Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Egy kerdesem lenne csupan, nem hiszem, hogy hiba, csak erdekelne, hogy miert van. Ha uresbe teszem az autot mikozbe meg boven gurulok, nem esik vissza az alapjaratom 900-ra, hanem 1000-1100 kozott fel-le megy, amig meg nem allok teljesen. Ez miert van? Tudja esetleg valaki? Nem zavar, csak fogalmam sincs, miert nem allitja akkor is 900-ra be, mint egyebkent. Biztos, hogy az elektronika csinalja igy, mert teljesen szabalyosan jatszik az alapjarattal fel-le. Ettol esetleg nem eszik tobbet?

Alapjárati motor?

Link to comment
Megosztás:

Guruló állapotban természetes az 1000-1100-as alapjárat, ugyanis az elektronika az optimális vákum miatt (is) így tartja (fékhez kell).

Akkor sorry a téves infóért. Nekem nem tűnt még fel.

És az alapjárati fordulatnak mennyinek kell lennie? Álló helyzetben. Néztem a zöldkártyát ott 840 van beleírva de a fordulatszámmérő mutatója olyan 600 körül áll alapjáratnál.

Link to comment
Megosztás:

És az alapjárati fordulatnak mennyinek kell lennie? Álló helyzetben. Néztem a zöldkártyát ott 840 van beleírva de a fordulatszámmérő mutatója olyan 600 körül áll alapjáratnál.

A Tech-el is csak 25-önként lehet alapjáratot állítani, tehát a 840 mindenképp téves.

Nekem 900- ra van belőve 1.4 16v.

Link to comment
Megosztás:

Gepard!

Az egy dolog, hogy tech-el 25-ös lépésekben tudod állítani, hogy mekkora legyen (elméletileg) az alapjárat, de hogy ez ténylegesen mennyi (gyakorlatilag), az nem szokta takarni az elméleti részt. :lol:

Egyébként meg a zöldkártyát hasraütésből szokták kitölteni, úgyhogy arra nem érdemes alapozni. ;)

Link to comment
Megosztás:

Gepard!

Az egy dolog, hogy tech-el 25-ös lépésekben tudod állítani, hogy mekkora legyen (elméletileg) az alapjárat, de hogy ez ténylegesen mennyi (gyakorlatilag), az nem szokta takarni az elméleti részt. :lol:

Egyébként meg a zöldkártyát hasraütésből szokták kitölteni, úgyhogy arra nem érdemes alapozni. :lol:

Gabinak igaza van zöldkártyaügyben.A szerelő spanom csak a rendszámokat szokta elvinni szatyorban..... ;)
Link to comment
Megosztás:

Gabinak igaza van zöldkártyaügyben.A szerelő spanom csak a rendszámokat szokta elvinni szatyorban..... ;)

Szerintem meg nincs igaza. Az, hogy van egy-két tisztességtelen és csaló szerelő, az nem jelenti azt, hogy általánosságban beszélhetsz így az összes zöldkártya készítőről.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem meg nincs igaza. Az, hogy van egy-két tisztességtelen és csaló szerelő, az nem jelenti azt, hogy általánosságban beszélhetsz így az összes zöldkártya készítőről.

Szó sincs róla,hogy bárkit is elítélnék! :roll: Csak a tapasztalataimat osztom meg veletek.Egyébként a szerelő spanom itt közismerten becsületes ember,őhozzá jönnek zöldkártyáért,mert nem mindenkinek telik új katalizátorra pl: a 88-as kadettre!
Link to comment
Megosztás:

Koszi uhuhu, szoval akkor ez teljesen termeszetes. Igaz, telleg jobb a fekezesnel, ha jobban rasegit azzal, hogy magasabb az alapjarat, amig meg nem allok. Eszembe nem jutott volna! :-)

Amugy enyem tegnap volt zoldkartyan. De nem csak a rendszamot vittek el. :-) Megint ugrott 7000 jo magar forint :-(

Link to comment
Megosztás:

Az alapjárat nekem hidegen ingadozik (már volt tisztítva az alapjárati motor). De melegen beáll és a pill. fogy. 1.1l/h, azt mondják ez az ideális fogyasztás akkor nincs gixer. Amúgy az OPEL ASTRA ÍGY CSINÁLD könyvben ezt írja:2.0 8V:770-930/perc

2.0 16v:860-1020/perc

Amúgy én meg a pill. fogyasztást nézem, mert amióta számlap lett cserélve azóta a mutatóm fejebb van egy kicsit, és az alapjárat pedig jó.

Link to comment
Megosztás:

Megtudná nekem valaki mutatni képen, rajzon, stb, hogy hol található az alapjárati motor? ;) Szeretném én is megpuceválni.

Köszönöm.

Képpel nem szolgálhatok, de nem túl nehéz megtalálni. A te motorodon a légtorok és a szívósor között lesz, a fojtószelepházon. (ahova a gázbowden becsatlakozik) Két 25-ös vagy 20-as torx fogja átlósan. Ha szembe állsz az autóval akkor látszik. Egy 4 vezetékes csati megy bele.

Link to comment
Megosztás:

Képpel nem szolgálhatok, de nem túl nehéz megtalálni. A te motorodon a légtorok és a szívósor között lesz, a fojtószelepházon. (ahova a gázbowden becsatlakozik) Két 25-ös vagy 20-as torx fogja átlósan. Ha szembe állsz az autóval akkor látszik. Egy 4 vezetékes csati megy bele.

Köszönöm!

A leszerelés nagyon veszélyes? Vagy esetleg még én is (totál műszaki analfabéta) megtudom csinálni? :lol: Hogy analfabétaságomat igazoljam, azt sem tudom mik az általad említett dolgok :lol: :( :D De a leírás alapján (gázbowden, 4 vezetékes csati) megfogom találni talán.

Szóval, a le/fel szerelés, és a pucolás elvégezhető könnyen?

Műszaki analfabétaságomat autószerelésre értettem, egyéb műszaki téren picit jártasabb vagyok :D Tehát, ha csak lekell valamit csavarni, majd vissza, az azért nem okoz gondot. De ha ez a dolog egy összetettebb téma, amihez mást is szétkell szedni (és nem mindegy hogyan), na az már problémát okozna.

Jah, és megköszönném, ha kapnék valakitől egy olyan RÉSZLETES képet/rajzot a motortérről, amin minden alkatrész szépen bevan jelölve, hogy mi micsoda. Pontosan azért, hogy picit jobban megismerjem, hogy milyen fenevadak laknak a mocitérben ;)

Sajnos eddig ilyet még nemtaláltam.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Hi

Somebody help me!!!

Van ilyen kuplungszerkezet SACHS TYP M200 NR : 02 3082 214 301 és ilyen tárcsa VALEO LUK-3190F4404. Jó ez c16nz-be?

92-94 ig a C16NZ-be elvileg 200 mm átmérőjű kuplungtárcsa kell. Az ami neked van, az csak 190-es. A szerkezet cikkszámát nem találom a gépben.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!

A leszerelés nagyon veszélyes? Vagy esetleg még én is (totál műszaki analfabéta) megtudom csinálni? ;) Hogy analfabétaságomat igazoljam, azt sem tudom mik az általad említett dolgok :lol: :lol: :( De a leírás alapján (gázbowden, 4 vezetékes csati) megfogom találni talán.

Szóval, a le/fel szerelés, és a pucolás elvégezhető könnyen?

Műszaki analfabétaságomat autószerelésre értettem, egyéb műszaki téren picit jártasabb vagyok :D Tehát, ha csak lekell valamit csavarni, majd vissza, az azért nem okoz gondot. De ha ez a dolog egy összetettebb téma, amihez mást is szétkell szedni (és nem mindegy hogyan), na az már problémát okozna.

Jah, és megköszönném, ha kapnék valakitől egy olyan RÉSZLETES képet/rajzot a motortérről, amin minden alkatrész szépen bevan jelölve, hogy mi micsoda. Pontosan azért, hogy picit jobban megismerjem, hogy milyen fenevadak laknak a mocitérben :D

Sajnos eddig ilyet még nemtaláltam.

Köszi.

Leszerelés, nem nagy dolog. Valóban csak a csavarokat kell kiszedni és kijön. Tisztítás: azt hiszem sokan féktisztítót használnak, a lényeg hogy lejöjjön a tengelyről a lerakódott koksz. De óvatosan kell csinálni különben tönremehet az egész. (nem olcsó az új)

Ha nem feltétlenül fontos akkor szerintem nem kell babrálni. Amúgy is leginkább akkor ér valamit ha az egész fojtószelepház ki van tisztítva. Az már kicsit bonyolultabb művelet.

Mégis van kép: a balszélső nagy furatban van az alapjárati motor

http://img.tar.hu/tapioszecso/img/11367347.jpg#3

Link to comment
Megosztás:

Leszerelés, nem nagy dolog. Valóban csak a csavarokat kell kiszedni és kijön. Tisztítás: azt hiszem sokan féktisztítót használnak, a lényeg hogy lejöjjön a tengelyről a lerakódott koksz. De óvatosan kell csinálni különben tönremehet az egész. (nem olcsó az új)

Ha nem feltétlenül fontos akkor szerintem nem kell babrálni. Amúgy is leginkább akkor ér valamit ha az egész fojtószelepház ki van tisztítva. Az már kicsit bonyolultabb művelet.

Mégis van kép: a balszélső nagy furatban van az alapjárati motorhttp://img.tar.hu/tapioszecso/img/11367347.jpg#3

Én Pl. csavarlazító spray-el fújtam be és áztattam, majd sűrített levegővel kifújattam. Haveromnak van egy pluszban és neki mindíg az egyik ott ázik a befőttes üvegben, benzinben.

Link to comment
Megosztás:

"Szerintem meg nincs igaza. Az, hogy van egy-két tisztességtelen és csaló szerelő, az nem jelenti azt, hogy általánosságban beszélhetsz így az összes zöldkártya készítőről."

Életem során sok autót vittem sok helyre zöldkártyázni, és sehol nem hiteles mérési adatokat írtak rá, hanem "fejből" töltötték. Egyik sem ismerős volt. Egyébként meg szerintem teljesen jó, ha van egy bizonyos fokú "elnézés" is a zöldkártyás helyeken. Pl. ha csak a szabályok szerint élnék, akkor a versenygép még sportkatalizátorral sem menne át, nemhogy nélküle (amellett hogy a versenysorozat technikai szabályzatában nincs kiírva kötelezően a katalizátor!). Magyarországon értelmetlen és merev túlszabályozás van, ez tény (talán ezért is lett ez a nép a föld legleleményesebb csalónépe :( ).

Link to comment
Megosztás:

Én azért nem szeretem, hogyha fejből írják az adatokat és nem mérnek mert akkor én sem veszem észre ha gond van. Jó azt tudni, hogy rendben van-e a motor. Az más kérdés, ha valami kis gond van akkor ne kelljen visszamenni és beírják a jó adatokat katalógusból annak örülök de legalább dugják be a szondát és lássam az értékeket aztán úgy is megcsinálom.

Link to comment
Megosztás:

Helló

Furcsa hangot ad ki az atuóban a motor /x14nz/ gyorsításkor, olyan "cicergőset", jól emléxem, hogy az előgyújtás miatt lehet ez?

Ha nem nyomok nagygázt, akkor semmi különös hangja nincs, egy pár napja vettem észre, lehet elkellene vinnem megnézetni a gyújtást??

Mitől lehet még?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.