Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Mondjuk ez talán úgy igaz, hogy nem minden esetben változik a mért nyomás nem???

Na jó, én itt meghátrálok, én nem vagyok szakács, nem értek a lovakhoz! :wink:

Elküldve

Ha csak egy-két olajkijárat tömődik el, attól a nyomócsőben nem fog "láthatóan" változni az olajnyomás. Sőt, még ha sok el is tömődne, akkor sem lenne igazán látványos a változás, mert az olajpumpában visszaszabályozna a szelep.

Elküldve
Más: Pesten hol lehet kapni Protec-et ? Múltkor voltam egy márkaszervízben de nem volt nekik...

Bocs, hogy ismétlem magam, de nagyon felpörgött a topic és sztem nem látta meg senki...

Valaki tud olyan helyet ahol kapható Protec? Vagy kérdezgessem tovább a márkaszervízeket ?

Elküldve

Bocs, hogy ismétlem magam, de nagyon felpörgött a topic és sztem nem látta meg senki...

Valaki tud olyan helyet ahol kapható Protec? Vagy kérdezgessem tovább a márkaszervízeket ?

Mikor is jársz te Kecskeméten?

Elküldve
Az olajnyomásmérőt hiába pakolod a hf nyomójáratába, ha annak egyik kijárata van eltömődve. Nem fog változni a mért nyomás. :(

Csak nagytengelytől nem igazán lesz erősebb, sőt, esetenként gyengébb is lehet (nagyobbat nyit a szelep, nagyjából ugyanannyi benyához). Kell egy komplett tuning, ha érezhető változást akarsz.

Akkor egy chip-elés segítene rajta?

Elküldve

Jah!

Annyi előnye lehet még az olajnyomás mérőnek, ha talán kezd bekrepálni a szivattyú (pl. csapágy, kopás) akkor észreveszed az értékeken, mert csökken a nyomás.

A gyári visszajelző már csak akkor jelez ha már megadta magát.

Elküldve

Önmagában egyik sem ér semmit...

Amúgy ahoz, hogy a c20xe-t tuningold kösd fel a gatyót, mert nem erre találták ki... Nem egyszerű, és drága a tuningja...ráadásul arányaiban kevés LE növekedéssel...

Inkább vegyél egy turbós mocit, olcsóbban kijössz, és az legalább menni is fog... :-) :-)

Elküldve

"Akkor egy chip-elés segítene rajta?"

C20XE-nél egy nagyon jó tengely-páros, és egy nagyon jól megírt chip megközelítheti a 170LE-t, de csak akkor, ha új állapotban van a motor... Ha már kissé le van harcolva, akkor max visszahozza a gyári értéket. :(

Elküldve

Sziasztok! Egy kérdésem lenne hozzátok. Multkor vittem a szokásos szervízre a kocsit az autószerelőmhöz. Olaj, olajszűrő, meg 4db gyertya cserére. Közbe észrevettük, hogy alig van víz a tartályba. Mikor levette a tetejét, elég nagy nyomás volt bent, mondta, lehet, hogy hengerfejes lesz. Ez kb 3 nappal ezelőtt volt. Azóta fogy belőle mindig a víz, meg 14 fokba 3 perc alapjárat után már 100 fokos, és megy a ventillátor (visszahűti) Ma voltam vele Bécsbe, hosszú úton semmi gond, de városba, araszolgatáskor mindig melegszik, és megy a ventije...

Lehet, hogy igaza lesz a szerelőmnek. A kérdésem csak annyi, hogy ez biztos hengerfej hiba-e, meg hogy kb mennyibe kerül ennek a javítása? (ha esetleg volt valakinek ilyen, mennyiből úszta meg?)

Köszi előre is a válaszokat!!!

Elküldve

Nem lehet, hogy valami egyéb baj van a hűtéssel ? pl. elfolyik a víz valahol, vízpumpa nem jó, termosztát megakadt, stb... ??

A hengerfejességnek ilyen vízveszteség mellet szerintem más (elég egyértelmű) jelei is lennének: zavaros (olajos) víz pl. meg kemény vízcsövek (mondjuk a nagy nyomás tényleg erre utal)

Ha viszont tényleg hengerfejes akkor mielőbb csináltasd meg, mert a motornak ez nagyon nem jó, ugyanis a hengerek faláról lemossa az olajat a víz és nincs megfelelő kenés...

Elküldve

Az ismerősöm ugyanilyen 1.4 16v Astrájával ugyanez volt a helyzet.Kiderűlt,hogy a vízpumpa engedett,de csak ha járt a motor,és így vesztett vizet!(az olajba így nem került víz).Az én si-m is volt hengerfejes nemrég,de a jelek sokkal egyértelműbbek voltak,elég volt a nívót kihúzni és megnézni az olajat.Javaslom,nézesd meg minél előbb!!

Elküldve

Köszi a válaszokat. Még a héten elviszem megnézetni. Most úgyse nagyon használom. Nekem is fura, mert a vízbe nincs olaj, az olajba meg nincs víz. Ill. nem furcsa, jó ez így nekem! :-) Szóval most volt olajcsere is, és szép az olaj, meg nem is habzik. Ha víz megy bele, akkor szokott, nem? Kivettem a nívó pálcát, maximumon van. Nah, mind1, ha megtudom, hogy mi van vele, úgyis megírom.

Elküldve
Köszi a válaszokat. Még a héten elviszem megnézetni. Most úgyse nagyon használom. Nekem is fura, mert a vízbe nincs olaj, az olajba meg nincs víz. Ill. nem furcsa, jó ez így nekem! :-) Szóval most volt olajcsere is, és szép az olaj, meg nem is habzik. Ha víz megy bele, akkor szokott, nem? Kivettem a nívó pálcát, maximumon van. Nah, mind1, ha megtudom, hogy mi van vele, úgyis megírom.

Ez jó hír :( Járó motornál nézd meg a vízcsöveket, hogy szabad kézzel viszonylag könnyen be tudod-e őket nyomni (nyilván ne túl forró motornál mert akkor megsül a kezed :D )

Elküldve

Ismét 13-as hibakód (lambda szonda szakadt áramkör vagy nincs feszültség változás)

Már a hócipőm tele van ezzel a lambda szondával. Korábban is volt ez a jelenség egyenletes tempo finoman nyomott gáz esetén felvillant 5-10mp ig a lámpácska.

Akkor kicseréltem a lambda szondát bosal gyártmányúra (ez 10eFt a gyári 32eFt volt). Pár hónapig kb 2500km minden probléma megszünt.

Erre most megint kezdi :x

Mi lehet a probléma? Ez a lambda szonda ennyit bírt volna? Vagy máshol keressem a hibát? Meg lehet valahogyan mérni, hogy tényleg a lambda szonda-e a ludas?

Ja cserekor derült ki, hogy amit akkor kivettem már az sem a gyári volt sőt pont úgy nézett ki mint amit bele tettem bosal tehát valószínű az is az volt.

Elküldve
Igen, az u.gy. szonda általában ilyen panaszokkal bír... :D

De én ezt már akkor is felemlegettem neked, amikor megvetted... :(

Igen ez volt a tanulópénz... :D

Azért megpróbálom visszavinni hátha visszaadják az árát.

Szóval csak gyárit? De nekem nincs és év végéig nem is lesz 32eFt-om gyárira.

Lehet valahogyan valahol olcsóbban is hozzájutni?

Elküldve
Ismét 13-as hibakód (lambda szonda szakadt áramkör vagy nincs feszültség változás)

Már a hócipőm tele van ezzel a lambda szondával. Korábban is volt ez a jelenség egyenletes tempo finoman nyomott gáz esetén felvillant 5-10mp ig a lámpácska.

Akkor kicseréltem a lambda szondát bosal gyártmányúra (ez 10eFt a gyári 32eFt volt). Pár hónapig kb 2500km minden probléma megszünt.

Erre most megint kezdi :x

Mi lehet a probléma? Ez a lambda szonda ennyit bírt volna? Vagy máshol keressem a hibát? Meg lehet valahogyan mérni, hogy tényleg a lambda szonda-e a ludas?

Ja cserekor derült ki, hogy amit akkor kivettem már az sem a gyári volt sőt pont úgy nézett ki mint amit bele tettem bosal tehát valószínű az is az volt.

Ne izgulj, én gyárira cseréltettem és ugyanúgy jön a hiba. Mondjuk nekem meghatározott időben jelentekzik. Mégpedig ha meleg motorral indítom újra, akkor indítás után egy percen belül jön és 10-30 sec-ig van jelen. Persze ez sem mindig. :( Bár nekem lehet a rendszer is bekavar kicsit, de a régi szondával régen akkor sem csinálta. :? Azóta a computer is lett cserélve tehát az is kizárható. Esetleg még kontakthiba lehetne, de miért csak ezekben a bizonyos esetekben jönne elő?!?!

Úgyhogy én *-ok rá. :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.