Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Na hali!

16DA

Írj emilt gsi.tamas@freemail.hu küld el a telefonszámod az autó alváz motorszámát meg, hogy mi kell, utána mondom mennyiért!

Egyébként keveset tudok most itt lenni mert valami karácsony van vagy mi és kevés az időm ha nem bszélnénk mindenkinek

KELLEMES KARÁCSONYT!!!!!!!!!! :)

Link to comment
Megosztás:

Egy kis feladat annak aki profi Németes lekéne fordítani naggyából sejtem miről van szó csak nehogy írjon valamit amit félreértenék!

Ha valaki lefordítja azt nagyon megköszönjük!

Informationen:

zum Tuning C20XE

--------------------------------------------------------------------------------

Wie funktioniert eigentlich eine Leistungssteigerung beim Saugmotor ,

braucht man nicht mehr Luft , wenn man mehr Leistung haben will ?

Selbstverständlich , da aber logischerweise beim Saugmotor keiner die Luft

in den Motor hineinpumpt , muß man mit der Luft auskommen , die der Motor

freiwillig ansaugt

Die Leistung eines Otto-Motors wird im wesendlichen vom Vollastzündwinkel

bestimmt , man kann in geringen Grenzen die Klopfgrenze des Motors durch

eine Kraftstoffanreicherung verschieben , so das man unter Volllast mit 98Okt

Kraftstoff mit mehr Frühzündung fahren kann -->> ergibt mehr Leistung !

Diese Änderung wird durch die Kennfeldänderung im Chip realisiert , dort

findet man Tabellen und Listen , wo alle Einspritzzeiten sowie Zündwinkel

für alle Motorlasten und Drehzahlen abgespeichert sind , leider sind die

Einspritzzeiten im Serienzustand schon recht weit ausgereizt , so das eine

Erhöhung des Kraftstoffdruckes mit einer gleichzeitigen Anpassung aller

Teillastkennfelder unausweichlich ist !

Eben bei dieser Anpassung der sonst kaum beachteten Teillastkennfelder

stellten wir fest , das dort ein enormes Leistungspotential versteckt ist ,

wodurch sich das Ansprechverhalten des Motors deutlich verbessern lässt und

das gesamte Fahrverhalten aus unteren Drehzahlen heraus einfach als brutal

kraftvoll zu bezeichnen ist !

Bei höheren Drehzahlen kann man auf dem Rollenprüfstand bis zu 15-18PS

Mehrleistung im Bereich der normalen Nennleistung messen , viel wichtiger

ist allerdings die erzielte Mehrleistung oberhalb des normalen Bereiches, wo

beim Motor normalerweise die Leistung wieder stark fällt ,ist dort der

Leistungszuwachs mehr als deutlich und kann schnell bis zu 25PS betragen !

Der Kraftstoffdruckregler ist mit 4 Stück M5-Torx Schraube befestigt , und

kann problemlos ausgetauscht werden !

Bei Kadett-E und Astra-F Steuergeräten braucht nur ein gesockelter Chip

ausgetauscht werden ,bei den Calibra und Vectra Steuergeräten muß der

originale Chip erst gegen einen IC-Sockel ausgetauscht werden , diese

Tätigkeit wird von uns kostenlos durchgeführt.

Link to comment
Megosztás:

GSi-sek! Nem érdekel valakit A-s komputer? Kihagyhatatlan az ár... :)

Adatok:

Bosch Motronic GR.A versenycomputer Opel Astra GSI 16 szelepeshez való computer kompletten (kábelköteg, befecskendezõk, gyújtótrafó, gyújtáselosztó, vezérlõtárcsa a fõtengelyre)

Ár:

150 000 Ft

Elérhetőség:

Dara Gábor

30-9108-616

Link to comment
Megosztás:

gsi.tamas!

Szia, én csak Spitfire b.nője vagyok, megbízást kaptam tőle. Itt egy kósza fordítás, remélem, ki tudsz hámozni belőle valamit. Nem vagyok műszaki szakember, úgyhogy csak a nyelvtudás van, szakismeret nincs.

"Információk a C20XE motor tuningjához.

Hogy működik tulajdonképpen egy szívómotor tuningja, ha a

teljesítményt nem a levegőmennyiség növelésével akrjuk elérni?

Magától értetődik, hogy a szívómotor csak annyilevegőt szív be, és pumpál a motortérbe, amennyit ki is tud pufogni.

Az Otto-Motor teljesítményét lényegében a teljesterhelés gyújtási szöge határozza meg, de a motor kopogáshatárát az üzemanyag dússágának változtatásával elmozdíthatjuk saját keretein belül úgy, hogy a 98Okt benzinnek magasabb előgyújtást állítunk --> nagyobb teljesítmény a következmény!

Ez a változás a chipben a jelleggörbe-sereg megváltoztatásával realizálódik. A jelleggörbét táblázatok és listák alapján alakítják ki, ahol minden befecskendezési időhöz és gyújtásszöghöz bizonyos motorállapotok és fordulatszámok vannak hozzárendelve. Sajnos már a sorozatgyártású motorok gyári beállításai is kitöltötték ezeknek az értékeknek a határait, így a jelleggörbe-változtatás elkerülhetetlenül üzemanyag-nyomás emelést igényel.

A teljesterhelés-jelleggörbének az üzemanyagnyomáshoz való alkalmazkodása miatt megállapítható, hogy a részterhelés-jelleggörbe adataiban hatalmas teljesítménítartalék rejtőzik, amelyen át a motor jeladását számunkra kedvezően befolyásolhatjuk. Ez azt eredményezi, hogy alacsony fordulatszámon is brutális erejű teljesítménynövekedés érhető el.

Magasabb fordulatszámon lehet a görgős teljesítménymérő-padon

15-18LE teljesítménynövekedést mérni, de sokkal fontosabb, hogy ezt normál-fordulatszám-tartományon belül érjük el. Ezzel a módszerrel a motor normál működés közben is 25 LE teljesítménynövekedést produkál.

Az üzemanyagnyomácsökkentő-szelep 4 db M5-TORX csavarral van rögzítve, ez problémamentesen cserélhető!

Kadett-E és Astra-F esetén a vezérlőkészülékben egy Chipet kell foglalatosra cserélni, Calibra és Vectra esetén pedis az eredeti chipet egy IC-foglalatosra, amit mi ingyen megteszünk."

Nem garantálom, hogy szakmailag értem is, mit írtam, de a fordítás alapos, remélem, tudod használni.

Link to comment
Megosztás:

no akkor most volt elegem a c20xe motorbol

kb ~14l/100 km a fogyasztásom

a bc olyan ~12L/100 ir de ugye ha ~350 km -t megyek el egy teli tank benzinel ami ~50 liter

akkor a bc is szarul mér

szoval hömérslklet érzékelö, lambda szonda 1000%

hogy jo gyertyat még nem cseréltem

ezt is ki fogom .. de lényeges külömbséget nenm varok

hiba kod nincs a motor teljesen normalisan jar

nem fullad nem csinal semmi abnormalisat a

magas fogyaszatason kivül

alapjarati fogy elvileg 1,2-1,3

de az atlag fogy bol kiindulva ez inkabb olyan

1,3 - 1,5 liter lehet

alapjarat 920

mi az isten lehet a gaz ?

nekem mar nem van 5letem

mar azaon gondolkodom hogy le rakom ezt a romot és vissza ülök a kadettembe

az legelabb jol fogyaszt

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sonique

Az autód nem ithoni beszerzés ugye? Ha igen nem lehet, hogy a tőbbi Gsi-nél jobban megy? Mert akkor azis lehet, hogy külföldön kapott egy csippet vagy más benzinnyomás szabályozót vagy akármit ami 1-1.5 max 2l töblet fogyasztást is eredményezhet! Nem biztos, hogy így van de álltalában a tuningolt autók kicsit többet fogyasztanak bár ez nem mindig jellemző!

Link to comment
Megosztás:

Ja és még valami!

Ha semmi ilyesmi nincs az autóddal akkor az a kérdés, hogy fűtésed milyen mármint mennyire meleg levegőt fúj és mennnyi idő után a beindítástól számolva mert ha nem kielégítő akkor lehet termosztátot is cserélni!

Ugyanis ha rossz és pont úgy rossz, hogy állandóan nyitva van akkor sosem lessz a víz ill. a motor üzemi hőfokon és az érzékelő mindig

úgy érzi több benya kell!!!!

Link to comment
Megosztás:

iqBéla!

Bontva felejtős ritka mint a fehér olló vagy csak lökhárítóval együtt adják egyébként nekem nincs is fent mert így legalább fel tudok álni kisebb padkára!(40mm-es ültetésem van) Mail cím él olvastam!

Link to comment
Megosztás:

gsi tamás, sporttárs kocsiba cuccokat (gsi 16v) tudsz jó áron szerzni?

Él még az a freemail-os cím?

Mert írtam... Kösz

/Off: Aki tud jó műanyaghegesztőt bp-n, az szóljon bitte!!!

Műanyaghegesztő: 16.ker (asszem az már 16. ker...a Szentmihályi úton a Pólus Centertől mész kifelé) Béla utca (Pontos házszámot nem tudok, de ez egy földutas utca)

A telefonszáma: (06-1)405-5102

Jól dolgozik, és aránylag olcsón...bár én tavaly voltam nála utoljára, azóta lehet hogy emelt...

Nyitvatartást és egyéb nyalánkságokat nem tudok, fel kell hivni és egyeztetni vele időpontot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az normális egy 2literes 16v Gsi-nél hogy a vízhőfok a mutató szerint soha nem megy 90fok fölé?(még ha hajtom akkor se! Se télen,se nyáron!)Persze kivétel ha a városban dugóban poroszkálok de akkor meg egybő irány a 110!

Szerintetek egy F16-os Vectra vagy egy F28-as Cali váltót érdemesebb beszerkeszteni a gépbe?Melyik a könnyebb?

Esetleg ha valaki tud eladót érdekelne!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Szegasztok Opelesek!!!

Az hogy motorfékrzésnél visszapuffog a kipufogóm mitől lehet?

Nem károsítja ez az autót?

(Alánéztem és nincs alatta középső dob,de van egy kicsit vékonykább cső,ami egy sportközépsődobra hasonlít,de nem bizti hogy az!)

Link to comment
Megosztás:

Az ünnepek alatt szarrá ment a feszítő görgőm ugy csörgött mint a szar :lol: De szerencsére alapjáratnál történt a dolog még félre tudtam allni a lurdihoz.Ha tudtam volna rögtön akkor nem szórakozok de szerencsére nem állt meg a kicsike én állítottam le.Tehát a termosztát gondom megoldódott. Mindent kicseréltem a vezérlésnél. :) Az SKF feszítő az ugye nem gzar kategória?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az normális egy 2literes 16v Gsi-nél hogy a vízhőfok a mutató szerint soha nem megy 90fok fölé?(még ha hajtom akkor se! Se télen,se nyáron!)Persze kivétel ha a városban dugóban poroszkálok de akkor meg egybő irány a 110!

Szerintetek egy F16-os Vectra vagy egy F28-as Cali váltót érdemesebb beszerkeszteni a gépbe?Melyik a könnyebb?

Esetleg ha valaki tud eladót érdekelne!!!!!

Vizhőfok. Ha normálisan megyek, illetve nagy tempoval, akkor nekem is relative stabil 90 fok. ha lassan megyek, poroszkálok valamerre, mondjuk a városban, akkor ugy sacc 90 és 100 között van vhol..mert bevallom most néztem meg a müszert, 90fok aztán egy vonal 100 fok, aztán meg már a piros jön..emlékeim szerint 100 fölé nem nagyon ment, max egy kicsivel, ha meghajtottam a városban...és megálltam..

Link to comment
Megosztás:

Szegasztok Opelesek!!!

Az hogy motorfékrzésnél visszapuffog a kipufogóm mitől lehet?

Nem károsítja ez az autót?

(Alánéztem és nincs alatta középső dob,de van egy kicsit vékonykább cső,ami egy sportközépsődobra hasonlít,de nem bizti hogy az!)

Jhonny16v! Ismerek embereket, akik ölni tudnának ezért az élményért 8) nincs semmi baja, visszaszív. Ennyi. Legalább lehet tudni, mikor, hol jársz :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy vacak tökgyári 1.4es 92-es Astrám (5ajtós, 60LE), a fogyasztása valahol 7.5-8.5 liter között mozog (sokat használom rövid úton, hidegen). Nem sok ez egy kicsit egy 1.4es motorhoz? Mik a gyári értékek?

Lupus

Szia lupus78 !

A gyári gépkönyv szerint :

város : 8,6

90 km/h : 5,1

120 km/h : 6,6

Szerintem nem sok, ha indulásnál hideg a motor, majd keveset használod egyhuzamban, leállítod, lehűl, újra elindulsz....

Igaz nekem nem ilyen motor van a kocsimban.

uhuhu említett asszem egyszer egy ilyen paraméterekkel rendelkező Astra-t, amely 12 liter fogyasztott télen, kis távolságok mellett.

stvn

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.