Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Nem hinném hogy vissza fogják venni a Bosal-t.

De sikerült!

A lényeg, hogy vinnem kellett egy papírt autószerelőtöl, hogy szakszerűen lett beszerelve és ennek ellenére alig 1800km után hibás a szonda.

Vissza ment a negykeren keresztül a gyártóhoz és kb egy hónap vizsgálódás után visszajön a pénz.

Az autósboltban visszaadták a pénzt már most.

Az autószerelő szerint nem ez lesz az első bosal amit 16szelepes opelből visszaküldtek.

Elküldve

Sziasztok!

Nekem egy B-s Corsa-m van, bocs, hogy ide írok :oops: , de a moci az ua és ez a fórum jobban pörög.

X14XE motor van a kicsikében, és mostanában olyat csinál, hogy ha egy sebességnél leveszem a lában a gázról, akkor elkezd rángatni az autó :( . Ismét gázt kell adnom és úgy levenni a lábam a gázról. Ilyenkor már szépen fog a motorfék.

Tippeket várnék, hogy mi lehet a gond.

Előre is köszi!

Elküldve

Ez sokminden apró hibának vagy elhasználódásnak az összesége lehet leginkább.

Pl. kigyengülhettek a motortartó- és váltótartó bakok, koszos lehet a folytószelepház, fals levegőt is kaphat, stb...

Elküldve

Szerintem a motor ill váltótartót ki lehetne zárni, vagy legalábbis utolsók közé sorolni, mert akkor gázadás és újra elvételkor is rántana rajta 1-2-t.

Én inkább a többire szavaznék, de ez csak én vagyok

Elküldve

Mociguruk figyelem :wink: !

A probléma a következő hidegen túl nagy az olajnyomás kb. 7-8 bar és

kitámasztja a hidrotőkéket és még üzemmeleg állapotban alapjáraton sem megy 3 bar alá. Szétszedtük a motort, megnéztük nincs eltömődve semmi minden olajzó járat szép tiszta. Olajszivattyú új arra gyanakszunk, hogy túlnyomás szabályzóban nagyon erős a rugó, lehet ezen állítani?

Elküldve

Igen, a nyomásszabályzó lesz ott a ludas. lehet hogy csak sorjás, vagy belement valami, nem? Szét kellene kapni...

A rugó nem lehet túl erős, valami szorulás lesz ott...

Elküldve
Mociguruk figyelem :wink: !

A probléma a következő hidegen túl nagy az olajnyomás kb. 7-8 bar és

kitámasztja a hidrotőkéket és még üzemmeleg állapotban alapjáraton sem megy 3 bar alá. Szétszedtük a motort, megnéztük nincs eltömődve semmi minden olajzó járat szép tiszta. Olajszivattyú új arra gyanakszunk, hogy túlnyomás szabályzóban nagyon erős a rugó, lehet ezen állítani?

:shock: :shock: ezt már másodszorra hallom, ez tipus hiba??????

Elküldve
:shock: :shock: ezt már másodszorra hallom, ez tipus hiba??????

Hát azért 5 milliból kettőt nem neveznék típushibának. :(

Elküldve
Hali!

A hengerenkénti befecskendezővel mit lehet csinálni, hogy ne csattogjon annyira? Azt mondják, hogy csak csere oldja meg a problémát, vagy esetleg van valami megoldás?

Szvsz az egy pici elektromágneses szelep, szal lehet, hogy megette már a kenyere javát.Sztem csere.De ez nem 100.

Elküldve
Mociguruk figyelem :wink: !

A probléma a következő hidegen túl nagy az olajnyomás kb. 7-8 bar és

kitámasztja a hidrotőkéket és még üzemmeleg állapotban alapjáraton sem megy 3 bar alá. Szétszedtük a motort, megnéztük nincs eltömődve semmi minden olajzó járat szép tiszta. Olajszivattyú új arra gyanakszunk, hogy túlnyomás szabályzóban nagyon erős a rugó, lehet ezen állítani?

Azért én vigyáznék evvel...

Az is lehet, hogy egyszer nem ott fog megszorulni, és alsó tatományban fog megállni... akkor pedig nem lesz oljanyomás, jön a csúnya hang, piros lámpa, káosz...és végül generál, mert lekopik egy túlméret a főtengelyről...:-(

Elküldve
Igen, a nyomásszabályzó lesz ott a ludas. lehet hogy csak sorjás, vagy belement valami, nem? Szét kellene kapni...

A rugó nem lehet túl erős, valami szorulás lesz ott...

Megnéztük és nem szorul egy ujjal simán kivettük elvittük egy helyre ahol "lenyomatták" és tényleg rossz de nem a dugattyú akkor már csak rugó lehet. Ők sem láttak még ilyet...de kitalálnak valamit holnapra.

Elküldve
Vagy valahol a pumpában van egy hibás keresztmetszetű olajjárat, gyári hiba pl... Az is okozhat túl nagy nyomást.

Köszönöm a segítséget mindenkinek!

Megvizsgáltunk mindent és végül már csak a rugó maradt abból elvettünk 2 menetet. A műtét után az olajnyomás hidegen 5 bar, melegen 1,5 bar alapjáraton.

Elküldve

Segítségeteket kérném! C16NZ motorom vezérlése felől "surrogó" hang hallatszik. Nyáron kb. 5 perc járatás után megszűnik, de hidegebb idő esetén kb. 15-20 percen át is hallatszik. Üzemmelegen a hang teljesen megszűnik. Utólag visszagondolva a probléma a vezérműszíj cseréjével kezdődött. Eddig kicseréltettem a generátor csapágyakat, a laposszíj és vezérműszíj feszítőgörgőjét, mivel csereérettek voltak, de a hang mindig jelentkezik. A vízpumpa szerelőm szerint tökéletes (tudom, egyszerre illik cserélni az egészet). Arra gyanakszom, hogy maga a vezérműszíj adja a hangot a szíjtárcsákon. A régi szíj Gates márkájú, az új FAI gyármánya. Lehet, hogy a szíjtárcsákat is cserélni kéne? A motorban jelenleg 150 ekm van.

Elküldve

Cseréld a szíjat Gates-re, és a vezetőgörgőt is! Nem illik, hanem kell cserélni a feszítőt és a vezetőt!

A szíjon meg sok múlik, és nem bíznám a helyedben egy gagyira a motorom életét...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.