Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Most találtam ezt az oldalt, most írok először.

Szóval októberben vettem egy 95-ös Astra Caravant 1.6 16 szelepeset. 135 ezer km volt benn + friss műszaki, végig vezetett szervízkönyv.

Kb 10 ezret mentem vele, február körül furcsa hangot hallottam a motortérből. Elvittem egy haveromhoz, aki autószerelő mester, ő azt mondta, hogy generátorcsapágy, vagy a szíjfeszítő görgő csapágy a rossz. Elmentem egy Opel márkakereskedésbe, hogy mi kellene bele, ott viszont azt mondták, hogy vízpumpa. 15 ezer lesz a vízpumpa, plusz munkadíj, összesen 28-30 lesz, és pár óra múlva kész. Mentem érte, de azt mondták, hogy a főtengely végén lévő fogaskerékről letört az ék, és oda az egész vezérlés. A javítás (hengerfej, szelepek, stb) a vízpumpán felül 179 ezer. A haverom azt tanácsolta, hogy hívjak szakértőt, mert ez szerelési hiba miatt következett be, mikor ezt megemlítettem, azt mondták, hogy már repedt volt, és csak véletlen, hogy náluk törött el, de először 110 ezerre mentek le, majd vízpumpával együtt 70 ezer lett a vége. Ezt elfogadtam. Aztán kész is lett (bár 4 napig hallgattam, hogy "hoplnapra meglesz"). Aztán pár száz km. után ugyan az a hang. Elvittem egy másik szerelőhöz. Generátor ékszíj + ékszíjfeszítő csere (újabb 25 ezer). Tényleg csapágyas volt, a szíj meg elhasznált, töredezett. Kis idő múlva a motor úgy csattogott, mint egy rossz dízel, kiderült, hogy a hengerfej javítás óta 1000 km-en közel 2 liter olajat evett. A márkaszervízben nem sokat foglalkoztak velem, meg sem nézték, megmondták milyen olajat vegyek bele. Most várom, hogy megint megeszi-e az olajat vagy mi lesz?

Mi a véleményetek az esetről ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségetekre van szükségem.

:)

82 LE-s 1.4 SE Astra Caravan autóm van és a motor valamiért nem megy, nincs benne erő, nem gyorsul. A Schillernél azt mondták, hogy nincs semmi baja, de ezt nem hiszem. Keresek valakit, aki ért ezekhez a motorokhoz és megnézné. További észrevételek: ingadozó alapjárat, magasabb fogyasztás, hűtővíz valahol elmegy (nem biztos, hogy összefügg). :?:

Várom válaszotokat

Ákos

Link to comment
Megosztás:

Crazy!

Hát ezt jól kikaptad. Először is: ha a márkaszervízben ment tönkre valami,

és az nincs rajta a munkafelvételi lapon, akkor le kell verni rajtuk.

A vízpumpád valószínűleg tényleg rossz volt ha mondták, mert annak

elég jellegzetes hangja van olyankor. A szíjfeszítő is hasonló eset.

Az olajat jobban eheti, ha szarul csinálták meg a vezérlést. Én a biztonság

kedvéért elvinném egy jó szerelőhöz, újra szétszedetném a hengerfejet,

kérnék szakvéleményt arról hogy mit cseréltek előzőleg a márkaszervízben,

és amit kell, újra kicseréltetnék (mert erős a gyanú ilyenkor, hogy átvertek).

Természetesen az összes költségről számla, hogy rá lehessen verni

a márkaszervízre.

Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy minden márkaszervíz

csaló, de azért nem árt óvatosnak lenni.

Derya!

Irány egy jó szerelő, alapos átvizsgálás. Pesten tudok egy szakit

ajánlani, aki keni-vágja ezeket a mocikat: Patyi Laci, Tel: 30/9226040

Link to comment
Megosztás:

lécci kukkeroljatok egy gyorsat az ékszijamra h sztetek medig birja még illetve azt kérdezem hogy mivel jár egy esetleges ékszíj szakadás? remélem nem oan mint a vezérműszíj esetében...

http://kep.tar.hu/barbi83/index.phtml?aid=...356&pid=5120447

http://kep.tar.hu/barbi83/index.phtml?aid=...356&pid=5120448

jah amugy mivel a km orám megvan tekergetve igy nemtom hogy a vezérműszíj milyen állapotban van! multkor leszedtük a müanyag fedelet (ami mellesleg félig lelóg! nemtom mekkora baj ez?!) na szal nem tünt szakadozottnak...de tudja fene....

kösz elöre is

Link to comment
Megosztás:

Már raktam a csevegős topicba! :)

Ja, az a rózsaszín szűrős bizbasz... :roll: Sose jöttem volna rá magamtól. Ezeket az alkatrészeket honnan lehet beszerezni? Úgy látom 3 fő része lehet, a szűrő, az a fémhenger, és gondolom a gumicső, amin a kartergáz jön.

Melyiknek mi a funkciója?

Viszont én az egészet valahova a másik oldalra gondoltam, nekem ugyanis a szelepfedél bal oldalán van a kartervisszavezető cső. :roll:

Szóval akkor, hogy is van ez?

Link to comment
Megosztás:

Az elhelyezés tök mindegy, csak vertikálisan kell betartani bizonyos

szabályokat, pl. hogy a szűrő legyen legfelül.

Funkciók

1. Gumicső: házi feladat... :)

2. Aluhenger: ez az úgynevezett kartergázlecsapató, ami egy aludoboz,

rajta két kivezetés, benne fémdörzsi.

3. Szűrő: Vigyáz hogy ne menjen kosz a karterbe a gázlengésekkel.

Az összerakási sémát a képen láthatod. :)

A kartergázlecsapató 4000HUF, ha kell, elő tudom szedni a srác számát,

aki csinálja. A szűrő 2500HUF, a boombastic-ban is lehet kapni (Lurdy).

Link to comment
Megosztás:

Akkor nagyjából jól gondoltam. :)

"3. Szűrő: Vigyáz hogy ne menjen kosz a karterbe a gázlengésekkel."

Ez azt jelenti, hogy ha esetleg visszafelé áramlana levegő, akkor tiszta pormentes cucc jusson a karterbe?

A kartergáz csaptatót néha üríteni kell? Bár ha nem túl rossz a motor, akkor gondolom nem sok olajnak volna szabad ott kicsapódnia.

Link to comment
Megosztás:

Igen, azt jelenti. :)

Sajnos nálam elég sűrűn kell majd üríteni alatta a csövet (ugyanis

oda folyik vissza a lecsapódott olaj), mert sokat kidob kartergázba.

Most a versenyen egyáltalán nem jött füst a kipufogóból, előzőleg

Mohácson viszont mint egy RábaSteiger... Ebből látszik, hova tűnik

az olaj a mociból... :)

Link to comment
Megosztás:

Gondolom tele már a fa...tok az ékszij problémámmal de hatudjátok mondjátok már meg h az h lehet h 1 használt ékszíj teljesen jol müxik (töltés jo nem csuszik nem sipol) és egy uj szíj(opel boltbol...) sipol mint a fene?!elég zavaro a sipolás...de hiába mondta Gabi h ujittassam fel az egészet meg Aztec hogy cseréljem ki a tárcsát ha egyszer egy használt ékszijjal semmi gond(csak annyi ugye h a használtat ki kéne cserélni h ne szakadjon el...)

légyszives szakértsétek mega tényállást mert ien sipolo hang mellet 2esnél feljebb nem váltok h a hangját elnyomja a kipuff :oops:

Link to comment
Megosztás:

Jóóó Gabi, nahát mindig hallgatok rátok de te mit csinálnál a helyemben? ha 1x a régi szij meg se nyikkan az uj meg sipol mint az állat akkor mi a rákot hiddjek....

mind1 akkor a jövö 7n kicseréltetem a tárcsát....

Hali

Üdv!

2 lehetőség van:

az uj szij régi, és egyszerüen ki van száradva.

szilikonspray segitségét igénybevéve kicsit fujjál rá, ha megszünik akkor ennyi volt a baja.

a másik, hogy tul van feszitve. olyankor a generátor is és az ékszij is tud sirni. - egyszer már jártam én is igy!!

vagy még tul vastag vagy vékony az ékszij - azaz nemodavaló.

Link to comment
Megosztás:

Jóóó Gabi, nahát mindig hallgatok rátok de te mit csinálnál a helyemben? ha 1x a régi szij meg se nyikkan az uj meg sipol mint az állat akkor mi a rákot hiddjek....

mind1 akkor a jövö 7n kicseréltetem a tárcsát....

Hali

én nem cserélnék tárcsát...

csak akkor ha el van kopva. más baja nemlehet.

Link to comment
Megosztás:

az uj szij régi, és egyszerüen ki van száradva.

szilikonspray segitségét igénybevéve kicsit fujjál rá, ha megszünik akkor ennyi volt a baja.

a másik, hogy tul van feszitve. olyankor a generátor is és az ékszij is tud sirni. - egyszer már jártam én is igy!!

enyém is sirt egy ideig de miota majdnem joido van azota kussol

lehet hogy már elszakadt? :roll:

Link to comment
Megosztás:

Oks! majd meglesem hogy tul feszes-e....szilikon sprayt asszem multkor fujtunk rá ill. én nem láttam mi volt irva a flakonra csak azt h haver fujkálja rá....mondjuk akkor amikor ráfujta akkor elhallgatott egy 10-20 mp re....csak ugye utána kiszáradt a spray a szíjbol és ujból sipolt....az h az uj szíj ki lenne száradva azt nemtom de veszek egy uj szíjat vlmi más fajtát (1000 FT ot még megér talán...) és azzal is probálkozom...

köszi a tanácsokat!

hali

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.