Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve (edited)

Sziasztok! Járattam az autót egy helyben míg a motor be nem melegedett, hiba keresés miatt és egyszer csak saját magától le állt mikor be melegedett. És jobban mondva erre vártam mert ezt menet közben is megcsinálja, és a lehető legrosszabb helyzetben csinálja. Valaki esetleg tudna segíteni mi a probléma. Köszönöm a válaszokat.

Módosítva : Garos
Elküldve
19 órája, Garos írta:

Sziasztok! Járattam az autót egy helyben míg a motor be nem melegedett, hiba keresés miatt és egyszer csak saját magától le állt mikor be melegedett. És jobban mondva erre vártam mert ezt menet közben is megcsinálja, és a lehető legrosszabb helyzetben csinálja. Valaki esetleg tudna segíteni mi a probléma. Köszönöm a válaszokat.

Szia! Alapból a c16nz-nél egyvezetékes fűtetlen lambda szonda van amit csak melegen figyel a motorvezérlő, így azt mondanám hogy ez okoz gondot, de egyrészt a szonda nem szokott hirtelen motorleállás okozni , másrészt a szondának saját hibakódjai vannak, tudja kezelni a motorvezérlő, probléma  esetén hibalámpát gyújt és vészprogramra áll átt ad neki egy középértéket amivel tud ( többnyire) járni a motor. Ugyanez érvényes a kétvezetékes vízhőfok jeladóra is az injektor ház hátuljában. De ettől függetlenül ezt kimérheted ilyenkor amikor leáll s motor:

100C ~ 180 Ohm
80C ~ 320 Ohm
60C ~ 650 Ohm
40C ~ 1.18 kOhm
20C ~ 2.45 kOhm
0C ~ 5.6 kOhm
-10C ~ 9.45 kOhm
-20C ~ 15 kOhm

Szerintem hirtelen motorleállást inkább a gyujtás elektronika tud okozni, megszűnik a gyújtószikra c14nz-nél ezt jellemzően a trafó alatti gyujtásmodul szokta okozni, az 1.6-osnak pontosan nem ismerem a gyujtórendszerét ott van-e ilyen alkatrész. Üzemanyag ellátás megszűnésekor a motor nem hirtelen, hanem rángatva fokozatosan áll le, ahogy csökken a nyomás a csövekben. Ha járó motornál lekapcsolom a pumpát, 1-2- másodpercig nem is történik semmi, utána kezd fulladozni a motor. 

Elküldve
On 2021. 08. 20. at 9:00, zotya975 írta:

Szia! Alapból a c16nz-nél egyvezetékes fűtetlen lambda szonda van amit csak melegen figyel a motorvezérlő, így azt mondanám hogy ez okoz gondot, de egyrészt a szonda nem szokott hirtelen motorleállás okozni , másrészt a szondának saját hibakódjai vannak, tudja kezelni a motorvezérlő, probléma  esetén hibalámpát gyújt és vészprogramra áll átt ad neki egy középértéket amivel tud ( többnyire) járni a motor. Ugyanez érvényes a kétvezetékes vízhőfok jeladóra is az injektor ház hátuljában. De ettől függetlenül ezt kimérheted ilyenkor amikor leáll s motor:

100C ~ 180 Ohm
80C ~ 320 Ohm
60C ~ 650 Ohm
40C ~ 1.18 kOhm
20C ~ 2.45 kOhm
0C ~ 5.6 kOhm
-10C ~ 9.45 kOhm
-20C ~ 15 kOhm

Szerintem hirtelen motorleállást inkább a gyujtás elektronika tud okozni, megszűnik a gyújtószikra c14nz-nél ezt jellemzően a trafó alatti gyujtásmodul szokta okozni, az 1.6-osnak pontosan nem ismerem a gyujtórendszerét ott van-e ilyen alkatrész. Üzemanyag ellátás megszűnésekor a motor nem hirtelen, hanem rángatva fokozatosan áll le, ahogy csökken a nyomás a csövekben. Ha járó motornál lekapcsolom a pumpát, 1-2- másodpercig nem is történik semmi, utána kezd fulladozni a motor. 

Szia! Meg néztem mindent, ki cseréltem a gombát a lambaszondàt üzemanyag szivattyú is pumpálja a benzint ezt úgy néztem meg hogy le vettem az inyektorba bejövő benzin csövet és üvegbe lógatam, és jött a benzin de a hiba ugyan úgy fent maradt annyi + van hogy dobot egy hiba kódot a 42 es és az a sebesség érzékelő feszültség túl magas, esetleg még ötlet vagy tapasztalat. Mert már ott tartok hogy szétverem

Elküldve
48 perce, Garos írta:

Szia! Meg néztem mindent, ki cseréltem a gombát a lambaszondàt üzemanyag szivattyú is pumpálja a benzint ezt úgy néztem meg hogy le vettem az inyektorba bejövő benzin csövet és üvegbe lógatam, és jött a benzin de a hiba ugyan úgy fent maradt annyi + van hogy dobot egy hiba kódot a 42 es és az a sebesség érzékelő feszültség túl magas, esetleg még ötlet vagy tapasztalat. Mert már ott tartok hogy szétverem

Ha megszűnik a hall jeladó jele akkor is hirtelen leáll a motor mintha a gyújtás kapcsolóban forgatnád vissza a kulcsot, ennek a teszteléséről már volt itt írás régebben h melyik szálon milyen feszültséget kell tudni mérni. 

Elküldve
25 perce, Gergőőő írta:

Ha megszűnik a hall jeladó jele akkor is hirtelen leáll a motor mintha a gyújtás kapcsolóban forgatnád vissza a kulcsot, ennek a teszteléséről már volt itt írás régebben h melyik szálon milyen feszültséget kell tudni mérni. 

És ez a hall jeladó belevan építve maga a gyújtás elosztóba ha jól tudom. Ezt külön lehet vásárolni? Vagy komplett új gyújtás elosztó kell? Köszönöm a válaszokat.

Elküldve
1 óra, Garos írta:

És ez a hall jeladó belevan építve maga a gyújtás elosztóba ha jól tudom. Ezt külön lehet vásárolni? Vagy komplett új gyújtás elosztó kell? Köszönöm a válaszokat.

Sosem szedtem még szét így nem tudom milyen cikkszámon lehet csak a hall jeladót beszerezni, komplett gyújtás elosztó bárdiban 29 mínusz kedvezmény, kovács autóban 21. De találomra inkább bontóbol szereznék be alkatrészt ha még lehet egyáltalán kapni astrához bármit... 

Elküldve
On 2021. 08. 21. at 16:28, Garos írta:

És ez a hall jeladó belevan építve maga a gyújtás elosztóba ha jól tudom. Ezt külön lehet vásárolni? Vagy komplett új gyújtás elosztó kell? Köszönöm a válaszokat.

A c16nz  nem Hall jeladós  hanem impulzus tekercses elosztóval rendelkezik   amiben a  gyújtás elektronika is benne van.  lásd kép: Itt a tekercsen levő álló vasmag a mágnessel le van véve.

203752993-w988-h855.jpg

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok olyan hibakódom van hogy a sebesség érzékelő feszültség tulmagas ez hol van mi lehet a problémája C16NZ opel Astra f. Köszönöm a válaszokat.

Elküldve
41 perce, Garos írta:

Sziasztok olyan hibakódom van hogy a sebesség érzékelő feszültség tulmagas ez hol van mi lehet a problémája C16NZ opel Astra f. Köszönöm a válaszokat.

Ez az útjeladó lesz szerintem az óraegység hátuljában. 

1214f2932f53cc99196c7f0ba7f7c003.jpg

A műszereknek stabil 10Volt kell ezt egy kicsi fesz szabályzó biztosítja, ami szintén az óraegységben van. Egy pici 3 lábú biszbasz a fóliára rögzítve. De hogy az útjeladó is innen kapja-e a tápot vagy csak a vízhőfok és a tankszintjelző ezt nem tudom biztosan. Az útjeladó ellenőrizhető, ha menet közben ( nyilván forgalommentes úton, és lehetőleg az utas csinálja) benyomod a középkijelző két gombját egyszerre 3-4 másodpercig, ekkor ki kell írnia a pillanatnyi sebességet 53Km/H-ig. 

 

Elküldve
1 perc, zotya975 írta:

Ez az útjeladó lesz szerintem az óraegység hátuljában. 

1214f2932f53cc99196c7f0ba7f7c003.jpg

A műszereknek stabil 10Volt kell ezt egy kicsi fesz szabályzó biztosítja, ami szintén az óraegységben van. Egy pici 3 lábú biszbasz a fóliára rögzítve. De hogy az útjeladó is innen kapja-e a tápot vagy csak a vízhőfok és a tankszintjelző ezt nem tudom biztosan. Az útjeladó ellenőrizhető, ha menet közben ( nyilván forgalommentes úton, és lehetőleg az utas csinálja) benyomod a középkijelző két gombját egyszerre 3-4 másodpercig, ekkor ki kell írnia a pillanatnyi sebességet 53Km/H-ig. 

 

Azt már cseréltem, olyat csinál hogy elindul de azonnal le is áll ha nyomom a gázt akkor kb 1.5 másodpercig pörög utána azonnal le áll 42 hibakód neten néztem meg. Ha a netre be írom akkor még valami főtengely jeladó dobb ki de ennek a fajtának ami benne van megszűnt a gyártása után gyártott nem jó bele. Sajnos

Elküldve
2 órája, Garos írta:

Azt már cseréltem, olyat csinál hogy elindul de azonnal le is áll ha nyomom a gázt akkor kb 1.5 másodpercig pörög utána azonnal le áll 42 hibakód neten néztem meg. Ha a netre be írom akkor még valami főtengely jeladó dobb ki de ennek a fajtának ami benne van megszűnt a gyártása után gyártott nem jó bele. Sajnos

Főtengely jeladó itt nincs vezérműtengely jeladó van tudomásom szerint. Megpróbálkozhatsz bontottal is. Az lenne ha legjobb ha találnál valakit szintén C16NZ-vel és tennéd az alkatrészt egy próbára.  van olyan bontó is, hol megengedik hogy " próbálkozz" és csak akkor veszed meg ha tényleg az kell. 

Elküldve
23 órája, Garos írta:

Azt már cseréltem, olyat csinál hogy elindul de azonnal le is áll ha nyomom a gázt akkor kb 1.5 másodpercig pörög utána azonnal le áll 42 hibakód neten néztem meg. Ha a netre be írom akkor még valami főtengely jeladó dobb ki de ennek a fajtának ami benne van megszűnt a gyártása után gyártott nem jó bele. Sajnos

Ellenőrizd gyújtás elosztóra menő   csatlakozó A-B-C-D  kontaktusait.

Elküldve
3 órája, nyemi írta:

Ellenőrizd gyújtás elosztóra menő   csatlakozó A-B-C-D  kontaktusait.

Szia! Nagyon furcsa hibára lettem ma figyelmes üresben volt az autó és ugye csak gáz adasra indul el és ahogy oda nyomom a gázt mozog a kilométer óra és nincs sebességben. Ez mitől van 

Elküldve
18 órája, Garos írta:

Szia! Nagyon furcsa hibára lettem ma figyelmes üresben volt az autó és ugye csak gáz adasra indul el és ahogy oda nyomom a gázt mozog a kilométer óra és nincs sebességben. Ez mitől van 

Ez tényleg nagyon fura, mert ugye itt még bowdenes az óra, amit a diferenciálmű nagy fogaskereke hajt, tehát csak akkor forog a spirál amikor a kerék is. Talán inkább csak a motor rezonanciájától mozdul a mutató, elég gyenge az a rugó ami visszaforgatja 0-ba. 

Elküldve
19 perce, zotya975 írta:

Ez tényleg nagyon fura, mert ugye itt még bowdenes az óra, amit a diferenciálmű nagy fogaskereke hajt, tehát csak akkor forog a spirál amikor a kerék is. Talán inkább csak a motor rezonanciájától mozdul a mutató, elég gyenge az a rugó ami visszaforgatja 0-ba. 

Oda nyomom a gázt és kb 50km/ig megy fel úgy hogy üresben van. Sajnos nem tudjuk mi a baj és valószínűleg bontó lesz a vége.

 

 

 

 

Elküldve
5 perce, Garos írta:

Oda nyomom a gázt és kb 50km/ig megy fel úgy hogy üresben van. Sajnos nem tudjuk mi a baj és valószínűleg bontó lesz a vége.

 

 

 

 

Hát nem értem, ilyen fizikailag nem lehet. Ha forog a difi akkor forognia kell a keréknek is, ha mégsem akkor nem tudnál menni vele. A 11-es gyűrű hajtja a kilométer óra spirált, ezt viszont össze van kapcsolva a difivel. A difi viszont csak akkor pörög ha sebességben van az autó. Nagyon kíváncsi vagyok hogy ez mi lehet. :huh:

https://opel.7zap.com/hu/car/t92/h/1/13-0/

Elküldve (edited)
On 2021. 09. 02. at 18:06, Garos írta:

Azt már cseréltem, olyat csinál hogy elindul de azonnal le is áll ha nyomom a gázt akkor kb 1.5 másodpercig pörög utána azonnal le áll 42 hibakód neten néztem meg. Ha a netre be írom akkor még valami főtengely jeladó dobb ki de ennek a fajtának ami benne van megszűnt a gyártása után gyártott nem jó bele. Sajnos

 

On 2021. 09. 04. at 15:08, Garos írta:

Oda nyomom a gázt és kb 50km/ig megy fel úgy hogy üresben van. Sajnos nem tudjuk mi a baj és valószínűleg bontó lesz a vége.

 

 

 

 

Akkor most: "Oda nyomom a gázt akkor kb 1.5 másodpercig pörög utána azonnal le áll "--"Oda nyomom a gázt és kb 50km/ig megy fel úgy hogy üresben van"  Itt tényleg nagy a baj  :confused:.

Amúgy a 42 hibakód C16NZ-nél az előgyújtás hiányát mutatja. Ez lehet elosztóban  levő gyújtás elektronika- impulzus tekercs hibája vagy az ECU-tól a hozzá menő vezetékek  szakadása vagy rövidzárlata.

Módosítva : nyemi
Elküldve
6 órája, nyemi írta:

 

Akkor most: "Oda nyomom a gázt akkor kb 1.5 másodpercig pörög utána azonnal le áll "--"Oda nyomom a gázt és kb 50km/ig megy fel úgy hogy üresben van"  Itt tényleg nagy a baj  :confused:.

Amúgy a 42 hibakód C16NZ-nél az előgyújtás hiányát mutatja. Ez lehet elosztóban  levő gyújtás elektronika- impulzus tekercs hibája vagy az ECU-tól a hozzá menő vezetékek  szakadása vagy rövidzárlata.

Én sem értem le kellene csatlakoztatni a spirált a váltóról, így meglátszana hogy valóban pörög-e. Elvileg fizikai lehetetlenség a spirálnak forognia álló difi-féltengely és kerék mellett. 

  • 2 weeks later...
Elküldve

On 2021. 09. 06. at 11:10, zotya975 írta:

Én sem értem le kellene csatlakoztatni a spirált a váltóról, így meglátszana hogy valóban pörög-e. Elvileg fizikai lehetetlenség a spirálnak forognia álló difi-féltengely és kerék mellett. 

Sziasztok! Ami a gyújtás elosztó-ban van kis fekete biszbasz annak pontosan mi a neve? A kódja ez 10468930. Köszönöm a válaszokat.

Elküldve
5 órája, Garos írta:

Ezt lehet javítani vagy esetleg tudod hogy hol lehet ilyet kapni? Pár autós bolt oldalt néztem de sehol nem találok.

Hát szerintem csak cserélni lehet az oldalon azt írják hogy 280 nF / 100v az értéke. Ilyet inkább villamossági boltban ( Somogyi? ) lehet találni. 

Elküldve
On 2021. 08. 08. at 7:47, zotya975 írta:

Oldalanként nem cserélem fel, de előre hátra szoktam pakolászni. Elvileg hátul kell lennie a mélyebb profilúnak, az elsők viszont a kanyarodás miatt jobban kopnak. Így felrakás előtt mindíg megnézem, és ha látok köztük különbséget akkor előre kerül ami mélyebb profilú. 

Én is ugyanezt a gyakorlatot követem ezen az Astrámon már 16 éve.

  • Like 1
Elküldve
On 2021. 09. 15. at 15:04, zotya975 írta:

Hát szerintem csak cserélni lehet az oldalon azt írják hogy 280 nF / 100v az értéke. Ilyet inkább villamossági boltban ( Somogyi? ) lehet találni. 

Olyan kérdésem lenne hogy annak a helyére be lehet tenni egy generátor zavar szűrőjét vagy az nem jó oda?

Elküldve
3 órája, Garos írta:

Olyan kérdésem lenne hogy annak a helyére be lehet tenni egy generátor zavar szűrőjét vagy az nem jó oda?

Hát nem tudom, igazából a működési elvével nem vagyok tisztában ugye ez a rádiójel zavarását hivatott kiszűrni, régebben amikor még voltak földi analóg tévéadások, egyből észrevetted ha egy zavarszűrő nélküli Simson ment el a ház előtt. Nem vagyok ezen a téren járatos, de talán ez is ilyen célra van pölö: https://www.conrad.hu/p/radiojel-zavarszuro-kondenzator-mp3-x2-radialis-kivezetessel-033-f-250-vac-20-225-mm-h-x-sz-x-ma-28-x-12-x-24-m-1569963

 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.