Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

856e0a09f1c71b7fcf6acb2211585eda.jpg

4 perce, csjanos46 írta:

Még csak annyi kérdés hogy milyen tömítést gumisat vagy parafát használtatok és milyen pasztát ajánlotok.Nagyon köszi az infókat és vírusmentes jövőt Kívánok mindenkinek.

Én gumisat tettem fel, mert úgy vettem észre a parafánál magán az anyagon keresztül átszivárog egy idő után az olaj. Többször próbálkoztam az évek alatt, csak az a baj hogy akna nélkül egyedül az autó alatt fekve elég nehéz bejátszani a kipufogó cső fölé, a kartert úgy hogy közben ne húzd le róla véletlenül a felkent pasztát a tömítés se mozduljon el, bele tudd kapatni a csavarokat stb. Végül akkor lett jó amikor más okból kivettem a motort, elfektettem és úgy normálisan kényelmesen tudtam dolgozni. Nyilván nem kell kivenni hozzá, de nekem a végén aztán ekkor lett hosszú évekre jó. Pasztázni pölö Loctite 5910 is jó. 

 

Elküldve

Ez nem olyan mint a Calibra ahol a parafa tömítéshez gyárilag hosszabb csavarok is valók? (A tömítés vastagsága miatt, és ugye a parafát nem szabad nagyon meghúzni mert akkor összeül és ereszteni fog). Amúgy ha minden igaz a parafa tömítés az alu karterhez való, a gumi meg a lemezhez.

 

Elküldve
16 órája, tgabika76 írta:

Ez nem olyan mint a Calibra ahol a parafa tömítéshez gyárilag hosszabb csavarok is valók? (A tömítés vastagsága miatt, és ugye a parafát nem szabad nagyon meghúzni mert akkor összeül és ereszteni fog). Amúgy ha minden igaz a parafa tömítés az alu karterhez való, a gumi meg a lemezhez.

 

Hát elvileg van olyan tömítés is ahol alu karikák vannak a csavaroknál távtartónak hogy ne lehessen nagyon meghúzni őket. De amit én tapasztaltam hogy a legnagyobb gond, amikor nem menetrögzítőzik a csavarokat, és egy kettőre kilazulnak a rázkódástól és utána azért ereszt. 

  • Like 1
Elküldve
On 2003. 12. 04. at 10:31, renzso írta:
Idéz
Segitségre lenne szükségem mi az istenért fogyszthat

sokat egy astra gsi c20xe

olyan 11-11,5 körül van mikor nem nyomom neki és

a termosztát és a motorhöfok jelado és tökletes ..

mi lehet még a fogyasztas növekedés oka ?????

 

A töbletfogyasztást sokminden előidézheti.

Érdemes megnézni:

- lambdaszonda

- üzemanyagszűrő

- gyertyák

- gumiabroncs

- esetleg egy ultrahangos injektor tisztítás.

első körben, na meg persz a Tec-et rádugni hátha mond valami okosat.

1.4 8 szelep. Mindent megnéztem ezek mind uj kivéve az üzemanyag szürö mégis durván.sokat eszik fekete füstöt.hagy ha oda.lépem

Elküldve
47 perce, Patrik06 írta:

1.4 8 szelep. Mindent megnéztem ezek mind uj kivéve az üzemanyag szürö mégis durván.sokat eszik fekete füstöt.hagy ha oda.lépem

Hogyan lett mérve a fogyasztás?

Elküldve
5 órája, Patrik06 írta:

1.4 8 szelep. Mindent megnéztem ezek mind uj kivéve az üzemanyag szürö mégis durván.sokat eszik fekete füstöt.hagy ha oda.lépem

Gyertyák avagy a gyújtás ,levegő szűrő, gyári hűtő takaró?  Meg illik ilyen hidegben belső keringtetésre kapcsolni a fűtést (ha a pára már lefújva az ablakról), mert még 15Km is kevés jó termosztáttal is  a 90°C eléréséhez. :icon13:

 

Elküldve

Az interneten nézem az olajteknő    tmítéseket csak parafa van és a Renz gumis az meg csak egy vékony gumicsik amit az olajteknő ősszenyomja laposra de én olyant keresek mint a szelefedél gumis tőmitése amit meglehetne pasztázni mindkét oldalon.Hol lehet olyant kapni és milyen gyártotól .

Elküldve
16 órája, csjanos46 írta:

Az interneten nézem az olajteknő    tmítéseket csak parafa van és a Renz gumis az meg csak egy vékony gumicsik amit az olajteknő ősszenyomja laposra de én olyant keresek mint a szelefedél gumis tőmitése amit meglehetne pasztázni mindkét oldalon.Hol lehet olyant kapni és milyen gyártotól .

Az a baj hogy sokszor nem írják az anyagát a kép meg egy illusztráció, nem lehet rá adni. Meg kellene próbálni boltban megvenni, ott meg tudod nézni. 

Elküldve
23 órája, csjanos46 írta:

Az interneten nézem az olajteknő    tmítéseket csak parafa van és a Renz gumis az meg csak egy vékony gumicsik amit az olajteknő ősszenyomja laposra de én olyant keresek mint a szelefedél gumis tőmitése amit meglehetne pasztázni mindkét oldalon.Hol lehet olyant kapni és milyen gyártotól .

Szia.

Nem tudom a tiéd milyen motorkódú de az enyém 16 szelepes változatú amikor leszedtem az olajteknőt nem volt semmilyen tömítés csak sima paszta.Lehet kapni ténylegesen olajteknő tőmítő pasztát.Továbbá vannak olyan tipusok is hogy az illeszkedő felület sima de van olyan is hogy nútos .Nút van a teknő tömítésének vonalában abba kell belenyomkodni a T alakú tömítést.Szerintem jobb ha előtte leszeded aztán meglátod milyen kell bele.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok! 93 f astra-ban hány pines csatlakozó van 1.6i c16nz. Lehetséges rá dugni obd2 diagnosztikai interface-t. Köszönöm a válaszokat.

Elküldve
1 órával ezelőtt, Garos írta:

Sziasztok! 93 f astra-ban hány pines csatlakozó van 1.6i c16nz. Lehetséges rá dugni obd2 diagnosztikai interface-t. Köszönöm a válaszokat.

Az F Astra szerintem még 16pines ALDL csatis (legalábbis a hasonló korú Calibrám az). Átalakítóval rádughatsz te 10pines OBD-t is ugyan, de hiába, mert élő adatot nem fogsz tudni olvasni belőle csak gyári célműszerrel (Tech1 vagy Tech2). Bármi mással legfeljebb hibakódokat fogsz tudfni törölni.

Elküldve (edited)
1 óra, Garos írta:

Sziasztok! 93 f astra-ban hány pines csatlakozó van 1.6i c16nz. Lehetséges rá dugni obd2 diagnosztikai interface-t. Köszönöm a válaszokat.

 

28 perce, tgabika76 írta:

Az F Astra szerintem még 16pines ALDL csatis (legalábbis a hasonló korú Calibrám az). Átalakítóval rádughatsz te 10pines OBD-t is ugyan, de hiába, mert élő adatot nem fogsz tudni olvasni belőle csak gyári célműszerrel (Tech1 vagy Tech2). Bármi mással legfeljebb hibakódokat fogsz tudfni törölni.

Ha kicsit értesz az elektronikához akkor van megoldás . Winaldl+ USB-Soros átalakító+egy tranzisztoros áramkör. Úgy-nézem ez működik, 1227808-as beállított motor kóddal.  

 

Módosítva : nyemi
Elküldve
21 órája, tgabika76 írta:

Az F Astra szerintem még 16pines ALDL csatis (legalábbis a hasonló korú Calibrám az). Átalakítóval rádughatsz te 10pines OBD-t is ugyan, de hiába, mert élő adatot nem fogsz tudni olvasni belőle csak gyári célműszerrel (Tech1 vagy Tech2). Bármi mással legfeljebb hibakódokat fogsz tudfni törölni.

Volt 10-es és 16-os is, csak nem tudom hogy évjárat vagy ( inkább az utóbbi) motorfüggő hogy mikor melyik. 

4dc29255b7aabdb84898cdf040cbc170.jpg

Elküldve (edited)
On 2021. 01. 13. at 13:49, zotya975 írta:

856e0a09f1c71b7fcf6acb2211585eda.jpg

Én gumisat tettem fel, mert úgy vettem észre a parafánál magán az anyagon keresztül átszivárog egy idő után az olaj. Többször próbálkoztam az évek alatt, csak az a baj hogy akna nélkül egyedül az autó alatt fekve elég nehéz bejátszani a kipufogó cső fölé, a kartert úgy hogy közben ne húzd le róla véletlenül a felkent pasztát a tömítés se mozduljon el, bele tudd kapatni a csavarokat stb. Végül akkor lett jó amikor más okból kivettem a motort, elfektettem és úgy normálisan kényelmesen tudtam dolgozni. Nyilván nem kell kivenni hozzá, de nekem a végén aztán ekkor lett hosszú évekre jó. Pasztázni pölö Loctite 5910 is jó. 

 

Zotya amikor csak parafát tettél a kartelhoz kb mennyi ideig bírta ? Haver állítása szerint ki kell venni a fém távtartókat a kartel tömítésnél és be kell kenni a parafát zsír al és úgy jól tömít (igaz neki ladán ) . Nekem is úgy néz ki kelleni fog cserélni a tömítést .

Módosítva : Barret
Elküldve
1 óra, Barret írta:

Zotya amikor csak parafát tettél a kartelhoz kb mennyi ideig bírta ? Haver állítása szerint ki kell venni a fém távtartókat a kartel tömítésnél és be kell kenni a parafát zsír al és úgy jól tömít (igaz neki ladán ) . Nekem is úgy néz ki kelleni fog cserélni a tömítést .

Hát ahogy a képeket nézem olyan 3 évvel a parafa után cseréltem le a gumis ( vagy gumiszerű) tömítésre. 

Elküldve
22 órája, zotya975 írta:

Hát ahogy a képeket nézem olyan 3 évvel a parafa után cseréltem le a gumis ( vagy gumiszerű) tömítésre. 

A másik kérdésem , még nem szedtem szét de sok oldal úgy írja hogy 2db tömítés szükséges , ez elírás vagy tényleg így van ?

Elküldve

Sziasztok! Megint egy olyan problémával fordulok hozzátok, hogy első inditasnal alig akkar el indulni az f Astra ha el indul akkor meg 1500-2000 fordulaton pörög míg be nem melegszik, ez mitől lehet vizhofok jeladó lehet? Vàkum csovek teljesen jók meg a mapsenzora gyanakodok ezt ki lehet mérni? Köszönöm a válaszokat.

 

Elküldve
2 órája, Garos írta:

Sziasztok! Megint egy olyan problémával fordulok hozzátok, hogy első inditasnal alig akkar el indulni az f Astra ha el indul akkor meg 1500-2000 fordulaton pörög míg be nem melegszik, ez mitől lehet vizhofok jeladó lehet? Vàkum csovek teljesen jók meg a mapsenzora gyanakodok ezt ki lehet mérni? Köszönöm a válaszokat.

 

Egy cserét megér , a 2 vezetékes vízhőfok jeladó ami a gyujtás alatt van , a mapsensor kb soha nem megy tönkre szóval azt nem tartom valószínűnek.

Elküldve
15 órája, Barret írta:

A másik kérdésem , még nem szedtem szét de sok oldal úgy írja hogy 2db tömítés szükséges , ez elírás vagy tényleg így van ?

Szia! Sosem teszünk 2 tömítést. Azokat az oldalakat szerintem ne látogasd, ahol ilyet írnak. Hihetetlen..... 

Elküldve
3 órája, tuskes írta:

Szia! Sosem teszünk 2 tömítést. Azokat az oldalakat szerintem ne látogasd, ahol ilyet írnak. Hihetetlen..... 

Gondoltam h 1 kell oda csak kíváncsi voltam  , egyébként 2 nagy nevű (nem pici )autó alaktrész kereskedelemmel foglalkozó oldal is írta .

Elküldve

Sziasztok 

Most cseréltem a kocsiba gyertyákat, talán tavaly szedtem ki először és tisztítottam meg őket, így most meglepődtem, hogy az összes gyertya olaj folyásos, valamelyiknél a csavar körül, de valamelyiknél már a menet közepén is volt, ettől mennyire kell megijedni és szerelőhöz szaladni a kocsival? Valami tömítés lehet a hibás, mert pl a gyujtás elosztó is olajos 

Viszont az olajszint meg nem igazán csökken, vagy nem annyira, hogy látható lenne 

Elküldve
3 órája, bandinnc írta:

Sziasztok 

Most cseréltem a kocsiba gyertyákat, talán tavaly szedtem ki először és tisztítottam meg őket, így most meglepődtem, hogy az összes gyertya olaj folyásos, valamelyiknél a csavar körül, de valamelyiknél már a menet közepén is volt, ettől mennyire kell megijedni és szerelőhöz szaladni a kocsival? Valami tömítés lehet a hibás, mert pl a gyujtás elosztó is olajos 

Viszont az olajszint meg nem igazán csökken, vagy nem annyira, hogy látható lenne 

Szia a gyujtáselosztónál egy O -gyűrű hibája miatt szokott kijutni az olaj. Pölö: https://cromax.hu/o-gyuru_gyujtaseloszto_ala_opel_astra_f_1_4_2_0_34214 a gyertyáknál fel kell deríteni honnan jön ki, például a szelepfedél tömítés alól. 

Elküldve
On 2021. 02. 02. at 13:19, Barret írta:

Gondoltam h 1 kell oda csak kíváncsi voltam  , egyébként 2 nagy nevű (nem pici )autó alaktrész kereskedelemmel foglalkozó oldal is írta .

Ők sem érthetnek minden autóhoz.

Bájdövéj, kartertömítésnél az a mérvadó, hogy alumínium vagy lemez karter van fent, mert másmilyet kérnek. Továbbá paszta az olajszivattyú-karter találkozási pontjainál és menetrögzítő a csavarok alá. Tavaly vettem Ajusa parafát, hozzáadott  kis alu gyűrűkkel, de még nem volt érkezésem felrakni. Mert minden igyekezetem ellenére a Reinz is szivárog 2 év után és nem görbe a karter felfekvő síkja. 

Elküldve
28 perce, Róóóbi írta:

Ők sem érthetnek minden autóhoz.

Bájdövéj, kartertömítésnél az a mérvadó, hogy alumínium vagy lemez karter van fent, mert másmilyet kérnek. Továbbá paszta az olajszivattyú-karter találkozási pontjainál és menetrögzítő a csavarok alá. Tavaly vettem Ajusa parafát, hozzáadott  kis alu gyűrűkkel, de még nem volt érkezésem felrakni. Mert minden igyekezetem ellenére a Reinz is szivárog 2 év után és nem görbe a karter felfekvő síkja. 

Akkor már úgy vagyok hogy ott ahol ritkán kell bontani ( vagy leginkább soha) tömítés nélkül felrakom csak pasztával. Ha minden kötél szakad azt is le lehet szedni, de szivárogni nem fog, ha rendesen csinálom. A gyárban ahol dolgozom sok az olajszivattyús meghajtás, prés...stb ott csak piros pasztát használnak. Pedig ott van hő is meg nyomás is rendesen. 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.