod mérni. :P Arra gondoltam, hogy gyorsan megállítom a motort mikor beindul a venti és lecsavarom a vízkupakot egy rongyal (remélem nem fuj nagyon szembe !!) és ugy mérem meg a vízhőmérsékletet. Ugy gondolom (remélem nem tévedek) a tartályban levő víz hőmérséklete hasonlítani fog a hütőben levőével. De legalábbis meglátom, ha 92 felett van. Ezt azért, mert ugy értettem van aki azt állítja (Opel, Gyuri_bácsi, 2004Tiborc), hogy 100 felett indul a ventilátor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Október27, 2005 Megoszt Elküldve Október27, 2005 ....Arra gondoltam, hogy gyorsan megállítom a motort mikor beindul a venti és lecsavarom a vízkupakot.... Ezt szerintem nem szereti a motor. Nemileg "megbontod" a fokozatos visszahülés "folyamatát". Link to comment Megosztás: More sharing options...
meriva1.8 Elküldve Október27, 2005 Megoszt Elküldve Október27, 2005 Arra gondoltam, hogy gyorsan megállítom a motort mikor beindul a venti és lecsavarom a vízkupakot egy rongyal (remélem nem fuj nagyon szembe !!) és ugy mérem meg a vízhőmérsékletet. Ugy gondolom (remélem nem tévedek) a tartályban levő víz hőmérséklete hasonlítani fog a hütőben levőével. De legalábbis meglátom, ha 92 felett van. Ezt azért, mert ugy értettem van aki azt állítja (Opel, Gyuri_bácsi, 2004Tiborc), hogy 100 felett indul a ventilátor. Infrás hőmérővel elég nehézkes egy annyira átlátszó anyag hőmérsékletét mérni, mint a víz. Sokat csal ilyenkor, külön kompenzációs szorzók vannak az infrahőmérőkhöz a fényes, átlátszó, stb. szivatós anyagoknál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
istván Elküldve Október27, 2005 Megoszt Elküldve Október27, 2005 Ezt szerintem nem szereti a motor. Nemileg "megbontod" a fokozatos visszahülés "folyamatát".Ez kb. 1 perc. Utána rögtön visszaindítom... Link to comment Megosztás: More sharing options...
meriva1.8 Elküldve Október27, 2005 Megoszt Elküldve Október27, 2005 Ezt szerintem nem szereti a motor. Nemileg "megbontod" a fokozatos visszahülés "folyamatát". Ez a kisebb gond, a nagyobb, hogy esetleg már szép túlnyomás lesz a rendszerben.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
istván Elküldve Október27, 2005 Megoszt Elküldve Október27, 2005 Rongyot tekerek a kupakra... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts